| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzonspor Yayın tarihi: 15 Şubat 2018 09:33 Güncellenme tarihi: 05 Aralık 2025 11:47

Çalımbay’dan eleştirilere net yanıt: “Trabzonspor kötü değil, şanssız”

Trabzonspor Teknik Direktörü Rıza Çalımbay, Gençlerbirliği maçı ve takımın eleştirilmesi üzerine açıklamalarda bulunarak “Bu takım yenilmedi, sadece şanssızlık yaşıyoruz” dedi. Başakşehir karşılaşması için ise taraftara destek çağrısında bulundu.

Haber61 - Spor Servisi - Trabzonspor Teknik Direktörü Rıza Çlaımbay basın toplantısı düzenledi.



Mahmet Ali Yılmaz tesislerinde düzenlenen bazın toplantısında Rıza Çalımbay şunları söyledi;

Gençlerbirliği maçının ilk yarısı iyi oynadık. Onların oyun yapısı farklıydı. Onlara dikkat edene kadar zaman geçti. İkinci yarı son bölümde istediğimiz gibi değildi. Bir penaltı oldu bunu da değerlendiremedkik. Burada tek sıkıntımız gol atmak ve galibiyet alamamak oldu. Penaltıyı atsak farklı olurdu. O konuda herkes farklı konuştu. Burada bu takımın penaltıcısı benden önce de Uğur'dur. Burak'tan sonra Uğur'dur. Şanssızlık oldu atamayabilir. 

Başakşehir, Fenerbahçe maçına çıktığı kadroyla bizxe çıkmayacak bu kesin. Ama ben takımıma güveniyorum. Taraftarlarımızla birlikte bu maçı kazanmak istiyoruz. Kolay olmayacak ama inşallah kazanan taraf olacağız. Bizim için şans maçı olabilir.

Her eleştiriye açık ve saygılıyız. Bu normal. Herkesin kendine göre bir fikri var. Korkaklık benim işim değildir. Buraya kadar 13 maç oynadık ve tek mağlubiyetimiz var. Bu da ilk maçımızda 60 dakika 10 kişi oynayıp kendi kalemize gol attığımız Malatya maçıydı. Ama burada öyle bir kesim varki kaosu çok seviyorlar. Göztepe maçında çok iyi oynadık onu bile eleştirdiler. Sadece şuna baksınlar bu takım nereden nereye gelmiş. Bu takım yenilmemiş, son dakikalarda yenilen gollerle beraberlikler var. Son maça baktığımızda son dakikada penaltı kaçırıyoruz. Kusura bakmasın Rıza Çalımbay penaltıya bir şey yapamaz. Ben korkak futbol oynatmam. Önce bir baksınlar sonra yorum yapsınlar. Burada ben bir şey peşinde değilim. Buraya geldiğimizde bir kaos olduğunu bilerek geldik. Gelirken insanların neler söylediğini de biliyoruz. İyi de kötü de olsan eleştiri alacağımızı biliyorduk. Bu takımın çok güzel yaptığı şeyler de var. 13 maça baktığımızda biz 4. sıradayız. Bu gragik kötü değil. İstikrar iyi. Burada bir panik yoğun bir eleştiri var. Arkadaşlar biz yenilmedik, kötü bir şey de yok. İnsanlar kötü bir şey olsun diye uğraşıyorlar. Biz ligi çok iyi yerde bitireceğiz. Biz sadece şanssızız. Eğer bizi gerçekçi şekilde analiz ederlerse gerçeği görürler. 

Bizim berabere kaldığımız maçlara baktığımızda 4 gol atmışız 4 golü de Burak atmış. Biz devre arasına kadar takımımızı analiz ettik. Gerekenler yönetimimize ilettik. Transfere tabiki ihtiyacımız vardı. Ama başkana söyledik, oyuncuların bir sıkıntısı varsa maddi bir sıkıntı varsa yapmayın dedik. Herşeye rağmen hala böyle eleştiriliyoruz. 

