Trabzon’da yeni dolmuş sistemi tartışması sürüyor. UKAME yani Ulaşım Koordinasyon Merkezi halen kararını açıklamadı Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, yeni dolmuş sistemi kararını açıklayacak.
İddiaya göre 12+1 olarak açıklanacak. Dolmuş esnafı da 12+1 istiyor.
Peki dolmuş esnafı bu konuda ne diyor?
Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu ve vatandaşların ardından bugün de bugün dolmuşçular Haber61'e görüşlerini dile getirdi. İşte dolmuş esnafının düşünceleri...
Tüm Yorumlar (57)
abdi abi
6 yıl önce3 minibüs bir otobüse çevrilsin..büyük şehirde minibüsmü olur..
SALİH
6 yıl önceBİZ OYUMUZU ŞEHRİ DOLMUŞLAR YÖNETSİN DİYE VERMEDİK.
vatandaş
6 yıl öncedolmuşçulara niye soruyorsunuz? önce vatandaşla nasıl konuşulacağını öğrensinler, kestirmeden gidip misafir ve güzergahı bilmeyen vatandaşı güzergah haricinde indirmemeyi öğrensinler...
oguz
6 yıl öncetramvay tek care hazir yolumuzda yokmus tramvay sayesinde dolmuscular olmayan yollarda ugrasmamis olur kendilerine baska iş bulurlar
Deli
6 yıl öncetrabzon sokakları dar kardeşim,büyük otobüs olmaz Dolmuşlar belediye iştiraki olmalı şöfor esnafıdamaaşlı olmalı yoksa bu tantana bitmez
ali
6 yıl önceönce düzgün konuşma eğitimi alın sonrası dolmuş şoförü olursunuz işi bilmezler
Iso61
6 yıl önceDolmuscuya niye soruyonuz diyorsun arabanın parasini zararını senmi karşılayasın sehiri belediye yönetir dolmuşu fikirlerini söyler vatandaş konfor isteyebilir araçların birleşmesi konusunda fikir veremez çünkü işin iç yüzünü bilmiyor
FG
6 yıl önceAnlaşılan ilk konuşan dolmuşçunun ailesinde engelli yok yoksa engellilerin dolmuşa neden binmediği veye neden binemediğini anlardı. Yol konusunda ise öne sürülenler tamamen bahaneden ibaret. 17+1 yol yok da 12+1 e mi yol var? Bunlar kendi maddi çıkarları için uydurdukları bahaneler. 3 kişinin bir araya gelip iş yapma kabiliyeti yok, bizde bu dolmuşçulardan halka kaliteli hizmet vermesini bekliyoruz. 12+1 dolmuşçuların 17+1 Trabzon halkının faydasınadır. Ama anlayana... Belediye aylardır konuşuyor, görüşüyor, çalışma yapıyor ama gelinen noktada anlaşılan sadece dolmuşçulara araçlarını yenileyin 12+1 yapın demek olacak. 12+1 e kartlı sistemi bile getiremiyorsunuz. Bunun için bu kadar çalışmaya gerek varmıydı. Halkı bu sözlerle aylarca kandırmaya ne gerek vardı. Bu muydu sizin vizyonunuz, yenilik anlayışınız. İleriye dönük şehircilik anlayışınız!!!
Ahmet. T.
6 yıl önceIlk önce belediye başkanı sözunu tutsun ve tranvay projesini uygulasin ama nerdeee daha dolmuscular ile başa cikamiyorr
Adem
6 yıl önce1 Ayda hiç ENGELLİ taşımadın diye dolmuşçu dayı. Tekerlerkli sandalyede olan ENGELLİ yi alacak araban vardıdamı hiç ENGELLİ binmedi arabana. Belediye otobüslerinin hemen hemen hepsinde ENGELLİ rampası var. olmayan pek nadir belediye otobüsü var. ENGELLİ Belediye otobüsüne üçretsiz biniyor. Dolmuşa ücreti binecek. ama belli saatlere mahküm olmayacak dolmuşa binebilirse heran bir yere gitme şansı olacak. şehir içini bilmem ama ilçelerin dolmuş sistemiz kesinlikle yarım otobüs ENGELLİ ye uygun olmalıdır.
sıradan vatandaş
6 yıl önceTrabzonumuz büyük bir köydür.
