| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzonspor Yayın tarihi: 11 Nisan 2026 20:43

Fatih Tekke'den Alanyaspor maçı sonrası hakem ve oyun eleştirisi

Trabzonspor Teknik Direktörü Fatih Tekke, 1-1 sona eren Alanyaspor karşılaşmasının ardından takımının sergilediği performansı överken, aleyhlerine verilen penaltı kararına sert tepki gösterdi.

Trendyol Süper Lig’in kritik haftasında Alanyaspor ile deplasmanda karşı karşıya gelen Trabzonspor, sahadan beraberlikle ayrıldı. Müsabakanın ardından değerlendirmelerde bulunan Teknik Direktör Fatih Tekke, oyunun kontrolünün tamamen kendilerinde olduğunu ancak bitiricilik noktasında sorun yaşadıklarını ifade etti. Tekke, özellikle maçın skorunu belirleyen penaltı kararı üzerinden Türk hakemliğine yönelik dikkat çeken uyarılarda bulundu.

"Kalemize Gelmeden İki Puan Kaybettik"

Karşılaşmanın genelinde üstün olan tarafın kendileri olduğunu vurgulayan Fatih Tekke, "İstediğimizin olduğu pozisyonlarda kısırlık var ama oyun olarak her şeyiyle çok beğendiğim bir maçtı. Sonuç olarak kalemize gelmeden iki puan kaybetmiş olduk. Eksiklerimiz var ancak her şeye rağmen kazanmamız gereken bir mücadeleydi. Üzgünüz ama zor bir deplasmanda iyi bir oyun sergiledik. Oyuncularıma da söyledim; evet üzülelim ama haftaya yine zor bir maçımız var. Kolay maçımız yok" dedi.

Kreatif Oyuncu ve Rotasyon Vurgusu

Hücum hattındaki üretkenlik eksikliğine değinen tecrübeli teknik adam, kadro derinliği konusundaki sıkıntılara da parmak bastı. Tekke, "Ön tarafta kreatif dediğimiz oyuncuların biraz daha performansına ihtiyacımız var. Bugün açıkçası istediğimiz skor gelmedi. Alanyaspor’un burada oynadığı her maçta üstünlük kurduğu bölümler olurdu ama bu maçta o bölümler hiç yaşanmadı. En çok üzüldüğüm şey de bu; çok iyi hazırlandık ama sonuç istediğimiz gibi olmadı. Bazı oyuncuları değiştirmem gerekiyordu ancak kulübemizde kenar oyuncusu sıkıntımız vardı. Girenler de istediğimiz katkıyı tam olarak veremedi" ifadelerini kullandı.

Penaltı Kararına Sert Tepki

Maçın kırılma noktası olan penaltı pozisyonunu değerlendiren Tekke, kuralların yorumlanış biçimini eleştirdi. Pozisyonun futbol mantığıyla uyuşmadığını savunan Tekke, şu sözleri kaydetti:

"Kural evet, eline değme pozisyonuna penaltı diyor ama futbolu yorumlarken işin içine mantık katılması lazım. Oyuncu elini topun olduğu bölgeye değil, adamın önüne geçmek için koyuyor. Çok küçük bir dokunuşla verilen bu penaltı bana göre çok enterasandı. Futbol yorumu işin içine katılsaydı bunun penaltıyla uzaktan yakından alakası olmadığı söylenirdi. Premier Lig’de bunlar niye verilmiyor? Hakemleri etkileyip kaygılarını artıracak beyanatlar verenler çok var. Benim tarzım daha çok oyun içerisindeki anları konuşmak."

"Hakem Hatası Can Yakıyor"

Türk hakemlerinin uluslararası arenadaki konumuna da değinen Fatih Tekke, "Dünya Kupası'na hakem gönderemiyoruz, bu durum hakemlerimizin kendilerini çek etmelerini sağlamalı. Hakem, hakim ve hekim; bu üçlünün yaptığı hata can yakıyor. Hakemlerin daha sağlam bir psikolojik zeminde sahaya çıkması lazım. Ama ülkemizde bunlar konuşulmayacak, yine kimin girip çıktığı tartışılacak. Ülkemiz insanı boş taraftan bakmayı seviyor. Bugün nasibimiz buymuş; çalışmaya ve adım adım gitmeye devam edeceğiz" diyerek açıklamalarını tamamladı.

