Son dönemde Trabzon’da en çok konuşulan konulardan biri yılanlar oldu. Normal şartlarda kırsal alanlarda gözüken yılanlar bu kez şehir merkezinde sıkça görüntülenmeye başladı. Vatandaşlar hemen her gün yeni yılan videoları paylaşmaya başladı.
Geçtiğimiz günlerde sahilde oturma bankının altına girerken görüntülenen yılanın ardından bu kez iki yeni video daha geldi. Videoların birinde Karşıyaka Mahallesi'nde yılanın apartmana girdiği görüldü. Bir diğerinde ise Beşirli Mahallesi'nde yılanın kediyle karşılaşması görüntülendi.
UZMANLAR NE DİYOR?
Trabzon'da yılanların sıkça görülmesiyle alakalı, Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Orman Fakültesi Yaban Hayatı Ekolojisi ve Yönetimi Bölümü Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Mehmet Kocabaş geçtiğimiz günlerde Haber61’in sorularını yanıtlamıştı. Yılanların neden çok görülmeye başladığı ile ilgili soruya Kocabaş “Nüfus arttı, köylerde yerleşim yerleri arttı, hayvanların yaşam alanı azaldı. Hayvanda ortada görünür olmaya başladı. Yılan zehirlenmesi her sene yaşanan bir olaydır, küçük vakalar şeklinde küçük enfeksiyonlar şeklinde oluyor. Ama engerek türünde böyle bir zehirlenme ölüme götürebilecek kadar zehirli olabilir. Bunu bilelim ama oda çok ender görülür ki zaten hemen sağlık ocaklarına ulaşıldığın toksini uygulanır.” şeklinde konuştu.
Tüm Yorumlar (14)
SİİRT 56
6 yıl önceHep betonlasmanin faydaları...
Hasan
6 yıl önceBenim dusuncem Deprem olucak buyuk ihtimal hayvanlar yer altinda durmuyorlar. Allah sonumuzu hayir etsin.
yorumcu
6 yıl önceProfesor resmen cevap vermis olmak icin cevap vermis.Koylerde yerlesim yeri artti diye yilanlar sehire gidiyormus.Bir koyde Yerlesim yeri ne kadar artmis olabilir?Ne olmus yani koylerde toprak mi kalmamis yesil alan mi kalmamis sanki ? Koskoca trabzonun dagi tasi yaylasi ,mesesi ,ormani ,finedikpligi,cayligi bitti mi yani?Bu mantikla dusunursek Ankara, izmir ve istanbul gibi yuzolcumunun buyuk kismi kentlesmis sehirlerde caddelerde insandan cok yilan olmaliydi.
Trbm
6 yıl önceDgrudur gecen gun bizde botanikte gorusk ulu orta cok degisik bi yilndi
Arzu
6 yıl önceSahile o kadar toprak dökülürse olacağı budur bence toprakla geldiler.. Allah yardımcımız olsun herkes dikkat edecek
Düşünceli
6 yıl önceKarşıyaka' nın Beşirli'nin tepesine kadar binalar yükseldi, inşaat yapımı sürüyor, hayvanların düzeni bozuldu. Dikkarimi çeken Bizim bölgede bu kadar büyük yılan olmazdı, genelde küçük yılanlardan bahsederdi büyüklerimiz, sanki bu yılanlar bir yerden getirilip, doğaya bırakıldı.
Muammer Oskay
6 yıl önceEkolojiyi ve ekolojik dwngeyi bilmeyen bazıları yorum yapıyor.Sırf bir şeyler yazmak için galiba.Işin bilimsel yönü hakkında tek kelime edemeyenler doganın ve hayvanların derdini anlamaz.
Trbz
6 yıl önceBilim adamlarini yaptığı yorum cok sacma. Istanbul demekki yilandan gecilmemesi lazim. Bizim burasi normale göre betonlasma yuksek olsada ülkemize gore düsük. Sebebi baska bence
Savaş
6 yıl önceDüzen falan değil, hergün beşirli sahiline 100lerce kamyon toprak geliyor, o toprağın içinde yılandan, yılan yumurtasına kadar her şey olur. Hep beşirli civarında olması tesadüf mü? Neden akçaabatta yok, sürmenede yok ?
Yuzika
6 yıl önceKadınlar pazarı inşaatından geliyorlar.
Fatih imamoglu
6 yıl önceKoylerde cok insan varmis yılanlar sehre gitmis .dolmuslami gitmis belediye otobusu kullnamis ya ha buyuk saçmalık. Gecen minibüse bindim trabzona gidiyorum yilan arkadan bara uzatti abi ben ve hanim 2 çocuk alsana dedi cok korktu ben..
Hacı
6 yıl önceKoronavirus döneminde insanların dışarı çıkmaması yiyecek bulmak acısından bir çok hayvani etkiledi. Bunları tv.lerde haberlerde gördük. Ama zehirli yılanların karadeniz de görülmesi ilginç.
Mehmet yiğit
6 yıl önceYılan görülme sıklığı mevsimlerden kaynaklıdır sürekli yağan yağmurlar yılanların yuvalarını terk etmelerine sebeb oluyor mevsim normalleri bu yılanların tekrar yuvalarına girmelerine sebeb olacaktır bilimsel gerçek budur herkes birşeyler atıp tutuyor şehirleşmenin etkisi ile olsa yıllardan bu yana neden bu seneyi seçsin saçma salak bir açıklama yapmislar
Karadeniz
6 yıl önceYavaş yavaş sonumuz geliyo???? Sadece yılanla kalsa iyidi bu sene. Allah yardımcımız olsun????????