Trabzon’da uzun süredir tartışma konusu olan dolmuşların yenilenmesi ve modernize edilmesi yönündeki çalışmalar yeni bir boyut kazandı. Yapılan açıklamaların ardından, şehir içi ulaşımda kartlı sisteme geçileceği yönünde iddialar gündeme geldi.
Para ile Biniş Dönemi Sona Eriyor
Projeye göre, Trabzon’da dolmuşlarda nakit para ile yolculuk yapma dönemi sona erecek. Bunun yerine, belediye otobüslerinde olduğu gibi kartlı ödeme sistemi kullanılacak. Vatandaşların kullanacağı ulaşım kartlarının 15 TL karşılığında satışa sunulacağı öne sürüldü.
300 Yeni Araç Geliyor
Yeni sistemin hayata geçmesi için önemli bir adım da araç filosunun yenilenmesi oldu. Bu kapsamda Trabzon için 300 adet yeni dolmuş siparişi verildi. Sipariş edilen araçların:
-
Kartlı ödeme sistemine uyumlu,
-
Mevcut dolmuşlardan daha büyük,
-
Daha fazla yolcu taşıma kapasiteli,
-
Belediye otobüslerinde olduğu gibi ayakta yolcu alabilecek nitelikte olduğu kaydedildi.
Ulaşımda Modernleşme Adımı
Yeni sistemin hayata geçirilmesiyle birlikte hem yolcu konforunun artırılması hem de şehir içi trafiğin daha düzenli hale getirilmesi hedefleniyor. Projenin, özellikle yoğun yolcu trafiği olan bölgelerde rahatlama sağlaması bekleniyor.
Vatandaş Beklemede
Söz konusu iddialar Trabzon’da vatandaşlar arasında büyük merak uyandırırken, sistemin ne zaman devreye gireceği ve uygulamanın ayrıntılarının kısa süre içerisinde netleşmesi bekleniyor.
Tüm Yorumlar (53)
mehmet şahin
7 yıl önceinşAllah kurtulalım şu hurda dolmuşlardan
SAKO
7 yıl öncehayırlı işler bir şey yapsalar da karşılık beklemeseler
Yıldo
7 yıl önceOtobüs bileti 7₺ dolmuşlar neden 15₺ oluyormus
İsimsiz
7 yıl önceDolmuslari çok aricaz çok.
oguz
7 yıl öncene dolmusu bu cagda ayiptir be yapin tramvayi arttirin otobus seferlerini kurtulsun bu sehir
Murat
7 yıl önceMis gibi rant kokuyor ayakta asam işi ne demek konserveyizmiyiz biz ne zaman modern insanlar gibi toplu taşımayı kullanacaz merak ediyorum
Ali şahin
7 yıl önceDolmuş koltukları felaket leş gibi içe çökmüş bence tüm dolmuş ve minübüsler 0 olmalı sarı renkli plakalar sağ sol ve üstte olmalı hatalı sürücülere derhal ceza kesilmeli.
Cengiz Yılmaz
7 yıl önceBiz dolmuşa oturarak gitmek için biniyoruz. Ama yeni dolmuşlar ayakta yolcu alacak. Üstelik de daha fazla oturacak fazla yolcu alacak. Hemi de 2.5 tl dolmuş olacak. Eee sizin yaptığınız nedir. Resmen dolmuş plakasına değer üstüne değer katmaktan başka bir şey değil. Ofg gider ayak resmen dolmuşçuya kıyak geçiyor. Herkese hayırlı işler. Dolmuşta da yer verme kavgasına hazır olun
Gokmen
7 yıl önceKulustur dolmuslardan kurtarin bizi ALLAH RIZASI ICIN KURTARIN
Oflular
7 yıl önce15 tl 'lik kart: depozito parası ve birkaç kontür iceriyordur.
Ahmet
7 yıl önceBakalım yeni sistemde dolmuşlar ne kadar olacak, eee tabi 99 model dolmuşları yenileyince fiyatlarıda ona göre lüks olur.
Mehmet arslan
7 yıl önce10 kişilik arcın dolmasını 1 saat bekliyoruz otobüsün dolmasını ne kafar bekleyeceğiz bence araçlarını küçültsünler bizde gideceğimiz yere beklemeden daha seri gidelim köyden gelen fadime abla karttan anlamaz...
davut
7 yıl önceBeldiye otobüs koyacağı yerde dolmuşçu dolmuş koyuyor. Teşekkürler AK PArti seçmeni arkadaşlarımız
Erdik yerlikaya
7 yıl önceAyakta yolcu taşıyacak dolmuşa benim vatandaşın binmez.hemde 2.50 verecek benim hemşerileri akillidir.