davut
6 yıl önceBence dolmuşlar 1 kişilik olsun, biniş ücreti de 100 tl olsun dolmuşçular mutlu olsun. 750 tane dolmuşçu bu şehri yönetiyor. Zorluoğlu'nu düzgün biri olarak düşünüyordum, yanışmışım o da OFG gibi bunlara boyun eğdi
Tscan
6 yıl önceDolmuşculuga sırtını elini teslim etmek niye üreten bir şehir değil dolmuscular olmuş para babası minnet yok saygı yok saymakla bitmez ama bunları derken işini doğru beyfendi şekilde yapanları tenzih ediyorum bu şehrin kurtuluşu raylı sistem ve iş imkani
EMRE
6 yıl önceADAM DİYOR 100 ARABADA YAPSAN TRAFİK OLUR YOLCUYA YETMEZ ADAM MEVCUT 100 ARABAYI 3 DE 1 İNE İNDİRMEK İSTİYOR TRAFİK RAHATLASIN DİYE ADAMLAR BURADA BİLEN KENDİLERİNİ DÜŞÜNÜYOR YOLCUYU TAKAN YOK ARTI BOZTEPE YOLUNDA DOLMUŞLAR DURAK HARİCİ YOLCU İNDİRMESİN O YOLDA TRAFİK NAMINA BİR ŞEY OLMAZ CANI İSTEDİĞİ YERDE BAS FRENE AÇ KAPIYI YOLCU İNDİR BİNDİR ŞOFÖRLERİN CİDDİ BİR EĞİTİME İHTİYACI VAR BİR O KADARDA EMNİYETİN CİDDİ YOĞUNLAŞMASI GEREKEN BİR KONU
sadık
6 yıl öncekartlı sistem getirilsin şöförler dolmuş sahiplerinden daha çok vergi veriyor...
ahmet
6 yıl öncedolmuslar 20 yillik degil 2000-2001 model ????
sevgi
6 yıl önceboztepe durağı ilk olacak şekilde bu insanlar eğitimden geçirilmeli... görgü örf ahlak kuralları öğretilmeli. kalabalık toplumda nasıl davranılması gerektiği anlatılmalı. arabalardan daha vahim dolmuşçular bence...
Arafil boyu
6 yıl önceEğer raylı sistem hiç düşünülmüyorsa ki hiç dillendirilmedigine göre devlet büyüklerimiz rafa kaldırmış o zaman tek Çare kartlı sistem. Tüm şehir merkezi ve ilçeler arası dolmuşlar dahi tek merkezden yönetilip belediyeye bağlanacak. Kartlı sistem olacak, kim ne kazanıyorsa vergisini ödeyecek. Yomra dolmuşlari ayda on bin kazanırken Araklı dolmuşlari ayda 3 bin kazanmayacak. Atıyorum hepsi aylık standart 5 bin kazanacak ve aynı oranda vergisini verecek. Merkezdeki dolmuş çöplüğü ve mezarlığı kalkacak yerine modern otobüsler gelecek. Şoförler belediye çalışanı olup belli kriterlere sahip olacak. Dağda Çobanlik yapamayacak konuşmayı bilmeyen ağzı leş gibi sigara kokan kıro diye tabir ettiğimiz adamlar toplu taşımalarda şoförlük yapamayacak. Bu dediklerimi bu belediye yapamaz biliyorum çünkü dolmuş şoförleri ve dernekleri belediye başkanını bir kaşık suda boğar hepsi tabiri caizse tonla para kazanıyor vergi filan da hak getire. Bu yağlı kapıyı bırakmak istemeyecekler haliyle. Bir dolmuş hattının değeri trilyonlar eder mi, dolmuşta çalışan araç 20 bin lira ama hat trilyonlar ediyor. Düşünün o hattın aylık kazancını işte. Siz olsanız kartlı sistem veya otobüs ister misiniz. Bunların kuyruk acısı da o. Neyse Trabzon yaşanabilir bir kent olmayı zaten hak etmiyor hak etseydi kendisine adam gibi hizmet edenleri seçerdi. Trabzonu terk etmiş bir Trabzonlu olarak memleketime selamlar...
vatandaş
6 yıl öncetrabzon belledeyesine bak koskocam beledeyi dolmuşsaculara lafını geciremiyor bu adam nasıl beledeyi başkanlığı yapacak trabzon...
