Trabzon

Belediye başkanından akıl almaz sözler: Trabzon'u biz müslüman yaptık!

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör'den Trabzonlu kadına akılalmaz sözler!

13 Kasım 2019 19:58
(Güncellendi: 25 Mart 2026 00:00)

Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör bugün akılalmaz sözler sarfetti. 

Bugün esnaf ziyaretleri yapan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör ile Trabzonlu bir kadın arasında ilginç bir diyalog yaşandı.

Sosyal medya da hızla yayılan videoda Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör, Kahramanmaraş'ın kardeş şehri olan Trabzonlu bir kadın ile sohbet ederken "Sizi biz Müslüman yaptık" dedi.

Bu sözler karşısında şaşıran kadın "Nasıl yani?" sorusunu sordu ve Belediye başkanı boş muhabbetini sürdürerek aklınca açıklamalar yaptı.

Yorumlar

(62)

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.

Y
yavuz 13.11.2019, 20:20

nedir bu trabzonluların cektigi rum olduk pontus olduk şimdide müslüman akp zamanında olduk.

Yanıt vermek için
Z
Zaranbula 13.11.2019, 20:28

Çok doğru söylemiş belediye başkanı. Haşim Albayrak ın “ saçaklızadeler” kitabını okursanız belediye başkanının ne demek istediğini anlarsınız.

Yanıt vermek için
M
Mami 13.11.2019, 20:37

E şimdi buna söveceksin hem günaha gireceksin hemde küfüre yazık olacak. İşte Türkiye'nin hali.

Yanıt vermek için
T
Trabzon 13.11.2019, 20:38

Biz sizi bir turklestimedik

Yanıt vermek için
L
Lokman Meral 13.11.2019, 20:44

Tek müslüman kendinizi zannediyorsunuz da bütün millet yahudi sizi kim müslüman yapti

Yanıt vermek için
A
Akçaabat 13.11.2019, 20:52

Birde sen müslüman olabilsen

Yanıt vermek için
A
A.imamoğlu 13.11.2019, 21:24

Artvin’e gidiyordum. Çayeli’ne girdiğimde Cuma ezanı başlamıştı. Çıkışa doğru yeni bir cami yapılmıştı. Dışarıda yer buldum. Hoca Hutbede ateşliydi..! “Dünya’da Müslüman yok kardeşlerim.! Müslümanlık, Türkiyede var.! Türkiyede, Karadenizde var! Karadenizde, Rize’de var, Rize’de, Çayelinde var.!, Çayelinde aha bu Camide var..!!!” Ben yavaşça doğrulmaya başladım. Eğer o son sözü de söyleseydi, Cuma Namazım, hocanın gümbürtüsne gidecekti..! Allahtan o son sözü duymadık...!?! Cuma namazım ucuz kurtuldu...

Yanıt vermek için
ünal Arslan 13.11.2019, 21:25

sayın başkan çarpıtarak anlatıyor .olay şöyle rivayet ediliyor ..Bölge (Of, Dernekpazarı ve Çaykara) Fatih Sultan Mehmet’in Trabzon’u fethinden iki yüz sene (.!.) sonra yani hicri 960 (M.1553) yıllarında İslâm’la şereflendi. Maraş ulemasından Osman Efendi namında bir zat Bayburt yoluyla her nasılsa yöreye düşerek kendisine biraz baskı olunmuş ise de doğru yolu göstererek en saygın papazlarını hidayete erdirme başarısını göstermiş ve böylece yöre halkının ve papazların çoğunluğu İslâm dinine girmiştir Kaynak: KAHRAMANMARAŞ- TRABZON KARDEŞLİĞİ ASIRLAR ÖNCESİNE DAYANIYOR burada rumca konuşan rum kökenli papazlardan bahsediliyor türklerin eline geçince karadeniz zaten müslümandı türkler

