| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Gündem Yayın tarihi: 21 Şubat 2024 09:24 Güncellenme tarihi: 21 Şubat 2024 10:10

Milli Savaş Uçağı Kaan ilk uçuşunu yaptı

Milli Muharip Savaş Uçağı Kaan ilk uçuşunu gerçekleştirdi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) tarafından geliştirilen yerli savaş uçağı KAAN, Ankara'daki ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Mürted Havaalanı'ndan havalanan KAAN, uçuşunun ardından sorunsuz bir şekilde ana üssüne geri döndü.

KAAN'ın uçuş öncesi gerçekleştirilen hazırlık aşamaları, fırlatma koltuğu denemeleri, tam ölçekli statik testler, kontrol yüzeylerinin dinamik ve statik deneyleri, iniş takımı testleri, aviyonik sistemlerin sistem entegrasyon laboratuvarındaki testleri ve yakıt ile motor denemeleri kapsamındaydı. Bu testlerin başarıyla tamamlanmasının ardından KAAN ilk uçuşunu yaptı.

kaan-ilk-ucus-1.webp

KAAN'IN ÖZELLİKLERİ

Milli Savunma Projesi KAAN, radar izini en aza indiren kompozit malzemelerle inşa edilmiş bir savaş uçağıdır. Bu çift motorlu uçak, düşük radar görünürlüğü, sofistike nişan alma sistemleri ve çok işlevli radar gibi teknik özelliklerle donatılmıştır.

KAAN, ASELSAN'ın geliştirdiği elektronik harp ve 360 derece elektro optik izleme sistemlerini entegre ederek gelişmiş savunma ve gözetleme kabiliyetleri sunacak. Ayrıca, gövde içi ve dışı toplam sekiz adet orta ve uzun menzilli füze taşıma kapasitesine sahip olacak.

Türkiye'nin KAAN projesi ile beşinci nesil savaş uçağına kavuşması, yüksek hava muharebe kapasitesi ve süpersonik hızda ileri düzey stratejik saldırı yetenekleri kazandıracak.

kaan-ilk-ucus-2.webp

kaan-ilk-ucus-3.webp

kaan-ilk-ucus-4.webp

kaan-ilk-ucus-5.webp

kaan-ilk-ucus-6.webp

kaan-ilk-ucus-7.webp

kaan-ilk-ucus-8.webp

kaan-1-1.webp

kaan-1-2.webp

kaan-1-3.webp

Yorumlar (8)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

H
Helal
2 yıl önce

Yaparsa reis yapar, gerisi boş lakırdıdan başka bir şey yapmaz. Şimdi gözü görmeyenler, kalbi hissetmeyenler, bu ülke ile zerre kadar gönül bağı olmayanlar, heykel dikmeyi çağdaşlık zannedenler (anladınız siz onları) diyecekler ki motoru bizim değil. Yerli motor da bitmek üzere. Helikopter motoru yapan TEI uçak motorunu da yapar, merak etmeyin. Yaşasın büyük TÜRK milleti.

S
Sevdalı
2 yıl önce

Şükürler olsun Rabbime.Bu günleri de gördük. Durmadan daha yükseğe ,daha iyiye,inşallah

O
Osay61
2 yıl önce

Elhamdülillah bu günü de gördük.

G
Gökhan
2 yıl önce

TAI denen kuruluşu reisin kurmadı reisin İstanbul’da çöp toplarken burda CASA tipi uçaklar üretiliyordu yani reisinin bir etkisi yok sen manavdaki elmayı da gördün mü bunuda reisin yaptı sanırsın oysa onun için ağaç gereklidir reisinin bir tane dikili ağacı var mı gerçi asrın projeleri millet bahçeleri var

Z
Zafer
2 yıl önce

şevki yılmaz sen misin?

Tüm Yorumlar (8)

H
Helal
2 yıl önce

Yaparsa reis yapar, gerisi boş lakırdıdan başka bir şey yapmaz. Şimdi gözü görmeyenler, kalbi hissetmeyenler, bu ülke ile zerre kadar gönül bağı olmayanlar, heykel dikmeyi çağdaşlık zannedenler (anladınız siz onları) diyecekler ki motoru bizim değil. Yerli motor da bitmek üzere. Helikopter motoru yapan TEI uçak motorunu da yapar, merak etmeyin. Yaşasın büyük TÜRK milleti.

S
Sevdalı
2 yıl önce

Şükürler olsun Rabbime.Bu günleri de gördük. Durmadan daha yükseğe ,daha iyiye,inşallah

O
Osay61
2 yıl önce

Elhamdülillah bu günü de gördük.

G
Gökhan
2 yıl önce

TAI denen kuruluşu reisin kurmadı reisin İstanbul’da çöp toplarken burda CASA tipi uçaklar üretiliyordu yani reisinin bir etkisi yok sen manavdaki elmayı da gördün mü bunuda reisin yaptı sanırsın oysa onun için ağaç gereklidir reisinin bir tane dikili ağacı var mı gerçi asrın projeleri millet bahçeleri var

Z
Zafer
2 yıl önce

şevki yılmaz sen misin?

Y
Yasar Dursun
2 yıl önce

İnsanları bu şekilde kandırabilirsiniz. Türkiye kendi jetini yapmıyor: "General Electric" (ABD), "BAE Systems" (İngiliz) ve "Dassault Systèmes "in (Fransız) yardımı olmadan hiçbir şey uçamaz. Bu şirketler motor da dahil olmak üzere temel bileşenleri tedarik etmektedir. Ama zaten neyin doğru neyin yanlış olduğu kimsenin umurunda değil.

T
Trabzonlu
2 yıl önce

Bu Motorları biz üretmiyoruz kendimizi kandırmayalım.evet ucması gurur verici ama nedense secime bir ay kala uctu ucak siyasi ayağı cok kuvvetli.geçen yılda aynısını yaptınız gabardan petrol fışkırıyor dediniz akar yakıt fiyatları 50 liraya dayandı.bunun gibi bir sürü konu var yazılacak.

O
Oktay
2 yıl önce

Yorumlara bakiyorum da kimse memnun değil Motorunuda yapıyoruz merak etmeyin Yapandan yaptiranan allah razi olsun Bir kererde ülkenizle gurur duyun be .