Yorumlar (32)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

B
Bayro
2 ay önce

Siz şampiyon olmak istemiyorsunuz yönetim ve teknik heyet şampiyon olmak isteyen adam futbolcu ağrı hissetti diye kadrodan çıkarmaz. Şampiyon olmak isteyen adam elindeki forveti yedek başlatmaz, zubkov denen adama o kadar sabretmez. Taraftarı kandırıyorsunuz tek hedefiniz var kupa onuda alamayacaksınız.

Y
Yılmaz
2 ay önce

Evet, hakem-hakim-hekim üçlüsünün sayesinde ülkedeki futbol, adalet ve de sağlık teşkilatları sorunları ayyuka çıktı.

K
Konakönü
2 ay önce

Trabzonspor un rotası her zamab şampiyonluk tur en kötü kadro yapılarında da böyle ilk defa trabzonu izlemiyoruz biz sen yada siz bu sezon şampiyonluk için inancınız olmadı şampiyonluk bir misyon biz taraftar mı öğretecek bunları sizlere sonra stad dolmuyor diyorsunuz iyi de kardeşim sen bu sezon ne yaptın olmayacak maçlarda puan bıraktın bak yine söylüyorum şampiyonluk için oynamıyorsunuz standart lig takımı gibi oynuyorsunuz ya şu sezon gerçekten şampiyon olabilirdik! SEN İNANMAMIŞSIN HOCA!

B
Bordo mavi
2 ay önce

FATİH ÖN 3 4 LÜ BÖLGEYE SOL SAG AÇIK VE OYUN KURUCU OFANSİF O.SAHA OYUNCULARI MEZİYETLİ OLMALI GELECEK SEZON ZUBKOV VAKAME YLE OLMAZ VAKAME EMEKLİ ZATEN DE BU ZUBKOV KEYFİ OYNAYAN CİDDİYET YOK BUNU SAT GÖNDER TS A ONACHU GİBİİ HARBİ OYUNCULAR ŞART HERBÖLGEYE ŞART.

T
Tekkemekke
2 ay önce

Fatih tekke bu şehre ve bu takıma fazla. Avrupaya gidip orada takım çalıştırmalı. Trabzonun başına şenol güneş abdullah avcı ziya doğan rıza çalımbay ersun yanal samet aybaban biri ya da hepsi birden gelmeli.

Tüm Yorumlar (32)

B
Bayro
2 ay önce

Siz şampiyon olmak istemiyorsunuz yönetim ve teknik heyet şampiyon olmak isteyen adam futbolcu ağrı hissetti diye kadrodan çıkarmaz. Şampiyon olmak isteyen adam elindeki forveti yedek başlatmaz, zubkov denen adama o kadar sabretmez. Taraftarı kandırıyorsunuz tek hedefiniz var kupa onuda alamayacaksınız.

Y
Yılmaz
2 ay önce

Evet, hakem-hakim-hekim üçlüsünün sayesinde ülkedeki futbol, adalet ve de sağlık teşkilatları sorunları ayyuka çıktı.

K
Konakönü
2 ay önce

Trabzonspor un rotası her zamab şampiyonluk tur en kötü kadro yapılarında da böyle ilk defa trabzonu izlemiyoruz biz sen yada siz bu sezon şampiyonluk için inancınız olmadı şampiyonluk bir misyon biz taraftar mı öğretecek bunları sizlere sonra stad dolmuyor diyorsunuz iyi de kardeşim sen bu sezon ne yaptın olmayacak maçlarda puan bıraktın bak yine söylüyorum şampiyonluk için oynamıyorsunuz standart lig takımı gibi oynuyorsunuz ya şu sezon gerçekten şampiyon olabilirdik! SEN İNANMAMIŞSIN HOCA!

B
Bordo mavi
2 ay önce

FATİH ÖN 3 4 LÜ BÖLGEYE SOL SAG AÇIK VE OYUN KURUCU OFANSİF O.SAHA OYUNCULARI MEZİYETLİ OLMALI GELECEK SEZON ZUBKOV VAKAME YLE OLMAZ VAKAME EMEKLİ ZATEN DE BU ZUBKOV KEYFİ OYNAYAN CİDDİYET YOK BUNU SAT GÖNDER TS A ONACHU GİBİİ HARBİ OYUNCULAR ŞART HERBÖLGEYE ŞART.

T
Tekkemekke
2 ay önce

Fatih tekke bu şehre ve bu takıma fazla. Avrupaya gidip orada takım çalıştırmalı. Trabzonun başına şenol güneş abdullah avcı ziya doğan rıza çalımbay ersun yanal samet aybaban biri ya da hepsi birden gelmeli.

