| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 24 Aralık 2019 15:44 Güncellenme tarihi: 30 Eylül 2025 15:26

Trabzon'daki yangınlarla ilgili flaş açıklama: Baş sorumlu AKSA!

CHPli meclis üyesi yangınlarla ilgili çarpıcı sözler söyledi

CHP Ortahisar Belediye Meclis Üyesi Cüneyit Zorlu, Trabzon'un bir bölgesinde çıkan yangınlarla ilgili yeni bir tartışma konusu başlattı.

Yangınların çoğunun nedeninin AKSA’nın eleman eksikliğinden meydana geldiğini ifade eden Zorlu, “Burada AKSA kurumu en büyük kusurludur. Elektrik tellerininin birbirine yakın olması ve uzayan ağaçların bunlara temas etmesi sonucu aşırı rüzgar ile tellerin birbirine çarpması kuru havalarda yangını tetiklemiştir” dedi. 

Zorlu şu açıklamayı yaptı;

”Trabzon da ve çevre illerde çıkan orman yangınlarının birçok sebepi var .ANIZ yakımı, PİKNİKÇİLER gibi fakat ilk ve en önemlisi elektrik işletmelerinin görevlerini tam yapmamasıdır .Elektrik tellerinin birbirine yakın olması ve uzayan ağaçların bunlara temas etmesi sonucu çıkan aşırı rüzgar ile tellerin birbirine çarpması kuru havalarda yangını çıkarmaktadır . Burada sorumlu AKSA dır Eksik eleman yüzünden bu ağaçları budamayan ve tellerin bir birine çarpmasını engelleyemeyen kurum en büyük kusurludur 10 ayrı ilçede aynı gün yangın çıkmasını başka türlü izah edemezsiniz . Valiliğin yaptığı açıklama eksiktir sadece bağ bahçe temizliğiyle açıklanamaz. AKSA ya dokunmamak adına yapılmış bu açıklama halkı yanlış bilgilendirmektir. Oysa doğruyu belirtirsek herkes bundan sonra daha dikkatli olur Geçmiş olsun Trabzon”

Yorumlar (16)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

S
Serko61
6 yıl önce

Aynen doğru bu ülkede özelleştirilipte görevini yapan bir kurum varmı varsa yazında öğrenelim. Işleri güçleri pata toplamak bizim köyde elettirik direği evin üstüne devriliyor nerdeyse elli kere muracat ettik ne gelen var ne giden vay bu ülkenin haline..

M
Mahmut kara
6 yıl önce

Evet bu konuda doğru söylüyorsunuz. Rüzgarla birlikte tellerin birbirine çarparak kıvılcım çıkartması yada tellerin ağaçlara değmesi vs.. Suçlusun sayın elektrik dağıtım şirketi

A
Aosman 976
6 yıl önce

Eğer valilik bir şirketi koruma refleksiyle doğruyu bile isteye karartıyorsa o zaman işin içinde başka şeyler aramak gerekir...?

M
Murat 61
6 yıl önce

Aksa nin en iyi yaptığı iş arkadaşlar faturani birgün geçirip kaçak akım üzerinden faturalandirip 1e 1,5 katı sonra elektrik kesip kendi içinde icra birimine aktarıp vatandaştan 550 TL masraf alan bir kurum sadece

D
Duzceli
6 yıl önce

serko61 aynı durum bizdede oldu..cimere yazdım.. iki haftada direği değiştirdiler..sende yaz bence..yoksa dilekçe işi boş bende yaşadım

Tüm Yorumlar (16)

S
Serko61
6 yıl önce

Aynen doğru bu ülkede özelleştirilipte görevini yapan bir kurum varmı varsa yazında öğrenelim. Işleri güçleri pata toplamak bizim köyde elettirik direği evin üstüne devriliyor nerdeyse elli kere muracat ettik ne gelen var ne giden vay bu ülkenin haline..

