Trabzon’da dolmuş modernizasyonu kararı alınmasının ardından Şoför Esnafı Platformu adı altında Yenimahalle Durak Başkanı Emrullah Gürpınar açıklama yaptı.
Gürpınar, aylardır üzerinde çalıştığımız dolmuş modernizasyonu ile ilgili Büyükşehir Belediyemiz ve Şoförler Odası tarafından ortak karar alındığını hatırlatarak “ Özellik belirtmek isteriz ki bizler, şu anki gelir seviyesi ile araçlarımızı alacak güçte olmadığımızı Şoförler Odamız ile her fırsatta dile getirip yeni bir formül bulunması yönünde sürekli Odamıza taleplerimizi ilettik, istişarelerde bulunduk. Büyükşehir Belediyemiz ve Şoförler Odamızın açıklamış olduğu 12+1 sistemi ile araçlarımızı yenileyeceğiz. Büyükşehir Belediye Başkanımız ve Oda Başkanımızın girişimi ile, koltuk artırım bedeli almaması, 40 dolmuşun 80 taksiye dönüştürülmesi ve yeni kurulacak hatlara 40 dolmuşun aktarılması biz şoför esnafını memnun etmiştir. Kendilerine tüm şoför esnafı arkadaşlarımız adına teşekkür ediyoruz. “ dedi.
Gürpınar durakların yeni kurulacak olan hatlara araç çıkışı sağlanmaması halinde yeni alınacak araçların taksitlerini ödeyemeyecek duruma geleceklerini belirerek “ Şehir içinde 21 durak ile yolcu taşımacılığı yapmaktayız. Bu duraklardan yaklaşık 16 durağımızın şu anki gelir seviyesiyle birlikte kredi çekip araçlarımızı yenilesek te, esnafın kredi borcunu ödeyemeyip, araçlımızı bankalar tarafından haciz edileceğini gerek Belediye Başkanımıza gerekse Şoförler Odası Başkanımıza her fırsatta dile getirdik. Bu sebeple; yeni kurulacak hatlara araç geçişleri olmazsa, dönüşüm sağlanamayacağını buradan belirtmek istiyoruz.” İfadelerini kullandı.
Her durağın kendi yolcusunu taşımasının sağlanması gerektiğinin altını çizen Gürpınar “Yıllardır duraklar arası kavga ve sürtüşmelere sebep olan hat sonu ve hat başı levhalarının dikilmesi ile her durak kendi yolcusunu taşımasının sağlanması gerekmektedir. Duraklara geçiş yapacak olan dolmuşların ve Hatsonu ve başı levhalarının dönüşüm süreci başlamadan bir an önce hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bizler kimsenin hakkını alıp bizlere verilmesini istemiyoruz. Biz adaletli, hakkaniyetli ve adil bir çalışma düzeni istiyoruz. Bizler bugün burada sadece endişelerimizi dile getirmek istedik. Büyükşehir Belediye Başkanımız Murat Zorluoğlu’nun bu süreçte bu güne kadar olduğu gibi bundan sonra da verdiği sözlerin arkasında duracağından hiç şüphemiz yoktur. “ şeklinde konuştu.
Gürpınar sözlerini şöyle tamamladı;
Ayrıca şunu da belirtmek isteriz ki; yıllarca şoför esnafı üzerinden rant sağlayan ve şoför esnafı üzerinde bir karşılığı olmayan kişilerin, sanki şoför esnafı menfaatlerine hareket ediyorlarmış gibi davranış içinde bulunmalarını yadırgıyor ve kınıyoruz. Bu kişiler gerek sosyal medyadan gerekse mesaj yoluyla şoför esnafının hamiliğine soyunma girişiminde bulunmaları şoför esnafımız tarafından tepki ile karşılanmaktadır. Bunlar kendi menfaatlerinden başka bir şey düşünmeyeceklerini tüm şoför esnafımız bilmektedir. Bunlara gerekli cevap sandıkta verilmiş, yine verilecektir. Bu güne kadar sesimiz çıkmadıysa Oda Başkanımız gerekli mercilerde hakkımızı savunduğu içindir. Zamanı geldiğinde sesimizin ne kadar gür çıkacağından kimsenin şüphesi olmasın.
Bizler Trabzon Şoförler Odasının üyeleriyiz, Oda başkanımız Ömer Hakan USTA’nın Şoför esnafı menfaatleri doğrultusunda gerekeni yaptığına ve bundan sonra da yapacağından dolayı inancımız tamdır.
