Trabzon

Usta'dan dikkat çeken çıkış: Hafif raylı sistem Trabzon'a uygun değil

Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta dolmuş esnafı ve gündemle ilgili konuştu

21 Mayıs 2021 13:24
(Güncellendi: 25 Mart 2026 00:00)

Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta dikkat çeken açıklamalarda bulundu

Usta bir çok konuya değinirken, Trabzon'da hafif raylı sistemin uygun olmadığını söyledi. Usta ayrıca Kahramanmaraş'ın trafiğe kapatılmasının şehre ihanet olacağını savundu.

İşte Usta'nın açıklamalarından öne çıkanlar;

2 KOLTUGU ÜCRETSİZ SUNDUK
“Şehir içerisindeki dolmuşlarımızda 12 artı 1 sistemine geçtik. Arabalarımızda 2015 model ve üstü ile alakalı çalışmamız oldu, 3 yaş sınırını 6’ya çıkararak esnafımıza katkı sunduk. Dönüşüm süreci içerisinde koltuklarımızı 2 koltuk daha arttırarak 12 koltuğa çıkardık, bu iki koltuk artırım bedelini de ücretsiz bir şekilde esnafımıza sunmuş olduk."

KAHRAMANMARAŞ ALTERNATİFSİZ

 “Kahramanmaraş Caddesi ile alakalı biz sürecin başından bu yana platformlarda, Ortahisar Kent Konseyi’nde konu ile ilgili net görüşümüzü dile getirdik, getirmeye de devam ediyoruz. Öncelikle coğrafi yapıdan dolayı Trabzon’un yol sorunu var. Uzunsokak kapalı, Kunduracılar kapalı, ana arter olarak Kahramanmaraş Caddesi ile bir de sahil yolu var. Teknik raporlar ile beraber ortaya çıkarılmıştır ki Kahramanmaraş Caddesi’nde günde yaklaşık 12 bin civarında araç sirkülasyonu, sahil yolunun 11 bin 500 araç sirkülasyonu, Tanjant Yolu’nun da yaklaşık 10 bin civarında araç sirkülasyonu var. Şuanda zaten gerek sahil yolu, gerekse Tanjant Yolu’nun araç sirkülasyonunu kaldırmadığı aşikârken, bir de Kahramanmaraş Caddesi’nin yeni yol alternatifi olmadan kapatılarak 12 bin araç sirkülasyonunun başka bir alana yığıldığını düşünürsek trafikte tamamen felç yaşanır. Bunun görmezden gelinmesi tabiri caizse trafikte cinayet yaşanmasına neden olur. Zamanında Uzunsokak kapatıldı ama Kahramanmaraş Caddesi artık alternatifsiz durumda ve burası şehrin göbeği. Şunu da söyleyeyim ki Kahramanmaraş Caddesi ile ilgili bir karar alırken kimse şoför esnafını görmezden gelmemeli, kimse bizi es geçmemeli. Pazarkapı’da dolmuşlar için depolama yapılmasına tabii ki biz de sıcak bakıyoruz, kesinlikle karşı değiliz. Ancak dediğim gibi Kahramanmaraş Caddesi’nin kapatılması bu şehre yapılacak en büyük kötülüklerden bir tanesidir . Yeni yol arterleri açılmadan Kahramanmaraş Caddesi ile şehrin kalbinin durdurulmasına kesinlikle karşıyız.”

DÜZENLEME YAPILABİLİR
“Şehir içi trafiği için yeni düzenleme yapılabilir. Biz zaten onunla ilgili dosyamızı hazırladık. Trabzon şehir trafiğinde şuanda 250 bin tane özel araç var ve her gün de yaklaşık 300- 400 yeni araç trafiğe giriyor. İlçelerden ve diğer illerden gelen araçlar ile beraber Trabzon’un trafiği kaldırılamaz durumda. Neredeyse her evde iki araç var ve özellikle özel araçlar trafik yoğunluğunu aşırı derecede artırıyor. Artık toplu taşımaya özen gösterilmeli. Pandemiye rağmen zor şartlarda elimizden geldiğince dolmuş dönüşümü yapmaya gayret ediyoruz. Vatandaşımız tek başına özel arabası ile şehir merkezine gidip işini görene kadar, toplu taşıma araçlarını tercih etmeli. Yine özel araçlar otopark sıkıntısı da yaratıyor şehir merkezinde. Toplu taşımaya halkımızın destek vermesi halinde şehrimizin trafiği rahatlayacaktır.”

