Trabzon’un Ortahisar ilçesine bağlı Fatih Mahallesinde işyeri bulunan Aykut Kul, pandemi nedeniyle 1 yıldır çalıştıramadığı iş yerindeki eşyalarını sokak ortasında satışa çıkardı.
İş yerinin kıraathane olduğunu ve pandemi nedeniyle açılmasının yasak olduğunu belirtip, çay ocakları gibi de çalışamıyoruz mağduruz ifadelerini kullandı.
Aykut Kul “ 20 senedir bu iş yerini işletiyoruz. Pandemi sürecinde mağdur olduk. Çay ocakları çay verebiliyor biz veremiyoruz. Oyun oynatma kısmını geçtik çevreye çay da satamıyoruz. Devlet bize ayda bin TL veriyor ama 8 kişiye bu para nasıl yetsin. Esnaf kredisi 6 ay ertelendi ama diğer bankalara da borç var. Her gün arayıp ne zaman ödeyeceksiniz diyorlar. Bir yıldır buradan kazancımız olmadığı için arabamı sattım ve onunla geçinmeye çalıştım. Artık satacak bir şey kalmadı. Duvarımdaki eşyaları satacağım en sonunda.” Dedi.
Çay ocaklarının açık olduğunu ve çevredeki esnaf müşterilerini de onlara kaptırdığını belirtyen Kul “Biz de çay ocağı gibi açalım. Ben de sadece esnafıma çay vereyim. Tamam bekleyelim, tabiki önce sağlık ama biz koronadan değil açlıktan öleceğiz” ifadelerini kullandı.
Tüm Yorumlar (41)
ahmet saglı
5 yıl öncebelki haklısın ama bütün çay ocakları açık esnafına çay veriyor ya dugun salonu sen dusundun mu hiç 1 ay çalıştılar 11 aydır kapalılar ve önlerini göremiyorlar sen 8 bogaz bakıyorsun dugun salonları ekonomiyi canlandırıyor çay ocagın açık esnafa çay verebilirsin boşuna aglama
Yusuf yıldız
5 yıl önceSiz padişahıma karşımı geliyorsunuz gafiller
Mehmet Hoca
5 yıl önceAllah yardımcınız olsun kardeşim durumlar zor gerçekten
ahmet
5 yıl önceadam haklı bence böyle restorant cafe cay ocağı kapatma ile önüne geçilmez sonuçta virüsü yayan duyarsız insanlar tüm iş yerleri önlemini alır önlemini almaya zabıtalar bir zahmet sıcak odalarından kalkıp hakkaniyetli denetleme yapıp uyarı vs daha sonra cezai işlem uygularsa herşey yoluna girer. Ev kirası en az 1000 tl mmutfak masrafı en az 700 tl iken 1000 tl destek ile iş yürümez.Bunun sgk ve bağkur kısmını söylemiyorum
Turgay
5 yıl önceNe yani reyisiniz yalan mı söylüyor. Kapatan esnaf mesnaf yok valla onun yalancısıyım.
yorumcu
5 yıl önceadam haklı beyler
Davut
5 yıl önceUmarım seçinde gereğini yaparsın esnaf kardeşim. Avrupa amerika vatandaşına sınırsız para ve aşı verirken bizimkiler 10 lira istemişti bizden.
Yavuz
5 yıl önceTence tavanın görürmeyeceği iktidar yoktur. Bu vatandaş gibi binlerce vatandaş var maalesef. Erken seçim ile ülkenin önü açılmalıdır
Ahmet
5 yıl önceTrabzon milletvekilleri nerede? Düğünlerde şahitlik yapıp İmamoğlu’nu eleştiriyorlar sanırım
Orhan
5 yıl önceAvriba bizi gısganiy. Bunlar hikimeti küçuk dusurme hareketleri. Dis guclerin uyunu.
Temel
5 yıl önceReisss yerden göğe kadar haklısın bir hastalığın tedavisi yada önlenmesi için alınan tedbir o hastalığa yakalanmaktan fazla zarar veriyorsa o önlemler tedbirlerden derhal vazgeçilmelidir derhallll
yorumcu
5 yıl önceAlmanya , esnafina aylik 3 bin euro yardim yapiyor .Almanyada asgari ucret 1500 euro.Yani alman devleti esnafina Her ay asgari ucretin iki katini oduyor.Bizde ise yardim 1000 lira.Asgari ucret 2800 lira.Devletimiz esnafa asgari ucretin yarisini bile layik gormuyor.Yorum degil bilgi paylastim.Varin yorumu siz yapin.
