| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 29 Ocak 2024 12:15

Trabzon'da GES için geri sayım! Elektrik üretimi başlıyor

Trabzon'da Ortahisar’ın GES’i Şubat ayında enerji üretmeye başlayacak.

Trabzon’da Tonya ilçesinin ardından ikinci kez Ortahisar ilçesinde yapılan GES sistemi Şubat ayından sonra enerji üretimine başlayacak.

Türkiye’de son yıllarda sayıları giderek artan Güneş Enerji Santralleri (GES) yenilebilir enerji kaynağı olan güneş ile karbondioksit salınımının da önüne geçiyor.

Kurulum ve kullanım kolaylığı olmasının yanı sıra çevreyi kirletmemesi ve zararlı atık oluşturmaması gibi özellikleri ile ön plana çıkan güneş enerji santralleri Trabzon’da Tonya ilçesinin ardından Ortahisar ilçesinde enerji üretmeye hazırlanıyor.

Geçit mahallesinde hayata geçirilen Güneş Enerjisi Santralinin (GES) panel montajı geçtiğimiz günlerde tamamlanırken, 5 bin 688 panelin bulunduğu GES sistemi ile yılda 3 milyon kilo watt saat enerji üretilmesi planlanıyor.

GES sisteminin Şubat ayından itibaren enerji üretmeye başlayacağı öğrenilirken, Ortahisar Belediyesi’nin 2024 yılında kendi enerjisini kendi santraliyle birlikte karşılaması hedefleniyor.

Kaynak: İHA

Yorumlar (5)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Ömer
2 yıl önce

Yetmez bütün yeşil alanları yok edin ...

S
Sezgin
2 yıl önce

O bölgede yeşil alan yoktu zaten dikenlik di

D
Doga
2 yıl önce

Dikenlerde yesil benim bildiğim hemde uzerlerinde mora adını verdiğimiz bir meyvesi vardır.yani alan yeşillik doganin dengesini bozmak tehlikeli doğa biz insanlardan bir gun intikamını alacak er veya geç

T
Topaloğlu
2 yıl önce

Dikenlerin yerine Cam ağacı dikilebilirdi. O panoların o kadar çok koyulacak yeri var ki , en son yerler oraları Sıfır hizmet , sıfır bilim ama 10 numara şov.

H
Haluk aktaş
2 yıl önce

Yapmayın ,etmeyin..bir kanuna bakar bu iş..yeni yapılan binaların çatılarına mecburi tutulsun oldun bitsin...daire başına düşen maliyet zaten fazla olmaz ve o daireyi alacak zengin her türlü öder...