Tuncay
7 yıl önceSaçmalığın dik alası
NÜRETTİN ŞAHİN
7 yıl önceEVET TRABZONDAKI DOLMUŞ SİSTEMİ DEĞİŞECEK ANCAK OTOBUS MÜ OLUR YOKSA SAKARYADAKI GİBİ 7 KİŞİLİK DOBLO MU OLUR ONA ŞÖFÖR ESNAFI KARAR VERECEK. BU KARAR HANGİ ŞÖFÖR ESNAFINA SORULARAK ALINDI?
Tr
7 yıl önceTürkiye'nin en berbat belediyesi!
zalemdar
7 yıl önceTrabzonun en güzel tarafından biri bu dolmuşlar. Ankara ve İstanbuldaki dolmuş çilesi Trabzon'a da geliyor demek. Yazıklar olsun emeği geçenlere...
Nslhn
7 yıl önceK.bakmayın da hem para vericem hem ayakta gidicem..öatak dolmuşu kullanıyorum birde sagdan gidiyor sol uyarsa yağmurda camurda 2.5 lira ödeyip hem ayakta gidicem birde sagda inip sol tarafa gecicez ohh iyi valla aldıkları para helal mi soruyorum
ENSAR ÖZTÜRK
7 yıl önceKARDEŞİM NE DOLMUŞU.İLLA MİLLETE EZİYET EDECEKSİNİZ.BELEDİYE SERVİSLERİNİ ARTIRIN,RAYLI SİSTEM TELEFERİK YAPILSIN.TRABZONLUYU KANDIRIP SOYUP SOĞANA ÇEVİRMEYİN.
Sıradan vatandaş
7 yıl önceTahminimce engelli vatandaşlarımızında faydalanabileceği Karsan Jest marka araçlar getirilecek.Geçen sene bahsi geçmişti.En azından daha modern araçlar.Yavaş yavaş bir yerlere doğru gidiyor sistem.Hayırlısı olsun Trabzonumuz için.
ALİ ARSLAN
7 yıl öncebiz şöför esnafı olarak ortakçılıktan kurtulmanın yolunu ararken birde araç büyütüp yine ortakmı olacağız bunu hiç bir şöför arkadaşım kabul etmez
Deniz
7 yıl önceAkçaabat dolmuslarini gidin görün belediye otobüsü gibiayakta yolcu taşıyorlar
aziz aydın
7 yıl öncemadem ayakta gideceğim ozaman belediye otobüsüne binerim zaten dolmuşa daha erken gidebilmek için biniyodum o zaman binmem ben dolmuşcu olsam bu sistemi kabul etmem
İbrahim
7 yıl önceÇok istiyosalar bişey yapmak için Trabzon ahafif raylı sistem yapın dolmuşlarıda sahilden dağıtın hem trafikde rahatlasın
Muhammed
7 yıl önceGayet yerinde bir uygulama istanbul değil burası en uzak mahalle 15-20 dakka beylikdüzü ne metrobuslen gitmiyorsun ayakta dursan ne olur.
nuray uzun
7 yıl önce4 minibüs sahibine 1yarım otobüs verilcek hepsi bu
ESER
7 yıl önceHızlı tren isterüüükkkk.
s2osman4
7 yıl önceUla yorumlara bakıyorumda 1 kişi memnun değil.Bir kerede yapılan şeye Allah razı olsun deyin nankörlük etmeyin.Adamlar bir değişiklik yapmışlar.Deneyip görelim bakalım ne oluyo..
Murat
7 yıl önceLaf dolmuşa geldimi diliniz açılıyor işine gelen biner işine gelmeyen taksiye biner tabi yiyosa taksiye binmek. O dolmuşun 3 ortağı olacak para 1 kişiye kalmıyo yani onun için ayakta yolcu muhabbetini yazmayın kazanacak tabi sizde trabzonsa ayakta gelmeye alışın büyük şehir olduk
.
7 yıl önceMahalle otobüs seferlerinin arttırılması şart artık.
