| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 22 Ağustos 2023 12:18 Güncellenme tarihi: 22 Ağustos 2023 12:20

Trabzon'da 'Fahiş fiyat' mührüne 'tadilattayız' afişli kamuflaj

Trabzon'da fahiş fiyat nedeniyle kapatılan işletmelerden birinin, mührü saklamak için dükkan önüne Arapça ve Türkçe 'Tadilat dolayısıyla 3 gün kapalıyız' yazılı afiş astığı görüldü.

Trabzon'da gıda ve yemek hizmeti veren işletmelere yönelik denetimler sıklaştırıldı. Hijyen kurallarını ihlal edip, fiyat etiketi bulundurmayan 12 işletmeye toplam 40 bin TL para cezası kesildi, fahiş fiyat uyguladıkları tespit edilen 10 işletme de 3 gün süre ile mühürlendi. Kapatılan işletmelerden birinin, mührü saklamak için dükkan önüne Arapça ve Türkçe 'Tadilat dolayısıyla 3 gün kapalıyız' yazılı afiş astığı görüldü.

kapatilan-isletmelerden-birinin-muhru-saklamak-icin-dukkan-onune-arapca-ve-turkce-tadilat-dolayisiyla-3-gun-kapaliyiz-yazili-afis-astigi-goruldu.jpg

Körfez ülkelerinden gelen bazı turistlerin, alışveriş yaptıkları ve yemek yediği işletmelerde karşılaştıkları fiyat farklılıklarına yönelik artan şikayetler sonrası Ortahisar Belediyesi'ne bağlı zabıta ekipleri, denetimlerini sıklaştırdı. Kentin en işlek bölgesi olan Meydan Parkı alanı civarında yapılan denetimlerde; lokanta, kafe, pastane, fırın ve restoranlara satılan ürünlerde fiyat etiketi ile işletmelerde fiyat tarifesi bulundurmadıkları, hijyen kurallarına riayet etmedikleri ve müşterilere farklı fiyat tarifesi sundukları belirlendi.

10 İŞLETMEYE 3 GÜNLÜK MÜHÜR

Denetimlerde, hijyen kurallarını ihlal edip, fiyat etiketi bulundurmayan 12 işletmeye toplam 40 bin TL para cezası kesildi; Ticaret Odası'nın belirlediği fiyat tarifesini uygulamayan ve fahiş fiyat uyguladıkları tespit edilen 10 işletme de 3 gün süreyle mühürlendi. Kapatılan işletmelerden birinin, mührü saklamak için dükkan önüne herhangi bir tadilat olmamasına karşın Arapça ve Türkçe 'Tadilat dolayısıyla 3 gün kapalıyız. Diğer şubemizde hizmet vermekteyiz' yazılı afiş asması ise dikkati çekti.

kapatilan-isletmelerden-birinin-muhru-saklamak-icin-dukkan-onune-arapca-ve-turkce-tadilat-dolayisiyla-3-gun-kapaliyiz-yazili-afis-astigi-goruldu-001.jpg

'KOMİSYONCULUK' TEPKİSİ

Bazı turizmciler ve meslek odası temsilcileri, turistik bölgelerde fiyat dalgalanmalarına komisyonculuğun yol açtığını öne sürdü. Sektör temsilcileri, işletmeler arasında önemli fiyat farkına neden olan komisyonculuğun turizmi baltaladığı belirterek, denetimlerin şehrin tüm genelinde uygulanması gerektiğini önerdi.

'TURİSTLER FAHİŞ FİYATLARI ŞİKAYET ETTİ'

Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Başkanı Erkut Çelebi, kayıt dışı iş yapan yabancı asıllı kişilerin komisyonculuk yaptığını belirterek, "Geç kalınmış bir durum söz konusuydu. Bölgemize gelen turistlerin fahiş fiyatları şikayet etmesi üzerine belediye ve valilikle görüşüp, tedbir için çalışmalar yapmaya başladık. Bölgemize bunun zarar vermemesi açısından olaya müdahale ettik. Valilik ve belediyelerimiz temizlik ve fahiş fiyat konusunda firmalarla görüştü. Üyelerimiz olan firmalar verdiğimiz tarifeden satmak zorundalar. Tarifeden ziyade, kayıt dışı olan firmalarda sıkıntı doğuyor. Bölgemizde kayıt dışı iş yapan yabancı asıllı kişiler komisyonculuk yaparak, bu firmalara turistleri taşıyıp, yüzde 30 oranında komisyon alınca bu da fiyatlara yansıyor. Bunun önüne geçmeye çalışıyoruz" dedi.