Devre arasında biz Başakşehir'le birlikte liderdik. Orada ben istesem Başkan'a söylerdim mukalevemi uzatmak istiyorum derdim. Ama ben istemedim, sezon sonuna bıraktım. Benim tek düşüncem takımı en iyi yere getirmek. Burada herkes gider ama Trabzonspor ve taraftarı kalır. Biz şanssızlık yaşıyoruz, takımlarına destek olsunlar. Ben kendime destek istemiyorum, takıma istiyorum.

Şimdi kalktılar Sosa niye penaltıyı atmadılar diyorlar. Bu takımın penaltısı Uğur'ken ona attırsak demeyecekler mi bu takımın penaltıcısı Uğur diye. 

Devre arasında, başkanla hergün beraberdik. Bütün amacımız kanata bir oyuncu almaktı. Maalesef devre arasında oyuncu almak zor. Oyuncunun durumu, maddi durum derken çok zor. Hangi antrenör bir takıma giderse gitsin takviye ister. Örneğin Başakşehir ligi devreyi lider bitirdi ama bir sürü oyuncu aldılar. Bizimki gerçekleşmedi. Bu sefer kendimize dönüyoruz. Her zaman Burak olacak diye bir şey yok. O olmadığında da işi bitirmemiz gerekiyor. Son maçlarda gol yok. Çok pozisyona da girdik ama atamadık. Bazen futbolun içinde var, olmuyor. Burada Trabzonspor, Vanspor ile bir maç oynadı 20 tane belki pozisyon oldu gol olmadı, Van bir kere geldi gol attı, şampiyonluk gitti. 

Castillo mesela 1 aya yakın sakattı. Adam sakatlıktan yeni çıktı. Orada Abdulkadir oynadı, Olcay oynadı. Bazen olmuyor işte. Yaşadığımız şey kötü değil. Elimdeki kadroyu en iyi şekilde kullanmaya çalışıyorum. Zamanında Sosa ile ilgili çok polemik oldu. Ben hazır olmadan kimseyi oynatmam. Böyle takımın üzerine gidilirse takıma yarar değil zarar getirir. Sağduyulu Trabzonsporlular'dan istediğim takımlarına sahip çıksınlar. 13 maç daha var. Sakatlarımız da geldikten sonra daha iyi olacağız. 

Konya ve Fenerbahçe maçlarında ölü toplardan gol yedik. Onlara çalışıyoruz, göreceksiniz hepsini telafi edeceğiz. 

Novak geldiğinde hazırdı. Lig maçları oynadı takımı da liderdi. Normalde Mustafa'yı oynatıyorduk ama sakatlandı. Novak'la konuştuk biz. Hazır olduğunu, idman eksiği olmadığını söyledi. O şekilde oynattık. Sosa hiç hazırlık dönemi geçirmemişti. Sosa çok kaliteli bir oyuncu ama hazır olmadığında oynadığında herkesten eleştiri alır. Mesela Volkan'la da aynı şeyi yaşadık. Anlaşamadığımız durumlarda olacak. Mesela Burak Yılmaz büyük ihtimalle bu maçta oynayamayacak. Hazır olmadan hiç bir oyuncumuzu oynatamayacağız.

Ben Beşiktaş'ı da çalıştırdım onları da böyle zor durumda aldım. Çaykur Rizespor ile Avrupa Kupası'na gitmek için oynuyorduk oradan Beşiktaş'a geldim. Ben Denizlispor'la UEFA Kupası'na gittim. Lyon'u Lyon'da eledim. Mourinho'nun zamanında Porto'ya elendik. Benim için büyük takım küçük takım yok. Ben bu baskıları çok gördüm. Ben burada çalışmaktan dolayı çok mutluyum. Ben heryerden dolu doluyum hiç kimse merak etmesin. Böyle konuşanlar var onlar dolu değil işte.  Benim haftalarca çalıştığım arkadaşlarımla kafalarına göre kadro kuruyorlar. Adam sakat mı hazır mı bilmiyorlar. Önemli olan başka şeyler. Ben ne mukavele peşindeyim ne de başka bir şey. 

