Trabzon Büyükşehir Belediyesi'nin Temmuz ayındaki 2. meclis toplantısında Başkan Murat Zorluoğlu açıklamalarda bulundu.
Bazı projeleri ve çalışmaları aktaran Zorluoğlu, dolmuş sistemi ile ilgili de Şoförler Odası ile görüşme yaptığını ve değişimler olacağını söyledi.
Zorluoğlu " Dolmuşların modernizasyonu çerçevesinde Şoförler Odası ile bir araya geldik. Yeni dolmuşların klimalı, engelli rampalı ve vatandaşımızın rahat edeceği şekilde olmasının üzerinde duruluyor. Ayrıca yeni hatlar ve yeni terminal hakkında da çalışmalarımız devam ediyor." dedi.
Tüm Yorumlar (52)
bordo mavi
6 yıl önceolur olur cok daha bekleriz.
Kenan
6 yıl önceSayın başkan dolmuşları modernize ederken şöförleri de bi zahmet eğitin. Bazı şöförler arabaya insanmı biniyo hayvanmı biniyo malmı biniyo anlamıyorlar maalesef
Gökberk
6 yıl önceBelediye alternatif ulasim secenekleri arastirmasi gerekiyor. Dizel/benzin yakiti yakan toplu tasima araclari arka plana almasi lazim. Dolmus yolculugu gelistirme arastirmalar ve harcanan kaynaklar (zaman, para ve alan) sadece sinirli gelismeler getirir. 2019’da klima gercekten modern’mi? Bunun yaninda tum yapilan toplu tasima’da yenilemeler standart engellilere uygun olmasi gerikiyor. Her vatandasin toplu’ma kolayca katilmasi hakki’dir. Bir engellinin dolmus binmesi sadece bunun kucuk bir kismi.
Serkan
6 yıl önceÖtv katkısı kalktı. Bahsettiğiniz özelliklere sahip araçlar 200 bin TL düzeyinde. Özellikle yaz aylarında tek seferde 1-2 kişi taşıyan dolmuşçular hangi parayla bu araçları alacak?
Ati
6 yıl önceHavaalanı akçabat belediye otobüs seferi olmalı ve duraklar belirlenmeli havaş a alan dan binebiliyorsun ama hava alanına dönüş nasıl bilmiyorsun indi bindi dolmuş ile elinde bavul rezilligin daniskası, bir de uçakla gelen turistlere rehberlik yapacak kimse yok insanlar meydan nerede diye soruyor. Şoför burdan aşağıya git görürsün yok böyle bir sey Trabzona yakışmıyor.
Salih saka
6 yıl önceÇoğu dolmuş larin egzosundan çıkan anormal dumana da dikkat lütfen!
Burak
6 yıl önce@Serkan Ötv katkısı kalktı diyorsun da plakaya 1 milyon istemeyi biliyorlar. Ya kaliteli araç alacaklar. yada bu işi yapana bırakacaklar. Saçma sapan arabalarda yolculuk yapmak zorunda mıyız biz.
Kokucan
6 yıl önceYolcuları kim eğitecek arabada yemek içmek son ses telefonla konuşmak kafayı çekip 10 kişiyi rehin almak bütün yediklerini arabaya atmak bunları kim eğitecek dinime sövende müslüman olsa
Oguzhan
6 yıl önceImamoglu yaptıysa bizim Baska da yapar suya indirim ısterız
turgutu
6 yıl önceDolmuşlar modernize edilirken şoörlerde eğitimden geçirilmeli yaptırımlar artırılmalı
Sahin
6 yıl önceSayın başkan dolmuş şoför lerini hizmet içi eğitime alın içlerinde cok saygısız ukala berduş tiplileri var bunları takım elbiseyide şart kosun biraz adam olsunlar
Serkan BOSTAN
6 yıl önceBasit raylar döşenerek düşük maliyetli şehir içi raylı sistem kurulmalıdır
Ahmet
6 yıl önceYomra dolmuşların da klima var ama şoför arkadaşlar açmıyor söyleyin cede bozuk diyorlar şimdi sizin alacağınız araçlarda da aynısı olacak boşuna milleti umutlandirmayin Trabzon un Allah vermiş belasını
Arif sahin.