M
Mahmut kara
6 yıl önce

Evet bu konuda doğru söylüyorsunuz. Rüzgarla birlikte tellerin birbirine çarparak kıvılcım çıkartması yada tellerin ağaçlara değmesi vs.. Suçlusun sayın elektrik dağıtım şirketi

A
Aosman 976
6 yıl önce

Eğer valilik bir şirketi koruma refleksiyle doğruyu bile isteye karartıyorsa o zaman işin içinde başka şeyler aramak gerekir...?

M
Murat 61
6 yıl önce

Aksa nin en iyi yaptığı iş arkadaşlar faturani birgün geçirip kaçak akım üzerinden faturalandirip 1e 1,5 katı sonra elektrik kesip kendi içinde icra birimine aktarıp vatandaştan 550 TL masraf alan bir kurum sadece

D
Duzceli
6 yıl önce

serko61 aynı durum bizdede oldu..cimere yazdım.. iki haftada direği değiştirdiler..sende yaz bence..yoksa dilekçe işi boş bende yaşadım

R
Radikal
6 yıl önce

Evet sıze sonuna kadar katılıyorum

H
Hakkı
6 yıl önce

Kesinlikle katılıyorum , işini yapmayan kurumların başında aksa dağıtım var. En iyi yaptığı iş vatandaşı soymak.

E
Ersan
6 yıl önce

Coğrafi yapı ve ağaçlı ortam için kapalı kablo seçeneği kinsenin aklına niye gelmez? Sakıncası mı varmış?

A
Akif
6 yıl önce

Aksa sıcak paraya bakar. Ağaçlar tellere değmiş, yangın çıkmış mühim değil. Bu yangınlar için tbmmde hemen soruşturma açılsın. Aksanın ihmali varsa bunu aksaya ödetsinler. Doğal afet deyip Allaha havale etmeyi ne zaman bırakacağız? Allah tedbirini terk eyleyene ceza verirken bizim şehrimizde aksa paşalar gibi hayatını idame ettiriyor. Bedeli neyse ödetilmeli yoksa sahipsiz şehir deyip bu şehri mühürlerler.

O
Oflu Hasan
6 yıl önce

Yangınların bu yüzden çıktığını görmeden söylenemez fakat elektrik tellerinin çok alçaktan gittiği çok doğru sırf bu yüzden het sene onlarca balıkçı detede avlanırken tellere temas etmelerinden dolayı hakkın rahmetine kavuştular.

N
neco
6 yıl önce

mantıklı aksada her iş aksar yatırım yapmaz millete eziyet için varlar

E
Ege
6 yıl önce

Kesinlikle doğru. Şikayet ettiğimiz halde tellere değen ağacı gelip kesmediler. Önlem alınması için illa birilerinin ölmesi mi gerekiyor.

V
Vatandaş
6 yıl önce

Bu çalı çırpı yakmakla olmuş gibi görünmüyor fikrimce Aksa kuvvetle muhtemel. Ve nerede bizim yangın söndürme uçak filosu nerede helikopter neden hala söndürülemiyor üzücü ve düşündürücü

N
Ne alaka
6 yıl önce

Yahu elektrik hizmeti alıyorsunuz ve ödediğinız para dolaylı olarak Aksa üzerinden devletin kasasına giriyor. Bu ülkedeki altyapıları Aksa veya herhangi bir dağıtım şirketi yapmadı, bu altyapilar devlet eliyle yapılmistı, şimdi kalkmış aksayi sucluyorsunuz, devlet kasanın ağzını açınca altyapilar ihale edilerek yenileniyor zaten, kasa sınırlıysa dağıtım firmaları ne yapsın, el insaf yahu...

M
M.T
6 yıl önce

Aynen katılıyorum.Eskiden ayaklıkla çıkılıyordu elektrik direklerine şimdi kafesli araç var direkler yol kenarlarına alınmış tel altları hatta direkler dahi sarmaşık dolu.Tek suçlu AKSA ve özelleştirilen TEK

R
RUSTEM AĞA
6 yıl önce

Eskiden devlet malını korumak kollamak her vatandaşın ilkesiydi, bu özel sektör devreye girdikden sonra devlet gücünü kulanıp vatandaşın soyma ilkesi görev oldu.Vergiler zamlar yetmezmiş gibi her şeye ceza bu kafayla bu gemi yol almaz