Kasımpaşa'da yönetim bize bu sene 15. ol seneye şampiyonluğa oynayacağız dedi öyle geldik ve 7. olduk. Ama bir sonraki sene başkan bize küme düşmemeye oynayacağız dendi biz de ayrıldık. Burada durum aynı değil. Biz oraya sezon başı geldik takım kurduk vs. Buraya geldik kendi takımım değil takviye de yapmadık. İlla transfer diye bir şey yok, kulübün sıkıntısı varsa olmaz dedik. Önce kulüp dedik yapmadık. Burada hedef yine var. Göreceksiniz ligi iyi yerde bitireceğiz. Yeterki olumsuz havayı dağıtmalıyız. Bütün camia takıma sahip çıkarsa takım çok iyi olur. Bu takım kötü değil şanssızlık yaşıyor. Bütün maçları kazanabilirdik. Bu şanssızlıkları kıracağız. 

Burak Yılmaz'ın oynamama ihtimali var. Mustafa ve Esteban da sakat

Yorumlar (36)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

T
tolga
8 yıl önce

Buda ne çok basının karşısına çıkıyor sanki başarıyı yakalamış.

Y
yasar
8 yıl önce

Bakalım farklı bir şey diyecek mi? Tahminim ; ilk yarı kayıptı, ikinci yarı iyi oynadık, penaltıyı atsaydık 3 puan bizimdi, 5 berabere kaldığımız maçı kazanabilirdik............................................................

H
hakim
8 yıl önce

basına en çok demeç verme dalında dünya şampiyonu maşAllah ama taktik verme alanında kümeye oynar 20 senedir teknik direktör gram gelişim yok. rızaya ver takımı küme düşmesin galibiyet mi? avrupa mı şampiyonluk mu hak getire

V
veli
8 yıl önce

lafontaine'den masallar. bazen muharrem mi sen mi daha güzel masal anlatıyorsun çözemiyorum. basına demeç verene kadar 30 senedir, kendimi iki gram geliştiremedim diye dertlen.

G
Gürhan Bahadır
8 yıl önce

Çok şükür yarabbi, bu güne ulaştık. Rıza efendi basın toplantısı yapıyor. Bu günü dünya basın toplantısı ve başarısızlıklara mazeret uydurma günü olarak kutlanması için öneriyorum. Haberi okumadan söyleyeceklerinin özetini yazayım. Şanssız maçlar oynadık, koşullar uygun olmadığından transfer yapamadık, başarısız olmamızı bekleyenler beklemesin....

Tüm Yorumlar (36)

T
tolga
8 yıl önce

Buda ne çok basının karşısına çıkıyor sanki başarıyı yakalamış.

Y
yasar
8 yıl önce

Bakalım farklı bir şey diyecek mi? Tahminim ; ilk yarı kayıptı, ikinci yarı iyi oynadık, penaltıyı atsaydık 3 puan bizimdi, 5 berabere kaldığımız maçı kazanabilirdik............................................................

H
hakim
8 yıl önce

basına en çok demeç verme dalında dünya şampiyonu maşAllah ama taktik verme alanında kümeye oynar 20 senedir teknik direktör gram gelişim yok. rızaya ver takımı küme düşmesin galibiyet mi? avrupa mı şampiyonluk mu hak getire

V
veli
8 yıl önce

lafontaine'den masallar. bazen muharrem mi sen mi daha güzel masal anlatıyorsun çözemiyorum. basına demeç verene kadar 30 senedir, kendimi iki gram geliştiremedim diye dertlen.

