Türkiye’de uzun süredir tartışılan sokak köpekleri konusu gündemdeki yerini korurken, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi konuya ilişkin yürütülen çalışmaları değerlendirdi. Güvenli Sokaklar ve Yaşam Hakkını Savunma Derneği (GÜSODER) heyetiyle bir araya gelen Çiftçi, sahipsiz hayvanlara yönelik uygulamalar hakkında bilgi verdi.
"Yıl başına kadar sokak köpeklerinin hepsini barınaklara toplatacağım"
Görüşmede devam eden çalışmaların son durumunu paylaşan Çiftçi, başıboş köpeklerin büyük bölümünün kontrol altına alındığını belirtti.
Bu süreçte kararlı bir tutum sergileneceğini ifade eden Çiftçi, "Yıl başına kadar sokak köpeklerinin hepsini barınaklara toplatacağım" dedi.
Bakan Çiftçi, sokaklardaki başıboş köpeklerin yüzde 89’unun toplandığını ve gerekli işlemlerin sürdüğünü kaydetti.
Bazı belediyelere eleştiri
Toplama çalışmalarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Çiftçi, bazı yerel yönetimlerin uygulamalara yeterli desteği vermediğini savundu.
Özellikle bazı CHP’li büyükşehir ve il belediyelerinin mevcut yasal düzenlemeleri uygulama konusunda isteksiz davrandığını öne süren Çiftçi, bu belediyelerin çalışmaları yavaşlattığını ifade etti.
"Çözüm kesin olarak barınaklar"
Bakanlığın konuya "merhamet, huzur ve güvenlik" dengesi çerçevesinde yaklaştığını belirten Çiftçi, toplum sağlığı ve güvenliğinin öncelikli olduğunu söyledi.
Yaşanan trafik kazaları ile bulaşıcı hastalık risklerine dikkat çeken Çiftçi, geri adım atılmayacağını belirterek çözümün barınaklar olduğunu vurguladı.
Erzurum Modeli ülke genelinde uygulanacak
Çiftçi, daha önce Erzurum Valiliği döneminde uygulanan sistemin Türkiye genelinde yaygınlaştırılacağını açıkladı.
"Erzurum Modeli" olarak adlandırılan uygulama kapsamında barınak kapasitelerinin artırılacağını belirten Çiftçi, belediyelerin sokak hayvanları için ayrılan bütçeleri başka alanlarda kullanamayacağını ifade etti.
Yeni dönemde söz konusu kaynakların yalnızca sahipsiz hayvanlara yönelik hizmetlerde kullanılmasının zorunlu hale getirileceği kaydedildi.
Tüm Yorumlar (8)
CAPT,M,D,
6 gün önceEĞER TÜRKİYE GENELİNDE UYGULANIRSA AYAKTA ALKIŞLARIM, TÜRKİYE GENELİNDE UYGULANMAZSA BÜYÜK BİR HAYAL KIRIKLIĞI OLARAK YORUMLARIM, BU HUSUSTA ÇOK GEÇ KALINDIĞINI DÜŞÜNÜYORUM,,
Miraç
6 gün önceAllah’ta sizi elbet sınayacağı yeri bilir.. o canların bedduasında yok olacak bu ülke.. yorumlarımı paylaşsana editör hayırdır neden çekiniyorsun ?
Miraç
6 gün önceÜlkede enflasyon cinayet tecavüz almış başını gitmiş Allah’ın garibanlarını öldürme emri almışlar tanrılarından.. hesap günü elbet gelir ama bu dünyada ama varsa diğer dünyada.. Allah büyük
Halil
6 gün önceBu dünya onlarında yaşama hakkı var sozde müslümanlar !!! Her canlı gibi onlarında yaşamaya hakkı var barınak çözüm mü?
Miraç
6 gün önceAllah büyük.. bu dünyada o garibanlara yaptıklarınızın hesabını vermeniz dileğiyle.. canlı canlı görürüz dilerim ki.
Veteriner
6 gün önceKudurmussunuz...Kudurtuyorsunuz...Gozunuzu kan burumus...Korkuyorsunuz...Basarilar
Kenan
6 gün önceO kadar hayvanları seviyorsan git barınakta çalış hem hayvanlara katkın olur
ALKATRAS61
6 gün önceSAHİPLİ VE TÜM MAHALLEYİ RAHATSIZ EDEN KÖPEKLER NE OLACAK SAYIN BAKAN. MAHALLE KOMPLE RAHATSIZ. DEVLET ORTADA YOK. BELEDİYE VETERİNER İŞLERİ,TARIM İLÇE MÜDÜRLÜĞÜNE,İLÇE TARIM ÇEVRE ŞEHİRCİLİĞE,ÇEVRE EMNİYETE,EMNİYET ZABITAYA İSTOP OYNUYOR. SAHİPLİ VE TÜM MAHALLEYİ RAHATSIZ EDEN KÖPEKLER NE OLACAK...