Yanıt vermek için
B
Bilirkişi 13.11.2019, 21:41

Of,un sembolleri saçaklızadeler araştırıp okuyunuz

Yanıt vermek için
M
Muhammet Topaloğlu 13.11.2019, 21:43

Of, Fatih Sultan Mehmet tarafından Müslüman Türklerin eline geçtikten sonra uzun süre Müslüman Türk yerleşŸmesine sahip olmamışŸtır. Ancak uzun bir süre Of ve çevresine ilk yerleşŸen Müslüman Türkler asker kökenli olduklarından Of’un ilk Türk isimleri yeniçeri askeri ocaklarından olan Baltacı ve Solaklı olmuşŸtur. 1461 yılından 1515 senesine kadar geçen sürede Of’ta MüslümanlaşŸma oranı yüzde 2 civarlarında olacak, 1554 yılında yüzde 12 ve 1583 yılında yüzde 24 olacaktır. Of’a İslamiyet’in yayılmasına etkili olan MaraşŸlı hocalar ise 1583 yılından önce geldiğŸi düşŸünülürse onların yaptığŸı irşŸat faaliyetleri ile Of’un MüslümanlaşŸma süreci başŸlamışŸ olacaktır.

Yanıt vermek için
S
Selcuk Senturk 13.11.2019, 21:50

Gereksiz konu yersiz açıklama

Yanıt vermek için
K
Kerem b 13.11.2019, 21:54

Adam doğru söylüyor. Şimdiyi mi anlatıyor adam trabzonun fethi sonrası bölgenin muslumanlastirilmasi sürecinden bahsediyor maraştan gelen hocalar evliyalar bu sureci gerçekleştirdi. Ak partiye nerden bağladınız

Yanıt vermek için
H
Hasan Ölmez 13.11.2019, 22:02

Allah razı olsun bizi müslüman yapmışlar. Diyecek söz bulamıyorum. Allah Kahramanmaraş a sabır versin

Yanıt vermek için
S
selim 13.11.2019, 22:24

bir bitmediniz, bırakın yakamızı. bu tipleri çok arıyorlarmı başkan yapmak için. biriside istanbulda imamoğluna seçim kazandıran Tevfik denen zat.

Yanıt vermek için
D
Doktor TS 13.11.2019, 22:51

Allah razı olsun ne diyelim..

Yanıt vermek için
O
onur 13.11.2019, 23:00

tarih bilgisi yüzeysel doğru ama üslup yalnış

Yanıt vermek için
G
Gökhan 13.11.2019, 23:00

Biz bu topraklara yaklaşık 600 sene önce ayak bastık. Arkadaşın dediği doğru olabilir kizilacak bişe yok benim gurur duyduğum şey Türklüğümdür. Türklüğü kimseden almadık. Bugün Müslümanım yarın başka bişe ama hep Türküm. O yüzden gomuşum o havalara Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur. Beyninde ki inancında değil o yüzden takmayın

Yanıt vermek için
A
Ahmet Karataş 13.11.2019, 23:05

Of tam müslüman oldumu sence ????????????

Yanıt vermek için
T
Taner Gülşen 13.11.2019, 23:46

Allah'ım razı olsun. Yoksa ne olurdu halimiz.!!!

Yanıt vermek için
K
Kral 14.11.2019, 00:14

Başkan yanlış konuşmuş. Ama şu doğru maraştan alimler gelmiş trabzona zamanında ve ilim faliyeti yürütmüş.