Müncur
6 yıl önceBir savcılıktan temiz kagidiniz olmalı iki her sene eğitim almalisiniz üc insan ile hayvanin farkini bilmelisiniz.
turgutu
6 yıl önceBu şehri dolmuşçular yönetemez........Lütfen halkın sesine kulak verin bu işi düzene sokun sayın ZORLUOĞLU size güveniyoruz korkarak yolculuk yapmak istemiyoruz. BIKTIK
Hasan
6 yıl önceDolmuşcular ralli yapmak için hızlı giden az yolcu alan araba istiyo yoksa döner kavşağa sağ şeritten nasıl geçecekler.. ballim..
trabzonlu
6 yıl önceBU ŞEHRİ DOLMUŞCULAR YÖNETMİYOR HALKIN NE İSTEDİĞİ ÖNEMLİ.YÜZ KİŞİ İLE GÖRÜŞTÜM HERKEZ ZORLUOĞLUNUN SÖYLEDİĞİ 17+1 İSTİYOR , AMA 700 KİŞİ 750.000 KİŞİYE BU SİSTEMİ DAYATIYOR. TABİ KARTLI SİSTEM İSTEMEZ VATANDAŞA MUAVİNLİK YAPTIR VERGİDEN KAÇIR KAYIT ALTINA GİRMEK İSTEMİYORLAR
Savaş Çakmak
6 yıl önceNeyi tartışıyoruz Büyükşehir olmuşuz boş raylı sistemi konuşan yok kimi memnun etmeye çalışıyorsuz Milleti memnun etmek isteyen RAYLI SİSTEM getirin gerisi hikaye
Trabzon
6 yıl önceDolmuşlar büyümeli, köy otobüs çıkdiğini görmediler mi
gerçekler
6 yıl önceen güzeli hatlar uzun mesafeler olarak birleştirilmeli kartlı sistem olmalı engelli için ücretsiz olmalı engelli kartı olanların ücretini belediye vermeli ve belediyenin dolmuşlar için özel indirimli yakıt pompaları olmalı yakıtı belediye hergün 25 lt sabit satmalı belediyemiz kazansın ayrıca şöfer arkadaşların maaşı sabit ve ssk işlemleri tam olmalı kartlı sistemde tamam mal sahibi fazla vergi verecek ancak su gercekte varki 5 parmağın beşi bir değil şöfer 150 kazanıyor 125 kazandım diyor elinde tavuk dürüm direksiyon başında hem çalışıp hem araba sürmekte kartlı sistemde şimdi yol ortasında arabaya yolcu almak için dur kalk yapan şöfer o zaman sadece duraklarda duracak ayrıca müsteride durağa alışacak nasılsa maaş sabit para derdi yok hatalar ortadan kalkacak mal sahibi ile parasını tam alacak ve kameradan aracını inceliyebilecek tatil günleri öğrenci yokmuş,ya vardır ya yoktur kural sabittir aslında dolmuslar için koruma kabinli araclar bile düşünülebilir boş muhabbete gerek yok koyarsın düğmeyi inecek olan basar dur kalk yaparsın sanki müşteri psikolok veya doktor iş yapmayan hatlar köşe başlarında durmuş dat düt korna çalıyor müşteriye kızmasın diye baskı başlıyor yok ceza yedim iş yok millet fındıkta vs vs gibi boş işler.
gökhan
6 yıl öncezaten söz hep onlarda bir bize (halka) gelmedi
hakan
6 yıl öncediğer şehirleri gördün mü de Trabzon a laf atıyon
Can
6 yıl önceYa cevaba bak ben senede 1 tane engelli taşımıyorum diyor e aracın uygun değilse adam nasıl binsin.20 bin tl maliyeti varmış engelli koltuğunun ben sana şunu diyorum şöfer kardeşim sen engelli olmanın ne olduğunu bilmiyorsun sana iki ay engelli rolü oynamanı ve sonucu bize söylemeni istiyorum.milyonluk durakta üç kuruşun hesabını yapmışsın Allah seni bildiği gibi yapsın
Haloo
6 yıl önce700 dolmuscunun lafi geciyorda kullanacak olan binlerce kisinin soz hakki yoksa bos werin istr 17 1 ister 12 1 yapin bos. Kartli sistemi havuz siztemini getremedikten.snra su andaki.dolmslaroda dgismenn anlami yok
Veli
6 yıl önceraylı sistemi henüz çekmecelerde kullanıyor belediye henüz o aşamaya geşemedi
Yok
6 yıl önceŞehirde yayanın yürüyeceği doğru düzgün kaldırım yok.. olanıda esnaf tezgah olarak kullanıyor.. yol desen daracık yollar.. önce belediye bunları yapsın..yolun yok araba icat ediyosun..ayrıca belediye verdiği pekçok sözü yerine getiremedi 61 projeden.