EN BÜYÜK İHANET OLUR
“Eğer olursa, Kahramanmaraş Caddesi trafiğinin sadece dolmuşların geçişine tahsis edilmesi ve özel araçların girmesine izin verilmemesi ile de sıkıntıya çözüm bulunabilir. Alternatif olarak ise şu da düşünülebilir ki dolmuşlar bir şeritten gider, özel araçlar bir şeritten gider, park yapmalar engellenerek Kahramanmaraş Caddesi’nde sorun çözülebilir. Bu seçeneklerin en uygunu değerlendirilebilir ancak Kahramanmaraş Caddesi’ni trafiğe kapatırsak şehre en büyük ihaneti yapmış oluruz.”

HAFİF RAYLI SİSTEM BENCE UYGUN DEĞİL
“Hafif raylı sistem konusunda zamanında fizibilite çalışması yapıldı. Trabzon’un yapısı belli, engebeli bir yapıya sahibiz. Bu yapıda zaten tramvay sisteminin yürümesi mümkün değil. Bunun yapılabilmesi için yolcu kapasitesi de olması lazım. Bu şehrin bacası tütmeyen tek fabrikası var, o da dolmuş esnafı. Bu fabrikayı kapatıp tramvay ile hizmet etmek yanlış olur düşüncesindeyim. Bu esnaf Trabzon’umuzun evladı ve şehirde yaklaşık 10 binin üzerinde üyeye sahibiz. Bu esnaflarımızın dedikleri dikkate alınmalı. Tabii ki Trabzon’un daha modern bir havaya bürünüp, şehrin ivme kazanması noktasında gereken neyse biz de elimizi taşın altına sokarız ama şu aşamada gerek yolcu potansiyeli, gerekse coğrafi yapı ile beraber uygun olmadı"

TARİHE SAYGILIZI AMA PARKE TAŞA GEREK YOK
“Şoförlük mesleğinden gelen birisi olarak, yaklaşık 20-30 senedir bu işin içerisindeyim. Cemiyet’te de uzun süre görev yaptım, sahayı da iyi biliyorum. Ben de Trabzon taşı denilen parke taşların tarihi özelliğine destek veriyorum. Şehrin tarihine tabii ki saygılıyız ama bu taşların şehir içindeki surlara yakın tarihi özelliği olan alanlarda daha çok kullanılmasından yanayım. Diğer yollar bence asfalt olabilir. 21’nci yüz yılda yaşıyoruz ve tarihi taşların yağmur sularını çekmesi konusunu aştık diye düşünüyorum. Büyükşehir Belediye Başkanımız zaten şehrin altyapısını değiştirdi. Tarihi olguyu korumak anlamında Ortahisar Kaymakamlığı’ndan itibaren taş döşenebilir ama şehrin tamamının taş döşenmesinin bir anlamı bence yok. Şoförlerimiz de, vatandaşlarımız da taş döşemeden mustarip. Bu taşlar araçlara da büyük zarar veriyor açıkçası, yolcularımız da rahatsız oluyor. Parke taşın yerine bazı yerlerde asfalt dökülmesi daha nezih bir hal sergileyecektir.”

BORÇLAR BİRİKTİ DAR BOGAZ VAR
“Şoför esnafımız pandemi döneminde belki de 3-5 sene geriye attı, borçlar birikti, dar boğazdan geçiliyor. Bu ekonomik sıkıntılara rağmen Trabzon’da bir de dolmuş dönüşümü olduğundan dolayı durum daha zor geçiyor. Girişimlerimize destek mahiyetinde bakanımız Berat Albayrak ile istifa etmeden önce ÖTV ve KDV indirimi ile faizsiz kredi desteği noktasında bir talebimiz olmuştu, onun istifası ile beraber şuanda bu durum askıda kaldı ama yine görüşmelerimiz devam ediyor. Esnafa yeni destek paketi sağlanması noktasında elimizden geleni yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Tek dileğimiz bir an önce pandemi döneminin bitip esnafımızın ekonomik rahatlığa kavuşmasıdır.”

