Trabzon Büyükşehir Belediyesi Kasım ayı meclis toplantısı bugün gerçekleştirildi.
Mecliste şehir içi dolmuş sistemi yeniden gündeme geldi. Dolmuş sistemininin tamamen değişitirilmesi için uzun süredir görüşmeler sürerken 2020 yılının Haziran ayında yeni sistemin hizmete girmesi planlanıyor.
Dolmuş sistemi bir çok açıdan değerlendirilmeye devam edilirken bugün yapılan meclis toplantısında altı aydır modernizasyon çalışmalarının sürdürüldüğü kaydedildi.
Dolmuş modernizasyonuyla, araçlardaki mevcut koltuk sayısının artırılması, engelli vatandaşlara uygun hale getirilmesi ve halkın en iyi şekilde hizmet alması hedeflendiği belirtildi.
Şöforler Odası ve dolmuş esnafıyla görüşmelerin sürdüğü de dile getirilirken koltuk sayısı konusunda henüz net karara varılamadı. Mecliste, koltukların 12+1(engellilere yönelik) , 16+ 1 ve 17+1 şeklinde artırılması gündeme geldi. Böylelikle dolmuşlarda koltuk sayısı için 3 alternatif oluşturuldu ve gelecek günlerde bu sayı net olarak karara bağlanacak.
Tüm Yorumlar (33)
ELYASA
6 yıl önce12+1 eminim ki 20 kişi alırlar bu gözü doymazlar o engelli yerine engelli binmese bile bindirecek oturtacack kişi bulurlar yine dolmuş değişti ama eğitim de verin bazı şöförlere
Velı
6 yıl önceNe kadar ipsız sapsız varsa Trabzon da dolmus suruyor insan dııl sanki koyun tasır gibi araba suruyolar. Dolmusların ıcı pislikten batıyor hepsi bir hastalık yuvası o hurdalar nasıl muayeneden gecıyor orasıda ayrı muamma 2020 hazirana kadar koyun olmaya devam.
Kahraman
6 yıl önceAman sakın raylı sistem getirmeyin meydana ve maraş caddesine sakın. Trabzon merkezde araba trafiği istemiyoruz artık anlayın. Raylı sistem gelmeden isterseniz 30+1 yapın bu trafik sorununu sittin sene bitiremezsiniz
oguz
6 yıl öncetrabzonu su dolmusculara teslim ettiniz
oguz
6 yıl öncediger sehirler metro tramvay lar bu belediyede dolmuslsri yenilemeyi hizmet diye yutturacak
galip demir
6 yıl önceBiz dolmuşları kaldırın belediye araç sayısını çoğaltsın raylı sistem gelsin artık büyükşehir olduğumuzu hissedelim diyoruz yetkililer koltuk sayısı tartışıyor şaka gibi.
sıradan vatandaş
6 yıl önceŞurada bir defada dolmuş mevzusu olsada altında güzel bir yorum olsa.Sevgili dolmuş sahipleri hiç dikkatinizi çekmiyormu?
Tugay
6 yıl önceTrabzonumuz icin cok aci bir vakaa bu mevzuyu bir an once duzeltmeliler kirkyillik dolmuslarla gar garrr garr böyle bise yok yakismiyor bu şehre lutfen ayria akcaabatan yomra tarafina neden metrobus yook ya bukadar olmaz yani artik zamni sanirim akcaabatan hava alani yomraya kadar metrobus olmasi lazmm
61alemdar
6 yıl önceHepsine lafım yok aralarında insan evladı da var. Lakin arabaları yenileyeceğinize kendini şoför sanan sürücü bozuntularını eğitin. Kural kaide öğretin nezaket öğretin.
ibraam.sonkaya
6 yıl önceMemura yüzde 3 dolmuşa yüzde 30 zam.vicdansizlik
M.Akgün
6 yıl önceBazı durakların dolmuşları sorgulanmalı Özellikle karşıyaka dolmuşu adamlar sabahları duraktan dolmadan kalkmıyor bizler ise köyün gibi bekle babam bekle ben protesto ediyorum hiçbir şekil karşıyaka dolmuşunda binemeye çalışıyorum adamlar haklı nasılsa alternatif yok
Zülfikar Hayber
6 yıl önceTaksiden bu transitlere geçiş sonrası Transit'ler çok çirkin yaptı şehri Şimdikiler Belki biraz otobüs vari Büyükşehir'e uygun araçlar olur ve çirkin transferlerden şehir kurtulur.
