Trabzon’da Hekim-sen, ‘dövülüyoruz, öldürüyoruz ve ek ödemelerle kandırılıyoruz, 1-2 Ağustos’ta iş bırakıyoruz dedi. Hekim-sen Trabzon Şube Başkanı yapmış olduğu basın açıklamasında şu ifadelere yer verdi;
“Sağlık ve sosyal hizmet kolunda görev yapan kamu çalışanları olarak ortak taleplerimizi ve haklı mücadelemizi daha yüksek sesle haykırabilmek ve hakkımız olanı alabilmek adına sağlık alanında aktif 21 Sivil Toplum Kuruluşu ayrı yönlerimizi bir kenara bırakarak SABİM ismini verdiğimiz platform çatısı altında bir araya geldik.
Toplu sözleşme taleplerimizi belirleyerek, platformun büyük çoğunluğunun katılımıyla 1-2 Ağustos’ta ülke genelinde iş bırakma kararı aldık. Çünkü dövülüyoruz, öldürülüyoruz. Her türlü izinde kesilen ek ödemelerle kandırılıyoruz.

“Yoksulluk sınırında maaşlara çalışıyoruz”
Bütün bunlar yetmezmiş gibi; üstlerimizin mobbingine uğruyoruz ve sonuç olarak, tükeniyoruz!
Tırnak makasıyla AVM’lere girilemeyen bir zamanda; silahlı, bıçaklı şahıslar polikliniğe, acil servislere kadar ellerini kollarını sallaya sallaya girebiliyor ve bizlere kamu hizmeti sunarken şiddet uygulayabiliyorlar. Hastanelere konulan metal dedektörler adeta bir SÜS görevi görüyorlar. Dr. Ekrem Karakaya’nın Konya’da silahlı saldırı sonucu hayatını kaybetmesinin üstünden 1 yıl geçmesine rağmen ne yazık ki hala gerekli dersler alınabilmiş ve sağlıkta şiddetin önüne geçilebilmiş değil. Bizler şiddetin gölgesinde sağlık hizmeti sunmaya çalışıyoruz.
“HER EŞİTLİK ADALET DEĞİLDİR”
Çeşitli kalemler altında ödenen ve emekliliğe yansıtılmayan ek ödemelerle avutuluyoruz, kandırılıyoruz. Gerçek enflasyon karşısında bizlere %17.5 zam reva görülürken, emekliliğimize yansımayan seyyanen zam ile eğitimli olmanın cezalandırıldığı bir tablonun kurbanı oluyoruz. Seyyanen demek; herkese eşit demektir. Fakat unutmayalım ki; her eşitlik, adalet değildir. Adil bir dağılım içinse mesleklerimize sahip olmak için çekilen çilenin, çalışırken yıpranmanın, alınan riskin gözetilmesi gerektiğini düşünüyoruz.
Alım gücümüz büyük bir hızla azalıyorken, fazla mesai ücretimiz, iş hukukuna göre normal mesaimizin 2 katı olması gerekirken, bizler yarısından az alıyoruz. Özellikle büyükşehirlerde kiralarımızı ödemekte zorlanıyor, çocuklarımızın eğitim masraflarını karşılayamıyoruz.

Aile Sağlığı Merkezlerinde görev yapan aile hekimleri işveren, aile hekimliği birimleri ise işletmeye dönüştürülerek kaderlerine terk ediliyor. ASM’lerin masraflarını artık hekimler kendi ceplerinden karşılamaya başlamış, güvenlik görevlisi bile olmayan aile hekimliği sistemi çöküş dönemine girmiştir. Sağlık sistemindeki kargaşa ve huzursuzluk nedeniyle, hekimlerimiz, hemşirelerimiz, ebelerimiz, teknikerlerimiz, teknisyenlerimiz; genel idari, teknik ve yardımcı hizmetler sınıflarındaki çalışanlar gibi sağlık ekibinin hiçbir üyesi artık nefes alamıyor.
Daha ne kadar dibe batabiliriz? Diyoruz. Ama her geçen gün daha kötüye gidiyoruz. Toplu Sözleşme Görüşmelerinin başladığı bugün belirtmek isteriz ki, yetkili sendika Sağlık-Sen’in toplu sözleşme teklifinde ileri sürdüğü, “dayanışma aidatını” kabul etmiyoruz. Sendikal ikramiyenin barajlara bağlanmasını kabul etmiyoruz. Sabit ek ödemede artış talep edilirken, bu artışın ayrımcılığa yol açarak “tabip dışı” kadrolara istenmesini kabul etmiyoruz. Demokratik tepkimizi meşru zeminde göstererek, hep beraber, tek bir ağızdan “artık yeter, hakkımızı verin” diyoruz.
