Trabzon’da parayla dolmuşa binme sisteminin ortadan kaldırılacağının ve kartlı sisteme geçiş için çalışmaların yapıldığını duyuran Haber61 bugün konuyla ilgili olarak ilk ağızlardan önemli açıklamalar aldı.
BELEDİYE İLE GÖRÜŞECEĞİZ
Trabzon Şoförler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta, projenin olduğunu doğrulayarak çalışmaların devam ettiğini söyledi. Haber61’e konuşan Usta , belediyenin de bu sisteme sıcak baktığını belirterek “2021 yılına kadar süre var. Bahsi geçen proje için birkaç firma ile de görüşmelerimiz oldu. Ekonomik durum göz önüne alındığında 100 Bin TL’lik araçların 150 Bin TL’ye çıktığını görüyoruz. Çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Projede engelli vatandaşlarımızı da düşünerek uygulamadan yararlanmasını planlıyoruz. Gelecek günlerde belediye ile bu konuda yeniden toplantı yaparak konuyu gündeme getireceğiz” ifadelerini kullandı.
1 YILDIR ÇALIŞILIYOR
Dolmuş sisteminin tamamen değişmesiyle ilgili Akçaabat Minibüsçüler Kooperatif Başkanı Abdullah Sevim de Haber61’e konuşarak 1 yıldan beri kartlı sistem ve yeni araçlarla ilgili çalışmalarının sürdüğünü söyledi.
Sevim “1 yıldan beri süren çalışmalar var. Erzurum, Erzincan, Adapazarı, İzmit ve İstanbul’da bu uygulamalar yapılıyor.” dedi.
Sevim düşünülen sistemi ise şöyle anlattı;
Akçaabat’ta 583 plaka ve 290 araç bulunuyor. Bunlar birleşecek ve 97 yarım otobüs ile elektronik kart sisteminde çalışacak. Ödeme konusunda havuz sistemi oluşturulacak ve otomatik ödeme ile anlaşılan bankalara para gönderilecek. Burada toplanan plaka sahiplerine eşit oranda bölünecek. Araç alma konusu ise en basit olanı. Çünkü önceliğimiz mevzuat konusu. Biz UKOME’ye gerekli raporumuzu sunduk.
Yeni araçlar, 25 kişinin oturabileceği , ayakta yolcu alınabileceği ve engelli rampasının da bulunacağı araçlar olacak. Zaten engelli rampası olma mecburiyeti 2018’in 7. ayında alınan kararla yürürlüğe girmişti. Ayrıca zaten 2020’nin sonunda 10 yaşını doldurmuş araçlar da taşımacılık yapamayacak.
Trabzon'da dolmuş sistemi değişiyor! Açıklamalar geldi...
Trabzon'da dolmuş sisteminin tamamen değişmesi konusunda Trabzon Şoförler Odası Başkanı ve Akçaabat Şoförler Odası Başkanı Haber61'e konuştu.
Tüm Yorumlar (62)
musa
7 yıl önceNe yaparsanız yapın dolmuşa binmem
erdem
7 yıl öncekartı bırıkında fiyatlar cok kazık...yomrA trabzon arası 3 tl...turkiyede cok yer gezdım trabzon kadar pahalı ulaşim gormedım....bırakın bu işleri kartla odeme yapilacakmi,ş....
murat
7 yıl önce25 KİŞİLİK ARAÇ + AYAKTA YOLCU = AHIR... cemiyet başkanları mercedes....
davut
7 yıl önce5 dakikalık hat hemen hepsi, vatandaşı ayakta taşımak çözüm mü? Kardeşim belediye otobüs koysun otobüs.
emrah
7 yıl öncebelediye başkanı 2021 e kadar bizi sizin kokmuş dandik yazın arkada cam açılmayan dolmuşlarınıza bindirmeyi layık gördü demek seçim de görüşürüz.
serkan öztürk
7 yıl önceBüyük konuşma musaaağğ
Ars
7 yıl önceDolmuşsa nasıl bineceksin boş olanını bekleyeceksin
Türk 1461
7 yıl öncekaldırın Allah aşkına şu dolmuşları!!!!! kümes gibi dolmuş mu olur
zübük
7 yıl öncediğer şehirlere göre en iyi olayımız ford transit dolmuşlardı. şimdi onu da kaldırıyorsunuz bravo.
yakup
7 yıl öncebırakın dolmuş işini. tek kurtuluş hafif raylı sitem.
MEHMET
7 yıl önceHaklısın ama her yer öyle şuna bulancak giresun arası 3,5 lira 10 kmlik yol
Ramazan
7 yıl önceErzurum'da belediye otobüsleri kartlı normal dolmuşlar keş para ile calisiyor. Daha ülkeden haberi yok. Açıklama yapmış.
