| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 08 Temmuz 2020 11:56 Güncellenme tarihi: 22 Nisan 2024 15:50

Vakfıkebir’de su krizi! Vatandaş isyan etti TİSKİ’den açıklama geldi

Trabzon’un Vakfıkebir ilçesinde bir mahallede vatandaşlar susuz kaldı, TİSKİ açıklama yaptı.

Trabzon’un Vakfıkebir ilçesi Tarlacık Mahallesi’nde su krizi yaşanıyor. Mahallenin 30 yıldır kullandığı kaynak suyunun, TİSKİ tarafından yapılan proje sonrasında mahalle halkı tarafından kullanılamadığı ifade ediliyor. Susuz kalan mahallede vatandaşlar isyan ederken, muhtar tepki amacıyla ana deponun kapısını kırınca köye jandarma çıktı.

Köydeki vatandaşlar ile jandarma arasında yaşanan tartışma jandarmanın bölgeden ayrılmasıyla son buldu.Haber61’e açıklamada bulunan her iki taraf da birbirlerini sorumlu olarak gösterdi.

Mahalle muhtarı Levent Kamiloğlu “Suyumuz 10 gündür akmıyor. Vakfıkebir ilçe şefliği başınızın çaresine bakın dedi. Ben de gittim başımın çaresine baktım, sonra da mahkemelik olduk” derken TİSKİ’den Haber61’e yapılan açıklamada “Oradaki sorun bir vatandaşın tarlasından boruları geçirmemize izin vermemesinden kaynaklanıyor. İzin versinler yarın bitirelim.” İfadeleri kullanıldı.

GİTTİM BAŞIMIN ÇARESİNE BAKTIM

Tarlacık Köyü Muhtarı Levent Kamiloğlu “Bizim suyumuz 30 yıllık kaynak suyu. TİSKİ’ye yeni proje yaptırdık, 2 Trilyon lira para harcadılar. Yarıya kadar suyu yaptılar ama depomuza daha damla düşmedi. Bugüne kadar içmekte ve kullanmakta olduğumuz suyu kullanamıyoruz. Tarlacık mahallesi sakinleri susuzlukla baş başa kalmıştır. TİSKİ Genel Müdürü Ali Teketaş beye 2-3 defa gitmemize rağmen bize çözüm üretmedi. Müteahhit suyu su gözesinden aşağı doğru getireceğine, Tarlacık deposundan yukarı gidip 2 trilyonluk projeyi tamamlayıp parayı alıyor, işi yarım bırakıyor. Tarlacık köyüne de su akmadığı için ve TİSKİ’nin akmayan suya fatura yazdığından dolayı isyan çıktı.” dedi.

Jandarma’nın köylerine gelişi ve yaşananlar hakkında da konuşan Kamiloğlu “Bu süreçte büyükşehire giden sudan bir kol alarak su akışını sağlamıştık. TİSKİ devralınca duruma müdahale edip depodan suyu kesince köy susuz kaldı. Susuz kalınca ben de gittim, suyu verdim. Ondan sonra mahkemelik olduk. 10 gündür susuz kaldık. Su talep etmemize rağmen bize tankerle dahi su getirmediler. “Başınızın çaresine bakın” dedi Vakfıkebir şefliği, ben de gittim başımın çaresine baktım. 30 yıllık Tarlacık suyu 2 trilyonluk proje yapılmasına rağmen akmıyor. İçmedikleri suya 300 TL fatura da yazdılar. Takılmayan suya da fatura yazdılar.” İfadelerini kullandı.

TİSKİ: SORUN İZİN VERMEYEN VATANDAŞTAN KAYNAKLI

TİSKİ’den Haber61’e yapılan açıklamada ise sorunun bir vatandaşın tarlasından geçecek şebeke hattına izin vermemesinden kaynaklandığı belirtilerek “Tarlacık Mahallesi’nde su sıkıntımız olduğu doğrudur. Büyükliman Bölgesi’ndeki su sorunu için projelerimiz 10 gün içinde tamamlanıyor. Ancak Tarlacık Mahallesi’nde yaşanan olay münferit bir olaydır. O mahalleye su verilebilmesi için şebeke hattının geçmesi gereken tarla sahibi izin vermiyor ve karşılığında yol istiyor. 25 Bin Lira’ya tamamlanacak sorun için bizden 650 Bin Lira harcamamız isteniyor. Vatandaş ikna edildiği zaman o bölgedeki sorun 1 gün içerisinde çözülür. Biz vatandaşımızı mağdur etmemek adına günde belirli aralıklarla mahalle deposuna tankerlerle su takviyesi yapıyoruz.” İfadeleri kullanıldı.