G
Gürhan Bahadır
8 yıl önce

Çok şükür yarabbi, bu güne ulaştık. Rıza efendi basın toplantısı yapıyor. Bu günü dünya basın toplantısı ve başarısızlıklara mazeret uydurma günü olarak kutlanması için öneriyorum. Haberi okumadan söyleyeceklerinin özetini yazayım. Şanssız maçlar oynadık, koşullar uygun olmadığından transfer yapamadık, başarısız olmamızı bekleyenler beklemesin....

Y
yasar
8 yıl önce

Ben de hoca yı çok eleştiriyorum, ancak bazen eleştiri de haksızlık yapıyoruz sanki .?

ÇEtin
8 yıl önce

bu kadar konuştuğun kadar takıma antrenman yaptırsan keşke. zira takım hep izin yapıyor.

K
kaptan
8 yıl önce

hoca korkak değilsinde neden takımı tek kendi sahanda bile forvet ile boğuyursun,birde gol atamıyoruz diye şikayet ediyorsun,trabzonsporda hermaç teh ihtimallidir,oda trabzonspor'un galibiyetidir,ne demek başakşehir maçı 3 ihtimallidir,önce kendin inanacaksınki inanmıyorsun,o zaman nerede dolu dolu oluyorsun,sürekli sezon başı gelmedim bu takımı ben kurmadım diyorsun,ondan sonrada her futbolcu çok kaliteli bu takım hedefe oynayacak takımdır sorun değil diyorsun,bir dediğn diğerini tutmuyor,bak hiç beğenmediğim ,teknik direktörlükten anlamayan fatif terim bile galatasaraya geldi parçalanmış takımı toparladı,takım zieveye ortak oldu,bizim takımın gs'den ne eksiği var, sen eksiklikleri gideremeyip,eksik bölgelere takımdam oyuncu monte edemiyorsan hikaye okumayacaksın, görüyormusun Şenol Güneş'i bitmiş adamları yeniden diriltiyor,sağ açıktan sol açık yaratıyor,defans oyuncusundan libero yaratıyor,orta sahadan forvet yaratıyor,becerem,yorsan beceremiyorum de çek git,

I
Ibo
8 yıl önce

Bu takımdan ne bekliyordunuz sene başında toplandı.hoca ne yapsın sezon ortasında geldi. Bir yenilgisi var daha ne yapacak. Nasıl bir tek.direktör istiyorsunuz onu da yazin

H
Hakan
8 yıl önce

O yüzdenmi beraberlikten başka bir sonuç alamıyorsun sen kim Trabzonsporda hocalık yapmak kim korkaksın tabi kendi sahanda bile korkaksın sonuç ortada sayende sıradan Anadolu takımı olduk ligi ilk 10 da bitirirsek iyidir

S
soners
8 yıl önce

basın karşısına çıkmasına takmış bazı tipler.. çıksın adam da bilgi alalım takım hakkında demiyorlar. ağzıyla kuş tutsa yaranamaz kimse sizin gibilere..

D
devran
8 yıl önce

bu admin isi takimlan ilgilenmek degilmi bu ne iki günde bir basin karsisina cikiyor baska isi yokmu

T
Türkday
8 yıl önce

Başakşehir fb macina ciktigi kadroyla bizim karşimiza cikmicak ama ben takimima güveniyorum.sen nedemek istiyorsun yenilirsem normal karşilayin adamlarin cezalilari dönüyo bizi yeneceklermi diyon korkak

R
Refo
8 yıl önce

İnanın takımların hoca futbolcu seçtiği gibi taraftar seçme hakkı olsa ya, boş konuşmadan fazla bir şey yapın da susun sadece destek olun takıma köstek olanlara yorum yazın gerekirse savaşın ama takımı hocayı başkanı rahat bırakın

S
Süleyman Özmen
8 yıl önce

Rıza Hoca büyük Teknik Direktör takım dandik ne yapsın Burak'tan başkası zor gol atıyor ne yapsın ağızı olan konuşuyor.

