| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 04 Şubat 2023 19:04 Güncellenme tarihi: 06 Temmuz 2023 11:01

Trabzon’da suya zam isyanı! “Otomatiğe bağlandı”

Ortahisar Belediyesi CHP’li Meclis Üyesi Oktay Söğüt, Trabzon’da suya yapılan zammın otomatiğe bağlandığını söyledi.

Trabzon’da Ortahisar Belediyesi CHP’li Meclis Üyesi Oktay Söğüt, suya her ay zam yapıldığını ve bu zammın otomatiğe bağlandığını belirterek, “Musluğu Kapat Trabzon” çağrısı yaptı.

Oktay Söğüt yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi;

“MUSLUĞU KAPAT TRABZON!

1 Haziran 2022 tarihinde suya yüzde 47 zam yapan Trabzon Büyükşehir Belediyesi, -bu zam yetmezmiş gibi- aldığı bir kararla bu tarihten sonra da her ay, bir önceki ay açıklanan tüfe oranı kadar suya zam yapıyor. Kısacası zammı otomatiğe bağladı. Bu sebeple, geçen ay 9 lira 34 kuruş olan suyun metreküp fiyatı, bu ay 9 lira 45 kuruş, önümüzdeki ay 10 lira 7 kuruş olacak.

Haziran ayında 5 lira 22 kuruş olan suyun metreküpü, yüzde 47 oranında zamlanıp 7 lira 67 kuruş olmuştu. O tarihten itibaren her ay zamlanan suyumuzun geçen ay metreküp fiyatı 9 lira 34 kuruş idi. Şubatta ödeyeceğimiz Ocak ayına ait faturalarımız, Aralık ayı tüfe oranı kadar yani 1,16 zamlanacak ve 9 lira 45 kuruş olacak. Mart ayında ödeyeceğimiz Şubat ayına ait faturalarımız ise (önceki gün açıklanan) Ocak ayı tüfe oranı kadar yani 6,65 zamlanarak 10 lira 7 kuruş olacak.

6 bedelli faturalarımız, katı atık bertaraf bedeli eklendikten ve otomatik zamma bağlandıktan sonra, iyice şişerek ödenemez hale geldi. Oysaki sosyal devletin, ilgili kamu kuruluşlarının ve belediyelerin en başta gelen görev ve sorumluluklarından birisi, tüketiciye -vatandaşa- yeterli, sağlıklı ve ucuz, hiç geliri olmayanlara ise ücretsiz su sağlamaktır. Hal böyleyken Trabzon Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kurum TİSKİ tam tersini yaptı, yapmaya devam ediyor. 7 ay önce 5 lira 22 kuruş olan suyumuz önümüzdeki ay 10 lira 7 kuruş olacak, kısacası 7 ayda yüzde 93 zamlanacak.

7 ayda suyumuza yapılan yüzde 93’lük zam, sadece zam değil Trabzon’a ve Trabzonluya yapılan zulümdür. Ne zam ne de zulüm kaderimiz değildir. Otomatik su zammına son verilmesi, su ücretinin makul seviyelere çekilmesi ve az kullananın daha az ödediği kademeli faturalandırma uygulamasına ivedilikle geçilmesi gerekmektedir.”

Trabzon’da suya zam isyanı! “Otomatiğe bağlandı”

Yorumlar (13)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

A
Akif
3 yıl önce

Bir Allahın kulu da demiyor ki nedir bu zulüm?

N
Nedim
3 yıl önce

İtiraz eden var mı yok akp seçim olsun trabzon da yine birinci çıkar

3 yıl önce

Nerede AKP li meclis üyeleri muhalefetin belediye olduğu yerlerde aslan kesiliyorlar kendileri olunca süt dökmüş kedi gibiler orada halk varda buradakiler ne acaba soruyorum onlara

C
Cengiz Karkaç
3 yıl önce

Vallahi Vakfıkebir de 5 metre küp suyun fiyatı 75 TL siz neden bahsediyorsunuz.

O
Oğuzhan Öztürk
3 yıl önce

Gel sen Ankara’ya bak burada suyun metreküpü kaç liraya. Ankara da suyun metre küpü 15 TL

Tüm Yorumlar (13)

A
Akif
3 yıl önce

Bir Allahın kulu da demiyor ki nedir bu zulüm?

N
Nedim
3 yıl önce

İtiraz eden var mı yok akp seçim olsun trabzon da yine birinci çıkar

3 yıl önce

Nerede AKP li meclis üyeleri muhalefetin belediye olduğu yerlerde aslan kesiliyorlar kendileri olunca süt dökmüş kedi gibiler orada halk varda buradakiler ne acaba soruyorum onlara

C
Cengiz Karkaç
3 yıl önce

Vallahi Vakfıkebir de 5 metre küp suyun fiyatı 75 TL siz neden bahsediyorsunuz.

O
Oğuzhan Öztürk
3 yıl önce

Gel sen Ankara’ya bak burada suyun metreküpü kaç liraya. Ankara da suyun metre küpü 15 TL

A
Ahmet
3 yıl önce

Evet otomatiğe bağladılar ki güzel şehrimiz Trabzon artık su zamanıyla gündem olmasın. Geçen ay esnaf atık su bedellerine isyan etti. Sonra anlaşıldı ki zam otomatiğinin ayarı iyice kaçmış. Esnaftan ses çıkacak seviyeye geldi. Ses çıkmasaydı iyiydi ama olmadı.

T
Ts li
3 yıl önce

Belediyelere kadro açın doldurun. Sonra suya sürekli zam yapın.

3 yıl önce

yaparsa akp yapar %67 trabzon na az bile sesi çıkan varmı ver mehteri

S
Semra
3 yıl önce

Yazlık evime kullanmadım halde su parası gelmiş böyle rezillik olurmu resmen adam soymak 100lira gelen yere 550gelmiş

V
Vakfikebirli61
3 yıl önce

Beter olun.yuzde 65skpye oy çıktı.yine çıkar vatan millet Sakarya din iman derler oy verirsiniz akp ye.size mustehak

M
M.M
3 yıl önce

Eyyy imamoğlu Trabzonda suya neden zam yaptın..? Bence bu zammı cehape yaptı ..nedir bu milletin cehapeden çektiği.. Bu halkın sırtı kaldırır vurun abalıya..

O
osman pehlivan
3 yıl önce

7 metreküp su harcamışım gelen fatura 110tl belediye iyi bir soygun araçı bulmuş hayırlı olsun

Y
Yunus TS
3 yıl önce

Belediyeler şirket oldu. İstedikleri gibi hareket ediyorlar. Ama hata halkta. Size basit bir israf söyleyelim. Mevsimlik çiçek dikiyorlar , herkes görüyor. Gık çıkartıp , ey belediye, neden kalıcı ( çok yıllık) çiçek ( ya da bitki ) dikmiyorsunuz diye sor muyoruz? Bu arada belediye bunları nereden temin ediyor, ben bilmiyorum. Ama şirket gibi yöneteceğiz diye de ilan etmişlerdi zaten. Ve, çoğunluk evet demişti. Çoğunluğun tercihi işte böyle zamlara neden olmaya devam edecek.