Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Temmuz ayı Meclis toplantısında Trabzon turizmi konuşuldu.
TTSO Başkan Yardımcısı Ahmet Kazaz Turizmde Trabzon’un çok hızlı büyüdüğünü ancak bazı sıkıntılar olduğunu söyledi. Turistlere yapılan anketlerde memnuniyet oranının ve tekrar gelme oranının çok düşük olduğunu söyledi.
Kazaz, "Turizmi bu şehrin bacasız fabrikası. 53 ülkeden 1156 sefer 118 Bin 79 turist sayısı. Bizde turizm ile ilgili hemen her veride büyüme var. Ama bu büyüyenler nasıl büyümüş konusunda sıkıntılar olduğu da görülüyor. Rakamlara bakınca muhteşem bir tablo var ama tablo dışında bir sıkıntı var. Memnuniyet oranı yüzde 60-65 civarında. "Tekrar gelir misiniz?" sorusunda ise cevap yüzde 20-25 evet çıkıyor. Burada sorunun olmadığını kabullenmeyen kimse yok. Hata ve eksik olduğu kabul ediliyor. Düzeltilmesi konusunda harekete geçilmesi söyleniyor. Bazı kısımlar için hareket geçildiği de söylenebilir.
Çok hızlı büyüdük ve arka taraftaki yapılanmalarımızı tam yapamadık. Hep kötüyü konuşarak iyi bir şey yapamazsınız. Hep kötü şeyleri paylaşıyoruz. Sonra turistler bunu nasıl öğrendi diyoruz. Bu konuda herkesin daha dikkatli olması gerektiğini söylüyorum. Kamuyu harekete geçirecek şeyleri düşünüp yapmalıyız" dedi.
Tüm Yorumlar (18)
kemal
2 yıl öncetemel ve dursun a turizm sektörünün sadece kazıklamak olmadığını birileri anlatmalı.. valimi odaları dernekleri toplar anlatır veya daha ağır cezalar getirilir bilemiyorum.. Fakat vur kaç anlayışı devam ederse artık gelmeyecekler..
Arsenli61
2 yıl önceBüyüme değil adamlar şehir kurdular artık trabzonda milliyetçi şehir para satıldı
Tayfun Yıldırım
2 yıl önceMemnun olmayan bir daha gelmez demekki memnundularki geliyorlar hangi ülke bizim gibin ağırlar onları Avrupa’da yüzlerine bile bakmazlar
Mehmet sağlam
2 yıl önceTurimle ilgili başıboşluk yaşıyoruz valılık belediye Turizim il müd denetleme konusunda hiç yok sorun Burda başlıyor kandıran kandırana hizmet deyıl kazanç icin varız
nth
2 yıl önceturizm senesi olmaıydı bu yıl.
baha kars
2 yıl önceGEÇ KALINMIŞ KONUŞMALAR İCRAAT LAZIM DENETİM LAZIM HERKES APARTCI HERKES TURCU OLMUŞ FİYATLAR ASTRONMİK DENETİM YOK SANIRIM ARTIK BAŞKA BAHARA TURİST BEKLERSİNİZ
tonyali
2 yıl öncekonaklayacak yer bulun bunlara bunların parasında pulunda gözümüz yok ,işgal ettiler trabzonu ,stilerde,apartmanlarda ailelerin içerisinde her yerde varlar.nalet olsun böyle turizim sektörüne.öğrençiler ev bulamıyor ne olacak bu öğrençilerin durumu.Bunu düşünen hiç yok mu.
Cemal kurt
2 yıl önceTabii ki memnuniyet olmaz otelcisi soyuyor,lokantacısı soyuyor, rentcarcısı soyuyor,marketcisi soyuyor türist daha gelir mi
Ali yuruk
2 yıl önceHer esnafın başına bir zabıta dikecek halimiz yok.her şey vicdanda biter.6 adet 0.5 lik suya 200 TL alan esnafin kanından supe ederim.arabi sağılacak inek gibi gören zihniyeti lanetliyorum.cok ararız çok.ben de olsam gelmem bir daha.para için değerlerimizi kaybetmişiz çok yazık.
Selim atmaça
2 yıl önceTrabzon hep cabuk köşeyi döneyim kimseyede beş kuruş vermeyeyim vergide vermeyeyim zihniyeti olan kişilerlerin olduğu şehir olmuştur
Ali şeflek
2 yıl önceNe ne turizimmi deyildi nasıl turizm adamlar toprak satın aldı ev aldı bizim kendimi akıllı sanan şahıslar 3_4kuşak sonrasının hakkını satıyor trabzona gidemiyoruz artık İstanbullu geçti pahalılık ev yok olanda vermez araplara verecem hiç bir yetkili kendi halkını düşünmüyor ganita yaptılar surıyelilere tam yatma yeri cebinde parası olan herkesi kendi gibi zannetiyor zengin hızla daha zengin fakir hızla fakir oluyor durumumuz bu Allah yardımcımız olsun Allah akıl fikir versin
m.b
2 yıl önceyakında trabzonluları satın alacaklar
Ömer
2 yıl önceKötü konuşmak istemiyorum insanlar ekmek yiyordur bu işlerden ama turistlerin gelmemelerini istiyorum. Adamları koyun gibi sağıyor bizim milletimiz. İşin kötüsü biz iyice fakirleştik bu durum karşısında. Hiç bir yere çıkamaz olduk bir yemek yesen dünya para istiyorlar. Umarım gelmeler dururda bu açılan turizm firmaları bi kendine gelir.
Paçanlı
2 yıl önceHep konuşuluyor, doğrular söyleniyor,iş bunları denetlemekte,kontrol etmekte uygulamakta. İnsanı eğiteceksin, bilimle buluşturacaksın,itikatı öğreteceksin. Teşhis var ama kimse tedaviye yanaşmıyor. Çünkü para varya para daha çok gelmeli 1 ev aldık bir tane daha için bu Arapları az daha sağsak, sonra bir ev daha araba daha ,sonra kiralama yapalım, cafelerde caka satalım, Herkes müslüman herkes yardımsever vatansever, okuyan yok,düşünen ya komünist ya vatan haini,fikir beyan eden halkdüşmanı
Vatandaş
2 yıl önceBu şekilde olacaksa gelmesinler zaten. 50 liralık yemek olmuş 300 lira, 700 TL Lik kiralık araç olmuş 3500 TL, 500 TL Lik oda olmuş 4000 TL, kiralık daire aylık 2500 iken gecelik 4000 olmuş, 1,75 kuruşluk suya 20 TL istiyorlar olandan sonra bu duruma isyan eden vatandaşı turizmi baltalamak la suçluyorlar. Bedeli vatandaş öderken kaymağı üçbeş kişi yiyor. Kim haklı sizce. Gelmesin diyen mı gelsin diyen mı.
Vatandaş
2 yıl önceBu gün bir mekanda garsonun biri Araplarla ilgi yerinde bir tespitte bulunarak "Allah bunlara paradan başka hiçbir şey vermemiş abi" dedi. Baktım çocuk haklı sanki. Milletin turistine bak bide bizimkilere.
eren
2 yıl önceçok gerekli değiller gelmezlerse gelmesinler??? bana ne faydası var??? sayelerinde hersey 10 katı oldu
Yüksel demir
2 yıl önceKazık atanlar düşünsün,özellikle restorantlar ve oteller.kendilerine pişirir kendileri yatarlar.sakin sakin