Karadenizde Son Nokta

Yorumlar

(64)

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.

L
Lazz 21.05.2021, 13:37

Şunlar yüzünden Trabzon 50 sene geri gitti.Uygun degilmiş niye kendisinin ranti var.Durak fiyatlari yari yariya inenek.Şu kafadan ne hayir gelir.

Yanıt vermek için
Y
Yolcu 21.05.2021, 13:39

Hafif raylı sistem uygun olmazmış. Korkunuz halk tramvaya binerde halkı sömüremezsiniz diye. Trabzon’un en büyük mafyası bunlar. Otobüsler zaten ucuz sizin o uçuk ücretinize göre. Birde tramvay gelirse daha da binmem hiçbir şekilde dolmuşa.

Yanıt vermek için
K
Kenan 21.05.2021, 13:43

Uygun olmaz tabi vatandaşın yarına senin gibilerin zararına seni köftehor seni

Yanıt vermek için
H
Hasan 21.05.2021, 13:45

Sistem Trabzon’a çok uygun ama sizin cebinize uygun değil demi Ustaaa…

Yanıt vermek için
A
Ali 21.05.2021, 13:47

Büyükşehir olduk,raylı sistem ihanet öyle mi? Bırakın bu işleri..Modern şehir olacağız bitti..

Yanıt vermek için
T
tr 21.05.2021, 13:49

Uygundur. hem de çok uygundur

Yanıt vermek için
Z
ZAZA 21.05.2021, 14:02

17 YILDIR HER SEÇİM ZAMANI RAYLI SİSTEM YAPACAZ DİYE SEÇİM VAADİ SUNAN AKP'Lİ BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARI SÖZÜNÜZÜ TUTUN ! BUNUN GİBİ CEBİNİ DÜŞÜNÜP ENGEL OLMAYA ÇALIŞAN OLURSA DA ATIN VATANDAŞIN ÖNÜNE BİZ GEREĞİNİ YAPARIZ !

Yanıt vermek için
S
sıtkı 21.05.2021, 14:13

zihniyete bak ya nasıl bir akıl tutulması bu nasıl bir açıklama ALLAH akıl fikir versin size

Yanıt vermek için
Y
YOL 21.05.2021, 14:15

Dedi Ve Dolmuş 3 TL Oldu. İnsan Projelerden 1 Tanesine Karşı Çıkmaz Bari

Yanıt vermek için
A
adalante 21.05.2021, 14:18

Sen hiç ülke dışına çıktın mı? Köyünden başka bir yer bilirmisin? Gel seni gezdireyim de nerde ne varmış bir gör.

Yanıt vermek için
H
Halk 21.05.2021, 14:19

Şehirde Söz Sahibi Olan Dolmuşçularsa Biz Çıkalım O Zaman Şehirden

Yanıt vermek için
H
Haçkali 21.05.2021, 14:19

Bu adamın dediği herşeyi tersine çevirin ve uygulayın.

Yanıt vermek için
H
halk 21.05.2021, 14:22

Aldılar trabzonu rehin bu şöforler kardeşim sizi seçmedi bu vatandaş belediye başkanı olarak tabiki belediye sosyal devlet gereği vtandaşa yarayanı yapacak hep itiraz hep itiraz

Yanıt vermek için
A
Arsinli 21.05.2021, 14:23

Ufku ve beyni küçük insanlar ancak böyle düşünebilir. Kaleye alınacak bir açıklama değil seçim yaklaşıyor diye böyle bir açıklama yapmak akla ziyan

Yanıt vermek için
A
Ahmet 21.05.2021, 14:24

Birileri para kazanacaj diye bir ilin kaderiyle oynanamaz

Yanıt vermek için
İskender 21.05.2021, 14:29

Raylı sistem sahile paralel Doğu - batı yönde olur, istasyon noktalarından kuzey- güney dolmuş hatları konulur iş biter de bunlarla bitmez, biz duman, toz solumaya devam ederiz

Yanıt vermek için
A
aydın 21.05.2021, 14:43

bacası tütmeyen sanayi hemi? Eski ford dolmuşlarının çoğu sahada, bak bakalım giderlen arkalarından başkan efendi bacası nasıl tütüyor :)) bir de raylı sistem uygun değil, özel aracınızı değil dolmuşu kullanın gibi çok parlak fikirleriniz var bayıldım

Yanıt vermek için
P
poyraz 21.05.2021, 14:51

TRABZON böyle yüklerinden kurtulmadığı sürece gelişemez.

