| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzonspor Yayın tarihi: 04 Temmuz 2025 19:30

Trabzonspor’un tutkulu neferi Nihat Genç’in anısına “Üstüm başım kokuyordu ama maça girdim"

Hayata veda eden gazeteci-yazar Nihat Genç, “Üstüm başım kirliydi ama oradaydım” sözleriyle hem Trabzonspor tutkusunu hem de hayat mücadelesini anlatmıştı.

“ÜSTÜM BAŞIM KOKUYORDU AMA MAÇA GİRDİM”

Bugün hayata gözlerini yuman, memleket sevdalısı, kelimeleriyle dağları delen gazeteci-yazar Nihat Genç’in ardından hüzünle doluyuz. Sadece bir yazar, bir fikir adamı değil; aynı zamanda Trabzon’un ve Trabzonspor’un tutkulu bir neferiydi.

Bir zamanlar şöyle demişti bir söyleşide:

Trabzonlu yazar Nihat Genç, Veryansın TV'deki programında yine dikkat çeken açıklamalarda bulunmuştu. Mizahi bir dille anlattığı anılarıyla izleyiciyi güldüren Genç, argo ifadeler kullanmasının nedenini de yıllar öncesine dayanan bir Trabzonspor anısıyla açıkladı.

TRABZONSPOR MAÇINDA YAŞADIKLARINI ANLATTI

Yıllar önce yaşadığı bir maç anısını anlatan Genç, çocukken stadyuma girememesi nedeniyle yaşadığı duygusal anları paylaştı. “Çocukken maça gideceğiz ama almıyorlar. Zaten maça gitmedin mi kendini dışlanmış hissediyorsun. Herkes içeride bağırıyor, çağırıyor; hayat orada. Sen dışarıda yalnızsın, soğukta bekliyorsun. O yaşlarda bu çok önemli. İçeri girmek istiyorsun ama yalvarmak da zoruna gidiyor” ifadelerini kullandı.

TRABZON’DA MAÇA GİRMESİNLER DİYE ENGEL KOYDULAR

Maça girmenin zor olduğunu belirten Genç, dönemin stadyum koşullarını da anlattı: “Eski stadyumlarda bazı gişeleri kapatmışlardı. Kimisi tuğla örmüştü, kimisi o tuğlaları kırmıştı. İnsanlar o boşluklardan geçmenin yolunu ararken, bazı yerlerde girişler kasıtlı olarak kirletilmişti. Oradan geçmek istemeyen çocuklar geri dönüyordu ama başka yol da yoktu.”

MÜCADELEYİ BİR MAÇ ANISIYLA ANLATTI

Hayattaki mücadelesini bu anıya benzeten Genç, yaşadıklarını şu sözlerle özetledi: “Uyanık çocuklar bekliyordu ki birileri önce geçsin, ortam temizlensin. Ama ben öyle olmadım. Üstüm başım kirlendi ama girdim içeri. Herkes döndü baktı. Evet, üzerim kirliydi ama oradaydım. Bu da hayat gibi. Bazen geçebilmek için her şeyi göze alman gerekir.”

NİHAT GENÇ: “NEDEN BÖYLE KONUŞUYORUM?”

Medya dünyasında neden yer bulamadığını da aynı metaforla anlatan Genç, “Bizi bu medya dünyasına, bu sahneye almayacakları belliydi. Nihat neden böyle konuşuyor diyorlar. Çünkü ben en başından beri zorlu yollardan geldim. Benim dilim, edebiyatım budur” dedi.

SİSTEM ELEŞTİRİSİ: “BİZİ KİMSE ALMADI”

Programın sonunda sistem eleştirisinde bulunan Nihat Genç, şu ifadeleri kullandı:

“Bizi kimse bu dünyaya dahil etmedi. Bu holdingler, bu büyük yapılar… Bizim gibi halk çocuklarını almazlar. O yüzden bizim üstümüz başımız kirli görünüyor olabilir. Ama bazıları da bekliyor ki biz geçelim, yol açılsın, onlar temizce geçsin. Hayat böyle.”

