| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 05 Şubat 2021 12:14 Güncellenme tarihi: 01 Mart 2024 15:07

Trabzon’da esnaf isyan etti: Koronadan değil ama açlıktan öleceğiz

Trabzon’da dükkanı 1 yıldır kapalı olan esnaf iş yeri malzemelerini sokak ortasında satışa çıkardı.

Trabzon’un Ortahisar ilçesine bağlı Fatih Mahallesinde işyeri bulunan Aykut Kul, pandemi nedeniyle 1 yıldır çalıştıramadığı iş yerindeki eşyalarını sokak ortasında satışa çıkardı.

İş yerinin kıraathane olduğunu ve pandemi nedeniyle açılmasının yasak olduğunu belirtip, çay ocakları gibi de çalışamıyoruz mağduruz ifadelerini kullandı.

Aykut Kul “ 20 senedir bu iş yerini işletiyoruz. Pandemi sürecinde mağdur olduk. Çay ocakları çay verebiliyor biz veremiyoruz. Oyun oynatma kısmını geçtik çevreye çay da satamıyoruz. Devlet bize ayda bin TL veriyor ama 8 kişiye bu para nasıl yetsin. Esnaf kredisi 6 ay ertelendi ama diğer bankalara da borç var. Her gün arayıp ne zaman ödeyeceksiniz diyorlar. Bir yıldır buradan kazancımız olmadığı için arabamı sattım ve onunla geçinmeye çalıştım. Artık satacak bir şey kalmadı. Duvarımdaki eşyaları satacağım en sonunda.” Dedi.

Çay ocaklarının açık olduğunu ve çevredeki esnaf müşterilerini de onlara kaptırdığını belirtyen Kul “Biz de çay ocağı gibi açalım. Ben de sadece esnafıma çay vereyim. Tamam bekleyelim, tabiki önce sağlık ama biz koronadan değil açlıktan öleceğiz” ifadelerini kullandı.

Yorumlar (41)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

A
ahmet saglı
5 yıl önce

belki haklısın ama bütün çay ocakları açık esnafına çay veriyor ya dugun salonu sen dusundun mu hiç 1 ay çalıştılar 11 aydır kapalılar ve önlerini göremiyorlar sen 8 bogaz bakıyorsun dugun salonları ekonomiyi canlandırıyor çay ocagın açık esnafa çay verebilirsin boşuna aglama

Y
Yusuf yıldız
5 yıl önce

Siz padişahıma karşımı geliyorsunuz gafiller

M
Mehmet Hoca
5 yıl önce

Allah yardımcınız olsun kardeşim durumlar zor gerçekten

A
ahmet
5 yıl önce

adam haklı bence böyle restorant cafe cay ocağı kapatma ile önüne geçilmez sonuçta virüsü yayan duyarsız insanlar tüm iş yerleri önlemini alır önlemini almaya zabıtalar bir zahmet sıcak odalarından kalkıp hakkaniyetli denetleme yapıp uyarı vs daha sonra cezai işlem uygularsa herşey yoluna girer. Ev kirası en az 1000 tl mmutfak masrafı en az 700 tl iken 1000 tl destek ile iş yürümez.Bunun sgk ve bağkur kısmını söylemiyorum

T
Turgay
5 yıl önce

Ne yani reyisiniz yalan mı söylüyor. Kapatan esnaf mesnaf yok valla onun yalancısıyım.

Tüm Yorumlar (41)

A
ahmet saglı
5 yıl önce

belki haklısın ama bütün çay ocakları açık esnafına çay veriyor ya dugun salonu sen dusundun mu hiç 1 ay çalıştılar 11 aydır kapalılar ve önlerini göremiyorlar sen 8 bogaz bakıyorsun dugun salonları ekonomiyi canlandırıyor çay ocagın açık esnafa çay verebilirsin boşuna aglama

Y
Yusuf yıldız
5 yıl önce

Siz padişahıma karşımı geliyorsunuz gafiller

M
Mehmet Hoca
5 yıl önce

Allah yardımcınız olsun kardeşim durumlar zor gerçekten

A
ahmet
5 yıl önce

adam haklı bence böyle restorant cafe cay ocağı kapatma ile önüne geçilmez sonuçta virüsü yayan duyarsız insanlar tüm iş yerleri önlemini alır önlemini almaya zabıtalar bir zahmet sıcak odalarından kalkıp hakkaniyetli denetleme yapıp uyarı vs daha sonra cezai işlem uygularsa herşey yoluna girer. Ev kirası en az 1000 tl mmutfak masrafı en az 700 tl iken 1000 tl destek ile iş yürümez.Bunun sgk ve bağkur kısmını söylemiyorum

T
Turgay
5 yıl önce

Ne yani reyisiniz yalan mı söylüyor. Kapatan esnaf mesnaf yok valla onun yalancısıyım.