kapatilan-isletmelerden-birinin-muhru-saklamak-icin-dukkan-onune-arapca-ve-turkce-tadilat-dolayisiyla-3-gun-kapaliyiz-yazili-afis-astigi-goruldu-002.jpg

'ALTIN YUMURTLAYAN TAVUĞU KESMEYELİM'

Trabzon en büyük gelir kalemin turizm olduğunu vurgulayan Çelebi, "Turizm noktası değimiz yerlerde, Uzungöl'de kayıt dışı çalışan firmalar var. Bunu ele alıp, iyi bir çalışma yapıp, bu tür kötü niyetli vurkaç yapanları ve arabulucuları aradan çıkartmak gerekiyor, yoksa turizm zarar görüyor. Kayıtlı olan firmalarımız eminim kurallara uyuyordur. Onlara uyarı olarak bazı kapatma cezaları geldi ama önlemlerini alarak devam edeceklerdir. Hepimiz turizmi yükseltmek zorundayız. Bunun Trabzon'a kattığı değerler var, buna sahip çıkalım. Şu an Trabzon en büyük gelir kalemi; turizm ve altın yumurtlayan tavuğu kesmeyelim" diye konuştu.

'DENTİM MEKANİZMASI ATKİFLEŞTİRİLMELİ'

Turizm İşletmecileri ve Seyahat Acenteleri Derneği (TSİAD) Başkanı Murat Çavga da "Şehir merkezinde fahiş fiyat, hijyen gibi nedenlerle toplam 10 işletmemiz kapandı. Gönül isterdi ki; ağustos ayında böyle bir hadiseyle karşılaşmasaydık. Sezon başlangıcında bilgilendirmeler yapılıp, gerekli denetlemeler yapılıp, bu hadiseyi bugüne bırakmasaydık. Bu 10 işletmeyi kapatıp, sorunu çözecek miyiz? Bu sadece Trabzon'un konusu değil, turizmin olduğu her yerde fahiş fiyat sıkça gündeme gelmekte. Türkiye'nin birçok yerinde yerli ve yabancı turistlerimiz, ürünleri yüzde 40'lara varan yüksek ücretlerle almak durumunda kalıyor. Turizm Bakanlığımız, net şekilde komisyonculuğu belirtip, yasaklamıştır” dedi.

kapatilan-isletmelerden-birinin-muhru-saklamak-icin-dukkan-onune-arapca-ve-turkce-tadilat-dolayisiyla-3-gun-kapaliyiz-yazili-afis-astigi-goruldu-003.jpg

Kaynak: DHA

Yorumlar (18)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

V
Vatan Sever
2 yıl önce

Atı alan üsküdarı geçti hehey gidi..

B
Baggio
2 yıl önce

Oooooo günaydın günaydın. Atı alan Üsküdarı geçti. Acele etmeseydiniz yaaa. Araplar balkan ülkerini tercih etmeye başladı. Trabzon esnafı çok ararsınız çoookkk..Hakkından fazlasını kim alıyorsa allah bildiği gibi yapsın.

D
Davut
2 yıl önce

10 tane restaurant hangisiyle bunu çekip yayınlamanız gerekir. Halk bunu bilsin buna göre buralara gitmesin.

M
mbf
2 yıl önce

turistler memnun edilmeliki bir daha gelsin bunu düşünmeliler.

Ömer
2 yıl önce

Aynen öyle araplar Trabzonu tercih etmiyorlar artık Balkan ülkelerine gidiyorlar sırf bu çıkarcıların yüzünden

Tüm Yorumlar (18)

V
Vatan Sever
2 yıl önce

Atı alan üsküdarı geçti hehey gidi..