Yokki
6 yıl önceTrafiğin sebebi heryerde çalışma olması ve dar yolların daha da daraltılması.. ayrıca hususi ve bazı dolmuş duraklarının sağ şeridi işgal etmeleri
Murat
6 yıl önceDolmuscular once milleti ki cak kuca birbirine sürtünerek daracik koltuklu araclarda tasimasin. Herseyi paraya dikmişler hizmet umurlarinda deil. Dolmuş dolu ayakta 3 kisi aliyorlar ne gerek var 17+1 e 12 lik aracla zaten 17 tasiyorlar islerine gelirmi
Vuslat
6 yıl önceTrabzonun yolları ve asabi insanına 17 1 uygun değil.. 17 1 ancak düz sahil yolu gibi yollara uygun. Çünkü yolcunun inmesi binmesi ve aracın dolması için bekleme süresi fazla olacaktır..17 1 de dolmuşçudan çok yolcu madur olur..
Şenol
6 yıl önceDolmusculari beğenmeyen yolcular hic kendilerine bakiyorlqrmi.her turlu pisligi oturdugu yer3 atan yolcularda denetlensin.hakaret eden yolcularda denetlensin.istedigi yerde durmayan şofore hakaret eden ukala yolcularda denetlensin.suan dolmuscuya sallayn yolcular.dolmus gec géldimi artistlik yapmayi iyi biliyorsunuz.adam olun adammm
Taka61
6 yıl önceşehir içinde araçlar yol kenarına park ediyor trafiğin sıkıştığı noktalarda belli saatlerde trafik polisleri devreye giriyor ama yetersiz malesef.. sonuç: Yollar YETERSİZ.. hele ki yazın tüm kiralık araçlarda trafiğe girince İŞKENCE..
Mst
6 yıl önceİlk önce dolmus esnafından böylece bahsetten arkadaşlara sesleniyorum en azından her birinizin arkadaşı yada akrabası kesinlikle dolmuş işi yapıyordur bu kadar aşalık görenler siz dolmusa bindiğiniz zaman istediğiniz yerde bırakmayan dolmuscular için ne diyorsunuz ve hemen dolmuşcu kötü bırakmas dolmuşcu kötü Trabzon da taksi kültürü neden yok her kişi dolmus ile evinin kapısında iniyor ve kendini orda bırakan kişiye tesekkür etmesi gerekirken burda sallıyor neden?? Sızın yapmıs oldugunuz meslek her neyse o işi yapanlar çok mu eğitimli?? Karsındakini değiştirmek istiyorsan öncesindr kendini bi sorgula ben nasıl davrandım? Hep dolmuscu kötü orduda 17 +1 sistemi dolmuslar geldi ve halk kaybetti nedrn mi herkes 1 saat dolmus bekliyor türkiye nin istediğiniz iline gidin Trabzon daki dolmus sistemi gibi kapıda bin kapıda in ve indirmeye dolmuscuyu eğitimsiz ve insan yerine koymayan zihniyetler eşinizi vr cocugunuzu bu insanlara emanet ediyorsunuz biraz eleştiri yaparken elinizi vicdanınıza koyun be kardeşim dolmuscular sizin bildiğiniz gibi eğitimsiz değil
Okan
6 yıl önceyollar doğru düzgün yapılmadığı sürece ne dolmuşçu ne de vatandaş rahat eder.. yine trafik yine sanayi.. tek kar eden petrol ofisleri.. şehir içi bekleme süresi her geçen yıl artıyor..mazot fiyatının artmasıda cabası.. herşey tersine..
Eskitme
6 yıl önceÇözüm fazla kapsite ise 5 dolmuşçu birleşsin kamyon alsın.. mahalle aralarına daha rahat girer çıkar..
TRABZONUN SESİ
6 yıl önce5 tane dolmuscu (lakayit) insan dinledik ..birisi bakin ki konusmasi düzgün mü..en baştaki dolmuscu(kaba ağızlı) tam bir facia..bu zamana kadar kaymağını yediler bu yollarin şimdi oldu yollar suçlu öylemi..dolmuşlari değil şoförleri değişelim ..arabalari beş para etmez plakalari trilyonluk ..
