Yılbaşından sonra gelen zam furyasından Trabzon’da simit fiyatları da nasibini aldı.
Temmuz ayında 6,5 TL olan Trabzon simidi 5 gram büyüdü ve fiyatı 10 TL oldu.
Trabzon’da CHP’li isim Oktay Söğüt, simit fiyatına gelen zamma tepki göstererek “Simitte mi yemeyelim?” dedi.
Söğüt açıklamasında şu ifadelere yer verdi;
“Geçen yılın başında 3,5 liradan 4,5 liraya çıkan simit fiyatı, Temmuz ayında 6,5 lira olmuştu. Bugün simitimize bir zam daha geldi; 5 gram büyüyen simitimiz 10 lira oldu. Kısacası bir yılda simitimizi fiyatı neredeyse üç kat artmış oldu.
Günün her saatinde açlık çekenlerin en çok başvurduğu simite maliyet artışları sebebiyle zam kaçınılmaz oldu deniyor. Kaçınılmaz olunca zam yapılması kolayda, vatandaşın özellikle de alım gücü düşük olanların ve dar gelirlilerin, atıştırmalıktan öte karnını doyurduğu simit; artık bu kesim için lüks olduğu gerçeği ne olacak?
Fırsatı kazaya koymayıp, sık sık mesaj - tweet atıp, sosyal medya paylaşımı yapan, ilan veren iktidarın Trabzonlu tüm bileşenleri, bu zammı görmediler mi, görüp te görmezden mi geldiler bilemiyorum ama suskunlar. İşlerine gelince Trabzon’un sahibi olduğunu söyleyenler, işlerine gelmeyince sus pus oluverdiler.
Ne olursa olsun, gerçek gerçektir; fakirin döneri zamlandı, bir simiti vardı onun da tadı kaçtı.”
Tüm Yorumlar (17)
Fuat
2 yıl önceAkp iktidari marifetiyle övünsün şimdi
mahmuTS
2 yıl öncemaaşlara yüzde 50 zam olduğu yerde simitde yüzde 50 zam olması normaldir.ama evsahiplerine gelince kirada yüzde 25 zam sınırlaması koyuyorlar.madem ülkenin tek Reisi sensin ozaman bu fiyatlara da yüzde 25 zam sınırlaması getirmelisin.Bu mu adalet?gerçi bu ülkenin yüzde 52 si ,bu şehirin DE yüzde 70 kısmı zengin. Bnece simit yiyenler parasızlıktan değil yemek yemeye vakitlerİ olmadığından yada evde yemek yapmaya üşendiklerindendir :).HAYIRLI KANDİLLER
Selim
2 yıl önceTepki koymazsak herkes ütü gibi üstümüzden geçecek ne demek simit 10 tl ne maliyeti kimse hikaye okumasın
Cants
2 yıl önceBunlar daha fragman bugün itibarıyla üç aylara girmiş bulunuyoruz hayırlı olsun
ERDOĞAN ERDOĞAN OY VERENLER GÖBEK ATINNN
2 yıl önceVER MEHTERİ VERR YAPARSA AKPARTİ YAPAR.YAZIK RESMEN İNSANLA DALGA GECİYORLAR ZAM FURYASI DEVAM EDİYOR ASGARİ ÜCRET CEPLERE GİRMEDEN ERİMEYE BASLADI .DALGA GERCER GİBİ 5 GRM büyümüşmüş.ÜLKE RESMEN ÇÖKTÜ.ZAMLAR ZURYA GİBİ GELİYOR AMA Bİ DAHA EMEKLİ MAASINI ACIKLAYAMADILAR.KOŞUN KOŞUN 31MART DA SECİMLERİNDE OY VER ZAM YAPARSA AKPARTİ YAPAR..
Meydanlı
2 yıl önceBence Trabzonlu simit yemeyi hak etmiyor. Köye çıksın fırında hamur kızartıp yesin şükretsin. tabi' ki bir çuval un alabilecek mi..? bence kolayı var eğer ilk seçimde X partisine % 90 oy versin simidi bedava yer..
Okur Yorumcu
2 yıl önceKüfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
Feyyaz
2 yıl önceHemde susamli simit fazla bile bu halka.Ekmekle karnimizi doyurmaya devam.
Mehmet BEKAR
2 yıl önceBir simit 10₺ etmez,bu işin iyicene suyunu kaçırmışlar.Bukadar değersiz para olmamalı,acilen bir sıfır atılmalı ve simit 1₺ olmalı,en azindan psikolojik rahatlık sağlar.....
yakup ercelep
2 yıl önceZam bence az oldu. onbeşlira olmalıydı.....!!!
vatandaş rıza
2 yıl önceAyıptır ya,Cep li belediye meclis üyeleri nu zamlar yapılırken niye ses etmez niye engel olmaz.Yeter artık.Oyum Akp ye bundan sonra.
vatansaş
2 yıl öncefiyatlar normal.
Ahmet
2 yıl öncenasıl olur da bir simit teknik ekmekten daha pahalı satılır. kim veriyor bu kararı.
Erdoğdulu
2 yıl önceKimse simit almasın bakalım 2 ay sonra 5 TL oluyor mu olmuyor mu.
Pahalı dünya
2 yıl önceVYyyy daha yeni zam olmuştu
Haluk aktaş
2 yıl önceYok artık...
hasan
2 yıl önceekmeğe 2,5 simite 3,5 zam ve ekmeğin gramı da arttı. kim karar veriyor buna acaba.