| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzonspor Yayın tarihi: 06 Mart 2025 10:29 Güncellenme tarihi: 06 Mart 2025 12:00

Trabzonspor'da Şenol Güneş "Trabzonspor 10 yıllık süreç planlamalı"

Trabzonspor teknik direktörü Şenol Güneş basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Trabzonspor Teknik Direktörü Şenol Güneş, 6 Mart Perşembe günü (bugün) saat 11.00’de Mehmet Ali Yılmaz Tesisleri’nde bir basın toplantısı düzenliyor.

Toplantıda Güneş’in takımın son durumu, gelecek planları ve gündeme dair önemli konular hakkında açıklamalarda bulunması bekleniyor.

Şenol Güneş'in basın toplantısını bu sayfadan canlı olarak izleyebilirsiniz...

Şenol Güneş'in basın toplantısından satır başları şu şekilde;

A takımın beklentisi şampiyonluk sonrası büyük olduğu için her olumsuz sonuç kötü etki ediyor. İstikrarlı bir oyun istedik. Her takıma karşı iyi oynayabileceğimizin hissini verdik diye düşünüyorum. takımın aldığı sonuçlar Avrupa kupalarında hedefi olan, şampiyonluktan uzak kaldık. 3-5 arasında olacabileceğimizi düşünürken daha gerideyiz. Eşik maçları hiç geçemedik. ÜSt üste maçlar oynadık. İlk ikisi oyun ve sonuç olarak iyi geçti. Hemen hemen aynı kadroyla çıktık. Ama 60 dakika beklememe rağmen oyun temposu çok düşük, etkili atağı az yapan, pozisyon bulduğumuz söylenemez. Başkan ve yönetim elinden geleni yapıyor. Taraftar hep yanımızda.. Bizimle üzülüp, tepkisini koyuyor. Güzel oyun iyi sonuç istiyor bizim gibi... Bu sezonu yapılanma yılı dedik ama Avrupa kupası beklentimizde vardı. Onun üzerine ısrarımı sürdürüyorum. Ama deplasman ve son dakikalarda yediğimiz goller sonucu almamız gereken puanların altında aldık.

FİZİKSEL SORUNUMUZ OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM
Fiziksel bir sorunumuz olduğunu düşünmüyorum. Oyun hızı ve temposunda düşüklüklerimiz var. Gol atıp, pozisyon bulduğumuz maçlarda oldu son maç hariç. Hedefimiz kupayı kazanıp, Avrupa'ya gitmek. Gelecek sezonun iskelet kadrosuda bu takım içerisinde olacak. Sıkıntılarımız var, devam ediyor ama bunları aşabilecek gücümüzde var.

Nwakaeme sakatlığı var, izin verdim. Cihan'da da kırık var, ameliyat olacak. Mustafa cezalı bu maçta oynamayacak. Saviç'te de darbeye bağlı sakatlığı var.

Oyun başında Banza'nın da sakatlığı oldu.değişmeyi düşündüm ama dışarı alamadık. Oynamak istiyordu. Alternatif olarak Sikan vardı elimizde. Enis ve Draguş sakattı. Banza ve Saviç'in durumuna tekrar bakılacak. Zubkov'un durumu daha iyi. Düz koşularda problem yok ama topla oynarken problem yaşıyor bugün tekrar değerlendirme yapacağız. Tim'in adele sakatlığı var ama bugün idmana çıkabilecek gibi duruyor. Enis'te sakatlık geçirdi ama şuan durumu iyi. Enis, Draguş ve Tim'in bugün antrenmana katılacağını düşünüyorum.

Kaybettiğimiz puanlar ne olursa olsun, bu imtihanı başaracağımızı düşünüyorum. Taraftarın inanç ve sarsıntısı olabilir ama korkuları yenebilecek bir takımımız var. Bu kadro ile en iyisini yapacağımızı düşünüyorum. Dik durup kötü günleri aşacağız. Yetkilide sorumluda benim, oyuncuların hepsine görev yapıyorum. Onlar sadece görevini yapacak. Yapılacak eleştiriye saygı duyuyorum. Düzeltmek benim işim...

Bugün alacağımız adına gelecek için güven verecektir. Geleceği de kurmak için bugünden çalışma yapmak lazım. Başka benim olmak üzere tüm Trabzonsporluların sorumluluğu vardır. Trabzonspor bizim gözümüzdür, ona iyi bakacağız. Laik olduğu yere getireceğiz.

