| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzonspor Yayın tarihi: 18 Temmuz 2025 01:30

Trabzonspor kampı sonrası kritik değerlendirme “Fatih Tekke’nin formasyonu bu kadroya uymuyor”

Trabzonspor’un Erzurum kampında oynadığı hazırlık maçı sonrası değerlendirmelerde bulunan Ali Kemal Yazıcı, takımın mevcut kadrosunun Fatih Tekke’nin oyun sistemine uymadığını belirtti.

Haber61 Genel Yayın Yönetmeni Tuncay Lakot ile Yeni Şafak Trabzonspor yazarı Ali Kemal Yazıcı, Trabzonspor'un Erzurum kampında 3-2 mağlup olduğu Araz Nahçıvan PFK maçı sonrası değerlendirmelerde bulundu.

"Fatih Tekke'nin formasyonu bu oyuncularla olmaz"

Trabzonspor taraftarlarının Bordo-Mavililer'den agresif ve sert oynamasını beklediğinin fakat Fatih Tekke'nin elindeki oyuncu grubunun oyun formasyonuna uygun olmadığının altını çizen Ali Kemal Yazıcı şunları söyledi

Her Trabzonsporlu, Trabzonspor'un, Trabzonspor gibi oynamasını bekler. İster şampiyon olmasına rağmen oyundan dolayı buruk oldu. Hala daha 'yan pas geri pas' diye söyleniyor. Belki de oyuncu grubu formasyona uygun olduğu için Abdullah Avcı takımı bu şekilde yaptı.

Bunu bilemeyiz. Belki o pas oyunu arkada oyunun tekrarını yapacak, hücuma çıkarken geri dönüp yine stoperlere topu atıp atak tekrarı yapmayı planlıyordu ki bu oyuncuları aldı. Ne Şenol Güneş'in ne de Fatih Tekke'nin oyun formasyonu bu oyuncularla olmaz. Mümkün değil. 

Fatih Tekke değil Fatih Terim gelse olmaz. Türk futbolcuların içerisinde kimi teknik direktör olarak getirsen de Ünal Karaman döneminde transfer dönemi kapalıyken Arda Akbulut kalede, Hüseyin Türkmen stoper, Abdulkadir Parmak 2. bölgede, Abdulkadir Ömür ve Yusuf Yazıcı öndeyken maç oynadı. İstanbul'da Galatasaray, hakemin vermiş olduğu penaltı ile bu takımı yendi. Bu takım öyle bir takım. U19 takımı Avrupa'da final oynadı. Bu oyuncuları A Takıma 1-2 yıl sonra katabilirsiniz.

Alt yapıdan A takıma yükselen oyuncuların geleceği hakkında açıklamalarda bulunan Ali Kemal Yazıcı sözlerine şöyle devam etti: 

Hami Mandıralı'nın jenerasyonu A takıma 6 oyuncuyla çıktı. Büyük Hamdi, Küçük Hamdi, Lemiler, İbrahimler.. Daha sonra Fatih Tekke'nin jenerasyonundan 5 kişi ile çıktı yukarıya. Şimdi 3 oyuncu alındı. Kamp sonrası büyük ihtimalle oyuncular kiralık gidecek. Bu oyuncular kadronun içerisinde yer alma şansı yok. Ayrıca bu oyuncular, oyuncu mevkisi boşluğu yaratıldığı zaman değerlendirilebilecek durumda değil. Çünkü her oyuncunun alternatifi var. 

Şimdi Boran Başkan diyorsun 6 kişi var. Ozan Tufan'ın oynadığı mevki 6 mı oynayacak 8 mi oynayacak? 6 numara oynasa tamam U 19 oralarda başarılı oldu. Ama gel oynat nasıl oynatacaksın ki? Bu tür bir takımın içerisinde oynattığı zaman toplumun önüne atmış oluyorsun. Evet. Bir kişiyle olmaz. Bunlar şimdi bak bir şey de söyleyeyim. Bu çocuklar şimdi