Yanıt vermek için
B
Bilenbiri 21.05.2021, 14:51

İlk kez bütün yorumlar Trabzon adına doğru...işte böyle milliyetçi olun... aferin...

Yanıt vermek için
G
Göktürk 21.05.2021, 14:57

bu dolmus tasimaciligi cag disidir bu kafalardan kurtulmak sart yoksa bu sehir hep geriye gitmeye mahkumdur

Yanıt vermek için
T
Tuğrul 21.05.2021, 15:00

Bu açıklama bir faciadır. Anayasamızın en temel haklarından biri ulaşım hakkıdır. Kentte dolmuş tekeli oluşturmaya yönelik çabalar beyhudedir. Şoförler adına konuşabilirsin ancak bunun hesabını kitabını yapacak kurumlar bellidir. Velev ki maliyeti fazla bile olsa, devlet her yatırımında kar amacı gütmez. Üstelik Trabzon halkı yıllardır raylı sistem vaadine karşılık oy vermiştir. Raylı sistem kenti yönetenlerin seçim vaadidir, halka borcudur ve bunu yapmaları kesinlikle şarttır.

Yanıt vermek için
D
davut 21.05.2021, 15:05

Sevgili akpartililer dolmuşçu başkanı size diyor :) Hayrını görün

Yanıt vermek için
S
sadık 21.05.2021, 15:22

Trabzon belediyesini bunlar mı idare ediyor, bazen kafam karışıyor? İstemedikleri hiç bir şey yapılmıyor. İstedikleri her şey oluyor. Esnafın odası var, şoförlerin odası var, tüccarın odası var, milletin odası olan belediye ne yapıyor? Doğalgaz olmayan tonla mahalle var, yollar bozuk, mazgallar kırık, fiber desen yok, otobüsler pert, raylı sisteme tek çivi bile çakılmadı. Yıllardır verilen vaatler hala neden yapılmıyor? Trabzon belediyemiz son 10 yıldır vatandaşa hangi modern hizmeti götürdü? Akvaryum yapmakla, belediye sarayı yapmakla, deniz doldurmakla uğraşmak yerine en temel ihtiyaçları çözme yoluna neden gidilmez? Bu memleket bunlara para gömecek kadar zengin mi be kardeşim?

Yanıt vermek için
İsKORPİT 21.05.2021, 15:43

Bu kafadır Trabzonumuzun son 15 yılda Karadeniz illeri arasında her anlamada en geride kalmasına sebep.

Yanıt vermek için
S
Söğütlü Trabzon 21.05.2021, 15:53

Trabzon halkı egzoz gazı ve trafik çilesine uygundur,öylemi

Yanıt vermek için
M
Mehmet 21.05.2021, 15:58

Sen kimsin raylı sistem uygun değil diyorsun ilk okul mezunu bir adamın sırf dolmuşçu diye fikir beyan etmesi ne garip sanki konunun uZmanı sen işine bak dolmuş kullan

Yanıt vermek için
S
Salih 21.05.2021, 16:02

Başkan araçlar afedersiniz ahır gibi şöförler desen Allah’a emanet yıl olmuş 2021 dolmuşa zam yapmayı iyi biliyorsunuz ama dönüşüm ve eğitim de sınıfta kaldınız böyle taşımacılık ve ticari anlayış olamaz bir karar aldıysanız kişiye veya durağa göre esneklik yapmayın arkasında durum vatandaşı alternatif yollara sevk etmeyin .

Yanıt vermek için
N
Nasip 21.05.2021, 16:05

siyasi tercihimizi raylı sistemi trabzona getirenden yana kullanmadığımız müddetçe küçük bir şehir olmaya devam edeceğiz.

Yanıt vermek için
Y
YOLCU 21.05.2021, 16:29

Haberde 10 binin üzerinde üyeye sahibiz dikkate alınmalı demiş Şehrin nüfusu 800 bin halkı da dikkate almak gerekmez mi ?

Yanıt vermek için
S
Soner 21.05.2021, 16:47

Haberin başlığını görünce uzman bir kişiden açıklama sandım. Haberin içine girince rant korkusu olduğunu gördüm.