Yanıt vermek için
O
Orhan Kibar 14.11.2019, 00:25

Din kişi ile yaradan arasındaki manevi bağdır vali nasıl bu kadar insanın rabbi ile arasındaki bağı kurmuş hayret

Yanıt vermek için
A
Ali GENÇ 14.11.2019, 01:04

Kendisi Fransız işgali ne zaman bitmiş ona baksın, trabzon'u kendileri ile karıştırmış başkan, kusura bakmasın fransızlarla herhalde ortak kökenden

Yanıt vermek için
M
Mustafa Fidan kahramanmaras 14.11.2019, 01:08

Trabzonlu Abilerim Kardeşlerim Öncelikle Selam Ederim Yıllarca Marasta Trobzon Caddesinde esnafiz biz çocuklarımız Trabzon ne diye sorar bize çünkü Marasta en çok konuşlan cadde en büyük caddemizdir..Yeğenime sorarım hangi takımlısın der Trabzon ne alaka dayıları babası Galatasarayli lakin cadde aklında Trabzon sözü geçilsin marasta en sağlam esnaflar oradadır o denli severiz Trabzonu gezdim gördüm tarihçe olarak doğrudur maraşlı hocalar gelmiş islamiyeti yaygınlaştırmak için evet ama inanın Marastan iyi güzel camileriniz var en güzeli her caminizin yanında Türk bayrakları var Ne mutlu Size...Kahramanmaraştan selam ederim ...

Yanıt vermek için
A
adem öztürk 14.11.2019, 01:39

müslüman harem kurar. senun derdun ne?

Yanıt vermek için
F
Fatih demirci 14.11.2019, 02:57

Beyler bayanlar ben trabzonluyum arsinliyim belediye başkanı doğru söylüyor ama sizi biz müslüman yaptık demesi hata ve kendisini tam olarak ifade edememiş trabzon 1461 yılından sonra fetih edilmiş ve karadeniz deki diğer illerden ve erzurumdan kipcak türklerini trabzonda yerleştiren fatih sultan mehmet han maaştan alimler getirerek şehri muslumanlastirmistir alimlerin başında osman efendi vardır ve osman efendi maraşlı bir alimdir.BELEDIYE BAŞKANINA KIZMAYIN KENDISINI IFADE EDEMEMIS MARAŞLI KARDESLERIME SELAMLAR...

Yanıt vermek için
G
GERÇEK TÜRK 14.11.2019, 06:29

Yorumlara bakıyorum tarihten Bi haber olan ne kadar insan var kardeşim siz müslümansınız ve sizin atalarınızı Müslüman yapanlara şükretmelisiniz. Trabzonda kahramanmaraş caddesine neden ismin verildiğini araştırmalısınız. Sultan muratta verilen şehitlere ve memleketlerine bakmalısınız. 1916 ve 1917 de trabzonu kimin ruslara bıraktığını araştırmalısınız. Hatta bu bilgi Trabzon valiliği sayfasında yazıyor.

Yanıt vermek için
H
Hekim 14.11.2019, 06:59

Yıllar sonramı aklınıza geldi . Islamdan önce muslumanmi vardı. Peygamberimiz bile bunu söylemedi.

Yanıt vermek için
K
Kaan kurbetçi 14.11.2019, 07:12

Müslüman böyle konuşmaz adlı çalışma

Yanıt vermek için
R
Rizeli 14.11.2019, 07:29

Muslumanlar arasinda munafiklik yapan ahmaklar hala yonetici olabilyor yazık araplarida yahudiler bu sekilde isyan ettirip osmanlidan ayırmıştı

Yanıt vermek için
R
Rizeli 14.11.2019, 07:29

Muslumanlar arasinda munafiklik yapan ahmaklar hala yonetici olabilyor yazık araplarida yahudiler bu sekilde isyan ettirip osmanlidan ayırmıştı

Yanıt vermek için
T
TS 14.11.2019, 07:44

Sorsan Sübhaneke duasını okuyamaz... Lafa geldimi herşeyi bilirler. Bu kibir seni bitirir...

Yanıt vermek için
K
Komando 14.11.2019, 08:08

Kem küm etme ve derhal istifa et şer.....

Yanıt vermek için
E
ercan 14.11.2019, 08:24

Maraştan hocaların geldiği ve burada çalıştığı bir gerçektir. Elbette buraya zaten Müslüman olan aileler de geldi ancak mevcut halktan da Müslümanlığı seçenlerin bu hocaların sayesinde olduğunu bilmek lazım.