aykan
6 yıl önce1.Belediye şehirde trafik olan yerleri ve saatleri belirlemeli onlara çözüm bulmalı.. 2.Dolmuşlar havuz sistemine geçmeli 1-2 yolcu fazla gidecek diye yolda bekleyenleri madur etmemeli.. 3.Dolmuşçulara davranış ve diksiyon eğitimi almalı ve yaş sınırı gelmeli.. 4.Araçlar yenilenmeli fakat yollar yenilendikten sonra.. 5.Dolmuşçuların yolcu indirme bindirme yerleri belirli yerler olmalı ve buna dolmuşçularda uymalı.. 6.Yolun sağına park edip trafiği tek şeride düşüren araçlara imkan verilmemeli..
oguz
6 yıl öncepara kazanamayan dolmuslarin plakalari niye bu kadar pahali ???
ayhan61
6 yıl önceDolmuşsu esnafından bu kadar çekinen bir belediye yaklaşımı görmedim. Sanırım bu Türkiye de ilk.. Trabzon halkına bu nokta da üzülüyorum..
Vatan seven
6 yıl önceTek çare raylı sistem bu sistemi istemeyen vatanı düşünmeyenlerdir.
miroğlu
6 yıl önceBu kararı halkın seçtiği yöneticiler vermeli. Şoförün tabiki işine gelmez. kazançları kayıt altına girecek. 17+1 uygun model.
Nix
6 yıl önceTek çare doğru düzgün yol yapmak.. trafiği açık tutmak..
Fazıl
6 yıl önceHerhalde Trabzon da Boztepe durağından başka bir durak yok ağırlıklı olarak hep onlarla röportaj yapmışsınız az bankalar caddesine doğru açılın onların tuzu kuru, karınları doymuş doyacağı kadar, bu şekilde hep aynı durakla röportaj yaparsanız yanlı bir tutum sergilemiş gibi görünürsünüz..
dördüncücemre
6 yıl önceDolmuşu bıraksınlar Ekmeğe baksınlar ekmek 2 TL olmuş gramajını biliyorlar mı acaba?
hakan
6 yıl önceİlkokul mezunu,çoğunluğu maganda..İşlerine geldiği yerde yolcu bindirip indiriyorlar.iyi de para kazanıyorlar..40 yaşına gelmeden üç beş daire sahibi oluyorlar.
FURKAN
6 yıl öncetıp dolmuşunu güzergahı çömlekçi mhalle arası mı ? yada moloz ve forum durağı tıp güzergah yolu değirmendere tek yolcu indirip sanayi arasından sahil yoluna girmek mi ? veya havaalanı dolmuşu sahilden gidip forumun oradan girip diğer yola girmek mi ? önce bunların cevaplarını versinler ? vee bunun cevabını istiyorum FORUMUN ORADA KALKINMA YOLUNDA TIP DOLMUŞLARI NE ALAKA DURUYOR ORASI BELEDİYE DURAĞI DEĞİL Mİ KİRA BİLE VERMİYORLAR YAZIKLAR OLSUN AÇLARA YAZIKLAR 3 TL YAPIN DOLMUŞLARI GÖZÜNÜZ DOYAR O ZAMAN
ŞEHRİN SAHİBİ HALK
6 yıl önceBU ŞEHRİ DOLMUŞÇUYA, TAKSİCİYE AİT DEĞİLDİR. ADAMLAR AÇIKÇA VERGİ VERMEMEK İÇİN UĞRAŞIYOR. İSTANBUL DA TAKSİCİLERE KIYAK YAPILDI, HALK İNTİKAMI SANDIKTA ALDI.
Yusuf
6 yıl önce"Yolun Yok ne 17+1 Kardeşim" yani şu üslüp bile bu sisteme cok acele gecilmesi gerektiğinin kanıtı.
fatih
6 yıl önceOrta koltuğa oturanın para alıp vermekten iflahı kesiliyor ,ayrıca şoförler para bozarken dikkatsizlikten trafiği tehlikeye atıyor ... Kartlı sisteme bir an evvel geçilmesi gerekmektedir , dolmuşlara kart makinesi koymak zor olmasa gerek...
Finish
6 yıl önceHayırlı olsun 12 artı 1
trabzon
6 yıl öncene zaman para ikinci insan birinci plana oturursa işler düzelir yoksa boş yere riv riv
Firar
6 yıl önce17 1 halka hizmet gibi gösterildi ama belediyenin ve şöferler cemiyetinin amacı plakaların bir çoğunu boşa çıkarıp aralarında pay etmekti. Zorluoğlu ve usta kırışacaktılar bu fazla plakaları ama oyunları bozuldu. 12 1 olarak değişti. Yazık millete