Trabzon'da Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) ve Ortahisar Belediyesi tarafından desteklenen Creatniy Roket takımı Türkiye 3.'sü oldu.
Ortahisar Belediyesi Meclisine bilgilendirme yapam Takım kaptanı Umut Genç, roket motoru üretmek için çalışlma yaptıklarını söyledi.
Meksika takımı ile anlaşma yaptıklarını belirten Genç, 6 ay içinde roket motorunu denemeye başlayacaklarını söyledi.
Belediye meclisine bilgilendirmede bulunan takım kaptanı Umut Genç, 3 sene önce Trabzon'da bu alanda hiç bir çalışma yoktu. Biz roket yapacağız dediğimizde çok ciddiye alınmadık. Bugün 2. kez Türkiye derecesi aldık. Ödülümüzü Selçuk Bayraktar'ın elinden aldık. Aksaray'da roketimizi tamamlayarak uçurduk. Başarılı uçuşumuzda ödülümüzü teslim aldık. 3 senedir başarılar elde eden bu ekip Yerli roket motoru üretmek için çalışma yapacağız. Roketlerimizin bütün parçalarını Trabzonda kendi ellerimizle üretiyoruz. Roket motorları Amerikan firma tarafından bize satılıyor. Bu durum bizim kanımıza dokunuyor. Amerika'da düzenlenen yarışmaya katılım sağladık ve yaptığımız çalışma büyük beğeni aldı. Roketimizin uçuşunu çölde yaptığımız için kum fırtınasından dolayı kurtarma yapamadık. Amerika'da derece alamadık ama elimiz boş dönmedik. Meksika takımı motor üretiminde tecrübeli bir takımdı. Biz onlarla bizim teknolojimizi verdik. Onlarda bize motor konusunda bilgi verdi.6 ay sonra kendi motorlarımızı denemeye başlayacağız. Bize destek veren Bakan Ahmet Metin Genç'e teşekkür ederiz. Çalışmalarımız sadece roket olarak değil başka çalışmalarımız da var. Onları da daha ileride bilgilendireceğiz. İnşallah Roket motoru üretimi yaparak Trabzon sanayine ve yerli teknolojiye katkı yapacağız. Gözümüzü uzaya diktik ve çıkana kadar vazgeçmeyeceğiz.
Tüm Yorumlar (9)
Osman
2 yıl önceÜretmeden önce böyle fotoğraf çektiriyorlarsa, üretirlerse roket üzerinde uçarken görürüz heralde:)))
Ozkayam
2 yıl önceBaşarılarınızın devamını dilerim. Durmak yok. Yola devam. İnşallah seneye 1.olursunuz.
Üretelim
2 yıl önceSavunma sanayimizin güçlenmesi için hayırlı üretimler olsun.
Uğur macit
2 yıl önceBaşarılar rafet hocam ve ekibi
Otobos şöförü varan
2 yıl önceYaw siz kendinizi harcamayın....Hocalarınız ile toplanıp bir dairenin su tesisatını çizin ben sizi uzaya gitmiş kabul edeceğim.Sizler ve sizleri yetiştiren KTÜ deki hocalarınız sayesinde trabzonda sağlam tesisat ve su hattı kalmadı.İnternetten 1000 tl ye satılan ROV u alıp 146000000 tl ye mal etmişsiniz.Birde savunma sanayiden teşvik almışsınız.Boruya kibritleri doldurup ateşleyip nekadar yükseğe çıktığını bakkala hesaplatmak için mi fabrika kurmadan üreteceksiniz.Siz var ya siz beleş KTÜ lü ler
Hayri
2 yıl önceOlurmu dekanların ve profların altında son model mercedesler var,zeki adamlar canııımm:))
selçuk silahtar
2 yıl önceÖdülünüzü elinden aldığınız purofesor selçuk bayrakta nın kaç kitabı var.bana birisini önerebilirmisiniz.Bende bilgilenmek istiyorum.
Dede
2 yıl önceDoktor teknoseyfi yapmalıyız Trabzon'da güzel bir füze teknolojisi ve uçak teknolojisi ve parçaları üretilmedi maliyede de eleman yetiştirmeyiz Doktor Savcı Er türlü elemanı teknolojideki ve seri üretime geçmeliyiz
ali g
2 yıl önceanlaşılan henüz üretilmeden bir çok satılmış beyinlinin içinden geçmiş roket...Başarılar başkan..Kimin içine giriyorsa girsin,hazımsızlara soda benden....