Yanıt vermek için
Z
Zafer Baki 21.05.2021, 16:54

Sehrin doğu batı istikametinde (Akçaabat-Yomra) hattında çok rahat raylı sistem olur. Meydanın altında durak olur. Yaya çıkışı yürüyen merdivenle sağlanır. İstersen çok rahat olur

Yanıt vermek için
O
Omer 21.05.2021, 17:09

Bu ne diyor anlayan varsa beri gelsin.Uygun değilmiş sen nerede yaşıyorsun.Bunun gibilerin yüzünden şehrimizin durumu ortada.10bin üyesi varmış hepsi rant.800bin kişimi 10bin mi?

Yanıt vermek için
E
Emre61 21.05.2021, 17:18

Yaklaşık 20 yıldır bu külüstür dolmuşlara Trabzonu ve halkını esir eden zihniyetten tabi ki böyle bir açıklama beklenirdi..Samsunda raylı sistem geldiğinde dolmusçular baltayla sağa sola saldırmıştı.Bunlar ekmegin peşinden koşmak mı yoksa eşkıyalık mı???

Yanıt vermek için
A
A.Kadir KALAYCIOĞLU 21.05.2021, 17:21

Bu düşüncelere kesinlikle katılmıyorum. Bu çağda bu düşünce yazık valla çok yazık. Bu gibi düşünenlerden dolayı bir adım ileri gidemedik. Gidin Samsunu görün. Aganda dan Pelitli arası kesinlikle raylı sistem yapılmalıdır.

Yanıt vermek için
V
Vatandaş 21.05.2021, 17:24

Dolmuşlar bacasız sanayidir diyor. Ne diyeyim sizin hiç bir suçunuz yok. Size bu insanları muhtaç edenler utansın. Trabzon’da toplu taşımanın gelişmemesi veya geliştirilmemesi şehrin en önemli problemidir.

Yanıt vermek için
T
TRABZON SEVDALISI 21.05.2021, 17:34

Üzerinde Onlarca imparatorluklara başkentlik yapmış medeniyetlere çağlara ayak uydurmuş fatih sultan mehmet in Trabzon fet edilmese anadolu fet edilmiş sayılmaz dediği kadım çoğrafyanın kadım başkenti Trabzon um vah vah. Ne günlere kaldık. Dünyanın en ilkel toplu taşıma sistemine ev sahipliği yapıyor. Kimse Trabzon da turizim beklemesin kimse yatırım beklemesin. Şehrin en büyük caddesi ilkellikle yok oluyor. Çıkmış rant peşinde koşan bir guruh bu şehire yön veriyor. Şehri yönetenlerde üç oy için ses çıkarmıyor. Bunların haddimi

Yanıt vermek için
F
Fatih 21.05.2021, 18:50

Baksen uygun değilmiş at arabaları uygun mu yada eşekler daha uygun dimi sadece siz kazanacaksınız

Yanıt vermek için
F
Fatih 21.05.2021, 18:53

Doğru hiç uygun değil beşikdüzüden Of’a kadar metro olmalı ne hafif raylısı

Yanıt vermek için
Y
Yılmaz 21.05.2021, 19:04

Millet sizin usaginizmi git ne iş yaparsan yap

Yanıt vermek için
B
Borabay 21.05.2021, 19:12

Sen kimsin, eğitimin, uzmanlığın nedir. Hangi donanımla konuşuyorsun. Gerçi sen , bu ülkede makam işgal edenlerin içinde en iyisisin. Sende haklısın.

Yanıt vermek için
Y
Yavsaklar 21.05.2021, 19:23

Bu rantcilar bir bitmedi.Kaymak hep bunlara akacak

Yanıt vermek için
V
Vatandaş 21.05.2021, 19:47

Şehrimizde bir çok hatta hafif raylı sistem uygundur fikrimce uygun değil diyenler sadece rant elde edenlerdir. Örnek Beşirli meydan havaalanı hattı, örnek akçaabat Yomra hattı vs

Yanıt vermek için
A
Ahmet 21.05.2021, 20:10

Ya kusura bakmayın da, yarın sabah uçakla geliyorum, dolmuşlar çalışıyor mu, Aydınlıkevler'e kadar iki vasıta çok beklemeden gidebilir miyim bilen var mı?