Trabzon'da dolmuşçulardan ortak tepki: Böyle olursa dönüşüm sağlanamaz
Trabzon’da dolmuş modernizasyonu kararı ile ilgili açıklama yapıldı
Tüm Yorumlar (35)
ZAZA
6 yıl önceYETER ARTIK AĞLAMAYIN.BAŞKAN ŞEHİR İÇİNE TRAMWAY HATTINI KUR.BUNLARIN DOLMUŞUNA KİMSE BİNMEZ ! !
Murat
6 yıl önceTrabzon sizden bıktı ne esnafı
murat
6 yıl önceBU SİSTEM KOMPLE DEĞİŞMELİDİR. SON ALINAN KARALAR BİRLİKTE VATANDAŞ LEHİNE HİÇBİR İYİLEŞME OLMAMIŞTIR.
Can
6 yıl önceBu zorluoğlu ayağını denk al demektir
Fatih
6 yıl önceHehe zam yapın başladınız ötüşmeye alırız biz size araçları siz zahmet etmeyin
Kerim
6 yıl önceŞimdi bu arkadaşlar neyin peşindeler paramız yok batarız diyorlar 17+1 sistemini savunan bu arkadaşlar o zaman 400.000 liralık otobüsleri nasıl alacaklarını 12+1 de alınacak araçlar 150.000-200.000 lira arası alan arkadaşlar şimdiden mevcut az matematik bilen bunun sonucunu bilir. Zaten Bu süreçte söför esnafı oda başkanının ve yöneticeleeinin gerçek yüzünü görmüştür. Eğer kendilerini güveniyorlar sa seçime giderler. Kimin sandığa gömüleceği o zaman belli olur. Kimse kurnazlık yapmasın bu Emrullah Gürpınar zamanında arabasını Boztepe duragın getirdi burada para kazanamıyor diyerek tekrar yeni mahalle duragın döndü şimdi neyin hesabını yapıyor bunu herkes bilir bu esnafın içinde yalan konuşmayın.
Nokta
6 yıl önceBırakın reklamı, bunca yıldır bu kente eski araçlar ile aldiginiz paranın hakkını vermeyerek hizmet ettiniz. Simdi şoför esnafının parası yok diyerek neyin duygu sömürüsünü yapıyorsunuz. Hergun dolmuşa binen vatandaştan o aracın ışletim bedelini alırken ve dahi 20 yaşında araçları hiç yenilemeyerek sürerken bu paralarida cebe atarken düşünmeliydiniz. Bunca yıl bu memlekette halk otobüslerinin ortaya çıkmasına engel oldunuz mileti kendinize muhtaç sandınız boş meydanda at koşturdunuz, ama sabredin bu başkanda olmazsa diğerinde, bu memlekete hizmet altyapısı sağlam bir toplu taşıma sistemi gelecek. O zaman da saygısızca davrandığınız vatandaşlara nasıl güzel yüzlü davranacaginiz göreceğiz.
Akif
6 yıl önceBirleşmiş milletler olaya el koysa siz yine de anlaşamazsınız. Demek ki iyi bir rant var duraklarda. Öyle ya işler iyiydi değil mi, istiflemelerden aldığınız ücretler sizi paşalar gibi yaşattı değil mi? Bu milleti düşünmediniz şimdi isyan ediyorsunuz. Bu millet sizden yıllarca şikayetçiydi kalkıp kendi kendinize eleştiri yaptınız mı? Para olunca nasıl da birleşip tartışıyorsunuz değil mi?
Mert
6 yıl önceTrabzon'un plansız imarlaşması hem ulaşımı hem alt yapıyı hem çevre düzeni ve ferahlığı bozuyor. Köklü değişimler yapılmadığı müddetçe bu şehir bu sıkışıklıkla patlayacak. Dolmuşçular kendi rantı peşinde siyasiler oy kaygısı peşinde. Şehir o kadar köhne planlanmış ki binlerce insanın yaşadığı yere tek şeritli yollardan gidiliyor, dik bir zemine rağmen yatay zeminde yapılaşma izlenmiyor, absürd bi tere ev yapılıyor toplu taşıma burdan da geçsin deniliyor. Zamanında cahil gibi para için her yere plansız imar verenler bugün bunun sorumluluğunu taşımıyor. Dolmuş olmuş 12+1, 17+1 yarın yine sorun olacak. Akçaabat - Ortahisar - Yomra kesintisiz bir ulaşım ağı ; iç kesimlere doğru da düzenli kılcallar ve yapılaşma gelmeli. Elimde imkan olsa Trabzonu komple yıkarım. Özellikle Son 20 yılda bu şehre ihanet edilmiştir. Siyaseten değil, rant peşinde koşanlar bu şehrin imarını, tarihini, doğasını, refahını tarumar etmiştir.