Jandarma ile vatandaşlar arasında gerçekleşen sorun hakkında verilen bilgi de ise “Köyün muhtarı Vakfıkebir ilçe şefliğimize gidip “Benim mahalleme su gelmiyorsa başka yere de gitmeyecek” ifadelerini kullandı. Daha sonra da ana deponun kapısını kırıp ilçe merkezine giden su vanasını kapattı. Ekiplerimiz de jandarma eşliğinde vanayı açıp tutanak tutturmak isteyince mahalle halkı tepki gösterdi. ” denildi.

Yorumlar (20)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

D
DARDES
5 yıl önce

Zaten tiski para almak için var yıllar önce akan suya saat taktılar paraları hazır cebe ındırıyor bide atık su parası alıyor atık sular köyde bahceye akay ama parayı alıyor tiski bakalım 2050 de köylüden aldıkları paralar için alt yapı yaparlarmı.

V
Vatandaş
5 yıl önce

O yada bu vatandaş yerinden su hattı geçirmemiş vs gibi bahaneler TİSKi nin vatandaşına su getirmemiş olmasına bahane olamaz mazeret değil çözüm üretilmelidir fikrimce

G
gökmen aktaş
5 yıl önce

ADNAN GÜNNAR İKİ GÜN ÖNCE İSTANBULDA İSKİ NİN TANKERLE SU DAGITMA RESMİNİ PAYLAŞIYORDU..ŞİMDİ NEREDE BEYFENDİ..O NE İSTANBULDAN

H
Hasan cüre
5 yıl önce

Akp türkiye yönetimi komik trabzon büyük şehir oldu hep komikleşti yaz geldimi benim köyümde v.c gitmeye su yok civar köylerde aynı büyük şehir duruma çare bulmak yerine suyu olmayan köye su abonesi yaprılar vatan daşada 500lira fatura kestiler adamın yerinden çıkan suyunu kaçak kullanım diye borusunu toplayıp adam hakkında kaçak su kullanıyo diye tutanak hazırladılar yönetimin ne duruma geldiğinin kanıtı

Y
Yavuz
5 yıl önce

Nası yönetilmek istiyor isen öyle

Tüm Yorumlar (20)

D
DARDES
5 yıl önce

Zaten tiski para almak için var yıllar önce akan suya saat taktılar paraları hazır cebe ındırıyor bide atık su parası alıyor atık sular köyde bahceye akay ama parayı alıyor tiski bakalım 2050 de köylüden aldıkları paralar için alt yapı yaparlarmı.

V
Vatandaş
5 yıl önce

O yada bu vatandaş yerinden su hattı geçirmemiş vs gibi bahaneler TİSKi nin vatandaşına su getirmemiş olmasına bahane olamaz mazeret değil çözüm üretilmelidir fikrimce

G
gökmen aktaş
5 yıl önce

ADNAN GÜNNAR İKİ GÜN ÖNCE İSTANBULDA İSKİ NİN TANKERLE SU DAGITMA RESMİNİ PAYLAŞIYORDU..ŞİMDİ NEREDE BEYFENDİ..O NE İSTANBULDAN

H
Hasan cüre
5 yıl önce

Akp türkiye yönetimi komik trabzon büyük şehir oldu hep komikleşti yaz geldimi benim köyümde v.c gitmeye su yok civar köylerde aynı büyük şehir duruma çare bulmak yerine suyu olmayan köye su abonesi yaprılar vatan daşada 500lira fatura kestiler adamın yerinden çıkan suyunu kaçak kullanım diye borusunu toplayıp adam hakkında kaçak su kullanıyo diye tutanak hazırladılar yönetimin ne duruma geldiğinin kanıtı

Y
Yavuz
5 yıl önce

Nası yönetilmek istiyor isen öyle

Y
yakun
5 yıl önce

Bu susuzluğun tek sorumlusu Ekrem İmamoğludur. Akepeli büyükşehir belediye başka sorumlu olacak değil ya.