Önümüzde Hatay maçı var. Taraftarın istediği oyunla maçı kazanmak istiyoruz. Aynı kadroyla oynuyorlar. Bıraktığınız zaman her takım oynar. Konya sıkıntılı bir dönemde bizi yendi. Hatay'ında maç kazanamayam bir görüntüsü var ama buna bakarak oynama durumunda değiliz. Rakip kim olursa olsun, güçlü bir oyunla oynamamız gerekiyor. Son maçta gol yediğimiz 5 maç, puan kayıplarına sebep oldu.

TRABZONSPOR 10 YILLIK SÜREÇ PLANLAMALI
Trabzonspor 10 yıllık süreci planlamalı. Alt yapıdan oyuncular güzel sonuç aldı ama yarın da alamayabilir. Çıkabilir ya da çıkmayabilir. Bütün bunların sürdürebilir, yarışan bir takım haline getirilebilmesi esastır. Bunun içinde yatırım gerekli. Tesiste yönetim olağan üstü çalışıyor. Statın kendi ve etrafında bir organizasyon yapılacak. Yeni tesislerle alt yapı ve Trabzon için yeni bir dönem olacak.

A TAKIM OLMADAN ALTYAPI OLMAZ
A takım olmadan alt yapı olmaz. Alt yapı olmadan A takım olmaz. Kendi bünyemizdende oyuncu alacağız, dışarıdan da. Şehrin alt yapı beklentisine saygı duyuyorum. Onlara destek olacağız ki oluyoruz zaten. Dünkü maçta Ahmet alt yapıdan çıkmadı. Transfer edilen bir oyuncumuz. Kendisini begeniyorum, yetenekli.

Elimizde de alt yapıdan gelen oyuncular var. Arif, Hüseyin, Ali gibi... Alt yapıdan A takıma geldiği zaman oyuncumuza kızıyoruz. Hataları vardır. Ama sahada onları etkilediğimiz zaman diğer gelecek oyuncular içinde iyi olmuyor. Trabzonspor'a yakışmayan bir oyuncuysa zaten göndeririz. Bu şekilde tepki göstermemeliyiz.

HEPSİ MECBURİYETTEN
Bu sene gündüzle beyaz gibi her şeyi yaşıyoruz. Çok sık değişiklikler oldu, hepsi mecburiyetten. Bu haftada olacaktır... Bir önceki maçtaki görüntü Konya maçında yoktu. Elimizde kadro bu görüntüyü vermemesi gereken bir kadro. O yüzden eleştirilerin yapılması son derece normal. 

Bu hafta Saviç olmazsa, yine defansta değişlik yapacağız. Duruma göre belki Batagov'a kalacağız. Kaybettiğimiz tüm maçlarda basit yop kayıpları var. Bunu oyuncularla konuşuyoruz. Hep basit hatalar yapıyoruz. Çalışarak düzeltmekten başka çaremiz yok. Kalitelerine güveniyorum. Ben dışarda daha hırslı oynarım. Burada arkamda bir güç var zaten. Ama o dirençte bir sıkıntı yaşıyoruz.

TRANSFERLERİN OLUMSUZ OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM
Dikkat ve konsantrasyonla ilgili bir sorun var. Bunu kabul ediyorum. Cham yetenekli oyuncu, ondan beklentim var ama yapmıyor. Niye bunları yapmadığını anlamakta zorluk geçiyorum. Bir iyi bir kötü. Aynı bizim kadronun değişmesi gibi. Kötümser değilim iyiyide gördüm. Bu beni umutlandırıyor. Güven kaybetmeden hep beraber dersler çıkarmalıyız. Daha iyisini yapabileceğimize inanıyorum. Yapamadığımızda transfer yapıyoruz. Transferlerinde olumsuz olduğunu düşünmüyorum. Özellikle Mustafa adastasyon sorunu yaşamadı. Her yerde rahatlıkla oynabiliyor.

Zubkov, Sikan'da iyi bir oyuncu. Tim'i göremedik. yatırım olarak bakıldığı zaman.. Cham, Draguş, Cihan yetenekli ama verimleri düşük. Bunlarla uğraşacağız. Yeteneklerini kullanırken bizimde kayıplarımız oluyor. Batagov daha az beklentisi görünürken, öne çıktı. O da hata yapacaktır. Bununda bedelini ödüyoruz.

CHAM'IN ŞUANKİ OYUNU HAYAL KIRIKLIĞI
Cham'ın şu anki oyunu hayal kırıklığı, çokta kızdım ve ona da söyledim. Onlara söylüyorum ama kötü oyuncu oldukları için değil. Eksiklerini gidermek için. Geçen hafta coşkulu, güvenli oynadı. Bizde bu şansı devam ettirdik. Ama son maç böyle bir görüntü yoktu. Bir şeyler yapıp top istiyor ama topa bir hamlesi yok. Bunun içinde gerekli uyarıları yaptım.

