Ziraat Türkiye Kupası finalinde Galatasaray’a 3-0 yenilen Trabzonspor, Avrupa kupalarına doğrudan katılma fırsatını kaybetti. Kupayı ikinci sırada tamamlayan bordo-mavililer için bu sonuç, Avrupa bileti anlamına gelmiyor. Çünkü hem kupayı kazanan Galatasaray, hem de Süper Lig'de ilk iki sırayı garantilemiş durumda. Bu nedenle Avrupa kupalarına ayrılan kontenjan, ligde üçüncü sırayı alan takıma geçti.
Bu gelişmeyle birlikte Trabzonspor’un Avrupa sahnesinde yer alabilmesi için ligdeki konumu büyük önem taşıyor. Bordo-mavililerin Avrupa’ya gidebilmesi için Süper Lig’i ilk 5 içinde tamamlaması gerekiyor. Ancak şu anda 36 puanla sekizinci sırada bulunan Karadeniz temsilcisinin önünde Göztepe (47 puan), Eyüpspor (50 puan) ve Başakşehir (51 puan) bulunuyor.
Avrupa Kupalarına Katılım Kriterleri:
-
1. Sıra: Şampiyonlar Ligi grup aşamasına direkt katılım
-
2. Sıra: Şampiyonlar Ligi 2. Eleme Turu
-
3. Sıra: Avrupa Ligi grup aşaması
-
4. Sıra: Avrupa Ligi ön eleme turu
-
5. Sıra: Konferans Ligi elemeleri
İki Yıl Üst Üste Final Hüsranı
Trabzonspor, son iki sezonda çıktığı Türkiye Kupası finallerinden de eli boş döndü. Geçen sezon Beşiktaş’a İstanbul Olimpiyat Stadı’nda 3-2 mağlup olan Fırtına, bu sezon da Galatasaray karşısında Gaziantep’te sahadan 3-0’lık yenilgiyle ayrıldı ve kupa hasretini dindiremedi.
Tüm Yorumlar (17)
Yalnız TS
1 yıl önceGidemez
Kastarozlu 61
1 yıl önceVİZE ALIR, BİRDE UÇAK BİLETİ ANCAK AVRUPA YA ÖYLE GİDERLER..
selçuk
1 yıl önceboşver hesap yapmaya gerek yok bu takım hiçbir yere gidemez ve gitmeyide haketmiyor
başkan
1 yıl öncethy ile gider :))
adnan
1 yıl öncegunes kalsaydi gs yi ligde ve kupada yenerdi ve taraftar ts yi hep ucuruma atiyor tutdular fatig tekke alsana tekke takim futbolu unuttu defanstan cikamiyor hucum varsiyonu nasil yapilir bilen yok defans kurgusu hepten bitmis ortasa yoklari oynuyor tekke sitaja gelmis ts ye yeterli deyil bare akcay gelseydi avrupada..17.de..17..disi..var..
Burak A.
1 yıl önceLigin fişkisini yedik sira Avrupa'da mi
Arsinli
1 yıl önceMarmaray veya boğaz köprüden geçerek gider. ???? Gemi ilede olabilir ????
Ayaz
1 yıl önceGüneş olsaydı küme düşerdi fatih kadromu var art GS boş takımı Allah aşkına ne göre degerlendirme
EA7
1 yıl önceAdi takımlara puanlar kaybedersen olacağı oydu
ebu zer
1 yıl önceCevap : Futbol oynayarak...
Tacettin baş
1 yıl önceAvrupa 'ya gidecek Oyun VE Kdroya sahipmiyiz Şapkayı önümüze koyup eleştiri yaparsak nerede Yanlış nerede Hata yaptık bunları öngörüp doğru Pılanlama yapabildiğimi ASIL onu sorgulayalım Bu geldiğimiz noktada YÖNETİM 'in hatası da var Çünkü Şampiyon olmuş kadro ne pahasına olursa olsun Bozulmaz O dönem seyirci takıma destek vermiş kadronun İstikrarı ve motivasyonu sağlanmış iken bir iki Transferle biz bu işi üç beş yıl götürebilirdik
Hbk
1 yıl önceNe demek Adı takımlara diye yazmak Gençler yakışmıyor bu sözleerrr Futboolda her kulüp bu ülkenin değerli spor kulübüdürrrr. Lütfen yorum yazarken dikkat edilmeli
Erto istifaaa
1 yıl önce5. bile olamayız çünkü taraftara yalan söylüyorsunuz... ligde Kasımpaşa ve Cimboma karşı 2 maç kazansaydınız 5. olurdunuz ve şimdi Yönetim burada istifa etmek istemediği için taraftara yalan söylemeye başlıyorsunuz
doğru söz
1 yıl öncebeni güldürdün, sen de gülesin birader ahahhahahahhahahaha. ek olarak akyazıdakilerin yarısı telekom arenaya gitsin ve tekrar geri dönmesin. bir gönülde iki aşk olmaz.
Fatih
1 yıl önceBundan sonra ancak Batum a gider. Vizyonsuzlar . Koca takımı ne hale getirdiler. 3-4 yıl önce ne yaşıyoduk şimdi ne yaşıyoruz. Bu kadar mı kötü yönetilir arkadaş. Mahalledeki fırıncıya verseydik takım bu hale gelmezdi.
Futbolsever
1 yıl önceTS, Başkan Senerden sonra siyasetin tam ortasına gömüldüğü için Trabzondan ancak top oynamak için deplasmana gidebilir. O da mecburiyettendir.
Arif açar
1 yıl önceTurkiyenin 4 . Anadolunun birinci en büyük takımına Fatih Tekkeyi Getirmek Bariz eşeklik.tir net Çoluk çocuğa Koca takimi emanet etmek trabzonspor a ihanettir Elindeki kadroyu son iki hafta.da aciz duruma düşürmekten başka ne yaptı sormak isterim evet Fatih Tekke güzel bir Futbolcu iyi bir yildizdi memleketimizin çocuğu eeeeee yeterlimi değil arkadaşlar böyle zihniyet ile takım yönetilmez Ve diğer bir detay hakemler bizi dogradi ama ortada futbolda yokki