Celal
6 yıl önceSenin gibi durak başkanı olursa kavga dövüş çıkar çıkmış orda esnafa progobanda yapıyorsun esnafı belediye başkanına kışkırtıyorsun ben bunca yıldır yolcuyum daha henüz yolda 2 ayrı durağın kavga ettiğini görmedim ama kendi durağında şöförler birbiriyle kavga ediyorsa oda senin başkanlık yapamadığının belirtisidir belediye başkanının suçu yok
Serko61
6 yıl önceBakıyorumda yine herkes dolmusculara sallamaya başlamış, sanki Trabzonun her yeri iş kaynıyor bu adamlar gidip çalışmıyor, yahu bırakın insanlar evlerine üç beş kuruş ekmek parası getiriyor, artı memmun olmayan belediyenin heryere otobüsü var gitsin onlara binsin burda bilip bilmeden traş yapmayın.
Dolmuşzede
6 yıl önceBenim bildiğim esnaflık kamu görevidir. Dolmuşlar da esnaf olduğuna göre dolmuş şoförleri de kamu görevini yerine getiriyor. Kamuda halka hizmet anlayışı vardır. Trabzonda dolmuşçulara hizmet anlayışı vardır. İstedikleri gibi hareket ediyor denetim yok denetleme yapanda dolmuşçulardan farkı yok. Şikayet ediyoruz değişen bişey yok. Dolmuşçular bazı duraklarda yolcu sayısına göre hareket ediyor, yolcu fazla ise çıkıyor yoksa durakta bekliyor. Çocuklarını verdikleri okulda öğrenci sayısına göre okula giden öğretmenler, , hasta sayısına göre hastaneye giden doktorlar hakkında ne düşünürler acaba.. ?? Yaptıklarının bundan hiç farkı yok. Kendi aralarındaki telefon görüşmelerinde hiç dikkat edilmiyorlar. Araba boş ise yolda trafiği aksatacak şekilde yavaş gidiyorlar(özellikle Bahçecik). Duraklar belirlenmeli. Yolcunun indirilip bildirilmesi kesinlikle belirten duraklar dışında olmaması lazım. Vs. Vs. Gibi hangi sorunlar konuşuldu hangi sorunlara çözüm bulundu. Trabzonun can damarlarından biri olan dolmuş meselesinde karar alırken neden halkın istekleri sorulmuyor. Karar komisyonunda hakl adına kimler çağrıldı. Şunu yine anladık ki herşey HALK için değil RANT için....... Sadece araçlar yenileniyor.,birileri Kazansın diye . Kısacası benim büyük köyüm ah Trabzonum vah Trabzonum....
ZEKERİYA@NOKTA.
6 yıl önceARAÇ SAHİPLERİ SÜRMÜYOR BAŞKA ŞÖFERLERE VERİYORLAR,,SONRADA BAĞIRIYORLAR,,KENDİNİZ SÜRÜN YOK.
Gökhan
6 yıl önceSayin Zorlugolu biz seni bu dolmuscularin isteklerini yerine getirmek icin secmedik biz rayli sistem istiyoruz Akcaabat Yomra arasi tramvay hatti istiyoruz Cumhurbaskani bunu sözünü verdigi halde siz niye agirdan aliyorsunuz
Mahmut Karabey
6 yıl önceTrabzon'un ismi 'dolmuşistan' olarak değiştirilmelidir. Şehrin yönetimi ise dolmuşçulardan oluşan kıymetli bir meclise bırakılmalıdır. Eski dolmuşlar değiştirilmemelidir. Bu sistemi şikayet edenler tespitinin yapılması akabinde dayak ve işkenceyle terbiye edilmelidir. Dolmuş ücreti ise en az 5 TL olmalıdır. Dolmuşta insan gibi değil; koyun gibi taşıma yapılmalıdır. Şehirdeki bütün yollar dolmuşçuların, yaşayan tüm diğer insanlar ise dolmuşçuların kölesi kabul edilecek şekilde gerekli adımlar atılmalıdır.
Serkan
6 yıl önceBaşkan, dolmuşların içinde kırmızı led aydınlatma olsun.
Trabzonspor 1967
6 yıl önceEmrullah Gürpınar başta olmak üzere diğer duran başkanları istifa etsinler, halkı yıllardır koyun yerine koydu bunlar en pahalı dolmuş ücreti Trabzonda, en yakın mesafe olduğu halde neden bu kadar pahalı? Yıllarca hurda arabalar ile insanları perişan ettiler, şoför düzeni yok, ipsiz sapkınlara kaldı bu iş, birde durak başkanları şart koşuyor çıldırmamak eldemi, Sn. Başkan Zorluoglu bu kelimelere karşı dik dur baskı altında kalma ve kendi programını bildiğin gibi yap, herhalde plaka sahipleri parselledi durakları
Alex
6 yıl önceBunlar yeni arabaları da belediyeye aldırırlar, ne istedilerse elde ettiler yolcuların fikrini alan yok
doğruluk
6 yıl öncehizmet yok öğrenci denildimi lisemi ağızda mırıldanma hurda arabalar kafanıza göre çalışma birde ağlayın ayıp azcık utanın
EA7
6 yıl önceBırakın kendileri ne yapacaklarına karar versinler diyeceğim de hiç bir şey değişmez o zaman..