Zurna
5 yıl önceAllah yardımcınız olsun diyeceğim bütün esnaf aynı durumda demek teselli aramaktır insan kendiyle aynı durumda olanları düşününce rahatlar yaradılışımızda var ama bu durum herkes için geçerli Allah bu adama ve bunun gibilere sabır versin ... Allah gönüllerine ferahlık versin herkesin psikolojisi bozuldu ama bunları büyüklere iletecek danışmanları yok
Niyaz
5 yıl önceHalkın can damarı konusu bu arakadaş bu adam trabzon yendi diye sevinemeyecek bu adam gibi binlercesi var tamam Allah izin vermedikten sonra yaprak bile yere düşmez , Allah kimseye kaldıramayacağı yük vermez ama devlet yöneticilerinin de artık bu durumu görmesi lazım kıraathanenin çay ocağından farkı ne kaldı oyun yok zaten bu adamlara neden izin verilmiyor bu adamın yerinde olsan artık dükkanı açarım yani
Soruyorum
5 yıl önceHerkesin benzer durumlarda olması bir şey değiştirmez arkadaşlar ... koronadan ölmedik yaşıyor da olabiliriz ama sağlık iki türlüdür fiziken sağlık ve mental sağlık şimdi size soruyorum her gün bankaların aradığı arabasını satmış borç içinde olan geçinecek parası ve geliri olmayan birinin mental sağlığı yerinde olabilir mi ?
Vatansever
5 yıl önceIktidar onca kalabalıkla mitingler yapıyor virüs bulaşmıyor ama insanlar bir yerde biraraya gelince bulaşıyor.vay be demek ki virüs bile adam seçiyor:).maalesef bu duruma da birkaç cılız sesten başka isyan eden yok
Aras
5 yıl önceKardeşim sen de Akp kongrelerinde termos ile seyyar çaycılık yap, bak orada kovit yok ağlayıp durma.!
Ahmet
5 yıl önceNasıl herseyi siyate yoruyorsun bıi düşün artık ya a söylense hemen siyasetden kapı açıyorsunuz. Daha öncelerden gördük sizin gibilerin seçtikleri siyasileri. ABD uşağı olup önlerinde eğilmediğiniz kalmıştı.
Arsin
5 yıl önceCehape zamanında kuyruklar varmış mış,camur akp zihniyeti ne oldi"
Hasta
5 yıl önceKardeşim başkası da aynı senin gibi ölüyor diyerek adama teselli mi veriyon ? Peki o zaman Suriyeye gidelim orada kral olalım ..
besim
5 yıl önceFETÖCÜ bu arkadaş, malzemelerinide dış güçler sattırıyor. Büyük oyunu görün artık!
bsm
5 yıl önceyaparlar yaparlar %70 e çekeriz akp biiznillah :)
Aras
5 yıl önceNe oldu zoruna mı gitti, varmı Akp kongrelerinde virüs, (ne olur dön bitsin bu hasret) diyenlerin koltuk değneği.!
COVANNİ
5 yıl önceARKADAŞ UÇAĞA OTOBÜSE HES KODU OLMADAN GİREMİYORSA HASTANEYE OKULA CAFEYE LOKANTAYA DA GİRMESİN.
Davut
5 yıl önceAcaba neye yoralım ekonomik krizi? Halama mı?
Davut
5 yıl önceBöyle haberlerde hiç akpliler yorum yapmıyor. 20 yıldır seçiyorsunuz şu tablo hakkında ne düşünüyorsunuz? Yine dış güçler mi?
Yakup
5 yıl önceAhmet bey, sen şak şakcilikla işe girdin anlaşılan...size kriz dokunmuyor...
Ey gidi Ahmet
5 yıl önceAbd başkanı Trump kime mektup yazıp hakaret etti yakın zamanda?
mehmet
5 yıl önceÖldüren tedbirlerden vaz geçip hayatı normale döndürmemiz lazım. İşsiz kalan, evde hapsedilen, spor imkanları elinden alınan insanlar hastalıklara daha açık hale geliyor. Virüs dün de vardı bugünde var yarın da olacak. Ama salgın denen şey tam bir yalan. İşi siyasete vurup hükümete çatanlar(ki bu konuda ben de çatıyorum) sanki muhalefet farklı kafadaymış gibi algı yapmasın. Hatta CHP'ye kalsa açık olan iş yerlerini de kapatın diyor hükümete. Keşke muhalefet bu konuda DSÖ'nün kuyruğuna takılanlardan olmasaydı da hükümete aksi yönde baskı yapsaydı.
