| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 04 Eylül 2023 18:48

Trabzon'da Atatürk baskılı giysi tartışmasına resmi açıklama geldi

Trabzon Büyükşehir Belediyesi Başkanı Murat Zorluoğlu'ndan Atatürk baskılı giysi tartışmasına cevap geldi.

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, Kunduracılar Caddesi’ndeki bir iş yerinin önüne konulan cansız mankenlerle ilgili zabıta ekipleri tarafından yapılan işlem hakkında ortaya atılan iddialara cevap verdi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, bahse konu iddialarla ilgili şu ifadeleri kullandı;
“Kunduracılar Caddesi ilimizin en işlek alışveriş caddelerinden biri olup, bu caddede düzen ve intizamın sağlanması, yaya trafiğinin engellenmemesi amacıyla iş yerlerinin dışarıya herhangi bir ürün koymaları yıllardan beri yasaklanmıştır. Bu durum cadde esnafı tarafından da bilinmektedir. 30 Ağustos günü adı geçen caddedeki bir işletmenin bu genel uygulamaya aykırı şekilde dükkânının önüne 2 adet cansız manken koyduğu bilgisi üzerine zabıta birimimiz iş yerine giderek gerekli uyarıda bulunmuş ve kurallara aykırı olarak yol üstüne koyulan mankenlerin kaldırılmasını istemiştir. Burada yapılan uygulama caddede düzeni sağlamak ve oradaki tüm işyerleri için geçerli olan kuralları uygulamaktan ibaret olup, yapılan işlemin Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk baskılı giysilerle ilgisi bulunmamaktadır.

KİMSE ATATÜRK SEVGİMİZİ SORGULAYAMAZ
Ancak konu ısrarla başka bir mecraya çekilerek, sanki Atatürk giysileri nedeniyle böyle bir işlem yapıldığı algısı oluşturulmaya çalışılmaktadır. Kimse bizim ülkemizin kurucusu olan, bize bu ülkeyi emanet eden Gazi Mustafa Kemal Atatürk saygımızı, sevgimizi sorgulayamaz. Buna müsaade etmeyiz. Sayın Milletvekili Sibel Suiçmez Hanım’ın hassasiyetini anlamakla birlikte öncesinde bizden bilgi alması halinde bu gereksiz gündem de oluşmamış olacaktı. Sonuçta bu ticarethane, mankenlerin üzerine giydirdiği Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün tişörtlerini satarak ticaret yapmak istemiştir. Ticarethane olarak kanunlar ve kurallar çerçevesinde istediğini satabilir. Ama kurallara aykırı şekilde dükkânının önünü işgal ederse belediye de görevini yapar. Her isteyenin dükkânının önüne bir şeyler koyması halinde o caddenin hali ne olur? Konu tamamen işgaliye ile alakalıdır. Bunu getirip Atatürk tişörtüne bağlamak ise ancak şark kurnazlığıdır. Bu konuda ısrar eden işletmenin niyeti de Atatürk hassasiyeti değil ticari, siyasi veya şahsi menfaat temin çabasından ibarettir. İnsanların ticari meselelerini bu tür mecralara çekmelerine de siyasilerin alet olmamaları gerekir. Kolluk kuvvetlerimiz işgaliye ile ilgili üzerine düşen görevi yapmıştır. Aksi bir konu olsa ilk müdahaleyi veya uyarıyı ben yaparım. Kamuoyunun bu şekilde algı yaratılarak yanlış yönlendirilmesine de müsaade etmeyeceğimizin bilinmesini isterim.”