Trabzonspor soyunma odasında yetim çocuk gibidir. Ayakkabılarını bile bağlayamazlar. Bir tarafına dönecek Nwakaeme, bir tarafına dönecek Visca, önde Savic, yan
tarafta Ozan, öbür tarafta Okay. Bu çocuklar 17-18 yaşında daha. Bunları belli bir jenerasyonla yukarı

taşıyabilirseniz de ama yukarıda eksiklik olması lazım. Trabzonspor'un yeniden tahtası mı kapanması gerekiyor bu çocukların oynaması için? Ama toplum buna
sabredecek. Trabzonspor'a şu anda sürece kapılarını
3-4 yıl kapatılacak. Bu oyuncu topluluğundan 2-3 sezonda kurtarılamaz. Gerçekçi olalım. Bu
paraları bırakıp kimse gitmez. Hepsinin sözleşmesi bitene kadar buradadır. Bu paraları bu oyunculara kimse vermez. Trabzonspor'dan başkası vermezdi. E şimdi o boşluğu şimdi bu takımı yenilemek için bugünden 3 sene sonranın kadrosunu yapmak için bugün
17-18 yaşında 19 yaşındaki çocuklarla başlaman gerekiyor. Onları yavaş yavaş oralara sokman lazım. Ama toplum bunu beklemiyor. Toplum yarışmacı olacaksın.
Bütün Trabzonspor taraftarlarına soralım. Trabzon'da anket yapalım. Trabzonspor'u en beğendiğiniz maç hangi maç diye. Hangi maç?

Sahada oynanan futboldaki ruhsuzluğa dikkat çeken Yazıcı, Bordo-Mavili taraftarların gözünde en son beğenilen maçın geçtiğimiz sezon İstanbul’da oynanan Galatasaray karşılaşması olduğunu belirterek şunları söyledi:

Geçen sezon Trabzonspor taraftarın aklında olan yenilmesine rağmen hoşuna gittiği tek maç İstanbul'daki 4-3'lük Galatasaray maçı. Hakem kararıyla yenilen Trabzonspor'un yenildiği maç. Niye? Dövüş diyor arkadaşım. Boğuş diyor. Kibar olma diyor. Şimdi
bakıyorsun işte. Ha şimdi rakip niye bu kadar dirençli? Bu kadar ikinci bölgede temas oynadı. Agresif oynadı.

Trabzonspor'la oynuyor. Vitrin bura. Fatih Tekke beni görse de seni eğer Trabzonspor'a alsın. Bu budur. Hadi şu anda Trabzonspor Paris Saint-Germain'le oynasa Trabzonspor oyuncusu 2 kat daha üstüne katlar oyunda. Bu insan psikolojisiyle ilgili bir şey.

Yorumlar (34)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

M
Mulla Balaban
11 ay önce

Gerekirse Boran Başkan için orta sahada Ozan Tufan dahil birkaç kişiyi feda edeceksin Boran'ın geleceği var ama Ozan , Okay'ın yok Boran ilk onbirde direk oynar Ozan ve Okay'da yedek oynar Fatih Tekke U-19'dan gelen futbolcuların bir veya ikisine forma verip ilk onbir için ısıtmalı ve güven kazanmalılar Boran Başkan ilk onbirde çok rahat oynar gençmiş falan deyip geçiştirmemeli geçen hafta dünya şampiyonu olan Chealse şampiyonluk maçında ilk onbirde alt yapıdan iki futbolcu oynattı

T
Tonyalı
11 ay önce

Tekkenin oyun sistemi mi var aa bak sen bırakın bu işleri tekkenin gitmesi lazım onunla olmaz futbol oynamak başka hoca başka

M
Mulla Balaban
11 ay önce

1995-96 sezonunda Trabzonspor -Galatasaray maçında (4-1) Fatih Tekke ilk defa ilk onbirde oynamıştı oyunuyla herkesi hayran bırakmıştı daha sonra gelgitler oldu ama Fatih Tekke büyük bir yıldız olduğunu gösterdi korkmadan bu çocukların ikisi sahada oynatmalı geçen sezondan kalan Visca ,Ozan ,Okay ,Saviç ilk onbirde başlarsa Tekke'nin işi çok zor