Celal
6 yıl önceHe arabanizi da devlet mi alsin ne istiyosunuz bi doymadiniz be
Seniha
6 yıl önceÖzelliklede öğrenci yolculardan hiç memnun değiller .Öğrenci ücretini uzatınca söylenmeye başlıyorlar.Doymadılar.
Huseyin hamza
6 yıl önceYe kürküm ye acaba devlet durakları 1trilyonaı verdi ? Vermediyse bunu satan arac sahibi neye dayanarak satıyor ne üzerinden vergi veriyorlar ? Bu kadar para yoksa ? Neden talep var ?Yok inan bu iş trabzona rant değil ye kürküm ye ha bizler istemiyoruz .hafif raylı sistemi istiyoruz
kaplan.
6 yıl önceRaylı sistemi yapın bu iş kapansın.Adamın gücü yok milleti at arabasıyla mı taşıyacak.Satsın durağı başka işte çalışsın.
oguz
6 yıl öncezorluoglu bunlarin emrine girince bunlarda kendilerini buyuk nimet sandilar
Nedim
6 yıl önceTrabzon sizden bıktı vAllahi.rayli sistem istiyoruz.adam gibi hizmet istiyoruz.hem ititlip kakilip hemde somurulmek istemiyoruz
Nokta.
6 yıl önceYorumlara bakıyorumda yazık vAllahi bu atıp tutan insanlara acıyorum bu dolmuş esnafı olmasa sizler işlerinize yürüme gitmeye mahküm olursunuz acele işiniz varsa otobüsmü bekliyecek siniz? Okadar zorunuza gidiyorsa taksiler var gidin binin onlara sizin yaptığınız boş muhabbet burada dolmuşlar şehir içinden kalktımı hepinizin Ne kadar magdur olacağınızın farkında değilsiniz 10 dakikalık yolculuk yapıyorsunuz isteklerinize bakın sizler önce düşüncelerinizi değişin size kalsa dolmuşla evinize cıkacaksın neredeyse iki adım atmaya muhtac insanların sarfettikleri sözlere bakın yaa
Meryem Yıldız
6 yıl önceBence soferler nezaket eğitiminden geçirilmeli. Saygı, konuşma şekli, efendilik çok önemli.Soforculuk basit bir iş değildir. Çoluk çocuk, yaşlı herkesin canı şoförlere emanet.Bilgili ,dikkatli saygılı, kuralları bilen ve uygulayan en önemlisi de sapirli olmak ,öfke kontrolüne hakim olabilmek çok önemlidir.Bunlara uyanlar seferlik mesleğini yapmalı.
Ahmey
6 yıl önceZorluoglu dolmuş konusunda sınıfta kalmıştır kimse kimseyi kandırmasın dolmuş sistemi degistireceksen ordu şehrine ve ya kocaeli şehrine bakilacakti sistem orda ama malesef yine bazı kişiler devletten daha ağır basıyor yazık
İskefiyeli
6 yıl önceSuç bunlarda değil bunları konuşturan belediyede,al 50 tane daha otobüs sic bunların çarkına
İskefiyeli
6 yıl önceSuç bunlarda değil bunları konuşturan belediyede,al 50 tane daha otobüs succ buların çarkına
Yolcu
6 yıl önceRabbena hep bana, durak hat plaka fiyatlarını da yaz,
Yolcu
6 yıl önce1.5 trilyonluk hat var ama araba değişecek para yok:)
Nedim
6 yıl önceNokta nikli dolmuscu arkadaş sözüm sana.dolmuscu olmasın demiyor bu millet. Dolmuscu olmazsa bilmem ne demişsin.musterin olmasa dolmuşu kicinami sokacan? Dolmuscu olsunda bu milleti enayi yerine koyup hergun iteklemeyin. Önce adam olun araçlarımızda adam gibi olsun. Hem para verip hemde itile kakila evime gitmek istemiyorum.
Gamze
6 yıl önceBunlari oturup konuşana kadar , trafik kurallarina uymayanları konuşsunlar, ne saga ne sola bakiyolar, yolcu birakirken yolun ortasinda duruyolar.resmen kaza sebebidirler.ozellikle akcaabat dolmuslari, lutfen dikkatli sürün , siz de 1 cansınız ,yolcular da...