Trabzon Büyükşehir Belediye mecklisinin almış olduğu karar ile il genelinde iöme suyuna Tüfe oranında zam yapılıyor.
Ortahisar Belediyesi’nin CHP’li meclis üyesi Oktay Söğüt, önümüzdeki ay suya yüzde 9 zam geleceğini açıkladı.
Söğüt “Zam değil zulüm” sözleri ile eleştirdiği uygulama hakkında şöyle konuştu:
30 Mayıs 2022 tarihinde TİSKİ Genel Kurulu’nda alınan kararla, Haziran 2022 tarihinden geçerli olmak üzere suya yüzde 47 zam yapılması, -bu zam yetmezmiş gibi- aynı gün aldığı başka bir kararla da bu tarihten sonra da her ay, bir önceki ay açıklanan tüfe oranı kadar suya zam yapılması karara bağlanmıştı. Bu karar, zaten ay sonunu zor getiren, hayat pahalılığı ile mücadele eden vatandaş için zam değil zulümdür demiştik, zulüm olmaya devam ediyor.
Bakınız; Mayıs 2022 tarihinde 5 lira 22 kuruş olan suyun metreküp fiyatı, Haziran ayında yüzde 47 zamlanarak 7 lira 67 kuruşa çıktı. O tarihten sonra da açıklanan tüfe oranı kadar otomatik olarak her ay zamlandı. Bu günlerde ödemekte olduğumuz Ağustos ayına ait faturalarımız, Temmuz ayı enflasyonu 9,49 olarak açıklandığı için 12 lira 21 kuruştan faturalandırıldı.
Önümüzdeki ay ise suya yüklü bir zam daha geliyor. Çünkü, Ağustos ayı enflasyonu 9,09 olarak açıklandığı için, bu ay (Eylül) kullandığımız / kullanacağımız suyumuz yüzde 9,09 zamlanacak, ay sonunda 13 lira 32 kuruştan faturalandırılacak.
Bu zam ile birlikte, tüfe oranı kadar otomatik zam uygulamasına geçildiğinden bugüne, -yani son 15 ayda- suyumuza gelen zam yüzde 155’i bulmuş olacak.
Altı bedelli faturalarımız, katı atık bertaraf bedeli eklendikten ve otomatik zamma bağlandıktan sonra, iyice şişerek ödenemez hale geldi. Oysaki sosyal devletin, ilgili kamu kuruluşlarının ve belediyelerin en başta gelen görev ve sorumluluklarından birisi, tüketiciye -vatandaşa- yeterli, sağlıklı ve ucuz, hiç geliri olmayanlara ise ücretsiz su sağlamaktır. Hal böyleyken Trabzon Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kurum TİSKİ tam tersini yaptı, yapmaya da devam ediyor.
Tüm Yorumlar (15)
Atacan.
2 yıl önceAk kafalar konuşun.Cevap verin.
Cengiz
2 yıl önceDüşene bir darbede sizden .bu nedir arkadaş her ay zam ayıptır günahtır
Wakame
2 yıl önceAz bile olmuş. Trabzon halkı zengindiiiir. Ne eder %9 zam. Bu %70 e az bile. Seçim olsun %75 le alır trabzonu bu belediye bu hükümet. Az bile yapılmış. Mustahaktır.
Wakame
2 yıl önceCevap veremezler aga. Onlara ne eder %9.
Recai
2 yıl önceYüzde dokuz gelen zamlarla kıyaslanacak olursa hiç bir şey. Sudan ucuz yaavvv.
Asm6111
2 yıl önceAğustos ayında köyde şu hep kesiliyordu. Hizmet sıfır para alıyor sunuz o zaman işinizi doğru yapın
Meydanlı
2 yıl önceSayın meclis üyesi bu halka bir şey olmaz. Keşke %50 daha gelseydi Trabzon akp %70oy verdi onlar % 9 zam yapmış çok mu? Tabiki hayır Türkiye yüz yılı.. İnsanlar şu içmesin yemek yemesin mesela üç beş yerden maaş alanlara beşli onlu çetelere para yakışır
Mustafa
2 yıl önceSorun yok her ay zam yapıyorlar ama sen ver mehteri … bu seçimde %70 i patlatacaz.
denizzz
2 yıl önceallah belalarını verecek inş
Ali bey
2 yıl önceBu ahlak yoksunları vurun abalıya yapıyorlar, ne demek enflasyon oranında zam nerde var utanmazlar bir de şu bakim ücreti adı altında vatandaştan abone başı 5 . 6 lira para havadan alıyorlar toplam da 3 trilyona yakın para eder önce bunun hesabını versinler. Beceriksiz bir başkan ve Tiski genel müdürü işin kolayını bulmuş vatandaş ödesin. Milletin aklıyla alay etmeyin, para lazımsa israfı kısın yeter yetersizler bu millet size oy veriyor yazdıklar olsun ham zıkkım olsun.
Trabzon
2 yıl önceIsci memur ucretleri odenecek sds yuzde 100 zam var zannedersem maas + sds 12000 ocakta iki yilik memur 45000 civari maas alacak. Vergileri artir suyu artir
Ali
2 yıl önceBence az daha çok olmalı.yeterki chape gelmesin.ikinci bir donum yok yine reis.fabrika olmasın yeterki Arap turistler gelsin.köyden inemiyorum dolmuş yok.ama şikayet etmiyorum yinde ak ak inadına.reisimin itibarı için ben on liraya razıyım.biliyorumki reis düzeltecek biraz sabır.
başkan
2 yıl öncezamda bir hizmettir :)) kasmayın
insan
2 yıl öncedeprem olmaz inş,su önemli değil ,binalar yenilenmeli esas sorun bu.
CAPT,M,D,
2 yıl önceYÜZDE 9 ÖNEMLİ BİR ORAN DEĞİL,DEMEKKİ ZARURETTEN OLMUŞ,YORUMLAMAYA DEĞMEZ,,