L
Laz
11 ay önce

Lucas riberio al başkan

Y
YAVUZ ÖZTÜRK...
11 ay önce

TEKKE HİKAYE BURANIN HOCASI OLAMAZ ALINAN OYNCULAR DA BURANIN DEĞİL..YÖNETİM BAŞLI BAŞINA YANLIŞ İŞLERİN BEŞİNDE...O YÜZDEN HER ZAMAN GERİ GİTMEK ZORUNDA BU KAFA YAPISI İLE ..ŞİMDİDEN GECMİŞ OLSUN DİYORUM.... TEKKEYE 5 HAFTA SONRA GÜLE GÜLE OYUNCU FALAN HİKAYE ALIN LUNSTRAM SAVIÇ CANAKCI CHAM

Tüm Yorumlar (34)

M
Mulla Balaban
11 ay önce

Gerekirse Boran Başkan için orta sahada Ozan Tufan dahil birkaç kişiyi feda edeceksin Boran'ın geleceği var ama Ozan , Okay'ın yok Boran ilk onbirde direk oynar Ozan ve Okay'da yedek oynar Fatih Tekke U-19'dan gelen futbolcuların bir veya ikisine forma verip ilk onbir için ısıtmalı ve güven kazanmalılar Boran Başkan ilk onbirde çok rahat oynar gençmiş falan deyip geçiştirmemeli geçen hafta dünya şampiyonu olan Chealse şampiyonluk maçında ilk onbirde alt yapıdan iki futbolcu oynattı

T
Tonyalı
11 ay önce

Tekkenin oyun sistemi mi var aa bak sen bırakın bu işleri tekkenin gitmesi lazım onunla olmaz futbol oynamak başka hoca başka

M
Mulla Balaban
11 ay önce

1995-96 sezonunda Trabzonspor -Galatasaray maçında (4-1) Fatih Tekke ilk defa ilk onbirde oynamıştı oyunuyla herkesi hayran bırakmıştı daha sonra gelgitler oldu ama Fatih Tekke büyük bir yıldız olduğunu gösterdi korkmadan bu çocukların ikisi sahada oynatmalı geçen sezondan kalan Visca ,Ozan ,Okay ,Saviç ilk onbirde başlarsa Tekke'nin işi çok zor

L
Laz
11 ay önce

Lucas riberio al başkan

Y
YAVUZ ÖZTÜRK...
11 ay önce

TEKKE HİKAYE BURANIN HOCASI OLAMAZ ALINAN OYNCULAR DA BURANIN DEĞİL..YÖNETİM BAŞLI BAŞINA YANLIŞ İŞLERİN BEŞİNDE...O YÜZDEN HER ZAMAN GERİ GİTMEK ZORUNDA BU KAFA YAPISI İLE ..ŞİMDİDEN GECMİŞ OLSUN DİYORUM.... TEKKEYE 5 HAFTA SONRA GÜLE GÜLE OYUNCU FALAN HİKAYE ALIN LUNSTRAM SAVIÇ CANAKCI CHAM

H
Hatice suiçmez
11 ay önce

Bitik Fatik ile olmaz

K
kaptanı derya
11 ay önce

o vakit bu kadar teknik ,yaşlı ve yavaş takımla yeni gençler yanlarında takılsın ,antrenman maçlarına çıksın bir kaç yıl arada 20 dk süre verilsin 3 yıla hazır olsun.ahmet can kaplan 3 yıl bekledi ayakta.demem o ki gençleri 3 kuruş için salmayın başka takımlara.saviç in, viskanın,wakamenin tecrübesinden faydalansın

V
Virajı iyi alın
11 ay önce

Yeni Şafak yazarı muhterem gazeteniz her sene başı sabret masalından başka birşey söylemeyin mi diyor yahu. Açık net iki soru: 1 Bu takım ligi kaçıncı bitirir. 2 Fatih Tekke hangi harika sistemi kurdu ve sen bildiğin halde o sistem ve bu oyuncularla başarılı olunamayacağını bilmiyor. Öyle ya neden takımı aldı madem. Sezonu az çok tahmin ediyorsunuz ön almaya başladınız. Kolay gelsin bakalım.