Yorumlar (12)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

K
KANKA
11 ay önce

Seni hiç unutmayacağız Bozkurt NİHAT

İyi ki varsın Eren
11 ay önce

haber61.net i bu onurlu haber için tebrik ediyorum. 2025 önce Volkan abimizi şimdi de Nihat abimizi bizden aldı. Nihat abimiz dünya misafirhanesinde ömrünü tamamladı. Ebedi aleme ve Hakka yürüdü, rahmeti Rahmana kavuşmuştur. O yaşamı boyunca yanlışların ve ve haksızlıkların karşısında olmuştu. Kılıç gibi savaştı onurlu bir ömür sürdü. Allah rahmet eylesin inşallah. Yattığın yer seni incitmesin, cennetin suyu ruhuna işlesin. Ruhun şad mekanın cennet olsun inşallah ???? Elveda Trabzon hur

S
Serko61
11 ay önce

Sen herşeyinle gerçek Trabzonluydun mekanın cennet olsun,bizimkisi memleket meselesi,menfaatçi takkiyeciler ve korkaklar bizi anlayamaz…

F
Forza
11 ay önce

Nur içinde yat onurlu insan.senin gibi adam gibi adam bu şehirde pek yetişmez artık..✌️

Çınar
11 ay önce

Yeri dolmaz fikir insanımızdı. Karakter abidesiydi. Vatanseverdi, memleketimizin yetiştirdiği bir yiğitti. Mekanın cennet olsun…

Tüm Yorumlar (12)

K
KANKA
11 ay önce

Seni hiç unutmayacağız Bozkurt NİHAT

İyi ki varsın Eren
11 ay önce

haber61.net i bu onurlu haber için tebrik ediyorum. 2025 önce Volkan abimizi şimdi de Nihat abimizi bizden aldı. Nihat abimiz dünya misafirhanesinde ömrünü tamamladı. Ebedi aleme ve Hakka yürüdü, rahmeti Rahmana kavuşmuştur. O yaşamı boyunca yanlışların ve ve haksızlıkların karşısında olmuştu. Kılıç gibi savaştı onurlu bir ömür sürdü. Allah rahmet eylesin inşallah. Yattığın yer seni incitmesin, cennetin suyu ruhuna işlesin. Ruhun şad mekanın cennet olsun inşallah ???? Elveda Trabzon hur

S
Serko61
11 ay önce

Sen herşeyinle gerçek Trabzonluydun mekanın cennet olsun,bizimkisi memleket meselesi,menfaatçi takkiyeciler ve korkaklar bizi anlayamaz…

F
Forza
11 ay önce

Nur içinde yat onurlu insan.senin gibi adam gibi adam bu şehirde pek yetişmez artık..✌️

Çınar
11 ay önce

Yeri dolmaz fikir insanımızdı. Karakter abidesiydi. Vatanseverdi, memleketimizin yetiştirdiği bir yiğitti. Mekanın cennet olsun…

H
Hasan
11 ay önce

Çok iyi bir vatan severdi. Bir insan için beslenme ve barınma temel ihtiyaçtır. Nihat genç herşeyden taviz verir ama gururundan, vatan millet sevgisinden asla taviz vermeyen bir kişilik. Şu yalan dünyada kalemi satılık olmayan her dönem insan olmayı başarmış ender insandı. Mekanı cennet , makamı âli olsun. Allah utandırmasın. Biz razıyız Allah CC da razı olsun. Peygamber yoldaşı olsun. Ruhu şâd olsun. Amin

F
farozzz
11 ay önce

Allah rahmet etsin..

T
Ts öz
11 ay önce

Rahmet olsun. Büyük yazar. Belki Türkiye'ye 100 yılda bir böylesi gelir. Hem Trabzon'a hem Türkiye'ye aşık. Hakiki iman sahibi vatansever kişi

M
Maçkalı Tansel
11 ay önce

Işıklar yoldaşın olsun değerli akrabqm, halk sevdalısı yurtsever.

B
Berjack
11 ay önce

Mekanın cennet olsun, Maçka kara ormanlarının en dik ladini!

E
Envr yldrm
11 ay önce

Neden hep iyiler erken aramızdan ayrılıyor?sevgilli Nihat genç sen aslında ölmedin kalbimizde yaşayacaksın seni unutmak mümkün mü.Atatürkçü laik cumhuriyetçi.Mekanın Cennet olsun sevgili Nihat genç.

A
Ali Günaydın
11 ay önce

Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun Trabzon bu ülkenin temeli doğrusu sahibi kutsal toprağı Buranın yetiştirmiş olduğu insanları hain olmaz ihanet etmez her yerde canı bahasına doğruyu söyler ve yapar Böyle bir değer Nihat Genç ruhun şad olsun