6 yıl önceCok haklisiniz.hakikaten iyi bir eksikligi dile getirdiniz
hizir yildiz
6 yıl öncebaskan otogari yenileotogari rezil olduk. gecen. bursada balikesirden. memurlar geldi trabzon terminali boylemi dediler
c.yiğit
6 yıl önceplaka sahiplerinin çoğu araçlarını kiraya verip çalıştırıyor.kendileri çalışmıyor.plaka ederlerinin 1.5 milyon olduğu yerde zengindirler.bir zahmet alsınlar
c.yiğit
6 yıl öncehahah güleceğim yoktu Trabzon da dolmuş şöförü klima açacak mümkün değil
Saruhan
6 yıl önceHavaalandaki üst geçite asansör sistemide 100 yıl sonra yapılır heralde güya turistik yer engellisi yaşlısı bebekli çocuklu vs v
Murat
6 yıl önceTrabzon gibi sahil şeridi olan bir ile derhal Vapur Hattı kurulup çalışan vatandaşlarımızın, halkımızın ve öğrencilerimizin hizmetine sunulmali.Beşikdüzü, Çarşıbaşı Akçaabat Yomra Vapur seferleri düzenlenmelidir. Şehir trafigi kaldirmiyör. Metro ve Tramvay şehre gelmeli.Büyükşehir Belediyesi büyük proJelere imza almalı. Bu ulaşım problemi araba markası değişimi ile olmaz..Trafik ulaşım insanlarda stres sıkıntı yaratıyor. İstanbulda 1 yılda metro hatları doseniyor .Trabzon ancak metro ile rahatlar.Şehirde yol için alan yok
Ali yilmaz
6 yıl önceArablari bırakın şoförleri değiştirin, bazen memleketimde nefret ediyorum. Eskiden tutuncuye kız verilmez derlerdi iş zor diye. Şimdilerde dolmuscuya.
Ömer
6 yıl önceDolmuşlar adam edilmeli bu kesin ama asıl adam edilmesi gerekenler şöförleri. Hepsini katmıyorum nadiren iyileride var ama alayı saygısız insan gibi sürmeyi öğrensinler vatandaşla adam gibi diyalog kursunlar. Trafiği katletmesinler. Eğitim şart gerçekten
ALPER
6 yıl önceBirçok ilde yaşamış bir vatandaş olarak söylemem gerekirse Trabzon kadar zulüm gören başka bir il daha yoktur sanırım.Düşük maliyetli toplu taşıma desteği sağlıyacağınıza hala klimalı dolmuş kafasındasınız.İnsanlara değer vermeyen ,hor gören , barut gibi dolmuş şöförleride bunu bekliyordu zaten.Ne yazık ki buraya taşınmakla ne kadar büyük bir hata yaptığımın farkına yeni vardım.Gerçekten bu kadar güzel bir yere bu kadar çok zarar veren de başka bir toplum görmedim.
Celal güzel
6 yıl önceDolmuşlar tümden kalksın ki trafik rahatlasın
Ahmet
6 yıl önceHer dolmuş şoförünü aynı kefeye koymak pek doğru olmasa gerek her yerde çürük yumurtalar mevcut önemli olan onları topluma kazandir.mak veya onları içimizden çıkarmak bu sadece dolmuşlar için değil belediyede şoförler içinde yolcu içinde gecerli
tsat
6 yıl önceMecbur kaldığım için bindim.Keşke binmeseydim.arabalar eski koltuklar kirli.klima yok ter su içinde kalıyor insan.Birde giderken kapıyı aralayıp rüzgara veriyor müşteriye.:) :) :)
MÜHENDİS
6 yıl öncearkayı dörtle daracık yer yaz sıcağı kapıyı kapatırlar camlara çivi çakarlar açmasınlar diye babasının hayrına taşıyorlar ya klima desen yok ama onlara sorsan 2.5 tlde kurtarmıyor varlıbaştan meydana BAZILARI 2 TL ALIR HELALİ HOŞ OLSUN BAZI HIRSIZLARDA 2.5 TL ALIR HARAMDA ZIKKIM OLSUN BİRDE ŞÖFÖRLERİZE EĞİTİM VERİN VERMEZSENİZ VATANDAŞLAR OLARAK BİZ VERİRİZ
Deniz
6 yıl önceBuradaki arkadaşların belirttikleri sıkıntı ve eksiklikler doğru bunları bizde yaşıyoruz. Yersiz davranışlar belediyenin otobüs şoförlerindede sıkça rastlanılıyor Davranışlar çok bozuk berbat Trabzon un durumu iyi deniliyor hayır tam tersi çok kötü.