T
Taraftar
11 ay önce

Çok doğru tespitler...

A
Abdulkadir
11 ay önce

E Ali bey bir lisans çıkartsın, bize göstersin bu iş nasıl yapılır diye? !

S
Son soz
11 ay önce

Trabzonspor, taraftarı yeni sezondan bir şey beklemesin. Son 3 sezonu aratmayacaktir.

6
61
11 ay önce

3 SEZONDUR KADRO VASAT, O.SAHA KOMPLLE YENİ İSİMLER OLMALI ESKİLER GİTMELİ OZAN VB TS OYUNCUSU DEGİL.

B
bozo
11 ay önce

Yahu!! yıllardır yazıyor, konuşuyorsunuz. Bu kadar tecrübeyle insan bir tane düzgün cümle kuramaz mı? 'Trabzonspor'la oynuyor. Vitrin bura. Fatih Tekke beni görse de seni eğer Trabzonspor'a alsın. Bu budur. Hadi şu anda Trabzonspor Paris Saint-Germain'le oynasa Trabzonspor oyuncusu 2 kat daha üstüne katlar oyunda. Bu insan psikolojisiyle ilgili bir şey.' Bu nasıl bir açıklamadır!!! beyin yakıyor...

T
Tursun
11 ay önce

Çok akıllı a feyzalınası yazı sağolun tespit zaten cevabıda içinde saklıyor ve bu çocuklar yardım almalı hacinin Emreyi sahiplendiği gibi sahiplenmeli abileri asıl gerçekte bu takım hücum takımı değil gücüm takımı olmalı

S
Serko61
11 ay önce

Hele şükür birisi sonunda gerçeği gördü Trabzonspor resmen darulacize oldu yolda yürümekten aciz adamlar iki milyona saviç beş milyona imza atmış kovsan gitmez adamlar,çifliğe gelmişler ye babam yeee…ertoooo yeğenim bize vereceğin en günzel haber ekibinle bereber istifa etmenizdir,tabi giderken tekkeyide götürün oda ayrı bir sıkıntı…

E
Erkan
11 ay önce

Takımı bu hale getiren başkan ve yönetime ne hikmetse hiç tepki yok

H
Haydar Öztürk
11 ay önce

Fatih de takıma göre oynatsın aynı kafadan devam ediyor 4 tane ön liberoyla saha çıkıyor ne bekliyorsunuz inattan başka bir şey değil bir tane u 19 dan futbolcu takıma monte edilmesi lazım artık

Y
yasar
11 ay önce

ALi Kemal hocam , kadro hocanın istediği formata uygun olmayabilir de ! Hocanın tercihlerine ne demeli ? Okay ın olduğu bir takımın hızlı oynayabilme imkanı var mı?

K
Kemal Yesil
11 ay önce

Lemi dediginde okumayi biraktim. Lemi denen futbol özürü birine futbolcu diyen gidip zekasini ölctürsün.

S
Süleyman
11 ay önce

Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar. Mustafa örneği ortada, çocuk ne cevhermiş. Ama ayak oyunlarıyla gitmiştir buradan. Villada şampiyonluk demekten vazgeçip, altyapıdaki bu çocukları kazanmak lazım. Şampiyonluk kupasını kaldırdığın zaman ben orada en az 9 yerli futbolcu görmek isterim. Gerisi hikaye.

G
Gündüz Yavuz.
11 ay önce

Fatih Tekke iki yıldır, tamam bir buçuk yıldır oyunculara ne oynatıyor.Bence her hangi bir oyunu yoktur,AV nın oyununu oynatmak gibi bir planı var, ama tepkilerden korkuyor

İkibuçuk İsmet
11 ay önce

Zaten her şeye rağmen genç oynatabiliyorsan hoca oluyorsun.Ozan,Okay,Lunstram oynasa bir şey olmuyor zaten.