B
Baggio
2 yıl önce

Oooooo günaydın günaydın. Atı alan Üsküdarı geçti. Acele etmeseydiniz yaaa. Araplar balkan ülkerini tercih etmeye başladı. Trabzon esnafı çok ararsınız çoookkk..Hakkından fazlasını kim alıyorsa allah bildiği gibi yapsın.

D
Davut
2 yıl önce

10 tane restaurant hangisiyle bunu çekip yayınlamanız gerekir. Halk bunu bilsin buna göre buralara gitmesin.

M
mbf
2 yıl önce

turistler memnun edilmeliki bir daha gelsin bunu düşünmeliler.

Ömer
2 yıl önce

Aynen öyle araplar Trabzonu tercih etmiyorlar artık Balkan ülkelerine gidiyorlar sırf bu çıkarcıların yüzünden

Ömer
2 yıl önce

Toplam 40 bin lira çokmuş yaa. Dükkanları açılınca gidip yemek yiyelim de zararlarını çıkarsınlar(!)

H
hamdi
2 yıl önce

komisyonsuz iş olmaz 3 gün nedir

T
Trabzonlu
2 yıl önce

Belediye yanlış yaptı kapatılan yere kocaman bir afis asacak Türkçe arapca ingilizce yazarak bu is yeri yabancı turistlere fais fiyat uyguladigi için turizm sezonu boyunca kapatılmıştir bak bakalım yanindaki lokanta daha turistlere fais fiyat uygularmi

özgür
2 yıl önce

Acenteler getirdikleri müşterilerden komisyon almazsa lokantalarda üstüne koymaz. acente getirdiği turist dolandırıyor, cezasını lokantalar çekiyor. bu bütün sektörlerde aynı acenteler tercumanlar komisyonsuz selam bile vermiyor.

C
Cevat
2 yıl önce

6 bin TL'lik faturayı 23 bin TL göstermekle acentelerin nasıl bir bağlantısı olabilir?

T
Terso
2 yıl önce

Utanmaz ki bunlar Müslümanım der insan kazıklar Aldatır , fahiş fiyattan mal satar harama bulaşır Sonra çoluk çocuğuna yedirir Ama bakmaz ki neler oluyor haramdan sonra ..

H
Haydar
2 yıl önce

Zabıta görevini yapsın. Ayrıca camına kanuna aykırı satıştan kapatılmıştır diye not düşsün

K
Kenan
2 yıl önce

Trabzonun yüz karaları utanma sıkılmada yok.hala menfaat peşindeler .halbuki tamamen kapamak lazım yüzsüzleri

K
Kamil aydın
2 yıl önce

Niye şaşırıyorsunuz adam hırsızlık yapıyor utanmıyor da tadilatamı utanacak bunlar utanmaz arlanmaz hırsız sürüsü

S
sordali
2 yıl önce

kendı halkını soyarken nerde bu zabıtalar acaba bız sıkayet ettıkmı serbest pıyasa deyıp ısın ıcınden cıkıyorlar araplar sıkayet edıncemı muhurluyorsunuz! trabzonda doner ayran 70 lıra olmus tavugun kılosu malıyetı ne kontrol etsenıze bır tabak yemek 120 tl olmuş 1 kase corba 50 tl halka gelınce normal araba gelınce faiş fiyat gecın bu işleri!!!

G
Galanimadan Osman
2 yıl önce

Reziller !

S
soner
2 yıl önce

hırsızlığın, gasp'ın, edepsizliğin, aç gözlülüğün adı '' fahiş fiyat uygulaması'' olduğu yerde normal.. 3 gün sonra açılır yine soyguna devam eder.. Denetlemenin içinde olduğu durum nasıl bir çaresizliktir anlayamadım..( anladım) .. bu tür komik cezalarla islah ve iflah olmaz bir esnaf bozuntusu var.. Uzungöl den tutta meydana, taksiciden, büfeciye uzayan bir saadet zinciri var.. ve bu rezilliğe yıllarca seyirci kalındı ve hala kalınıyor..

M
Mine Şahin
2 yıl önce

Kesinlikle katılıyorum.