Nurşen
7 yıl önceHer şeyden önce belediye otobüslerinin ve sefer sayısının artırılması gerekiyor. Trabzon kırsal nüfusun da kalabalık olduğu bir şehir. Daracık bir sahilimiz var, hemen dibinden dağlar yükseliyor ve insanlar günde bir veya iki seferden ibaret olan taşıtları bekliyor saatlerce. Çömlekçi'deki durak büyük sorun, Rize tarafındaki ilçelerden gelenler Moloz'a geçebilmek için Çömlekçi'de inip iki dakikalık yola yeni bir dolmuş parası vermek zorunda kalıyorlar senelerdir.
SELİM ŞAN
7 yıl önce5 YAŞINDAN ESKİ DOLMUŞ OLMAMALI
emrah
7 yıl önceçoğu il de karsan firması nın güzel minibüsleri var gayet ferah güzel ama neden dir bilinmez bu trabzonda ki dolmuşçular bu ford sevgisini anlamak zor yeri geldiği zaman abd yi yuhlarsınız ama ford un 90 model dandik minibüslerin den vazgeçmezsiniz karsan var yerli minibüs işte
Can
7 yıl önceTranwayyyyyyy
Poffffff
7 yıl önceHani tramvay Trabzon cok geride kaldı. Turkıyenın en kotu sehırlerınden biri gelısmıslık sırasında. Sadece ismimiz var. Sahte bahar yasıyoruz araplarla. Tranvay yapın yormadan akcabata. Hatta arsınıde katın. 2000 de neyse sımdıde o Trabzon. Cocuklugumun dolmusları hala duruyor. Comlekcı yapılmadı. Terminal yapılmadı. Boztepeye cıvı cakılmadı. Yol yok trafik felc. Sanki trabzonda orman yok botanik bahcesı yaptılar. O da lazımda once dıger sorunları cozun. Utanıyorum sehrımden. Uzuluyorum. Siyaset umrumda degil. Kim neye oy verirse versin Trabzon sevdalısına versin. Boynuna but Trabzon kaskolu takan Trabzonlu olmuyor. Bir sahil yok oturmaya simdi yapacaklar. Oda nasıl olacak bakalım. Kent estetıgı sıfır. Meydan ve cevresı harıc her yer harabe.
...
7 yıl önceAkçaabat dolmuşları belediye otobüslerine dönmüş ayakta yolcusu olnayan dolmuş yok gibi.ücretler desen pahalı.Trabzon a tramvay gelmesi lazım .ya da en basitinden otobüslerin sefer sayılarının artması lazım.dolmuşta kartlı sisteme geçişin bi katkısı olacağını düşünmüyorum
memo
7 yıl önceyolcu alışmış 2 mt bir inecek var demeye ona cözüm varmı
bay x
7 yıl önceSamsundaki gibi Darıca _Yomra arası hafif raylı sistem ( metrobüs) yapılmalı
Zeynel
7 yıl önceBu uygulama tamamen dolmuşculara ve plaka sahiplerine yarayacak . Ben 2.5 tl verecem ve koltuklar doluysa ayakta gideceğim öylemi ? Ayrıca biz şehir merkezinde görüntü kirliliği oluyor çok büyük dolmuşlar küçülsün derken daha büyük araçlar olacak diyorsunuz !
Kokucan
7 yıl önceAynaya bak tavuk görüyosan öyledir bencede tavuk göreceksin
Hoyrat
7 yıl önceHarika işler yapılıyor. 2023 hedefleri arasına da koyabilirlerdi bence anlamlı olurdu. İnşAllah daha da güzel günler göreceğiz. Durmak yok devam.
VOLKAN
7 yıl önceTRABZON BUYUKSEHİR FAKAT HALAA KUCUKSEHİR GİBİ YONETİLİYOR;MİNUBUS FİYATLARİ İLE BELEDİYE OTOBUSU FİYATLARİ FARKLİ ;HALK OTOBUSU YOK;OTOGARİ YOK;TRABZONDA HİCBİR DEGİSİM YOK YİLLARDİR AYNİ TRABZON ;TRABZON HALKİ BİRSEY İSTEMİYOR GALİBA BU SEHİRDE BEN ONU ANLİYORUM SADECE TASİMACİLİKTA DEGİL HERSEYDE ;DİGER SEHİRLERLE BAKİM MUKAYESE EDİN GORURSUNUZ
oguz
7 yıl öncekafaya bak millet metroyla tramvay la yolculuk yapar bizim ulasimda ki yenilik anlayimis minibus ten yarim otobuse gecis helal sana trabzon
????
7 yıl önceBi bu eksikti
Serdar yalçıner
7 yıl önceRaylı sistem.....
