Trabzonspor Teknik Direktörü Fatih Tekke, Süper Lig’in ilk haftasında sahasında 1-0 kazanılan Kocaelispor maçının ardından değerlendirmelerde bulundu.
Tekke, karşılaşmanın ilk yarısında oyunun üstünlüğünü ellerinde tuttuklarını belirterek, “İlk yarıda oyun olarak en az 2 gol bulmamız gerekiyordu. Rakibin 1 fırsatı var. Uğurcan'ın muhteşem kurtarışı ile bertaraf edildi. Rakibin birkaç gol atabileceği pozisyon oldu. Oyun olarak demiyorum. Taçlardan özellikle. Bu kadar basit hatalar yapmamamız gerekiyordu. Yeni oyuncuların adaptasyonu, sakatlıkları bir sürü parametre… Bugün en önemlisi 3 puan ile lige başlamak” dedi.
İkinci yarıda tempo düşüklüğüne dikkat çeken Tekke, “2. yarı golden sonra baskı hızlarımızın düşmesi, biraz geriye gelmemiz ve taçlardan buldukları 1-2 pozisyon var. Onun haricinde rakip adına çok olumlu bir şey söyleyemem. Özellikle top bizdeyken çok kolay topu uzun bazen kullandığımız opsiyonlar var, bazen saha içerisinde oyuncu bunu psikolojik olarak genelde rakibe verip topun peşine koşan birisi değiliz. Biz Trabzonspor’un… Bugün değerlendirdiğimizde en değerli şey 3 puandı. Yarın için oyuncularıma izin verdim, sonrasında maç maç değerlendireceğiz. İlk yarıdaki oyun bence beklenenin üzerindeydi. Ama futbol bu, ilk haftalar zor oluyor. Bence olumlu bakmamız lazım” ifadelerini kullandı.
Onuachu, Kazeem ve Felipe’nin durumuna da değinen deneyimli çalıştırıcı, “Kazeem 3 antrenmana çıktı bizimle. Felipe son 2 antrenmana çıkabildi, onun dışında diğer oyuncularımın durumu iyiydi. Onuachu çok daha agresif ve enerjisi yüksek bir oyuncu. Bakıyorum da beklenti çok fazla. Ona söyledim, bugün olmasa bile yarın atacaksın. Biz baskılı oyuna devam etmek zorundayız. Daha da hızlı olmalıyız” dedi.
Transfer süreciyle ilgili de konuşan Tekke, “ Bu konuda Başkan ve Yönetim Kurulumuz ile çok çaba sarf ettik. Çok isim geldi geçti. Hala daha izlemeye devam ediyoruz. Şu an piyasa çok net değil, karışık. 10-15 oyuncuda 1 lira edecek oyuncu 10-15 lira istiyor bizden. Biz paramızı çöpe atamayız. Gerçekçi olmamız lazım. Kattığımız oyuncuların da çok daha iyilerine talip olduk. Böyle bir süreç yaşandı. Biz o paraları veremeyiz” ifadelerini kullandı.
Takımın durumunu da değerlendiren Tekke, “Bu performans yeterli değil ama maç maç bazı oyuncular öne çıkabilir. Ama genel olarak şunu değerlendirmeliyiz; fiziksel durumun altında kalan oyuncular, bunlar psikolojik olabilir. Bu sayı 2 ve üzerindeyse farklı şeyler vardır. Oyuncunun saha içerisinde yaşadığı duygular bunu etkileyebilir. Ön alan baskısı diyorum ve hazırlık maçlarında bunu istedim.
Belli bir yaşın üzerindeki oyuncularda bunu hemen kazanamayabilirsiniz. Bunun değişimini kazanmak için başka şeyler de düşünmeniz lazım. Geldiğimden beri söylüyorum beni eleştirin. Ben buranın çocuğuyum. Çocukların özgüvene ihtiyacı var. Dışarıdan da destek verecek oyuncularım var ama onların özgüvene ihtiyacı var. Özgüvenli oyuncuların bunları terk etmemesi gerekiyor” dedi.
Taraftara da özel bir mesaj gönderen Tekke, “En zor durumda geldik ve gemiyi limana çektik Allah'ın izniyle. Şimdi geminin bir yere gidebilmesi için rüzgara ihtiyacımız var. Bu rüzgar taraftarımız. Bugün galibiyette benden fazla pay taraftarındır. Ben bu desteği her zaman istiyorum. Ligin çok daha başındayız ve biz de çok başındayız. Bunlar kolay değil. Bu bir süre ve böyle devam etmek zorundayız” sözleriyle konuşmasını tamamladı.
Tüm Yorumlar (16)
Alemşah Gedikli
10 ay önceAslında çok şey istemiyor kaptan; sadece duygu ve sabır. Ama işte bizde olmayanda bu. Becereceğiz kaptan. Birlikte inadına
Horozoğlu
10 ay önceKocaeli çok iyi takım hocasıyla transferleriyle buna rağmen çok iyi dişe diş bir ilk yarı mücadelesi sonucu maçı aldık...göreceksiniz çoğu takıma diz çöktürecek Kocaeli....oyuncuların çabaları ilk maç olmasına rağmen çok iyiydi.. daha iyi olacağız hiç şüphem yok...bu yüzden lütfen DESTEK olalım.......
lazoğlu
10 ay önceSayın Tekke gün geçtikçe sana olan inancım zayıflıyor.Geldiğinde çok sevindim ama öyle tercihler yapıyorsun ki acaba diyorum artık. Dünki oyunda beğendiğini söylediğin Okay, Wakeme bu haleeri ile TS da oynayamaz. Gayet iyi başlayan Kaazem i niye çıkarıyorsun. Elinde tek orjinal 10 numara Chamı neden oynatmıyorsun. Mendy Okaydan 10 gömlek üstün hem satmaya çalışıyorsun hem de vitrine koymuyorsun. Ne oynattığını da anlamış değilim. Panik halinde bir takım.