Biz sağlık çalışanları olarak herkesten iyi biliyoruz ki; sağlık, en temel haktır. Ülkemizde oluşacak ideal sağlık sisteminin en büyük destekçisi olan bizler, hastalarımızın nitelikli tedavi olma, bakım alma ve iyileşme hakkını savunduğumuzun bilinmesini arzu ediyoruz. Pandemide ve her türlü zorlu şartlarda hastalarımıza verdiğimiz fedakârca hizmetin unutulmamasını bekliyoruz.
Nitelikli sağlık hizmeti için verilecek bu mücadelede sadece kendimiz için değil, hastalarımız için de mücadele ettiğimizin bilinciyle, tüm halkımızı yanımızda olmaya davet ediyoruz.
Bu sebeplerle hakkımız, halkımız ve hastalarımız için, ideal bir sağlık sistemi için, bugün ve yarın acil işlemler dışında sağlık hizmeti sunumunu durduruyor, iş bırakıyoruz.”
Tüm Yorumlar (23)
ali g
2 yıl önceBi siz doymadınız bu ülkede
Atacan.
2 yıl önceSonuna kadar sizleri,onurlu mücadelenizi destekliyorum.Ötekileştirilen, aşağılanan ve vatandaşın önüne atılan meslek onurunuz için yolunuz açık olsun.Gece ve gündüz büyük özveri ile sürdürdüğünüz mesleğiniz için yaptıklarınız her türlü takdire şayan.Umarım yurtdışına giden değerlerimiz bir an önce hak ettikleri değeri bularak geri dönerler. Sizin değerini ancak yarın muayene olacak hekim bulamayınca anlarlar.O zaman Suriyeli Afgan Pakistanlı doktorlara kıçlarını açınca anlarlar.İş işten geçince
denz
2 yıl önceolabilir.
halkıniçinden
2 yıl öncebu ülkede sağlıkçılar ayrıcalıklı bir kesim oldu, herkes işini yapıyor, yok dövülüyoruz öldürülüyoruz, geçin bunları...
taraftar
2 yıl öncebirisi bunlara maaşlarını sorsa aldıkları döner sermayeyi de aylık merak ediyorum dürüstçe söyleyebilecekler mi. döner sermaye dahil yeni başlayan dahil 50 bin tl den aşağıya maaş alan var mı ?
Popstar celal
2 yıl önceDoktor hasta ben hasta benden iyi midir ki.ah dedim ağladım yaremi bağladim
Refik ali
2 yıl önceGeçinemeyruz be hemşerum..dolmuslar pahali oldi
Yakup bişerref
2 yıl önceTrabzonspotda amigo kalsaydık daha cok para maaş alirdik
Kenan
2 yıl önceAllah gözünüzü doyursun emi.ne doymaz bişey oldunuz siz ya.bu ülkede asgari ücretle geçinmeye çalışan milyonlarca kişi var.utanmadan birde geçinemiyoruz diyorsunuz.siz böyle devam edin bakalım yakında maaş alabilecek bir devlet bulabilecekmisiniz.altınızda son model arabalar tatiller eşe araba çocuğa araba ama geçinemiyoruz diye ağlayın beter olun
hoca
2 yıl önceAllah sizi doyursun, bir doymadınız gitti. 50 bin lira maaş artı döner daha ne olacak döner sermayenizin 3/1 kadar insanlar maaş alamıyor.
kenan
2 yıl önceAç gözlü vampirler gözünüz doymuyor
Serdar
2 yıl önceDoktorlar ağlamaya devam ediyor, davamız para davası değildir ama şu an bir akademisyen lise mezunu memur ile 2-3 bin lira farklı maaş alıyor, YÖK başkanının umurunda değil, çünkü onun maaşı benimkiyle aynı değil, yoksulluğu da paylaşalım diyor bir de, paylaşalım sen benim maaşımı al ben de seninkini, doktorlar gibi ağlayıp iş mi bırakalım hakkımız için
Trabzon of
2 yıl önceEv kiraları olmuş 20.000 bin bir kilo et 500 olmuş bir kilo ekmek 45 lira bir litre benzin 36 lira bir haşlama 150 lira ayıptır ayıp bu adamlar yurt dişina çiksin aylığı en az 3 yüz bin lira kimi savunuyorsun sen amacınız ne hasta olunca sizi yönetenler değil bu doktorlarımız can veriyor bize lütfen daha cok üzmeyin bu insanları yoksa devlet hastanesinde 6 ay randevu bekliyorsunuz doktorlarımız kalmadı devlet hastanesine calişacak
Trabzon of
2 yıl önceBu kafayla gidersek bu doktorların değerini bilmezsek devlet hastanesinde 6 ay bekliyorsunuz randevu için neden özel hastanelere gidiyorlar anladınızmı varsa paranız gidin siyasilerin hastanesine orada 6ay randevu beklemeyin Allah size akıl fikir versin vatandaş
AliT