M
Mehmet gayret
2 ay önce

Fatih hocam SEN FUTBOL OYNARKEN BİLE KADIKÖY De Fenerbahçe yi yeniyor dun Hakem Alıyordu Hocam Her şeyin Zamanı Gelir SEN Üzülme Başarilar Sana Barmakla Gösterir ler seni Biz Taraftarlar Mutlu yuz ve gururluyuz SENDEN SAYKILAR HEBİNİZE

M
Mantıksız
2 ay önce

Bakın ona şu Trabzonspor’un %50’si değil %80’i ‼️ Yani onsuz maçları ben kazanırım diyemiyorum maç öncesi ‼️ Fakat bu skor beni hiç şaşırtmadı malum büyük maçlardan sonra alınan galibiyet maalesef futbolcuları bir havalara sokuyor ‼️ Sıradan tutun da oynasam size dünyanın en iyi takımı ile oynuyormuş gibi geliyor ‼️ Bu beraberlik bence iyi bu oyuna ‼️ Sanırım Trabzonspor’un teknik direktörü bir başka maç izledi ?? Oyundan memnun olduğunu söyledi ‼️ Bizim yerimiz ne 1 ne 2, yerimiz iyi ‼

A
Agah
2 ay önce

Zubkov dan başka oyuncumuzmu var

J
Jdjfuf
2 ay önce

Siyaset şampiyonu belirlemiş.. hikaye anlatma..ilçe takımına karşı bu futbolu beğendiysen yapacak bir şey yok..ufkun dar..sen asla şampiyon olamazsın hoca..hedeflerin küçük..iddian yok..aksi olsaydı Almanya'ya ilk yarı 4 atardı bu takım..

O
OFLU ÖMER
2 ay önce

bir gazeteci bile fatihe kreatifin açılımı nedir diye sormadı.futbola bir kelime daha kazandırmış fatih.onacu olmadan futbol oynatamayan biridir fatih.alanyanın oynayamadığını savunan fatih kendi takımının yetersiz topçularını görmezden geliyor.özellikle şu zubkov denilen topçuya nasıl tahammül etti.maça umutla başlayıp agustoyu sol açık oynatamayan yorgun vakaameden medet uman bir fatih vardı yedek kulübesinde.

B
Bilal
2 ay önce

Hepimizin bir fikri var doğru veya yanlış herkes bir yorum da bulunuyor yenersen ğöklere çıkarırız istediğimiz sonuç çıkmadı mı yerden yere vururuz ğeçen hafta herkes mutluydu takım ve hoca müthiş ti değilmi şimdi hepsi çöp oldu maalesef hayat bu yenerken sorunları ğörüp yendik ama şu ekmek bu eksik diyerek fazla rüya ğörmemek lazım oda iyi transferlerden ğeçer bu takımla bu puan büyük başarıdır bence tabii

Y
Yalnız TS
2 ay önce

Şampiyonluk umudu kaçar malesef başka bahara. Trabzona yedirmeyecekleri verilen penaltıdan belli

K
Kürşad
2 ay önce

Liğ başlarken bize 3 cü olurmusunuz dense kabul ederdik evet bu kadar kadro derinliği yok yedek ler berbat oynayanların yarısı standardın altında eee hocada çok iyi değil malzeme bu burda yönetim maalesef şansına çok ğüvendi bencede iyi bir yerde avrupaya ğiderek işi kurtardılar ama niye transfer yapıp da belki de şampiyon bile olurduk belli olmazdı kadro ya ğöre bence başarıdır şansla tabi

T
Trabzonsporlu
2 ay önce

Hocam üzüntüden ne diyeceğimi bilemiyorum. Bir takım bir oyuncuya bu kadar mı bağlı olur? 23 kişilik kadrodan Onachu'yu çıkardığın anda, geri kalan 22 oyuncunun oynadığı herhangi bir 3 Lig takımından hiç bir farkı yok bizim takımın.

A
Arsinli
2 ay önce

Daha önce sen söylemiştin Hocam. Çok haklıymıyşsın. Ona hu hariç bizim takım tamamen futbol olarak yetersiz insanlardan kurulmuş bir takım.

İbo can
2 ay önce

Alanyaspor bizim için uğursuzluk vardı

H
Hüseyin Akyüz,almanya
2 ay önce

Leylim ley !!! Cimbom galibiyeti şişirdi seni ve bütün kulübü !!! Gerçek şu ki bu sezon 2,3 maç hariç berbat , zevksiz top oynatiyorsun !!! Oyuncu değişikliklerin tam bir fiyasko !!! 83 DK waka ,98 DK ölmüş zubkov ,vs vs !!! Böyle maçı ne yaparsan yap almalısın !!! sen hiç bir zaman bu kulübü şampiyon yapmazsın,bunu hep yazdım , yazacağım !!! Çünkü sen oyuncularından ,bana karşı oynarlar diye , korkuyorsun !!!