Hülya
6 yıl önceGercekten degismesi gereken cok şey var,ozellikle en sıkıntılı konu onde oturan kisinin arkada bütün kisilerin parasını veriyo olmasi,soforlerinde,bi zahmet halkininda eğitilmesi lazim,herkes binerken parasini versin,ben kimsenin parasını vernek zorunda degilim..
yakun
6 yıl önceTrabzon da minibüslerle yolcu taşıma işi kesinlikle kaldırılmalı; durakları belli olan halk otobüsü sistemine geçilmesi gerekir. Canının her istediği yerde yolcu alıp, yolcu indirme işi trafiği alt üst ediyor. Buna bir son verilmesi gerekir.
özlem
6 yıl önceyalincak nadir konaklara dolmuş hattı kurulsun kimi okulu kimide evini satacak düzeye geldi
Nesrin Memişoğlu
6 yıl önceTrabzon'un girişi Besirlide oturuyorum.Tunelin çıkışı Trabzon'un girişi...bu kadar mı çirkin ve Fuzuli bir üst geçit olur...buda yetmiyormuş gibi resmen karanlık..ilçemiz olan Akçaabat takı üst geçitlerin güzelliğini isiklandirmalarini yetkililer görmüyorlar mı acaba merak ediyorum...Tünel çıkışı Trabzon'un girişinin Işıl Işıl olması gerekiyor...O çirkin trilyonlar harcanmış demir yığınını kaldiramiyacaginiza göre bari renklendirin isiklandirinda,Trabzon'a gelen insanların gözü gönlü açılsın...O demir yiginida bir şeye benzer belkiii....Ve yine ilçemiz olan Akcabaat sahil boyunca park yerleriyle dolu...lütfen şu küçük ilçemizden biraz örnek alın..burası Büyükşehir...insanlar karanlık bir tünelden çıktıklarında karanlık bir şehirle karşılaşmasınlar.. inşAllah bu yazıyı okuyup biraz dikkate aliniriz bir vatandaş olarak......
Arzu
6 yıl önceBu yaz çok sivrisinek var lütfen ilaçlama yapılsın..
servet saka
6 yıl önceBir de meydan parkında yapmış olduğunuz cay stand 1.50 kuruş olmuş %50 zam iyiymiş belediye uygun vereceği yarde çayı cay ocaklarından bile bahalı veriyor
Çamlikdan gara
6 yıl önceBazilari selamimizi almiyo
Hakan
6 yıl önceEn güzel belediye otobüsü serin serin binin rahat edin
Serkan
6 yıl öncePlaka değeri en fazla iş yapan 2-3 durak için kişi başı 1 milyon tl dir. Her bir dolmuş iki ortağa aittir. O da max rakamdır. Hayal ettiğiniz gibi tek kişiye ait o meblaya sahip bir plaka değeri bulunmamaktadır. Aylık kazanç ise 3-4 bin tl düzeyindedir. Günlük 200 lira mazot masrafı var. Şoföre verilen günlük yevmiye 70 tl. Ayrıca aylık şoför sigortası da 750 tl. Dolmuşun kaskosu, sigortası, aylık bakımı dünyanın masrafına tekabül ediyor. Siz 15 dakikalık mesafelere gideceksiniz diye klimalı araçlara dünyanın parasını nasıl ödeyecek bu insanlar? Bu insanlar o araçlara devasa kredileri ödeyip aynı zamanda evini nasıl geçindirecek diye soran yok. Dolmuşa 25 kuruş zam gelince ortalığı ayağa kaldırıyorsunuz ama seyahate gelince her türlü konforu da talep ediyorsunuz. Biraz empati yapın. Hep kendinizi düşünmeyin. Plaka değeri üzerinden para kazanmıyor insanlar.
Mustafa Yıldız
6 yıl önceyiğit efendi klima yetersiz kalır çift kişilik yatak da ister misiniz hatta oldu olacak buzluk da koyalım yolculuk esnasında bir şey içip serinlemek istersiniz tansiyonunuz düşer mazAllah
Mehmet
6 yıl önceModern şehircilik de dolmuş mu kaldı ya?