Yanıt vermek için
R
Rami 21.05.2021, 20:21

Kara Cahil ler bile böyle bir açıklama yapmaz.Lümpen tarzı düşünce

Yanıt vermek için
N
Naci seymen 21.05.2021, 21:05

Giresun’dan Hopa’ya kadar sürekli çalışmaya gidip gelen vatandaşlar için tren hattı elzem olmakla birlikte şehir içindede hafif raylı sistem şarttır. Bunu yapacak ufuk lazım......

Yanıt vermek için
S
Suat 21.05.2021, 21:08

Parke taş hakkındaki söyledikleri doğru lakin raylı sistem sizin isteğinize değil trabzon halkının isteğine bağlı. Sayenizde trabzon gelişemedi. Gelişimin önünde koca bir engelsiniz. Başka engeller de var ama madem konu açıldı söyleyeyim ben de.

Yanıt vermek için
A
Alfa 21.05.2021, 21:26

Raylı sistem Trabzonun olmazsa olmazıdır her yere yol yapmaktan Trabzon şehrı bütün dokusu bozuldu. Yollar da yetmiyor artık. Temız şehır için raylı sıstem şartın şartıdır.

Yanıt vermek için
şair. 21.05.2021, 21:29

İşte Trabzona neden tren yolu gelmedi, nedeni bunlar gibi düşünenler yüzünden.Vizyonu ve görüş açısı dar insanlar yüzünden bu şehir ilerleyemiyor. Malesef.

Yanıt vermek için
ŞÖFÖR ESNAFI 21.05.2021, 21:56

usta özel araç trafiğe çıkmasın sen şehirde at koştur öylemi 2 km 5 tl al öylemi tabutla insan taşı öylemi sen rahat et çebin para görsün 800 bin trabzonlu çile çeksin öylemi yok usta yok sen halen çıraksın vesselam

Yanıt vermek için
E
Ercan 21.05.2021, 22:23

Eninde sonunda olacak olan odur. Geç kalınmış ancak geç te olsa olacak olan raylı sistemdir.

Yanıt vermek için
A
ali ay 21.05.2021, 22:58

geriye değil ileriye bakın biraz....makam arabanızdan inipte bir gün bir dolmuşa binin bakalım neymiş.....

Yanıt vermek için
H
Hadi Oradan 21.05.2021, 23:35

Bu kişi, şöför esnafı temsil ediyor, ve onların desteğini almak adına da doğru söylüyor. Peki 20 yıldır hafif raylı sistem bekleyen Halkın desteğini almaya çalışanlar ne söylüyor? Söylemeyi bırakın ne yapıyor? 61 proje ile gelen ve yıllarca bu kenti yöneten Sn.Gümrükçüoğulu'ndan hem geri doğru ve hem de ileri doğru, koltuğa oturanlar ne söylüyor? Ne yapıyor? Tüm bunları birlikte yorumlayalım ve soralım. Biz Trabzonlular ve kentte yaşayanlar olarak Ankara İstanbul İzmir ve diğer kentlerde yaşayanlardan neyimiz eksik, bizim ki ihtiyaç değil mi? ya da kenti yönetenler söz veriyor da neden yapmıyor? ya da kenti şöförler mi yönetiyor? Dünyanın hangi gelişmiş ülkesinde böyle bir dolmuş sistemi var???

Yanıt vermek için
H
Heybetli 21.05.2021, 23:45

Maraş Caddesi parke olmaması doğru tespit. Raylı sisteme karşı olmak işgüzarlıktır. Duşünün ki Çömlekçiden meydanin altına gelecek sekilde tunel ve maraş caddesi altindan Ayasofya ön

Yanıt vermek için
D
Djalone 22.05.2021, 00:40

Neden uygun degilmiş acaba hizmet çeşiti olması her insanın hakkı rantı bırak o yüzden yıllarca geri kaldı bu şehir

Yanıt vermek için
B
BAŞKAN 22.05.2021, 02:33

Parke taş konusunda kendisine katılıyorum. Artık bunlar kaldırılmalı. Tarihse uzunsokak veya kunduracılar caddesinde değerlendirilsin. Hafif raylı sisteme gelince de artık bu şehire en gerekli olan şey bu. Of’tan başlayıp beşikdüzüne kadar yapılmalı. Hatta metrobüs bile gelmeli. Zamanında bunun alt yapısı düşünülseydi yeni sahil yolu ve kanunu bulvarına bunun İçin alan ayrılıp yapılması gerekiyordu. Projeler hep günü kurtarmak adına yapılıyor. Mesela tırlar İçin sahil yolunda özel bir yol yapılmalıydı. Böylelikle şehir içine girmezdiler. Hem onlar rahatlar hem trafik rahatlardı. Bu arada seneye cemiyet seçimi var başkanın açıklaması seçim yatırımı herhalde.