Temel
7 yıl önceHaklısınız Trabzon Türkiyenin en pahalı şehri. KTÜ-Meydan arası 2,5 lira. 10 dakikalık yol.Yazıklar olsun insanlarını dolmuşçuların insafına bırakan belediyeye! bir de oy isteyecekler!
Taha
7 yıl önceŞöferler eski münibüsleri kullanmaya çok mu meraklı? Kim istemez kullandığı aracın yeni olmasını..peki hani para nerde tabi lafa gelince herkes külhanbeyi sadece kendinizi düşünün...
dermanbey61
7 yıl önceDolmuşculara ayakta taşıma serbestliği verilirse her gün araçta mutlak sıkışıklıktan dolayı bir kişi ölür 25 kişi oturarak şehir içi taşıma işlemi yapılmalı
Faruk
7 yıl önceÇözüm deĝil bu tür kararları halkla beraber iştişare ederek çözüm yolları bulmalı acaba bu işin içinde rant mı var
Nuri Yomralı
7 yıl önceYıl olmuş 2020 biz hala dolmuş sistemini şöyle mi böyle mi olsun diye tartışıyoruz, çoğu avrupada 17 ülke gördüm, hiçbirinde dolmuş sistemi görmedim, kaldırın şu dolmuş sistemini , yaygınlaştırın toplu taşımayı kurtarın Trabzonu 3. Sınıf şehir olmaktan
Ali kasap
7 yıl önceyarım otobüs yeterli değil.Besikdüzünden of.a kadar RAYLI sisteme geçin.trabzon dolmuş taşımacılığında türkiyen in en geri kalmış ili.yetgililere önemle duyurulur.
Gümüşhane
7 yıl önceO bir şey mi Gümüşhane de üniversite çarşı arası 2.5 lira ,????
Feyza
7 yıl önceBir yerin ulaşımı o yerin gelismisligini gösterir. Her gün iş çıkışı dolmuş otobus pesinde koşmaktan gına geldi. Gelişmiş bir sistem olmadıktan sonra hepsi boş.
emrah
7 yıl öncekonu basit akçaabat dolmuşları mercedes olarak devam eder trabzon daki tüm dolmuşlar bir çok ilde kullanılan karsanın jest minibüsleri kullanılmalıdır .
Mustafa
7 yıl önceGelecegin meslekleri.dolmusculuk.danismanlik.millwtvekilligi.????
Zeynelabidin
7 yıl önceBu sisteme lütfen geçmeyin Mevcut sistemi çok iyi.Taksiden bir farki yok kisa dolmuslarin.tabi bazı eksikler vardır mutlaka.Bunlar üzerinde çalışıp bazı rütuşlar yapilabilir.obur türlüsü konfordan uzak olur.Dusunsenize mevcut dolmuslarla meydandan tıp fakültesine 5 10 dakikada gidilebiliyorken,yarim otobüs yaklaşık 40 yolcu alır ve bu şu demek fakülteye 20 dakikadan az gitmemek demek.engelliler için dizayn edilmiş araçlar düşünülebilir belki...
Feratu
7 yıl önceİnsan haklarına uygun toplu taşıma sisteminden, insan haklarına aykırı toplu taşıma sistemine geçiş. Yani vatandaştan banane..
Duygu
7 yıl öncedolmuş hangi devirde kaldı? artık tamamen kalkmalı, herkes evinin önünde inmek zorunda mı obez oldu herkes iki adım yürüsün.
Avni
7 yıl önceDolmuşlardan önce kafa değişmeli, saygısız terbiyesiz şoförler uzaklaştırılmalı, sonra dolmuşlar değişmeli.
oguz
7 yıl öncebu dolmusculari simartan gumrukcu
Ümit
7 yıl önceUzaktan davulun sesi hoş geliyor tabi bırakın dolmuşçulara ve dolmuşlara laf sokmayıda akli seslim şeyler yazın dolmuşun kokusınu sevmiosan binme kardeş taksi tut sende 3 tl yide çok gören arkadaş mazot fiyatından hanerin yok sanırım yahu devlet yapmadın mazota zam ticari araçlara indirim getirsin Herkes yararlansın ki bunu özel yatlara yapıyorlar Vergi almıyorlar yolcuda rahat etsin dolmuşçularda herşeyde pahalılık ayyuka çıkmışken dolmuş ücretlerini çok göremyin bence
Mete
7 yıl önceÖnce o leş gibi kokan minibüslere çare bulun. Ne camı açılır ne kliması çalışır. Kart önemli ama pardon.