Z
Zifonaoropa
11 ay önce

Neredeyse taraftarı suçlu bulacaksınız yönetime söz etmemek için. Bunca vasat oyuncuyu kim bir araya topladı? Transfer politikası baştan aşağıya yanlış. Takım geçen sezonda son haftalarda nal topluyor eksik bölgeler belli ama bir scout bir gözlemci dahi görevlendirilmemiş. Hepsini geçtim Şenol'un başarılı olamadığı bu kadroyla Fatih'in başarılı olacağına inandılar. Geçen zamana mı yanalım yoksa yapılan plansızlığın getirdiği ağır faturalara mı doğrusu bilemedim.

G
Gündüz Yavuz.
11 ay önce

Bu kadar tranfere gerek yok, nefesimizi tuttuk U 19 u izledik taraflı tarafsız.Şimdi de F.Tekkenin kibirinin bitmesini bekliyeceğiz U19 dan oynatırmı, oynatmaz mı diye.

I
isko
11 ay önce

yukarıda yazan arkadaşa katılıyorum . 3 ön libero ile 3 gol yiyoruz , acaba ön liberosuz ( iki 8 , bir de 10 numara )oynasak daha mı çok yiyecektik !Dünyada da iki yol var , ya hoca kenki oyun anlayışına göre oyuncu seçer , yada var olan oyunculara göre bir oyun anlayışı belirler . Bizde uzun yıllar ikisinden biri olmadı . Dolayısıyla oyunumuzun adı yok !!!

T
Trabzonsporlu
11 ay önce

Hiç bir formasyon bizim takımın oyuncularıyla olmaz. Çünkü bizim takımın oyuncuları çok kalitesiz. Bizim takımın Süper ligde yenebileceği hiç bir takım yok. Kocaelispor'un Adanademirspor hazırlık maçını gördünüz mü? Kocaelispor bizim takımdan en az 4 kat güçlü bir takım. İnşallah sezonun ilk maçında 5 yemeyiz.

T
Taraftar
11 ay önce

Cocuk bi bakacak sag tarafta nwakaeme sol tarafta visca duyorsun.sanki bana bi tarafta ronaldo diger tarafta messi var.avrupada nasil pynuyor 17 19 yasindaki cocuklar?!böyle akil böyle vizyon olmaz.türk futbolu bu yüzden gelismiyor iste

M
mehmet
11 ay önce

demekki bur da bir degil bir kac sorun var Fatih bir kac mac sonra olmuyo deyip takimi terk eder yapilacak iki sey var 1takimi gec olmadan yeni bir teknik direktore teslim etmek yada fatihe sen simdi bunlarla eglen olmazsa gencleri dene sabret demek.

T
Türker
11 ay önce

Hala Hüseyin Türkmen, Abdulkadir Parmak,Abdulkadir Ömür, Yusuf Yazıcı diyor yaa siz ve sizin gibilerle anca 40 yılda 1 kez tesadüfen başarı gelir...

T
Taraftar
11 ay önce

Ozanı gönderin bizi kırk yıllık takımımızdan nefret ettirdiniz.

L
Laz
11 ay önce

İzlemeyiz olur biter kimse gitmez stada yönetım izlesin bu kadar basit

H
HAHAHA
11 ay önce

Erto olduğu sürece kim gelirse gelsin başarı sağlanamayacak. Erto demek başarısızlık demektir. Erto ile başarı bekleyenlere acıyorum. Erto da vizyon ve otorite sıfırın altında. Düşünün başkanlık seçiminde tek aday oldu ve zorla kazandı!!! Bundan olmaz. Ertuğrul Doğan İSTİFA. Yönetim İSTİFA.

E
EK
11 ay önce

Hoca ve yönetim gençlere güvenip forma verir ve dik dururlarsa bu iş olur. Öbür türlü tecrübeli iyi oyuncu kadroda varken gençlere forma sakatlık olursa ancak mümkün olur. Ayrıca, kiralık gidipte geriye yetişmiş kuvvetli dönebilen kaç oyuncu görüldü, kaç tane sayabilirsiniz?….

T
taraftar
11 ay önce

Fatih tekke ilk 10 maçımızda bize ne yaptığını göstermesi lazım.10 transfer gönder 10 transfer al.Her yıl moda oldu.Umarım Fatih tekkeyi uykusuz geceler beklemez.