KELEŞŞ
6 yıl önceDolmuşları değil zihniyetleri değiştirin 75 kuruşa adamlığından olan dolmuş şoförleri var
Barışş
6 yıl önceEvet Trabzon dolmuşları çok rahatsız edici, koltuklar insanı çok sallıyor, böbrek taşı olsa düşer. Ben başka bir ilde yaşıyorum böyle araçlar Trabzon a hiç yakışmıyor. Şoförler konusuna katılıyorum eğitilmeleri şart, çoğu trafik kurallarını hiçe sayıyor ve kaba. Hal ve hareketleri hiç iyi değil bu durum genelde genç şoförlerlerde mevcut
gugar61
6 yıl öncekokucan senin dediğin yolcu 10 taneyse kenan ın dediği şoför 100 tanedir hikaye anlatmayın barzosunuz kabul edin
vatandas
6 yıl önceBaskan once belediye otobuslerine klima takilsin kasustu otobusu hastaneye giden bir arac yolcunun hasta olabilecegi de dusunulurse klima fazla otobus buralara konmali ne yazikki klimasiz ve balik istifi gidilen her gun durak degisilen her gun cevahir kavsagindaki durak kaldirilip dolmuslarin yanina alindi bu isi kim duzeltecek ariyoruz dilekce istiyorlar adim soyadim telefon numaram adresimi veeiyorum yetmezmi ses kaydimizda sistemde var her gun degisen sistem icin izin alio basvurumu yapmam gerekiyor
Furkan
6 yıl önceDolmuşları modernize etmeyin Başkan, alayını kaldırın ve tramvay getirin bu şehre.
abbas
6 yıl öncedolmuşçulara müzik eğitimi verilsin müzik tercihleri çok kötü kafa şişiriyorlar
Kenan
6 yıl önceKokucan 1 taş attım oda kokucan a denk geldi hemen kokuyu dışarı verdin
Mehmet Keskin
6 yıl önceTurizm kenti Trabzon'da dolmuş eksozu ve gürültüsü hiç yakışmıyor. Hazır değiştirilecekken elektrikli veya doğalgazlı sisteme geçilse çok müthiş olur. Şehri rahatlatır. Örnek bir proje de olur.
Osman
6 yıl önceHala dolmuşlar konuşan bir başkan Trabzona bir getirisi olmaz beş yılımız daha hepa Oldu, sayın başkanım bir anönce raylı sistem ve radikal çözümler lütfen. Havanda su dövmeyin yazık oluyor şehrimize
Ahmet
6 yıl önceBeşirli tıp fakültesi arası otobüs güzergah gibi ıhat konulsun
Ahmet yıldız
6 yıl önceBelirli tıp fakültesi arası otobüs güzerhahı gibi hat konulsun
Murat Yavuz
6 yıl önceBelediye otobüsünü kullan. Onda da klima var ama açan yok. Balık istifi gibi gitmek de cabası. Kimse sizi dolmuşa binmeye zorlamıyor. Hem otobüs 1.40 tl. Sizin için daha uygun.
trabzon61
6 yıl önceDolmuşçularımız burada bile eksiklerimiz neler insanlar ne ister diye düşünmüyor ahkam kesiyor.İnsanlar sizden memnun değil burada laf atacağınıza kendinizi geliştirin.
6161
6 yıl önceYahu arkadaşlar yorumları okurken acıdım dolmusculara neredeyse meğer ne çok sıkıntıları varmış vatandaşa hayvan muamelesi yapan leş gibi kokan bilmem kaç yıllık arabalarla halkı taşıyan ve İstanbul dolmuslarindan daha yüksek fiyata taşıma yapan onlar degil sanki İstanbul'da trafikte takılan dolmuşlar bunların yaktığı yakıtın en az 3 katını yakıyor oda çabası.. neymiş sikisirmis yok canım halk sikissin hayvan muamelesi gorsun en üst fiyattan tasinsin ama dolmuscularin rahatlari bozulmasın nasıl bir bakış açısı bu arkadaş çözemedim. Kim kime hizmet ediyor??? Bu milletin hakettiği bumu acaba??? Bide birisi taksi demiş yanlış okumadiysam az geliri olan biri havaalanindan akçaabat a gitse maaşı yetmez nasıl bir tarife sistemi varsa adamların büyük şehirde 20 lira yazmayacak yer Trabzon'da 250yaziyor ve bu abartı bir rakam değil kısaca güzel sehrimde özel taşıma yapan dolmusculara ve dolmuşları aynı zamandada taksi ve taksicilere müdahale şart bence vesselam