Kuzeyli
6 yıl önceHaleenn dolmus koltuk yok soferler odasi toplanmis dagilmislar. Siz dolmuslari ayarlayin yillardir size oy verdik dolmus koltugu sayisini ayarlamaniz icinmi. Nerde Tramvay yaa siz yeminle Trabzonlulari aptal yerine koyuyonuz. Tramvay, Tren diye biseyler icad olali nezaman oldu. YaIklar olsunnnn bu belediyeye de hepsinede.At arabasi gelsin yaa nostaljik olur yaa heh belediye baskani bi dusun istersen Aaatt arabasi isini
Yılmaz BAŞKAN
6 yıl önceBelediye başkanlarından bir istekte bulunacağım... Dolmuş durakları belediye otobüs duraklarından farklı olmak şartıyla mahalle içlerinde bile belirli yerlerde ve gerçekten dolmuşların kullanmak zorunda kalacağı duraklar yapılmalı... Her yer dolmuşlar için müsait insanlar böyle bir düzensizlikten bıktılar... Artık buna bir çare bulunmalı...
zübük
6 yıl önceayakta yolcu alınmasın. ki zaten şuan alındığını pek görmüyorum. başka şehirlerde hep ayakta gidiyoruz çok kötü bir durum.
Sevcan üçüncü
6 yıl önceÖğretmen olarak çalışıyorum otobüs saatleri uymuyof dolmuslarda kafasına göre çalıştığı için ulaşımda sürekli sorun yaşıyorum dolmuş beklemek zorunda değiliz dolmuşları daha sık sürede geçmesi lazım
Mehmet
6 yıl önceTrabzon'a gelen bakan süslü püslü sözlerle bölgenin lider şehri diyip, milletin gözünü boyuyor.. Samsun 10 yıldır tramvaya biniyor, daha yaşanabilir bir şehir olmuş. Trabzon hâlâ dolmuşla uğraşsın. Biraz gezen dolaşan ne demek istediğimi anlar.
Akçaabatlı
6 yıl önceAkçaabat Trabzon arasında çalışan dolmuşlarda kapasite sınırlaması yok. 12 kişi oturuyor 10 kilde ayakta gidiyor Trafik polisleri görev aşanında olmadığından kontrol edemiyeceklerini söylüyor. Transit yol olan bu güzergahta kaza olup ayakta yolcu alıp zayiatta dolayı sorumlu kim olacak. Lütfen yetkililer yetkilerini kullansınlar,yarın çok geç olmadan. Para hırsı ile lütfen yolcu istif edilmesin yetkililer dolmuşlara binerek vatandaşın halini görsünler.
DuRsUnTeMeL
6 yıl önceNedense bizim insanımız minibüs taksi dolmuş olunca sesini yükseltiyor o da bir insan hakir görmek küçümsemek çok yanlış. Mesela senede bir zam yapsalar kıyamet kopar bilmezler ki parçaya akaryakıta vergiye senede kaç sefer zam geliyor.Şimdi 2. TL’ye .3.TL’ye ne alabilirsin yok dolmadan duraktan kalkmıyor yok hızlı gidiyor ne yapsın boş mu kalksın? ismi dolmuş. Temizlik onda sizlerle hemfikirim. Yani ülkemizde talan yapan hırsızlık yapan siyasilere tepki koysak ülkemizi soğan gibi soyanlara sesimizi yükseltsek bir yüzükle siyasete girenler şimdilerde milyar dolarların sahipleri onlara tepkimiz koyalım. Yani Çalıyor ama bi şeyler yapıyor demiyelim.