Yanıt vermek için
G
Genco 14.11.2019, 08:28

Biz müslümanlaştık da siz yoldan çıktınız

Yanıt vermek için
M
Müslüman heidi 14.11.2019, 08:34

Gereksiz insanların kendilerini bir yere koyma cabası

Yanıt vermek için
U
uğur 14.11.2019, 08:51

şimdi bu kardeş şehrimizin belediye başkanı seçilmişlerden yani ne demek bu evet bu şu demek hz mevlana ne güzel söylemiş lafa bakarım lafmı diye birde söyleyene bakarım adammı diye gerisi luzumsuz vakit kaybı kardeş şehrimiz maraşa sonsuz selamlar onlar baki bu adam gelip geçici boşverin gitsin

Yanıt vermek için
M
Mehmet arslan 14.11.2019, 08:52

Bugün ülkemizde en derin hocalar trabzonlu özellikle Oflu buyorumlari yapanlar Trabzon düşmanlarıdir

Yanıt vermek için
A
Akl-ı selim 14.11.2019, 08:56

Siz kimsiniz yavrum.? Sizi kim Müslüman yaptı.? Kadının derdini bile dinlemeyen, şikayetini duymayan Özel İnsan.! Senin Müslümanlığın da, o kadını bekarım diyerek aldatanınki kadar işte.! Daha doğrusu İslamı siz, belli ki kendi çıkarlarınız için kabul etmişsiniz. Keşke bıraksaydınız da o insanlar (Rumlar) araştırıp sorgulayıp öyle Müslüman olsaydı. Ayrıca Rumlarla Türkleri ayırmak lazım .! Türkler zaten Müslümandır. Her Trabzon'lunun Rum olduğunu nerden çıkardın başgan.!

Yanıt vermek için
T
Temelli 14.11.2019, 09:28

Bu haberden sonra kısaca konuyu araştırdım. Maraş'lı alimlerin Trabzon'da İslam'ın yayılması adına katkıları var, özellikle Of bölgesinin İslam alimi yetiştirme konusunda ki öncülüğünün sebeplerinden biri bu. Bununla birlikte Trabzon'a benim atalarım gibi dışarıdan müslümanlar olarak gelen de önemli bir nüfus mevcut. Başkan durum tespitini yanlış bir üslup ile ifade etmiş. Bu tür açıklamalardan kaçınmak lazım. Maraş'a da İslam dinini getiren birilerinin olduğunu ve Başkan'ın da atalarının böyle müslüman olduğu unutulmamalıdır.

Yanıt vermek için
F
FATİH 14.11.2019, 09:39

Ben bir Kahramanmaraşlı olarak başkanın bu saçma sapan açıklamasından dolayı Trabzonlu kardeşlerimden özür diliyorum Trabzon bizim kardeş şehrimizdir bizim en büyük caddemiz Trabzon caddesidir ve Trabzonluları Kahramanmaraş halkı çok sever !

Yanıt vermek için
T
Trabzonlu 14.11.2019, 11:02

Müslümanlık insanın içinde Trabzon olmuşta sen kendini unutmuşsun

Yanıt vermek için
Çağlar 14.11.2019, 11:07

Arkadaşlar dediği yanlış değil aslında ama deme şekli yanlış. Of çaykara yöresine maraştan gelen saçakzade hocaefendiler 500 yıl kadar önce islamiyeti yaydılar ama bu topyekün değil.burada kıpçak hristiyan türkler vardı helenler çok azdı . Bakmayın propagandacılara yapılan kiliseleri bile %90ı 1860tan sonra pontus için çok gözükmek için yapılan işler örneğin liverada 1900 yılında 57 kilise var ama ihtiyaç 3 kilise . Neredeyse 50si 1860 sonrası yapıldı sebebinide araştırın biraz okursunuz

Yanıt vermek için
Z
Zzzz 14.11.2019, 11:22

Evet doğrudur Osmanlı hükümdarı Fatih Sultan Mehmet Han Trabzonu feth etmeden evvel ahi Evran Hz.lerini yollayıp Rum imparatorluğunda yaşayanlara Müslüman olmalarını tavsiye ettirmiş kabul edenler de olmuş.. Osmanlı imparatorluğu sayesinde İslamiyet ile tanışmışız...