H
hanefi hafızhasanoğlu
8 yıl önce

Eyyy Trabzonspor taraftarları.. 1.Ne istediğimizi bilmiyoruz. Nasıl istenildiğini de.. Eski teknik direktörler yerel basına konuşmaz. Niye konuşmuyor? diye haklı olarak eleştiririz. Rıza hoca her hafta rutin basının karşısına çıkar niye çok konuşuyor? Diyor bazıları.. 2.Muhabir utanmadan senin için çapsız diyorlar ne dersin? diye soru sorabiliyor. Bu kınanması gereken bir şey. Ayıp. 3.Herbirimize sorsalar ki Trabzonsporu seviyoruz. Kulüp batmaya gidiyor. Diğer İstanbul takımları gibi. Ama illa da transfer olsun istiyoruz. Super lig ve Birinci lig takımlarının maçlarına bakın çoğunda bize gelmiş birkaç futbolcu var.

H
hanefi hafızhasanoğlu
8 yıl önce

4.Taraftar organizasyonları veya trabzondaki gruplar maalesef küçük hesaplar içerisinde. Hiç kimse başkasını suçlamasın. Herkes kendisine bakmalı. 5.Trabzonsporun son on yılında ekonomik çöküşe giden yolda birkaç hata var. Birincisi Nuri Albayrakın tasfiye edilmesi. İkincisi Şike sezonundan sonraki transferler. Üçüncüsü Hacıosmanoğlunun ikinci yılında Hamiyi gönderip yirmiden fazla transfer yapması. Halbuki o takım 4. Olmuştu. Ondan sonra bu sıralamayı bile tutturamadık. Dördüncüsü de kucka-sosanın alınması. Burak pahalı ama büyük bir boşluğu dolduruyor. 6. Trabzonspor dört büyüklerden borcu en hızlı artan kulüp ve diğerleri gibi bunu döndürecek potansiyeli yok.

H
hanefi hafızhasanoğlu
8 yıl önce

7.Yerli futbolculara tahammülümüz yok. Bu çok yanlış. Kıskanıyoruz. Adam yeteneği kadar mücadele ediyor. Çok az para alıyor. En büyük küfürleri de yine o yiyor. 8.Rıza hoca disiplinli, çalışkan biridir. Allame değil. Mevcut adaylar içinde en iyisi oydu. Destek verelim. Trabzosporumuza başarılar diliyorum.

A
abbas
8 yıl önce

işinize gücünüze bakın futboldan size ne kardeşim.adamlar oynuyor para kazanıyor.siz kendinizi yırtıyorsunuz.bırakın ne halleri vara görsünler.kıyamet günü size futboldan sorulmayacak

L
Lazcopat
8 yıl önce

Nasıl bir taraftar siniz her hafta 3 ile 7 yerken takımın başında bulunan hocalar a bukadar eleştiri yokken bir mağlubiyeti ve kendisinin kurmadigi bir takımla on haftadır yenilgi görmeyen bir hocaya söylenmeyenlaf bırakılmadi.sizin gibi taraftar olmaz olsun sizler oldugunuz sürece bu ts sittim sene şampiyon olamaz. Siz öncelikle takımın başına getirdiğiniz yalancı sahtekarlar bi eleştirin onları sorgulayan

A
AA
8 yıl önce

Korkak olmadlğln için Rodallega yı çıkardın N'Doye aldın oyuna. Çift forvet olmaz dedin dimi Heeeee

O
oflu
8 yıl önce

antalya tatili ne zaman bitecek rıza hoca

A
akçaaba sebat
8 yıl önce

orda hiçbir basın görevlisi madem korkak değilsin gücü belli takımlara karşı bile evinde tek forve oynamanın izahını yap madem diyemedi mi?