Y
yorumcu
5 yıl önce

adam haklı beyler

D
Davut
5 yıl önce

Umarım seçinde gereğini yaparsın esnaf kardeşim. Avrupa amerika vatandaşına sınırsız para ve aşı verirken bizimkiler 10 lira istemişti bizden.

Y
Yavuz
5 yıl önce

Tence tavanın görürmeyeceği iktidar yoktur. Bu vatandaş gibi binlerce vatandaş var maalesef. Erken seçim ile ülkenin önü açılmalıdır

A
Ahmet
5 yıl önce

Trabzon milletvekilleri nerede? Düğünlerde şahitlik yapıp İmamoğlu’nu eleştiriyorlar sanırım

O
Orhan
5 yıl önce

Avriba bizi gısganiy. Bunlar hikimeti küçuk dusurme hareketleri. Dis guclerin uyunu.

T
Temel
5 yıl önce

Reisss yerden göğe kadar haklısın bir hastalığın tedavisi yada önlenmesi için alınan tedbir o hastalığa yakalanmaktan fazla zarar veriyorsa o önlemler tedbirlerden derhal vazgeçilmelidir derhallll

Y
yorumcu
5 yıl önce

Almanya , esnafina aylik 3 bin euro yardim yapiyor .Almanyada asgari ucret 1500 euro.Yani alman devleti esnafina Her ay asgari ucretin iki katini oduyor.Bizde ise yardim 1000 lira.Asgari ucret 2800 lira.Devletimiz esnafa asgari ucretin yarisini bile layik gormuyor.Yorum degil bilgi paylastim.Varin yorumu siz yapin.

Z
Zurna
5 yıl önce

Allah yardımcınız olsun diyeceğim bütün esnaf aynı durumda demek teselli aramaktır insan kendiyle aynı durumda olanları düşününce rahatlar yaradılışımızda var ama bu durum herkes için geçerli Allah bu adama ve bunun gibilere sabır versin ... Allah gönüllerine ferahlık versin herkesin psikolojisi bozuldu ama bunları büyüklere iletecek danışmanları yok

N
Niyaz
5 yıl önce

Halkın can damarı konusu bu arakadaş bu adam trabzon yendi diye sevinemeyecek bu adam gibi binlercesi var tamam Allah izin vermedikten sonra yaprak bile yere düşmez , Allah kimseye kaldıramayacağı yük vermez ama devlet yöneticilerinin de artık bu durumu görmesi lazım kıraathanenin çay ocağından farkı ne kaldı oyun yok zaten bu adamlara neden izin verilmiyor bu adamın yerinde olsan artık dükkanı açarım yani

S
Soruyorum
5 yıl önce

Herkesin benzer durumlarda olması bir şey değiştirmez arkadaşlar ... koronadan ölmedik yaşıyor da olabiliriz ama sağlık iki türlüdür fiziken sağlık ve mental sağlık şimdi size soruyorum her gün bankaların aradığı arabasını satmış borç içinde olan geçinecek parası ve geliri olmayan birinin mental sağlığı yerinde olabilir mi ?

V
Vatansever
5 yıl önce

Iktidar onca kalabalıkla mitingler yapıyor virüs bulaşmıyor ama insanlar bir yerde biraraya gelince bulaşıyor.vay be demek ki virüs bile adam seçiyor:).maalesef bu duruma da birkaç cılız sesten başka isyan eden yok

A
Aras
5 yıl önce

Kardeşim sen de Akp kongrelerinde termos ile seyyar çaycılık yap, bak orada kovit yok ağlayıp durma.!

A
Ahmet
5 yıl önce

Nasıl herseyi siyate yoruyorsun bıi düşün artık ya a söylense hemen siyasetden kapı açıyorsunuz. Daha öncelerden gördük sizin gibilerin seçtikleri siyasileri. ABD uşağı olup önlerinde eğilmediğiniz kalmıştı.