Yanıt vermek için
F
fikret kiran 14.11.2019, 11:24

Böyle adamları nasıl belediye başkanı yapasınız sen trabzonu ağzına alacak adammisin

Yanıt vermek için
B
Burhanettin Malkoç 14.11.2019, 12:27

Sordunuz u baskan a kendisini kim musluman yaptı ne zaman musluman oldu

Yanıt vermek için
A
Ali Durmuş 14.11.2019, 12:32

Doğru söylüyor. Trabzon fethedilince Maraş'tan birçok Müslüman alim hoca v.s. Trabzon'a gönderilip orda İslamiyet'in yayılması sağlandı ama ifade tarzı berbat! Rezilce! Tahkir edici! İki lafı bir araya getirip izah edemeyen bu tipler bir de belediye başkanı adayi olup seçilebiliyor ise vay halimize! Konuşmasini adaba uzak buluyorum! Ayıp!

Yanıt vermek için
T
Turan 14.11.2019, 14:04

Bu insanın bahsettiği FATİH' İN FETHETTİĞİ YAVUZUN YÖNETTİĞİ KANUNİ' İN DOĞDUĞU şehirmi yoksa?

Yanıt vermek için
S
Selahattin Öksüz 14.11.2019, 14:52

Simdi bende bu densize soruyorum acaba onlari kim müslüman yapmis bunlar doguma muslumanmi olmuslar o zaman sevgili peygamberimiz S.A.V. herkesi musluman yapti ama kimseye demediki ben sizi musluman yaptim ALLAH herkesi nefsinden korusun saygilar

Yanıt vermek için
O
Oflihoca 14.11.2019, 15:02

Başkanın bahsettiği Sacaklızadelerin dedeleri Of'tan Kudüs'e gitmiş. Orada Müslüman olmuş ve Maraş'a yerleşmiş. diye biliyorum.

Yanıt vermek için
Önemsiz 14.11.2019, 15:02

İyi güzelde okusanız aslında başkanın söylediği yanlış değil. Trabzon rum pontus sonrasında yani fetih sonrası bir çok ilden buraya Müslüman getirildi. Dini öğretsinler diye. Size kimse bugün sizi Müslüman ettik demiyor ki. Bundan 500 600 yıl öncesi konuşuluyor. Hani bir laf vardır abdesttimdem şüphem yok ki namazımdan olsun...

Yanıt vermek için
T
Trabzon 14.11.2019, 16:07

Biz müslümanız önce sen Müslüman olda öyle gel

Yanıt vermek için
H
Hasan cemal 14.11.2019, 16:13

Ya oluyor böyle bazen latife yapayım derken durum başka hal alıyor mesela o kardeşimiz diyebilirdiki Allah razı olsun başkan o şeref size aid.Almanyadan gurbetci

Yanıt vermek için
T
tsat 14.11.2019, 16:23

Kimse kimseyi Müslüman yapamaz.Herkes kendi isteğiyle Müslüman olur.Elhamdülillah bizde Müslümanız.Kimsenin dayatmasıyla Müslüman olmadık.Özür dilediyse sorun kalmadı demektir.