Cham ve Tolunay hoca ile konuştum. Hem hocalık yaptı, iyi de bir Trabzonsporlu olduğunu düşünüyorum. Yorumu herkes yapabilir. Haklı veya haksız. Biz işimizi iyi yaptıkça olumlu, aksi durumda olumsuz yorum yaparsınız. Cham'a da bunu biri söylemiştir. Şeytan her yerde. O da ona cevap verdi. Sonrasında gündem oldu. Biz de bu durumu düzeltmeye çalışıyoruz. Cevabı doğru değil. İyi oyun sonrası cevap verip, kötü oyun sonrası susuyorsan o zmana oyuncu ve insan kimliğimiz oturmamış demektir. Kendisini uyardım. Karakter olarak neyi nerede nasıl yapacağımızı bilmezsek bu oyuna da yansır. Üzüldük ama çok büyütülecek bir şey de değil.

OYUNCULAR İLE İLETİŞİM PROBLEMİ Mİ VAR?
Oyuncular evladım gibi... Hepsini seviyorum. Hiç biriyle sorunumuz yok, sorunlu da oyuncu yok. Ama duygusal kırılmalar olabiliyor. Hiç bir oyuncu ile iletişim problemim yok, onlarında yok diye biliyorum. Olursa zaten çıkar ortaya, biz onların sorunlarını düzeltmek için mücadele ediyoruz.

Hüseyin gitmek istiyordu ama hiçbir takım olmadı. Hüseyin hırsla çalışıyor. Oynayabilir.. Ama öyle bir konu oldu ki, tartışma konusu oldu... Aynı Hüseyin niye beni kadroya almıyorsun diye şikayetçi olabilir. Antrenmanlarda bunu hissediyorum. Dedim ona, gitmiyorsun, buradasın oynamanı istiyorum. Gitse de her takımda oynayabilecek bir oyuncudur. Yeteneğine güvenimiyorum ama ne kadar üst seviyede oynar onu bilemiyorum.

Yorumlar (25)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

C
Cafer
1 yıl önce

Boş konuşmacı.istifa et takım rahatlasın. U19 teknik ekibi bundan daha başarılı olur

T
TS li
1 yıl önce

İstifa ETTTTTTTT

M
Murat
1 yıl önce

Dede Korkut hikayeleri başlıyor

B
Bilak
1 yıl önce

Lütfen susarmısın lütfen ğidermisin ğidermisiniz ğidiniz lütfen başkanın ve yönetim in de lğtfen çok rica ediyorum ğidin ğidiniz ğitseniz iyi olur ğelecek yıl mı senmi başkanmı iskelet bu kadromu defolun ğidin

M
Murat
1 yıl önce

Ziyaaa ziyaaaaaa

Tüm Yorumlar (25)

C
Cafer
1 yıl önce

Boş konuşmacı.istifa et takım rahatlasın. U19 teknik ekibi bundan daha başarılı olur

T
TS li
1 yıl önce

İstifa ETTTTTTTT

M
Murat
1 yıl önce

Dede Korkut hikayeleri başlıyor

B
Bilak
1 yıl önce

Lütfen susarmısın lütfen ğidermisin ğidermisiniz ğidiniz lütfen başkanın ve yönetim in de lğtfen çok rica ediyorum ğidin ğidiniz ğitseniz iyi olur ğelecek yıl mı senmi başkanmı iskelet bu kadromu defolun ğidin

M
Murat
1 yıl önce

Ziyaaa ziyaaaaaa

D
DÜZCELİ
1 yıl önce

Doğru söylüyorsun. Ancak bu 10 yıllık planlamada asla sen ve ekibin olmamalı. Çünkü sen ve senin gibi düşünenlerin devri ÇOKTAN BİTTİ. Sen ve senin gibi miadını doldurmuş olanların Trabzonspor'a vereceği GRAM bilgi yoktur.

T
Trabzon
1 yıl önce

Kemençemin telleri

R
Remzi
1 yıl önce

Sen git çarşıyı motive et azınla kuş tutsan bu taraftar senden soğudu nokta,ne konuştuğunu anlıyoruz nede ne yapmak istediğini hüseyin ve şerefide al ve sesizce gidin be kardeşim..