G
Gokhan61
5 yıl önce

Adnan gunnarin trabzona ne faydasi olmus ki kendi isini yapsinyeter istanbul artik emin ellerde darisi trabzonun basina

M
murat
5 yıl önce

yani 2 milyonluk proje yap müteahhitte ver sonra vatandaş izin vermiyo de çık işin içinden..

A
Ali delimehmet
5 yıl önce

Alın büyük şehir size cok daha beklersiniz hizmet adam tarlasini yiktirmamiş diye boruyu döşemiyorlar kisa yol mantiği

O
Osman baş
5 yıl önce

Tiski hazır akan suyu bir kuruş vermeden el koydu olacağı buydu Beşikdüzü anbarlı Mah iki gün susuz kaldı çok güzel para topluyorlar

T
ts61
5 yıl önce

aynı problemler sürmene zeytinli mah. var tiski 6 sene önce hatları döşedi belediye suyu gelecek diye halka su saatı aldırdılar suyu getirmediler cozum olarak mahalelinin akmayan, hava yapan kaynak suyuna saat bağlatmak istiyor yıl 2020 nerde reisin yol ve su medeniyettir dediği nerde bunların yaptıgı iş..

N
Naci
5 yıl önce

Senenin 260 gununde yagmur alan bir bolgede vatandasa susuzluk cektirene yuh olsun, Terlada'nin suyunu tee Trabzondan idare edersen bahcenden cikan pinara da sayac takarlar, sana mustehak degil guzel koyum, bunlari yaz bir kenara, gunu gelince heybelerine koyarsin insAllah!

M
Mst
5 yıl önce

Padişahim çok yaşa

Özgür Özkurt
5 yıl önce

Şile' nin iki tane köyündeki su kesintisini ülke gündemine oturtanlar buna sessiz kalırlar. Çünkü iktidar elden gidiyor...

A
Ahmet Cinal
5 yıl önce

Tipik karadeniz bolgesi sorunlari yazik ayni das ayni hamam yil 2020 .

D
davut
5 yıl önce

Helal olsun on numara yorum. Adnan Bey nerdesin? Bak haber tarihi de yeni öyle 2016 yılından fotoğraf değil

E
Erkan
5 yıl önce

Yıllardır orada bedava su kullanıyorsunuz.. Bide çıkıp kaymqkama askere posta koyuyorsunuz.muhtar davasında haklıdır. Fakat o köy halkının bazıları bunu haketmiyor. Muhtar o köy halkının çok üstünde bir adam. Adam gibi adam.. Ama o köye çok fazlasın muhtar.. Seçimde sana karşı 3 kişi birleşti gene senin oyunun yarısını alamadılar.. Adamsın adam muhtar.. ????????????

U
Uğur
5 yıl önce

Muhdar sonuna kadar arkandayiz adam sin Vakfıkebir tiski'nin başındaki adam değişmesi lazim

Y
YILDIRAY YOLCU
5 yıl önce

Vatandaş tarlasını kimseye peşkeş çekmek zorunda değildir. İlgili birimler vatandaşın tarlasından boruyu döşemek için gerekeni yapmalıdır.TİSKİ bu kadar dere dururken gelip ballı mahallesinde arıtma tesisi yaptı. Vatandaş vermiyorsa arıtma nasıl yapıldı. Borular döşenirken yol sıkıntısını biz çektik çamuru biz çektik suyu kullanmak öncelikle bizim hakkımız. PARASIYLA BİLE SU AKITMIYORLAR BİZE...

R
rıza
5 yıl önce

2 gün önce istanbul büyükşehir belediyesine imamoğlu üzerinden tiski atışı yapan milletvekili adnan günnar bu haberi okudu mu acaba ? önce kendi belediyesine baksın bir zahmet !