2 yıl önceYüzünüze gözünüze dursun aldığınız para beğenmiyorsaniz gidin evinizde oturun bir hastanın muayenesi iki dakika sürmüyor özelde paraya para demiyorsunuz devlet hastanelerinde çalışan pratisyen doktor yan gelirler hariç kuru para otuz bin lira maaş alıyor döner yardımlar kırkı geçiyor hastaya kibirli bakıyorsunuz hasta size hocam neyim var diyemiyor aldığınız parayı hak etmiyorsunuz bırakın gidin
ortaya konuşan
2 yıl önceAdamlar haklı dağılın. Trabzonspor’da sağ bekin 1 yılda aldığı parayı bunlar ömür boyu alamaz. Müteahhit bir daireyi birebir karla satsa sesiniz çıkmaz. Galerici alsatçı bir arabadan bunların maaaşını bir kalemde kazansa hakkıdır deriz. Beğenmezseniz gidin derseniz de giderler alayının lisanı var. Sonra özellerde doktor ararız. Devletteki doktorlar, öğretmenler, mühendisler bizim için desteklenmelidir
AliT
2 yıl önceOrtaya konuşan ne diyorsun sen bunlar galerici değil mutahit hiç değil önce insan sağlığı bu zat lar iki gün çalışmayacak doktor olmadığından belki de hasta ölecek o hasta senin baban veya benim anam olsa ve doktorsuzluktan ölse yine aynısı gibi konuşurmusun vatandaşa saygısızlık yapma adam gibi yazı yaz
ortaya konuşan
2 yıl önceAliT, madem galerici değil mütahit hiç değil önemli iş yapıyorlar haklarını istemeleri kimsenin zoruna gitmemeli. Mütahit iki gün çalışmasa sorun olmaz dediğin gibi o zaman bunlara hakkını vereceksin. Bildiğim kadarıyla bütün aciller açıktı bir de. Allahtan diğer ülkeler gibi vijdansız değiller. Bu adamlara eylem yaptırmak ayıptır. Doktor dediğin adam ay başı hesabını yapmayacak. Adamlara camımızı emanet ediyoruz. Aldığı ücreti çok gören varsa ÖSS sınavı orada girsin doktor olsun
Rıza
2 yıl öncePlatform kuruyorlar Hekim sendikası dışındaki sendikaları basın açıklamasına cağırmıyorlar.Toplasan 25 kişi ile basın açıklaması yapıyorlar.
AliT
2 yıl önceOrtaya konuşan doktorun parasında pulunda kimsenin gözü yok doktor sen ben varız diye doktor olmuş insan olmasa doktora ihtiyaç yok doktorun bir ayrıcalığı var ama doktorluk yemininde hastayı mağdur edemez hasta yoğun bakımda iken hastayı hemşireye teslim edemez böyle bir hakka sahip değil amaçları para değil gündem yaratmak para yetmiyor diyorlar bindiği araba en ucuz bir buçuk milyon kaldığı ev villa sen kimi savunuyorsun
Ortaya konuşan
2 yıl önceAliT. Yanlış olduğunu bile bile mi bunları yazıyorsun anlamadım.Sağlık müdürlüğüne sor acil ve yoğun bakımlar kapalı mı açık mı? Tamam boşver en haklı sensin. Doktorun arabası evi mi olurmuş. Dediğim gibi gir ÖSSye nasıl doktorluk yapılır hepsine göster. Anam yoğun bakımda yattı. Doktor ameliyatını yaptı tedavisini programladı hemşirelere emanet etti. Hemşire hanım kızlarımız da değerli.Niye,doktor ağaçta yetişmiyor, sayıları az ameliyatı polikliniği var başka hastalar için. Gerçek hasta bilir
AliT
2 yıl önceOrtaya konuşan sana daha cevap verecek değilim doktorun evi arabası olurmu diyorsun hastaneyi demiyorum git sağlık ocağının yanında otur aile hekiminin bindiği arabaya bak senin ne iş yaptığını biliyorum yazılarına bakarsan köyden aşağı indiğin yok bu sohbet için sana teşekkür ederim Allaha emanet ol derler ya zenginin parası fakirin ağzını yorar bizimkisi o misal kal sağlıcakla
Ortaya konuşan
2 yıl önceŞehirli cahil olacağıma köylü olmaktan hep gurur duydum. Birileri gibi güce tapmam. Ülkede en iyi arabaya binen en iyi evde oturanlar hakimler savcılar doktorlar mühendisler öğretmenler değil. Birisi oturacaksa bunlar oturmalı. 2 tl ye aldığını 10 tl ye satanlar, başkaları üzerinden para kazananlar, al satçılar, ihaleciler değil. Öğretmen maaşı çok az desem tatili var dersin. Gerçek para sahiplerini eleştirin yiyorsa. Elalemin çocuklarının futursuzca harcamalarını görün.Dirsek çürütenleri değil