Yorumlar (16)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

A
antikus
2 yıl önce

hic kivirma baskan Sende gercekten ATATÜRK sevgisi gerci olduguna inanmamda en azindan saygisi olsaydi, baska türlü davranirdin, simdi kanun herkese ayni gecerli diyecekler cikacaktir, arakadas 30 agustos yani ZAFER BAYRAMI eger zafer bayraminda Atatürk tisortundan rahatsizlik duyuyorsaniz kimliginizi iyi arastirin, BAKIN ÜSTÜNE BASA BASA DIYORUM 30 AGUSTOS YANI ZAFER BAYRAMINDA SES CIKARMAYACAKTINIZ, eger o tisortlarda rte nin resmi olsaydi eminin müesseseyi kutlardiniz!!!!

A
A-POLİTİK
2 yıl önce

Cennetmekan Başbuğ Alpaslan Türkeş demiştir ki….. “ HER KİM YA DA KİMLER M.KEMAL ATATÜRKE HAKARET VEYA KÜFÜR EDİYORSA 9 EYLÜLDE İZMİRDE DENİZE DÖKTÜKLERİMİZİN GERİDE BIRAKTIĞI TOHUMLARIDIR “..Özellikle yazıyorum..Atatürk olmasaydı Annenizin isimleri Ayşe Fatma Emine olabilirdi..Ama Babalarınızın ismi Marko Stelya Garbis olurdu..nokta…MEKANIN CENNET OLSUN ATATÜRK..Bozkurt Muzaffer

S
Süleyman
2 yıl önce

Kıvırma başkan, bir şeyhin fotoğrafı olsaydı elinizi sürmezdiniz. Hepiniz fesli kadirin düşüncesindesiniz.

M
Metin
2 yıl önce

Yapma ya senin ordaki seyyarlardan yada simitçi çay ocağı mısır satandan balon satana kadar kimseye ses çıkarmıyor senin aslan zabıtan sen mi atatürk sevdalısısın bu kadar başkanlık yaptın hangi mllli bayramı hakkıyla kutladı belediyen

D
Dursun
2 yıl önce

Az ileride marketin kasaları sokağa konulmuş. Ileride ve geride aralarda çay ocakları ve kafenin sandalyeleri sokağı daraltmış.

Tüm Yorumlar (16)

A
antikus
2 yıl önce

hic kivirma baskan Sende gercekten ATATÜRK sevgisi gerci olduguna inanmamda en azindan saygisi olsaydi, baska türlü davranirdin, simdi kanun herkese ayni gecerli diyecekler cikacaktir, arakadas 30 agustos yani ZAFER BAYRAMI eger zafer bayraminda Atatürk tisortundan rahatsizlik duyuyorsaniz kimliginizi iyi arastirin, BAKIN ÜSTÜNE BASA BASA DIYORUM 30 AGUSTOS YANI ZAFER BAYRAMINDA SES CIKARMAYACAKTINIZ, eger o tisortlarda rte nin resmi olsaydi eminin müesseseyi kutlardiniz!!!!

A
A-POLİTİK
2 yıl önce

Cennetmekan Başbuğ Alpaslan Türkeş demiştir ki….. “ HER KİM YA DA KİMLER M.KEMAL ATATÜRKE HAKARET VEYA KÜFÜR EDİYORSA 9 EYLÜLDE İZMİRDE DENİZE DÖKTÜKLERİMİZİN GERİDE BIRAKTIĞI TOHUMLARIDIR “..Özellikle yazıyorum..Atatürk olmasaydı Annenizin isimleri Ayşe Fatma Emine olabilirdi..Ama Babalarınızın ismi Marko Stelya Garbis olurdu..nokta…MEKANIN CENNET OLSUN ATATÜRK..Bozkurt Muzaffer

S
Süleyman
2 yıl önce

Kıvırma başkan, bir şeyhin fotoğrafı olsaydı elinizi sürmezdiniz. Hepiniz fesli kadirin düşüncesindesiniz.

M
Metin
2 yıl önce

Yapma ya senin ordaki seyyarlardan yada simitçi çay ocağı mısır satandan balon satana kadar kimseye ses çıkarmıyor senin aslan zabıtan sen mi atatürk sevdalısısın bu kadar başkanlık yaptın hangi mllli bayramı hakkıyla kutladı belediyen

D
Dursun
2 yıl önce

Az ileride marketin kasaları sokağa konulmuş. Ileride ve geride aralarda çay ocakları ve kafenin sandalyeleri sokağı daraltmış.