Yanıt vermek için
Şefik 22.05.2021, 02:39

Ülkemiz tarihinin en çok bilinen 2 ilinden biridir Trabzon. Hafif raylı sistem tüm sorunların çözümüdür. Sırf koltuk için bu şehir dolmuşculara teslim olamaz. Raylı sistemi kurun, dolmuş çalışanlarınıda burada istihdam edin. Raylı sistem ve dolmuşcuları birleştirin ismini siz belirleyin.

Yanıt vermek için
Şef 22.05.2021, 02:45

Raylı sistemin acilen kurulması için anket yapılsın. Halkın önünde kimse duramaz

Yanıt vermek için
M
Muray yüce 22.05.2021, 04:18

Kendi rantlari elinden gidecek diye yaptıkları açıklamaya bakarmisin bacasız fabrikaymış dolmusculuk ee vatandasi düsünen yok yani hani vatandaşı düşünecek isler hareketler.. yine kendilerini düşünerek ne diyor esnafımıza 2 kisi ücretsiz sunduk koltuk sayisininartirdik. Vatandaşı düşünen yok herkes kendi kesesine... raylinsidtem olması gerek olmaz ise bu millete IHANET olur

Yanıt vermek için
M
Mustafa 22.05.2021, 08:47

Tabiki uyhun deil dicek Raylı sistem yapılınca trafik rahatlıcak, millet rahat ulaşım sağlıcak raylı sistem daha uygun olacak vs... Tabi uygun olmaz ahhh ahhh Rabbim hakkıyla millete ve vatana hizmet eden yöneticiler nasip eylesin....

Yanıt vermek için
Y
Yorumlar baktım 22.05.2021, 10:30

Herkes uygun diyor bir tek sen uygunsuz diyor demek ki paralar maaşı kendi yetmiyor

Yanıt vermek için
T
Trabzonlu 22.05.2021, 13:26

Hayırdır başkan uygun değil derken hangi hesaba göre diyorsun şehir plancımısın, mühendismisin nesin bence siz bu şehrin üzerinden ellerinizi çekin

Yanıt vermek için
T
Tirmiza 22.05.2021, 22:55

Yaylı sistem olmazmış.yokyav...sen gitte b.kuni şamatla... Nasıl olmuyor bunu bi detaylıca ve de etraflıca anlat bakalım ;bu ve bunun gibi zihniyetler akıl fukarası müptezeller yüzünden bu haldeyiz yoksa şimdiden çağ atlamıştı TRabzon... saygılar

Yanıt vermek için
M
Mustafa ç 23.05.2021, 00:14

Bu pandemide belkide en iyi çalışan dolmuşçu esnafı oldu agmalaniza gerek yok gayet iyi kazanıyor. Maraşcaddesi esnafı olarak oranın trafiğe kapanması sizin cebinizin kaybı bizim de nezih bir sokağa sahip olmamız açısından gayet mantıklı bir proje olur. Siz önce dolmuş esnafını bir yetiştirin onbaşı önünden kalkan şoför demeye bile uyandığım magandalarinizdan ve saygisiz pislikleeinizden şike ede ede bıktık. Raylı sistem bence şehrimize çok geç kalmış bir projedir siz bu kafayla bu şehri hep 50 sene öncesine yaşıyorsunuz sadece cebini düşünen bir beyine sahipsiniz. Hersey trabzon için inşAllah maraş ve Raylı sisteme bu şehir bir An önce kavuşur

Yanıt vermek için
S
safa hasan 16.12.2021, 13:32

başkan hemen raylı sistemi arsine kadar inşaatı bitirin çabuuk çok istiyoruuuz çabuuk hadiiiiii

Yanıt vermek için