Mahir Selçuk
6 yıl önceErdogdu Çatak dolmuşlarını unuttunuz market gibi çalışıyorlar saati belli değil güzergahı belli degil şöförü durağı insanlığı belli degil tek hat olsun erdogdu kısmı hiç degilse ayıp zamlarla yok olan maaşımız ulaşımda olan sıkıntımız büyük onca parayla yapılan erdogdu yolumuz kaldırımlar dahi araçlar dolmuşlar tarafından istila edildi yazık söyleyecek çok konu var kimin umrunda
Murat
6 yıl önceEn arkada kucak kucağa gitmeye devam yani
Murat
6 yıl önceOooo senin havaalanı dolmuşlarindan haberin yok herlde. Cinnet geçirirsin
Oflu
6 yıl önceYazıklar olsun belediye başkanına bunun vebali bütün oy verenlerin boynundadır
İsa Sayar
6 yıl önceDolmuşlar şu an gayet yeterli. Zaten Trabzon'da trafik de çok olmuyor. Boşuna masraf ettirmeyin.
oğuzhan altmışbir
6 yıl önceTrabzon, bir çok açıdan dolmuşçu esnafına peşkeş çekilmiş bir şehirdir. Bunu değiştirebilecek bir babayiğitte şuan yoktur. Belediye otobüsleri ve şoförleri zaten ayrı bir alem. Birşeyin değişeceği yok aynısının laciverti ile yola devam.
Esnaf
6 yıl önceNe kadar bos insan varsa yorum yapmis yok dolmuscular oyle yok boyle ilk basda kendinize bakin ne kadar pislik varsa sende var sende dolmuscuyu ..atmaya calis dolmuscunun ellerini öpun o kadar milletle ugrasmak idare etmek kolaymi esnaf olmayi bilmeyen bos gezen laf olsun diye konusan insanlar surusu gecmis burda konusuyo meslisde becerip konusamiyan agzi olan dolmuscuya salliyo sen ilk basda kendine bak adammiyim ben diye
Onemli
6 yıl önceDolmuslarda ayakda gitmeye itiraz edenler polis buna ceza yaziyor belediye otobuslerinde 50 kisi ayakda gidiyo polis buna ceza yazamiyo buda adalet turkiyenin durumu bu kimse aglamasin onun icin
İsmail Hakkı
6 yıl önceİstanbul'da yaşıyorum. Geçenlerde Aydınlıkevler dolmuşuna bindim. Yolcu otururken kafanın değdiği yer var ya, kirden kayış olmuş. Tiskindim.
Hizmet
6 yıl önceDolmuşların içi pis imiş dolmuşcu mu pis etmiş arabanın içini? Kimlerin çalıştığı belli değil imiş senin evladının sen yokken ne yaptığını biliyor musun? En ucuz yakıt şuan 6.06 litresi her akşam arabanın deposunu dolduruyoruz, bakımını yaptırır bozulduğunda işten güçten olup sanayide yatarız, kaç tane de vergi verdiğimizi bilmeyin. Belediye otobüsüne bin 1 lira ucuz diye hamsi gibi git sesin çıkmaz. Biz kadınları oturtur varsa imkan erkekleri ayakta götürürüz, aracımız ful dolu olsun bi kadın el attığı zaman ayakta almaz arkadaki araca haber veririz. Hizmet yapıyoruz başın sıkışınca geç kalınca gecenin 11inde 12sinde meydanda biz bekliyoruz. Dolmuş bu dolmadan kalkmaz fakat yine siz mağdur olmayın diye belirli saatlerde duraktan eksik çıkar yoldaki yolcuları alır gideriz. Son durakta benim evim biraz uzak eve kadar atabilir misin dediğinde "mesafeye göre" ücretsiz bırakırız. Dolmuşlar iki hisse 15 gün çalışır bir ortağa. Çoluk cocugumuz var ınsaf. Yine de yaranamadık yolcularımıza.
Osman
6 yıl önceTramvay, raylı sistem artık gelmeli
Süleyman Hacısalihoğlu
6 yıl önceTrabzon dolmuşları kirli koltukları batık ve de yetersiz.. Dolmuşların yolcu taşıma kapasitesi 20 kişilik olmalıdır.. Dolmuş duraklarında onlarca yolcu bekliyor.Bir akşam çıkışı Boztepe durağında 200 cıvarında yolcu bekliyordu.
Umit
6 yıl önceCocuk arabasini kaldirima elimizle cikartiyoruz kaldırıma cikmak icin rampa yapmsmislar postanenin oralarin kaldirimlari hep boyle esnaf dersen dukanini kaldirimlarima kurmus yurumeye yol kalmamis trabzon cok geri kaldi rezillik belediye başkanları ne nane yiyor bilmiyorum tayip erdoganin hatri icin oy veriyoruz bunlara
Volkan
6 yıl önce"Oy Trabzon, Trabzon içi kalaylı kazan" kavurun bizi bakalım kavurun.