Bilge yilanci
7 yıl önceTrabzon'icinde dolmuşlar çok yorucu kalabalık otobü solsa belirli saatlerde kalksa olmazmi şehir çok yörüyor insanı arabalar trafik kornalar
Murat
7 yıl önceArkadaşlar siz önce bakış acınızı değiştirin bizi biz yapan o köyden gelen fadime abla siz gelişmek mi istiyorsunuz gerilemek mi
Ilyas
7 yıl önceTrabzon-akcaabat yarim otobus olmali meydan dolmuslari da en az 16 kisilik olmali her durakdan arac sayisi yariya iner daha az trafik demek kart sistemi gec kalinmis bir sistem
Yasmin
7 yıl önceDolmuşları otobüs gibi tıka pasa dolduracağınıza azaltın insanlar ezilerek gidiyor ayakta gidilmesini yasaklansın bu ne herkes parasıyla gidip geliyor bişi yapacaksanızda doğru düzgün yapın
Deniz
7 yıl önceIğrenç bi sistemmm orduda aynisi var tiklim tıkış adamlar ustte ayakta coluk çocuk trabzona gelmez diyordum yaa bide muslumaniz elin adami bana surtunemez ya tiklim tıkış araclarda hic hos degil dolmus sisteminin nesi var yahu belediye karli burda ordudakilere sorun bakin memnunlarmi
yusuf
7 yıl öncebiz türkler niye ilerleyemiyoruz anliyormuyuz bunu asıl olması gerekeni yapmak lazimken en basitini tercih ediyor dünya uzayda nasıl bir yapılanmayı tartışırken biz dolmuşların eleştirisine düştük şuan trabzonda tramvay projesinin ileri boyutunu konuşmak vardi
EMİR BAKIRHAN
7 yıl önceNe 15 tl si arkadaş yav. Tak Kartlar yokmu millet onu kullansın ya . Yine vatandaşa dayama var doğru ise
Ahmet
7 yıl öncevampirler izin vermez ona
Vatandaş
7 yıl önceAaa şaşırdım daha dolmuşa adım atma parasının,oturma parasının, inme parasının ne kadar olduğu açıklanmadı neyse hayırlı olsun????
Arzu
7 yıl önceZaten hiç Bi dolmuş ayakta yolcu almıyordu ya ne iyi olmuş ???? ilçelere giden dolmuşlar tıklım tıklım oluyo otobüsten farkları yok zaten
Mahmut
7 yıl önceOtobüste kullanılan kartlar dolmuşta da kullanılabilir olsun.
Özden D.
7 yıl önceYeni sistemmiş. Siz önce Duraklarda o Dolmuşları kullananların Ehliyetlerini nereden aldıklarına, duraklardaki disiplinsizliğe bir çözüm bulun. Yada başlanılan ama bir türlü bitmeyen yol çalışmaların yüzünden çekilen trafik çilesine ....
hhh
7 yıl öncebu dolmuşları değiştirin yada kaldırın cok kotu görunuyorlar
dolmuşçu
7 yıl önceEyvah trafikteki diğer araç sürücüleri yandı desenize bu dolmuşçular bu koca arabayı nasıl sürecekler siz düşünün makasa girmeler aniden sağa kırmalar yolun ortası durup yolcu almalar trabzon şehir içinde araç kullananlara şimdiden geçmiş olsun dileklerimle...
xxx
7 yıl önceşimdide herkese 15 tl kart parası ohh.kafalar zehir.güzel koyun yönetiyonuz
biri
7 yıl önceşu görüntü kadar berbat ,rezil bi dolmuş görüntüsü olabilir mi .bunca güzel estettik araç varken piyasada,,hatta bunları kaldırıp eski fordları koysunlar daha iyi olur..anlayana
Muhammet
7 yıl önceTrabzona metrobüs şart başka çözüm yok
kemal
7 yıl öncetemassız kredi kartı ile ödeme de olmalı. Herkes dolmuş kart almak zorunda değil
can çetin
7 yıl öncemilattan kalma ,pis , hışır ,buz gibi araçlarla vatandaşı taşıyorlar. Bıktık artık.
şahin
7 yıl öncetrabzon un yolları çok geniş ya daha büyük araç geliyor
Kemal kocaman
7 yıl önceDava Adamı darda ve zorlukta belli olur. Şahsi çıkarlar davanın önüne geçmemelidir. Reisin verdiği kararı sorgulayanlar bundan neden Reise selam duruyorlardı.
Mehmet emin birinci
7 yıl önceHelal olsun başkanım ışte siyaset ışte siyasi karakter olması gerektiği gibi eleştirenler birkezdaha okusun örnek alınacak bir yazı . Sayın başkanım sizi tebrik ediyorum . Hayırlı çalışmalar