Aslen Trabzonlu olan manken Tuğba Özay, Rize’nin Sivrikaya Yaylası’nda Arap turistlerle sohbeti sırasında kullandığı ifadelerle gündem oldu.
Özay’ın, “Benim büyükbabalarım Trabzonlu. Şu an burası Trabzon değil. Siz geldiniz bu ülke bozuldu. Trabzon bitti. Burası artık Arapzon, Trabzon değil.” sözleri sosyal medyada büyük yankı uyandırdı.
TURİZM TARTIŞMASI ALEVLENDİ
Özay’ın sözleri, sosyal medyada ve turizm çevrelerinde tartışma yarattı. Gazeteci Zafer Şahin, yaptığı paylaşımda sözlerin turizm sektörüne zarar verebileceğini belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Dünyada başka hiçbir ülkenin turizm sektörü bizdeki gibi baltalanmamıştır. Eski mankenimiz ‘Trabzon oldu Arapzon’ diyerek Arap turistleri aşağılıyor!
Bu video Arap dünyasında izlenecek ve rezervasyon iptalleri olarak bize dönecek. Arap turistler dünyadaki turizm harcamalarının yüzde 15’ini yapıyor.
Avrupalı turist ortalama 1.000-1.500 dolar harcarken, Arap turist 2.000-3.000 dolar harcıyor, uzun süre konaklıyor ve lüks tüketime yöneliyor. En iyi müşterilerimiz onlar. Batı ülkeleri bu turistleri kapmak için yarışıyor, biz ise kaçırıyoruz.”
Tüm Yorumlar (25)
Mustafa yazici
8 ay önceTuba ozayin trabzona ne yatırmış hangi fabrika onun
Hayrullah şen
8 ay önceNe kadar zoruna gitti İngiliz Rus Alman gelince bişe demiyorsunuz da niye bu kadar zorlanıyorsunuz Araplar döviz bırakmıyormu ne bırakıyorlar başka bişemi bırakıyor
Tayfun yıldırım
8 ay önceArbzonlular gurbetçiler kişi başı 2000 bin Euro bırakıyorlar siz onları dışlayanlara hiç sesinizi çıkarmadınız şimdi bakıyorum arab sevdalısı oldunuz
Süleyman
8 ay önce3 ay turizmle Trabzon kurtulmaz. Gereksiz aşırı yoğunluk. Arapzon yakıştırmasını kınamaya gerek yok.
Mantıksız
8 ay önceDoğru söylemiş !! Siz Arapları sağmak için seviyorsanız, ona kimse bir şey demez ama eğer onlara topraklarınızı satıyorsanız, o zaman işler değişir !! Şunu da unutmayın !! Toprağı olmayanın Vatanı de olmaz !! Tıpkı Çingeneler gibi, oraya, buraya göç ederek yaşarsınız !!
Yahooo
8 ay önceArap turistlerin sayesin trabzon esnafı ve trabzon oara kazanıyor. Arap turistler olasa Trabzon a kaç turist gelir ve para bırakır. Türk kahvesi 200 tl, yerliye yok.
Ali
8 ay önceArap kardeşlerin mi incindi demek ki senin zoruna gitmiş,Alman İngiliz toprak satın almıyor ezbere konuşma
Maçkalı Tansel
8 ay önceZafer şahin eleştirmişse tuba özay doğru trspitte bulunmuş demektir.
Aras
8 ay öncePislik bırakıyorlar çık yaylalara bak riv riv yok
Bülent yeşilbaş
8 ay önceGerçekler acıdır maalesef sade Trabzon için geçerli değil Türkiye’nin her yerinde öyle. Gerçekler acıdır
Arap seviciye cecap
8 ay önceBoş boş konuşmuşsun arap sevici seni pislikten başka kendilerini bir şey sanmaktan başka ne bırakıyorlar geri kalmış vizyonsuz ırk zoruna gittiyse git orada hizmet et onlara siz ve sizin gibi arap seviciler yüzünden yazın güzelim şehir yaşanmaz hal alıyor
Mustafa koç
8 ay önceAğzına sağlık Tuğba Trabzon yaşanmaktan çıktı. Olaya para gelsin diye bakanlar kültüre indirilen darbenin farkında değiller.
7261
8 ay önceGayet doğru söylemiş.yakında şehrimizin sokaklarında fb forması ile de gezmeye başlarsalar onlarada bu zihniyet sahip çıkar.yazık bu şehre mahvettiler.
Yalcinx5
8 ay önceYanlis olan ne gercekleri soyledi diyemi aip etmis arapzon suan trabzon
burhan
8 ay önceKendinden farklı olanı hazmetme kapasitesi medenilik seviyesini gösterir. Arap, Rus, İngiliz fark etmez. Yabancı düşmanlığı ya ırkçılıktır ya da küçük düşünceli kasaba zihniyetidir. Şehir, başkasıyla yüz yüze gelme mekanıdır. Herkesin tanıdık ve aynı olduğu yere şehir değil köy denir. Habere yapılan çoğu yorum şunu gösteriyor: Trabzon hâlâ köylülüğü aşamamış. Trabzon'un temel sorunu da bu zaten...
Can
8 ay önceKendi memleketimizde ikinci sınıf muamelesi görüyoruz, fiyatlar turistler var diye şişiriliyor, geçen ay araba kiralayım dedim eleman yerliye araba vermiyoruz dedi..
Ersan G
8 ay önceNe planın var hacı? Sadece sallamayı bilenler gibi Trabzonda Fabrika açılsın diye bekleyenler gibisin. Ne hammadde varsa (çay ve fındık dışında hammadde yok ve Çay ve fındık fabrikaları da var olabileceği kadar) memlekette. Fabrika yapacak yer de GANİ (!) ya ..! Bu memleketin Turizmden başka şansı neredeyse yok. Arapları nefret edenler Arapların % 10 u kadar batılı turist getirsin heykellerini dikerim. Sallamayın, bol keseden atmayın, ahkam kesmeyin..
Ersan G
8 ay önceGurbetçi ile turisti nasıl kıyaslamak aklına geldi be mübarek adam ? Gurbetçi gelip otelde kalacak mı? Gurbetçiye yer açmak için turist almayalım mı? Fesuphanellah
Wakame
8 ay önceKadının söylediği herşey doğru. Yanlış hiç bir şey yok sözlerinde. Atalarımız ne büyük boşuna dememişler doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar diye. Söyledikleri hepsi doğru.
Davut
8 ay önceKim fabrika yapmış trabzonda tuğba yapmamış akıl kutusu
Tssss
8 ay önceHerşeyi biryere çekmeye bayılıyoruz birileri nemalanacak ya
Kuzeyin kızı
8 ay önceRus ukraynalı gelince ağzınızın suyu akıyor müslüman arap gelince tepki Böyle saçmalıkmı olur, fiyatların beşe katlanması esnafın açgözlülüğü
Kuzeyin kızı
8 ay önceNeden alsın onlar Antalyadan alıyor
Kuzeyin kızı
8 ay önceKural koyarsan onlarda alışır
Ahmet
8 ay önceDöğruları söylemiş ağzına sağlık