T
Taka61
8 yıl önce

Hocanın yapacagı iş abdul Yusuf CASTİLLO gibi oyuncuların gol vuruşu becerileri için fazladan çalıştırması lazım

ŞEHZADE
8 yıl önce

Şunu yapsaydık bunu yapsaydık böyle olmazdı.Yapanlar var sende yap neren eksik.Biz şu anda göztepe ve kayseri klasmanında mücadele ediyoruz.Birde sıvas geliyor.

ŞEHZADE
8 yıl önce

Sayın hocam.5 ve 8 inci takımlar klasmanındayız şuan.Farkındasın değilmi.Üste çıkacağımız rakipleri yenemedik.Durum ortada.

F
Fatih SULUKAN
8 yıl önce

Kupa yok şampiyonlukta yok eleştiri olunca eyyam yapılıyor diyorsun RIZA efendi

O
Oktay koç
8 yıl önce

Takimi ben kurmadim.Bu ifade yi Kim kullanirsa benim için Teknik Adam değildir.Ne yapacak kulüpler?her gelen Teknik adama 23 yeni futbolcu mu alacaklar?Benim için Usta,Mahir insan elindeki malzemeyi en iyi kullanan dir.

Y
Yılmaz topal
8 yıl önce

Hocam netice degil . Su anki durumumuz onemli takim ligden kopmus taraftar kahir crkiyor. Ne yapacaklardi sana gul mu atacaklardi

E
Engin
8 yıl önce

10 kişi oynayan konya ya tek forvet kendi sahanda tek forvet çoğu maçta pozisyon yok yanlış oyuncu seçimleri olcay ısrarı gibi hala konuşuyor rıza

O
Oflu
8 yıl önce

Hocam boş konuşuosun defans adamı penaltı atmaz ozaman forvete koy adamı saçmalık daniskası .. bide çift forvet oyna artık yeteeeeeeeeeeeerre

H
hsnce
8 yıl önce

Adamın üstüne çok gidiyoruz. Yönetimsel problemler var. Sağır sultan bile biliyor. Kulüpte çalışanlar bile doğru dürüst maaş alamıyor.

T
Takım taraftarı
8 yıl önce

Kritik Rıza bir söyler misin başarın nerde tamam bu takım yetersiz kalitesiz vede bu kadro çok dengesiz hiçbir futbolcu ötekini tamamlamıyor ama bu takımı bilerek geldin vede bu kadro çok iyi kaliteli sen dedin hatta isim bile verdin ama verdiğin ismi de sen yolladın her maçtan önce kazanacağız sen dedin bizi milli aradan sonra görün dedin olmadı bizi devre arasından sonra görün dedin daha berbat futbol diye birşey yok hiçbir oyun düzeni yok kenar oyuncusu dedin alınmadan elindeki en iyi adama şans vermeden yolladın devamlı ben burda bunu şurda bunu yaptım diyorsun ne kazandın hiçbirşey gittiğin her takımda beş altı ay iyi sonra fiyasko hiçbir devamlılığın yok ama devamlı kendini övüyorsun hayır böyle büyük takım hocası olmaz kurduğun kadro yaptığın değişiklikler oyun sistemi zaten yok topu alan ileri savunuyor kenarlardan bir atak orta yok Göztepe maçında iyi oynadık diyorsun asla öyle deyil göztepe takımı çok kötü idi vede oynatmaya müsade etti senden sonra o göztepe 3 gol yedi sen bir dane adamadın bosa konuşma sahada herşey belli oluyor böyle başkana böyle futbolcu ve boyle hoca

T
Ts Taraftarı
8 yıl önce

Herkes teknik direktör olmuş maşAllah

I
ihsan
8 yıl önce

Gençlerbirliğini çözene kadar zaman geçmiş . Başakşehir maçını alıp kovalım hemen

A
Ali KIRKBİR
8 yıl önce

Senin iyi yer dediğin küme düşmemek mi?Hep aynı senaryolar.sürekli mazeret bırak artık mazeretleri icraat görelim hoca icraat