Şefik köse
7 yıl önceŞahsi görüşümce, bu uygulama ekonomik olarak şehirde bir düşüş sağlayabilir, çünkü sicak para akışı büyük çoğunlukla dolmuş sektörün de oluşuyor. Kafeler dahil olmak üzere tüm işyerleri kartla alışveriş yapiyor. Bu uygulama ile birlikte herkes tamamen bankalara muhtaç edilir. Sıcak para akışı kesilirse ekonomik anlamda sıkıntı yaşanacağı görüşündeyim. Saygılar.
hasan
7 yıl öncegümüşhaneye üniversite açılmasının sebebi zaten esnaf kalkınsın
Savaş
7 yıl önceKart doldurup otobüse binmeye üşeniyoruz, dolmuşta neyin kartı ? Nakit her zaman candır. Olduğu kadar harcarsın, yoksa harcamazsın.
hakan
7 yıl öncemadem ayakta gidiyorum dolmuşun ne anlamı kalıyor? Vereceğim para da düşecek mi?
İstanbul
7 yıl önceArabistan’da metro olması lazım ????
Trabzonlu
7 yıl önceBilbordlarda hafif raylı sistem projesi tamam diyor,tamamda birde şu rayın ucunu görebilsek...
Yomra Lee
7 yıl önceYıl olmuş 2020 biz hala dolmuşun şeklini konuşuyoruz, toplu taşıma yaygınlaşmalı ve dolmuş belası sonlandırılmalı
Tamam
7 yıl önceHayırlı olsun
Dolmuşcu
7 yıl önceBişe diysiniz ama ne diysiniz sizin anneniz eşiniz kardeşiniz bu dolmuşları kullanıyor 15liralık hurda dediğiniz arabayla biz neler taşıyoruz bide 150binliralık arabalan onlarımı taşıycaz adam koyunlan biniyor dolmuşa gitsinde istanbulda binsin da görelim fuzili muhabbet bunlar
Trabzonlu
7 yıl önceToplu taşıma yaygınlaşacak belediye işe el atacak bizlerde dolmuşa mahkum olmayacaz olay basit
Mehmet
7 yıl önceNiye kimse..akcaabattan KTÜ..ye kadar raylı sistem yapılsın demiyor..d dereden..fatihe akşam ve sabah saatkerinde felç oluyor uogunlukdan...boş işler peşinde cemiyetler..arabaları yenilesinler yeter..ayakda yolcumu olurmuş..belediye otobüsüne Mi dondurecekler dolmuşları..çok saçma...
Yunus Emre
7 yıl önceÇok haklısınız fiyatıda 3 tl yaparlar eşeğiz ya biz ayakta gidelim
erdem
7 yıl öncetrabzonun ulaşım çeşitliliği artırılmalı dolmuşa veya otobüse mahkum kalmamalı vatandaş. Tramvay sistemi şart abi
Ümit
7 yıl önceHerkes dolmuşa mecburdur. Kapıda arabası olanlar bile gün gelir dolmuşa biner. Ceza yazılmasın yada benzinden kazanmak için.. Buradaki rant halk için değildir.. Şöför lük yapan insanların emeğinden çalmaktır. Mal sahibi şoförü düşünmez,.. Cebini düşünür... Trabzon da iş sektörü olarak bir fabrika yok. Eğitim sistemi malum.. Kpss den güzel bi puan da alsanız adamınız yoksa işsiz bile kala biliyorsunuz.. Durum bu iken 30 yaşına yada 50 yaşına gelmiş şoförler kalkıp kalkınmada garson olamaz. Bir giyim mağazasında kasiyer lik yada satış personeli olamaz. Ne olacak bu insanlar? Adam mı vursunlar hırsızlık mı yapsınlar.. Konuşuyorsunuz çözüme geldimi büzüşüyorsunuz. Herkes cebini düşünür kimse kimseyi düşünmez. Yazık bizim gençlerimize yazık bizim halkımıza.. 5 yıldır bu lanet işten kurtulayım diye çaşmadığım kapı kalmadı. Belediye başkanından tut kaymakamından ve Süleyman soylu yardımcı olacağını vaad edip olmayan insanların eline düşmüşken daha çok çeker bu millet. Saygılarımla.
Sadık Yılmaz BULUT
7 yıl önceŞana-Akyazı arası metro olmak kaydı ile Akçaabat'a kadar raylı sistem Ayrıca, Trabzon-Söğütlü-Akçaabat deniz taşımacılığı olmadıktan sonra ne yaparsan yap çözemezsinin trafik sorununu
Hanzo
7 yıl önceTrabzon kadar dandik araç ve ulaşım ağının olduğu başka bi yer yok.
Mami
7 yıl önceUlan utanmazlar 100 bin tlden 150 bin diyor bu l transitler 30 bin lira bile etmez kimi kandiriyorsunuz
ŞENOL İSKENDER TÜTENK
7 yıl önceHani hafif raylı sistem gelecek diyordunuz 10 yıldır gelemedi ?nerden geliyor acaba yoluna gitsek ????