Ersin gemici
5 yıl önceAlmanya bizi kıskaniy
Ey gidi ahmet two
5 yıl öncesizi de unutmadık amerikan gemilerine secde ederken
Hasan Usta
5 yıl öncebu bir buçuk yıldan beri yatan memurlar neden susuyorsunuz oturduğunuz yerde maaş aldınız suya sabuna dokunmadan konuşsanıza tabi size dokunan yok babanız nasıl olsa maaşınızı veriyor bütün esnaflar onalar hakkımızı helal etmiyoruz bizi bu duruma kim neden düşürdüyse merkezi sistemden ezan okunuyor camiye gidiyorsun imam yok başkası namaz kıldırıyor ama maaş tıkır tıkır alınıyor şans oyunları oynamayın diyorlar oynamıyorum Allah'ıma çok şükür ama soran yok bu kadar şans oyunlarından vergi alınıyor bu paralarla maaş alıyorsunuz hani sizin adaletiniz bu şimdi haram değil mi tabi siz buna da bir kılıf uydurur helal edersiniz . yazıklar olsun bu milleti dinle kandırdınız dinden soğuttunuz insanları çoluk çocuk aç bıraktınız bunun hesabını vereceksiniz er ya da geç unutmayın halk unutmaz sanki virüsü cafeler yaydı bu memlekete
vatandaş
5 yıl öncezenginleri doyuramadığımız için bu halde insanoğlu
hasan usta
5 yıl öncebu bir buçuk yıldan beri yatan memurlar neden susuyorsunuz oturduğunuz yerde maaş aldınız suya sabuna dokunmadan konuşsanıza tabi size dokunan yok babanız nasıl olsa maaşınızı veriyor bütün esnaflar onalar hakkımızı helal etmiyoruz bizi bu duruma kim neden düşürdüyse merkezi sistemden ezan okunuyor camiye gidiyorsun imam yok başkası namaz kıldırıyor ama maaş tıkır tıkır alınıyor şans oyunları oynamayın diyorlar oynamıyorum Allah'ıma çok şükür ama soran yok bu kadar şans oyunlarından vergi alınıyor bu paralarla maaş alıyorsunuz hani sizin adaletiniz bu şimdi haram değil mi tabi siz buna da bir kılıf uydurur helal edersiniz . yazıklar olsun bu milleti dinle kandırdınız dinden soğuttunuz insanları çoluk çocuk aç bıraktınız bunun hesabını vereceksiniz er ya da geç unutmayın halk unutmaz sanki virüsü cafeler yaydı bu memlekete
Bir ögretmen
5 yıl önceHasan usta Kardeşim, ben Bir sınıf öğretmeniyim. ve evde çalışan tek kişiyim. Sadece bir arabam var. evim kira.İnan evimi sınıfa çevirdim. Uzakta eğitim yapıyoruz.Benim sınıfımda 5 köyün öğrencisi, 2 Suriyeli ve merkezdeki öğrenciler de dahil 30 öğrenci var.Ek ders almayacak şekilde derslere girdim. Köylere ve merkezdeki tüm öğrencilere haftalık ödevler dağıttım Allah'a şükür biz hakikaten maaşımız alıyoruz. Ve esnafın ve diğer insanların durumuna çok üzülüyorum. Sizin için Ne yapabilirim onu da bilmiyorum. Allah sıkıntılarınızı gidersin. Allah hepinize yardımcı olsun. Anca dua etmek geliyor elimden.
İsmail
5 yıl önceHasan usta, yav neden konuşşun salla başı al maaşı yapanlar ne demişler “ah garibe vah garibe gelen geçen ... garibe” bu memlekette memur oldunmu, ooooo artık hayat sana güzel oluyor geçim derdini ömür boyunca unutuyorsun. Ama öbür tarafta yatacak yerleri var mı onu bilemicem. Kamu kurumlarında 1 kişinin işini 10 kişi yapıyor. İdareciler biraz daha adam alalım diyor.
Samet
5 yıl önceBir memur olarak memurluğun genelinde bu var katılıyorum. Sağlıkçı falan değilim ama pandemide işi azalsada riski artan birisiyim. Goruneni değil olanı söyleyeyim, burda kim yazarsa yazsın kendisi yada yakını memur olunca aynı zihniyet devam ediyor. Yüzde bir hariç tutulabilir. Esnafa gelince, trabzonda sağolsun esnafımız forum veya büyük markalar iş yeri acana kadar sanki ücretsiz veriyormus gibi burnu havadaydi genel olarak ki halen daha eskisi kadar olmasa da var. Yani önce cuvaldiz sana iğne baskasina. Allah yardım eylesin herkese
MEME VATANDAÇ
5 yıl önceMEMO SİZE BİRŞEY OLMAZ 1 ALIP 10 NA SATAN ESNAFA BİRŞEY OLMAZ
Oğuz Han
5 yıl önceNasil bir cahil milletiz? Yorumları okuyorum bu durumdan Cumhurbaşkanını sorumlu tutanlar var! Ben Almanya'da yaşıyorum buradada durum ayni heryer kapalı esnaf bir senedir iş yapmiyor ama hiç kimse ne hükümeti nede cumhurbaşkanini suçluyor. Bütün Dünya ayni sorunla boğuşuyor
Mahmut
5 yıl önceAç kalmazsın korkma bu güne kadar rızkını kim veriyordu sanıyorsun be gafil. Covit bile aklını başına getirmemiş.
Amsterdam
5 yıl önceBen Hollanda’da yaşıyorum Elhamdulillah çalışıyorum işsiz kalsam devletin bana vereceği 1250 euro (inşaat şirketim var)benim kiram kuru 1275 euro,hanımın benim sağlık sigortası 320 euro(burda herkes kendi cebinden ödemek zorunda çalış çalışma)araba vergisi sigortası gazı elektriği,gelir vergisi 3000 euro en aşağa giderim var...Hangi devlet veriyor sınırsız para yada aşı söyle bana ben oraya taşınacağım...Esnaf arkadaşlar var hepsi iflas etti adamlar perişan...Ben inşaatta çalışıyorum yoksa bende batmıştım...Hayatınız palavra ayıptır yaa...sırf hükümeti eleştirmek için halan konuşmayın!!!