Yanıt vermek için
B
Bekir BİŞİREN 14.11.2019, 18:17

Yav kardeşim nasıl bir anlayış bu nasıl siyaset adamlığı ayıp yahu.Sorumlu makamda olan insan söylediğini beyin süzgecinden geçirmeli tabii varsa.Önce aklına ilk geleni iç güdülsek olarak söyle sonra toparlamaya çalış.Yazıklar olsun

Yanıt vermek için
M
Mehmet Germiler 14.11.2019, 22:49

Arkadaşlar Osmanlı'nın iskân politikasını biliyorsunuzdur. Fethedilen yerlere müslüman türkler yerleştirilirdi. Trabzon da fethedildiğinde yerleştirilen türkmenler maraş'tan getirilmiştir çoğunlukla. Başkan muhtemelen bunu kast ediyor ama çok yanlış şekilde kendisini ifade etmiş bence. Çok saçma sapan dile getirmiş. Ancak söylediği şey aşağı yukarı bu olsa gerek.

Yanıt vermek için
K
Kuzeyli 14.11.2019, 22:49

Boztepe de türbesi olan Ahi Evran Dede, Trabzon fethinden 100 yıl kadar önce şehit edildiği rivayet ediliyor. Pontus zamanında da Trabzon da Müslüman vardı. Ha Of Fatih'den sonra Müsluman olmuş ise o başka. Trabzon da Selçuklular Egemen olmadı, ancak araştıran Trabzon da Selçuklu eserlerine rastlar örmek 8 direkli hamam bir Selçuklu eseridir. Ayrıca Pontus zamanında sur dışında da Müslüman Mahalleleri de vardır.

Yanıt vermek için
K
Karadenizli ! 14.11.2019, 23:56

Başkasını yapmışsınız !! Ama sen olamamışsın. Müslüman senin gibi davranmaz. Ayrıca kimin ne olduğu, ne olacağı bu AKP döneminde çıktı.

Yanıt vermek için
T
Trabzonlu666111 15.11.2019, 01:11

Kardesim biz asker olarak 1460yilinda Trabzona gidioruz.Muslumaniz ve Turkuz.Bizi kusura bakma ama gelen bir topluluk muslumanlastirmadi.7.buyuk dedem istanbulda fatihte mezari.Ben Trabzonluyum.Bizi marasli hocalar muslumanlastirdi diye bir genelleme olamaz.

Yanıt vermek için
S
Serkan 15.11.2019, 04:02

Niye devamlı Trabzonun Rumluğu ve müslümanlığı bu şekilde konuşuluyor İstanbul İzmir ve diğer büyükşenirlerde yaşayan bir sürü Ermeni ve Rum var daha önceki tarihlerde nerede nasıl yaşadıkları hala daha yaşamaya devam ediyorlar ama bu şehirlerin hiçbirinin Rumluğu Ermeniliği Müslümanlığı tartışılmıyor sadece Trabzonun Türklüğü ve Müslümanlığı tartışılıyor

Yanıt vermek için
T
Tonyali 15.11.2019, 08:16

Zaranbula. Adli kişi. Ahsim. Abdullah kim acaba. Ki Trabzonlular in ne zaman müslüman olduğunu biliyor mus da kitap da yazmış. Cahillik kötü bir şey yapılan da terbiyesizliğin alası tarihe bakarsanız Maraş'ın mutafasinin. Trabzon lular sayesinde olduğunu da açıkça. Görürsunuz terbiyesiz belediye başkanı. Başka bir şey değil

Yanıt vermek için
K
Kemal 15.11.2019, 09:03

Başkan tarihi bi tespit yapmak istemişte şakkadanak söylenmezki karşındaki incinir belki sayın BAŞKAN!! Afyondan selam Trabzonlu canlarım

Yanıt vermek için
O
OKUR 12.12.2019, 02:17

Bölgeye önce askeri gücü olan Türk aileler yerleştirilmiş, güvenlik sağlanınca İslamı anlatacak alimler gönderilmiştir. Maraşlı kardeşler de bu alimlerdendir. Belediye başkanının Trabzonluları biz Müslüman ettik demesi hadsizliktir...

Yanıt vermek için