Tursun
10 ay önceHemşwrim ünal karaman zamanında mütevazi oynayan takım vardı ve ruh 2.bu yönetim beceriksiz sen bu yönetimle bişey olacağına inanıyormusun yapılandırsın takımı bekleyelim ama adamlar sadece atar gider 2 senedir 8 numara diye herkes bağırıyor siopisten sonra takımın ciğeri yok ben gmrüyorum onlar görmüyod
Osay61
10 ay önceFatih Hoca sana çok inanan biri olarak hayal kırıklığı yaşıyorum. Oyunu seyrediyorsun ama göremiyorsun. Ayakta durmakta zorlanan Nwakayeme'yi, Okay'i niye bu kadar sahada tutuyorsun? Gençlere hiç güvenmiyorsun, kendi oyuncun olan Mendy Serdar Bali sevmiyor diye mi değerlendir mi yorsun?
61
10 ay önceBU GEMİ 6 8 10 numara çevik hızlı oyun kuracak 3 o.sahayla gider fatih
Erol KOÇ-Zonguldak
10 ay önceFatih hoca doğru söylüyor. Takım olma yolunda bu yıl daha iyi olacaktır. Tabiki kadromuz diğer rakiplerle yarışacak durumda değil,fakat sahada savaşan mücadele eden bir takım olarak yukarılara tutunabiliriz. Çünkü Formamız ağır. Transfer zor diyor hoca doğru söylüyor. Taraftar desteği en büyük etken olacak gibi duruyor...
Zor
10 ay önceO hava sende yok!
onur
10 ay öncedün ilk maç olmasına rağmen özellikle ilk yarıda başarılı ve geçtiğimiz senelere oranla o durağan oyununu bırakmış ve hareketli buldum. hocam yalnız tepkileri önleyecem diye "Kattığımız oyuncuların da çok daha iyilerine talip olduk" deyip eldeki oyuncuların kalitesi konusunda tartışma yaratmana gerek yok. kaldı ki ne kaliteli oyuncular geliyor da top oynamadan gidiyor. önemli olan aidiyet duygusu ile bize savaştıklarını göstermeleri.
Ergin Akyüz
10 ay önceBu gemiye iyi bir kaptan lazim! Fatih Tekke nin isi degil! Takim yürüyerek oynuyor- taktik sifir! Futbol izlemek istiyorsaniz: Roger Schmidt!!!
Zuhdu
10 ay önceKaç senedir bir orta saha oyuncusu alınamadı orta saha ve ön libero olmadan olmaz ayrıca saviç Le bu iş olmaz,. Dünyada bir sürü oyuncu var bir tane orta saha bulamaz mı adam 10 tane alacağı na iki tane kalite orta saha alınsa çok fark eder. Ayrıca fatih hocabın oyuncu değişiklikleri çok iyi değil oyuncu değiştikten sonra oyun tamamen tersine dönüyor bu konuda dikkat ti çekilmesi lazım. Her şeye rağmen sabırlı olmakta fayda var ama yönetim konusunda aşırı sabırada gerek yok..
Abuzer
10 ay önceSanada bir rüzgar lazım bu takımdan alıp götürecek, geçen sezon ne izlediysek bu senede aynısı kampta ne yaptınız hangi taktik çalıştınız vallahi görmedik birşey
gago
10 ay öncegüzel bir yaklaşım.
Haydar Öztürk
10 ay önceTüm güzel konuşuyorsun ama sana da bir rüzgâr lazım Nwakaeme Gönderildiğinde en çok kızanlardan biriyim ama şimdi bırak Trabzonspor’u ikinci ligde dahi oynayacak gücü yok isme bakma bakma formayı adaletli ver yedek kulübesinde üç tane 6 milyon Euro’ya aldığımız adam var Bunların yerine üç tane orta saha aldırabilirdin sizde yönetim gibi çöpsüz seni çok seven biri olarak söylüyorum şahıslar farklı Trabzonspor farklı ben Trabzonspor üzerinden konuşuyorum orayı hak etmeyenkim olursa olsun
Emekli
10 ay önceHocam ne anlatıyorsun son 15 dakika adamlar seni kalene hapsetti. Hala oyuncu değiştirmeyi bilmiyorsun. Duygusal olma wake ve Okay 9 kişi oynadın farkında değilsin okayın yerine salihi koysana korkun ne 35 liklerden yağ çıkmaz cesur ol sayende akşamki maç zorladığın halde berabere bitmedi
yaşar
10 ay öncebu sezon çok zor geçeçecek şunu merak ediyorum her sezon şampiyonluk parolasıyla yola çıkardık bu sezon söz eden yok hedef nere ne hallere düştük varsa yoksa para harcamıyalım