T
TS li
1 yıl önce

Ne konuşuyorsun bırak artık

C
CANER ARK
1 yıl önce

10 YIL BU ADAM YEİNE FATİH TEKKE GÖKDENİZ VE BURAK YILMAZ İLE ÜÇÜNÜ BİRDEN KULLANSAK OLMAZMI

A
Ali Başkan
1 yıl önce

Şenol Güneş gündemi değiştirmeyi bırak, istifa et yeterli...

A
Akcaabatli
1 yıl önce

S.günes kendini basarili görüyor On yil antlasma istiyor hemen kovulsun

G
Gurbetçi Taraftar
1 yıl önce

Bu kadar istenmeyen ancak ısrarla kalmaya devam eden Hoca. TS ye vereceğin zarardan başka hiçbir katkın yok. Taraftarın ve gençlerin umutlarını tükettin, yeter İSTİFA ET!

Z
Zafer
1 yıl önce

Tabiki sensiz

Y
Y.B.
1 yıl önce

SENLE DEĞİL HERHALDE...

M
Merciless
1 yıl önce

3 seneyi planladın da 10 yılı planlaması kaldı. Millete hayat satma hoca. Bu ülke 2000'lerin başında herkes cayır cayır ar&ge'ye yatırım yaparken gelen sıcak parayı inşaata betona gömmüş bir ülkedir. Somut koşullara göre tahliller yapmalısın.

E
Erdem
1 yıl önce

Gelirine göre harcama yapacaksın, giderin hiçbir zaman gelirini aşamaz kuralı. Bunun için plana mı gerek var ? Biz tam tersi gelirimizin 2 katı harcayıp artık o paralar cukkamı oluyor kimse bilmiyor. Ucuz ama kaliteli transferler yaptık biz, başarı bu şekil geldi ama herkes birden 5 sene öncesini hatırlayamaz oldu. Hafıza kaybı yaşıyorsunuz.

M
Mehmet
1 yıl önce

Hoca biz istifani beklerken, sen on yıllik planlamadan söz ediyorsun desene biz yandık, sen bu sene Türkiye kupasında da bizi mahrum edeceksin, Avrupa hayalide bitti, ne geregin kaliyor, takımın başında kalmanın, başkan neyi bekliyor, hep birlikte bu kıyıma dur diyecek aklı başında bir yönetici yokmu kulüpte yaaa, bu nasıl anlayış, futbol yok, teknik yok, taktik zaten yok, olsa takım displinli şekilde oynar, lig bitti dış saha galibiyeti yok, olursada has be kader belki bir maç alır, bumu olacak

K
karaağa
1 yıl önce

Trabzonspor planını yapar hoca yeter ki bu planın içinde sen olma artık çekil kenara boş laflara karnımız tok .

Z
zafer
1 yıl önce

bu hocanın Trabzonspora vereceği hiçbirşey yok tek yaptığı iyi birşey var riv riv riv. başkan hocanı ve yaptığın çöp transferleri de al git.

M
Momoç
1 yıl önce

İçinde senin teknik adam olarak on saniye bile olmadığın bir süreç olmalı bu!!!

T
TS 61
1 yıl önce

TEK DOGRUN ALT YAPIDAN OYUNCU GELDİGİNDE 2 MAÇ KÖTÜ OYNASIN YUHHLAMA YAPIP KAÇIRIYOR BAZI TARAFTARLAR. HOCA 10 YIL PLANLAMA DİYORSUN GELDİN GELELİ 3 4 HAFTA İÇERDE DIŞARDA MAÇ KAZAZAMADIN BUNA SRN FOBİ DEDİN BURASI TS OLDUGUNU UNUTTUN. BAK HOCA BODRUMSPIR KUPADA RAKİP OLDU DÜŞME HATTINDA YENİ HOCASI 5 MAÇ ÜST ÜSTE KAZANMIŞ NE ÜSTÜN TARAFI VAR DEMEK Kİ OLUYORMUŞ SEN NİYE BAŞARISIZIN ONU SÖYLEMEDİN

T
TS 61
1 yıl önce

Şenol hocamdan hikayeler serisi 25 hafta Deplasmanda kazanmasada herşey normalmiş gibi yola devam hikayeleri.

D
Denizz
1 yıl önce

bu fikrine katılıyorum ama bu sensiz olmalı açık ve net

B
BLUEB
1 yıl önce

BU YILI BIRAKTI GELECEK 10 YILDADA YAKAMIZDAN DÜŞMEYECEK GÖZÜ DİKMİŞ KÜME DÜŞÜRMEDEN BIRAKMAYACAK