Süper Lig’in 26. Haftasının kapanış gününde Trabzonspor deplasmanda Konyaspor’a tek golle mağlup oldu. Konyaspor’a 3 puanı getiren gölü maçın 90+10. dakikasında penaltıdan Umut Nayır attı. Trabzonspor böylece deplasmanda kazanamama serisini sürdürdü.
Karşılaşma sonrası hakem Ozan Ergün’ün performansı tepki çeken ayrıntılardan biri oldu. Eski hakem Mustafa Çulcu, yaptığı değerlendirmede hakem Ergün’ün çalığı faullerin yarısının faul olmadığını söyledi. Çucu, Süper Lig’de 15’inci defa maç yöneten Ergün’ün faulle futbolun doğasında olan temaslar arasındaki farkı bilmediğini söyledi.
Çulcu, Ergün’ün futbolu bilmediğini belirterek maçtaki tek kritik pozisyonda ise kararı VAR’a bıraktığını vurguladı.
Mustafa Çulcu, Sabah’ta yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
“Hakem Ozan Ergün boylu poslu, iyi bir fiziği ve sakin yapısı olan bir hakem. Ligde 15'inci, Trabzonspor'un ise 2. maçına çıktı. Atama trafiğine bakıldığında şans bulduğu, büyük destek gördüğü bir gerçek. Zamanla daha iyi olacaktır.
En üst ligde düdük çalan bir hakemsin, lakin futbolun ruhunu teşkil eden faul ve fena hareketleri (12. kural), yani futbolu bilmiyorsun. Futbolun doğasında olan temaslarla faulü ayırt edemiyorsun. Çaldığın 24 faulün yarısı faul değil. Uzatmanın son dakikasında tek kritik pozisyon oldu, o da VAR'dan geldi.
Lundstram'ın açık olan sol eline gelen top net penaltı. Ülke hakemliğimizin klasik VAR'a yaslanarak maç yönetme yapısı devam ediyor. Genç hakem neslinin, yetişme ve hakemlik kültürü maalesef bu doğrultuda hızla devam ediyor. UEFA, VAR'a yaslanan hakem istemezken bizde ise VAR ile var olan hakem kabul görüyor.”
Tüm Yorumlar (9)
Oflu
1 yıl önceOzan ERGÜN İstanbul bölgesi hakemi, dehe ne beklenebilir ki.
Selim Türk
1 yıl önceBu adamdan hakem olmaz. Trabzonspor onun yüzünden kaybetti demiyorum ama bundan olmaz.
BURHAN
1 yıl önceKonyasporlu oyuncu bizim futbolcunun yaklaştığını görünce kendini yere bırakıyor, hakem zırt düdük, temas yok, bizden kimsenin sesi çıkmıyor.
Akcaabatli
1 yıl önceM.culcu sanki iyi hakemdi Agzi olan konusuyor
Taraftar
1 yıl önceTrabzonspor aleyhine verdiği penaltı kararı doğruydu ama çok kötü bir maç yönetti. Trabzonspor aleyhine faul olmayan birçok pozisyona faul çaldı. Futbol oynanmadı. Trabzonspor iyi olsa da bu şekilde hakem yönetimleriyle galip gelmesi çok zor.
adnan
1 yıl öncebumac 10,dak niye uzadi hakem ve mhk cetesi birsey olsada penalti versek pesinde ts ye karsi mhk dusmanca her hafta hazirlaniyor bu ceteye karsi galip gelmesi zor oyuncularimiz cok sert tekme dirsek yiyor devam kart yok ts ye kart penalti her hafta kalemizde penalti mhk yi mutlaka birturlu devirmeli gerekirse metazoru zorkullanilmali gs..fb..bjk..zorkullanip istedigini aliyor bu mhk gitmeli lamicimi yok
İlhan keleş
1 yıl önceSüper ligde ki HAKEMLER futbol ve futbolun temaslı bir oyun olduğunu bilmiyorlar bir oyuncunun futbol maçında nasıl temasla düşer nasıl kendini yere atar en ufak temasta hemen kendini yere bırakır bizim lauk hakemler hemen oltaya gelir
serkan
1 yıl öncePenaltı net penaltı değildi şimdi sorarım size siz hava topuna kalkınca ellerinizi kapatarak mi cikiyorsunuz yada şöyle diyelim eğer oyuncu kasıtlı olarak topa müdahale etseydi top yön degistirirdi fakat lushdam elini toptan uzaklaştırmaya çalışıyor ve olay tamamen bilinç dışı gerçekleşmiştir..yada şunu söyleyeyim hadi bu penaltı olsun ya Trabzonspor'a verilmeyen penaltı aynı pozisyonda oyuncunun eline çarpıyor ki tam kasıtlı olarak yapılıyor ama penaltı değil..#mhkistifa
Ali Durkaya
1 yıl önceBu hakemler türk futbolunun düşmanı bunlarin çoğu hileli maç yönetiyor çünkü bunların arkalarinda birileri var bunlara dürüst futbol yonettiriyorlar