A
Arsin
5 yıl önce

Cehape zamanında kuyruklar varmış mış,camur akp zihniyeti ne oldi"

H
Hasta
5 yıl önce

Kardeşim başkası da aynı senin gibi ölüyor diyerek adama teselli mi veriyon ? Peki o zaman Suriyeye gidelim orada kral olalım ..

B
besim
5 yıl önce

FETÖCÜ bu arkadaş, malzemelerinide dış güçler sattırıyor. Büyük oyunu görün artık!

B
bsm
5 yıl önce

yaparlar yaparlar %70 e çekeriz akp biiznillah :)

A
Aras
5 yıl önce

Ne oldu zoruna mı gitti, varmı Akp kongrelerinde virüs, (ne olur dön bitsin bu hasret) diyenlerin koltuk değneği.!

C
COVANNİ
5 yıl önce

ARKADAŞ UÇAĞA OTOBÜSE HES KODU OLMADAN GİREMİYORSA HASTANEYE OKULA CAFEYE LOKANTAYA DA GİRMESİN.

D
Davut
5 yıl önce

Acaba neye yoralım ekonomik krizi? Halama mı?

D
Davut
5 yıl önce

Böyle haberlerde hiç akpliler yorum yapmıyor. 20 yıldır seçiyorsunuz şu tablo hakkında ne düşünüyorsunuz? Yine dış güçler mi?

Y
Yakup
5 yıl önce

Ahmet bey, sen şak şakcilikla işe girdin anlaşılan...size kriz dokunmuyor...

E
Ey gidi Ahmet
5 yıl önce

Abd başkanı Trump kime mektup yazıp hakaret etti yakın zamanda?

M
mehmet
5 yıl önce

Öldüren tedbirlerden vaz geçip hayatı normale döndürmemiz lazım. İşsiz kalan, evde hapsedilen, spor imkanları elinden alınan insanlar hastalıklara daha açık hale geliyor. Virüs dün de vardı bugünde var yarın da olacak. Ama salgın denen şey tam bir yalan. İşi siyasete vurup hükümete çatanlar(ki bu konuda ben de çatıyorum) sanki muhalefet farklı kafadaymış gibi algı yapmasın. Hatta CHP'ye kalsa açık olan iş yerlerini de kapatın diyor hükümete. Keşke muhalefet bu konuda DSÖ'nün kuyruğuna takılanlardan olmasaydı da hükümete aksi yönde baskı yapsaydı.

E
Ersin gemici
5 yıl önce

Almanya bizi kıskaniy

E
Ey gidi ahmet two
5 yıl önce

sizi de unutmadık amerikan gemilerine secde ederken

H
Hasan Usta
5 yıl önce

bu bir buçuk yıldan beri yatan memurlar neden susuyorsunuz oturduğunuz yerde maaş aldınız suya sabuna dokunmadan konuşsanıza tabi size dokunan yok babanız nasıl olsa maaşınızı veriyor bütün esnaflar onalar hakkımızı helal etmiyoruz bizi bu duruma kim neden düşürdüyse merkezi sistemden ezan okunuyor camiye gidiyorsun imam yok başkası namaz kıldırıyor ama maaş tıkır tıkır alınıyor şans oyunları oynamayın diyorlar oynamıyorum Allah'ıma çok şükür ama soran yok bu kadar şans oyunlarından vergi alınıyor bu paralarla maaş alıyorsunuz hani sizin adaletiniz bu şimdi haram değil mi tabi siz buna da bir kılıf uydurur helal edersiniz . yazıklar olsun bu milleti dinle kandırdınız dinden soğuttunuz insanları çoluk çocuk aç bıraktınız bunun hesabını vereceksiniz er ya da geç unutmayın halk unutmaz sanki virüsü cafeler yaydı bu memlekete

V
vatandaş
5 yıl önce

zenginleri doyuramadığımız için bu halde insanoğlu

H
hasan usta
5 yıl önce

bu bir buçuk yıldan beri yatan memurlar neden susuyorsunuz oturduğunuz yerde maaş aldınız suya sabuna dokunmadan konuşsanıza tabi size dokunan yok babanız nasıl olsa maaşınızı veriyor bütün esnaflar onalar hakkımızı helal etmiyoruz bizi bu duruma kim neden düşürdüyse merkezi sistemden ezan okunuyor camiye gidiyorsun imam yok başkası namaz kıldırıyor ama maaş tıkır tıkır alınıyor şans oyunları oynamayın diyorlar oynamıyorum Allah'ıma çok şükür ama soran yok bu kadar şans oyunlarından vergi alınıyor bu paralarla maaş alıyorsunuz hani sizin adaletiniz bu şimdi haram değil mi tabi siz buna da bir kılıf uydurur helal edersiniz . yazıklar olsun bu milleti dinle kandırdınız dinden soğuttunuz insanları çoluk çocuk aç bıraktınız bunun hesabını vereceksiniz er ya da geç unutmayın halk unutmaz sanki virüsü cafeler yaydı bu memlekete