C
CAPT.M.D.
2 yıl önce

BAHANELER ÇOK GÜZEL YAZILMIŞ.AMA İNANDIRICI DEĞİL...

S
Sefa
2 yıl önce

Şehirde herşey dört dörtlük ya bi cansız manken göze batmış zaten önce şehirin gerçek düzeltilmesi gereken işlerini düzeltmeleri lazım belediyecilik bu değil

A
Ağrasif61
2 yıl önce

Bir omu göze battı yalanında daniskası kumduracılar ve Trabzonda millet bir dükkanda sokağa açtı ayıp neydiniz ya bırakın esnafı rahat ayrıca Atatürk sevgisini yok edemezsiniz bunu halamı anlamadınız

T
Trabzonlu
2 yıl önce

Başkan o cansiz mankeni kaldiracaginiza gidin sanat sokağındaki rezilligi görün çay ocakları yollara masa atmış milleti karisina kizini kesiyor yolun ortasinda keza suluhanin ordaki yola atılan cay ocagi masalarini kaldirin millet yolda yüruyemiyor

S
Sinan Kutay
2 yıl önce

Sayın belediye başkanının taşıt trafiğine kapalı bir alanda gösterdiği bu duyarlılığı, Trafiğe açık bir yolda bulunan “ Yaya Kaldırımları” konusunda da göstermesini bekliyoruz.

E
Emekli Çoban
2 yıl önce

bay başkan meydan çevresinde gezmek isterseniz bi bakın restoran ve çay ocakları neleri engelliyor? mesele o değil mesele ATATÜRK TİŞÖRTLERİNİN BİRİLERİNİ RAHATSIZ ETTİĞİDİR.. HER YER İŞGAL EDİLMİŞ ONLARA Bİ YAPTIRIM UYGULASANIZ NASIL OLUR?

M
Mustafa Turan
2 yıl önce

Atatürkü istismar etmek, Atatürkten nemalanmaya çalışmak huyu chp nin genlerde var. Atatürk bu ülkenin ortak değeridir ve marjinalleri saymazsak herkes tarafından sevilir.

F
fidans
2 yıl önce

Özel İmperial Hastanesi, önünden geçmekte olan SAHİL YOLUNU otopark olarak kullanmak üzere GASP etmiştir. Sn. Başkan ve ilgili yetkililere DUYURULUR!

X
Xxxxc xcxx
2 yıl önce

Sayın başkanın yaptığı açıklamada ürünlerin satış amaçlı oraya koyulduğu yönünde yapılmış anladığım kadarıyla Sayın başkana kim bilgi verdiyse yanlış bilgi vermiş mankenler oraya yıllardır Ogün gümüş tarafından bütün resmi bayramlarda yaklaşık 10 yıldır koymakta idi sayın başkandan önceki başkanlar görevini kötüye mi kullanıyordu diye sormaz larmı şimdi.

Y
Yav hehe
2 yıl önce

Ben 10 yıldır onların her bayram orada durduğunu biliyorum bu bayram mı düzene önem verildi yada görevli arkadaşlar ancak mı görevlerini hatırladılar

S
Selim KAKIŞIM
2 yıl önce

Sayın başkan ben o dükkanın sahibiyim bilmediğiniz şeyleri uydurmayın ben tişört değil gümüş satıyorum ayrıca o mankenleri ben yaklaşık 13 yıldır ulusal bayramlarda vitrinimin önüne koyuyorum şehrimizin sembolü olarak horoncu kıyafeti giydirdim insanların geçişinide engellemiyor.., herhangi bir ticari getirisi yok her seferindede onlarca insan mankenlerle resim çekiliyordu…