B
Bayro
2 ay önce

Ne oynadı onuda yazsaydın. Kaç gol kaç asisti var

F
Farozz
2 ay önce

alamya küme düşmeden bize rahat yok,4 .bölgede pas alışverişi yok..herkes gol atma peşinde takım oyunu yoktu bu maçta,hocanın bunu çözmesi gerek

O
Oflu
2 ay önce

Gs maçının onda birini oynasaydık üç puanı rahat alırdık.takım sanki lig bitmiş havasındaydı maalesef

P
Polidoğlu
2 ay önce

Orta aramayan adamı alıp 4 m Euro versiniz ya ne deyim ben size.Fstih Tekke lovik in ortalarına bakıp çaresizce dövünüyordu.

K
Kadıköy 61
2 ay önce

Lovik ve umut nayir bi zahmet elinizi taşın altına koyun zahmet olcak ama

K
Kemal kurt
2 ay önce

Şimdi bu takıma kızıyoruz bakın kimse güvenmedi şimdi 3 cüyüz şöyle bir şey var cincon un yerinde olsam şampiyonluğu u ilan ederdim çünkü arkalarında dev gibi hakemler var onlar varken cincon dan başkası şampiyon olamaz biz ise her şeye rağmen burdayız geçen hafta olmayan bir penaltı verildi bize ne zaman beleş penaltı verildi ben takıma hocaya ve taraftarlara teşekkür ediyorum

V
Vatandaş
2 ay önce

Maalesef devre arasında emekli Wakeme gönderilip yerine kaliteli oyuncu alınabilirdi ayrıca 25 milyon euroluk Buşari hiç yok ,Lovik diye bir futbolcu alındı o da yetersiz.Kaldi ki altyapıdan gelen gençlere hiç şans verilmiyor.Kisaca bu seviye de olmak bile şans ...

M
Murat
2 ay önce

Canınız sağolsun 2 bitirin bu sene yeter biten enerjimizi yükseltiniz seneye şampiyonuz eminim

A
Anadolu
2 ay önce

Onacu ve Muci olmadan maç kazanılmıyorsa marifet Fatih Tekkede değil demektir. Bunlar olmadan da maç kazansa Fatih Tekke iyi diyebiliriz.

C
Ckared
2 ay önce

İlk yarı en az 3 gol atacaksın zayıf rakibe..işi ilk yarıda bitirecek sin..90 dakka top cevirdiniz geride.. onachu alıyor maçları, bu hoca falan değil.. maçtan sonra boş boş konuşuyor.. dediklerini maçta uygula.. iş işten geçmiş şimdi ne dersen de.. yazık size ki bu taraftar size bel bağladı.. yönetim de hoca da fısss.. lovik Nayır alın gidin

G
Genco61
2 ay önce

Onauchu yoksa oyun da yok, takımın yarısından fazlası... Tekke onauchusuz oyun planı yok.. lovik e de bi parantez açayım, bir an önce yollayın, çakma bek..gönderdiklerini eden nesi fazla acaba

T
tolga
2 ay önce

kaybedilmis puanlar chibuikeye yazar ceza sahasi incinde öyle ele nasil topa girersin kasten yapilmis hareket kulüb bunu derhal incelemeli ve sorusturmalidir

S
Sürmeneli
2 ay önce

Alanyaspor'u yenemeyen bir takıma yazıklar olsun.

A
Anadolu
2 ay önce

1 hafta önce istekli ve atak oynayan takım şimdi isteksiz ve zayıf bir oyun oynuyorsa bu takım büyük takım değildir ve hocası büyük hoca değildir. Takım sahada hoca kulübede uyudu. Karşısındaki takım da atak yapmadı, beni yen diye oyalandı. Büyük Teknik direktörler kazanmak için kenarda çırpınır, Fatih Tekke kenarda hep uyuyor. 1 maç kazandı diye anormal prim dağıtmakta yönetimin hatası. Şimdi prim ne işe yaradı? Sadece borç biraz daha arttı. Yönetim de hoca da bu işleri bilmiyor.

O
Oflu
2 ay önce

Galatasaray'ı yenip ardından Alanyaspor'u yenemeyen bir takımın büyük bir takım olduğundan hiç kimse bahsedemez. Bizim takım sıradan ve yetersiz bir orta sıra takımı. Yazıklar olsun tüm futbolculara.