B
Bir ögretmen
5 yıl önce

Hasan usta Kardeşim, ben Bir sınıf öğretmeniyim. ve evde çalışan tek kişiyim. Sadece bir arabam var. evim kira.İnan evimi sınıfa çevirdim. Uzakta eğitim yapıyoruz.Benim sınıfımda 5 köyün öğrencisi, 2 Suriyeli ve merkezdeki öğrenciler de dahil 30 öğrenci var.Ek ders almayacak şekilde derslere girdim. Köylere ve merkezdeki tüm öğrencilere haftalık ödevler dağıttım Allah'a şükür biz hakikaten maaşımız alıyoruz. Ve esnafın ve diğer insanların durumuna çok üzülüyorum. Sizin için Ne yapabilirim onu da bilmiyorum. Allah sıkıntılarınızı gidersin. Allah hepinize yardımcı olsun. Anca dua etmek geliyor elimden.

İsmail
5 yıl önce

Hasan usta, yav neden konuşşun salla başı al maaşı yapanlar ne demişler “ah garibe vah garibe gelen geçen ... garibe” bu memlekette memur oldunmu, ooooo artık hayat sana güzel oluyor geçim derdini ömür boyunca unutuyorsun. Ama öbür tarafta yatacak yerleri var mı onu bilemicem. Kamu kurumlarında 1 kişinin işini 10 kişi yapıyor. İdareciler biraz daha adam alalım diyor.

S
Samet
5 yıl önce

Bir memur olarak memurluğun genelinde bu var katılıyorum. Sağlıkçı falan değilim ama pandemide işi azalsada riski artan birisiyim. Goruneni değil olanı söyleyeyim, burda kim yazarsa yazsın kendisi yada yakını memur olunca aynı zihniyet devam ediyor. Yüzde bir hariç tutulabilir. Esnafa gelince, trabzonda sağolsun esnafımız forum veya büyük markalar iş yeri acana kadar sanki ücretsiz veriyormus gibi burnu havadaydi genel olarak ki halen daha eskisi kadar olmasa da var. Yani önce cuvaldiz sana iğne baskasina. Allah yardım eylesin herkese

M
MEME VATANDAÇ
5 yıl önce

MEMO SİZE BİRŞEY OLMAZ 1 ALIP 10 NA SATAN ESNAFA BİRŞEY OLMAZ

O
Oğuz Han
5 yıl önce

Nasil bir cahil milletiz? Yorumları okuyorum bu durumdan Cumhurbaşkanını sorumlu tutanlar var! Ben Almanya'da yaşıyorum buradada durum ayni heryer kapalı esnaf bir senedir iş yapmiyor ama hiç kimse ne hükümeti nede cumhurbaşkanini suçluyor. Bütün Dünya ayni sorunla boğuşuyor

M
Mahmut
5 yıl önce

Aç kalmazsın korkma bu güne kadar rızkını kim veriyordu sanıyorsun be gafil. Covit bile aklını başına getirmemiş.

A
Amsterdam
5 yıl önce

Ben Hollanda’da yaşıyorum Elhamdulillah çalışıyorum işsiz kalsam devletin bana vereceği 1250 euro (inşaat şirketim var)benim kiram kuru 1275 euro,hanımın benim sağlık sigortası 320 euro(burda herkes kendi cebinden ödemek zorunda çalış çalışma)araba vergisi sigortası gazı elektriği,gelir vergisi 3000 euro en aşağa giderim var...Hangi devlet veriyor sınırsız para yada aşı söyle bana ben oraya taşınacağım...Esnaf arkadaşlar var hepsi iflas etti adamlar perişan...Ben inşaatta çalışıyorum yoksa bende batmıştım...Hayatınız palavra ayıptır yaa...sırf hükümeti eleştirmek için halan konuşmayın!!!