| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 20 Ağustos 2023 09:30

Trabzon'da Arap turistlerin dönüş yolculuğu başladı

Körfez ülkelerinden tatillerini geçirmek üzere başta Trabzon olmak üzere Doğu Karadeniz Bölgesi'ne gelen Arap turistler ülkelerinde okul sezonunun başlayacak olması nedeniyle dönüşe geçtiler.

Trabzon Havalimanı bu yılın Temmuz ve Ağustos ayı itibariyle iç ve dış hatlarda önemli yoğunluk yaşarken, son günlerde bu yoğunluk Arap turistlerin yeni eğitim öğretim yılının başlayacak olması nedeniyle ülkelerine dönüşe geçmeleri ile daha da arttı.

Trabzon Havalimanı'na tarifeli seferlerin yanı sıra 10 ülkeden charter seferler yapılırken, Suudi Arabistan, Kuveyt, Bahreyn, Ürdün, Umman, Katar, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri’nden yapılan direkt seferlerin yanı sıra Hollanda, Almanya, Fransa gibi Avrupa ülkelerinin çeşitli şehirlerinden de Trabzon’a direkt uçuşlar gerçekleştiriliyor.

Trabzon'da Arap turistlerin dönüş yolculuğu başladıTrabzon'daki turizm sezonunun seyri ile ilgili açıklamalarda bulunan TÜRSAB Doğu Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Tuna, Ortadoğu'daki okul sezonunun açılması ile Arap turistlerin ülkelerine dönmeye başladığını söyledi. Tuna "Bu sezon Mayıs-Haziran aylarında turist sayısı beklediğimiz seviyede olmadı. Temmuz ayı itibariyle bir hareketlenme oldu. Geçtiğimiz seneye göre baktığımızda yüzde 20-30 oranında bir artış söz konusu. Fakat geldiğimiz noktada özellikle Ağustos'un 20'si itibariyle Ortadoğu'da okulların açılmasıyla beraber günlük 35 olan dış hat uçuşları 26-27'ye kadar düştü. Yani bakıldığı zaman ortalama yüzde 20 oranında bir düşüş söz konusu. Bunu sayıyı Eylül sonu itibariyle de yüzde 40 olarak öngörüyoruz. Bu yaz ortalama 1 milyon 500 bin bandında yerli ve yabancı turist Trabzon'a geldi. Başta Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar ve Dubai olmak üzere Avrupa ülkelerinden de Almanya'dan ve Fransa'dan yoğun bir ziyaret oldu" dedi

Trabzon'da Arap turistlerin dönüş yolculuğu başladı

Kaynak: İHA

Yorumlar (11)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

A
Akif
2 yıl önce

Esnaf çok üzgündür şimdi. Hani fütüvvetname yahut ahilikten bihaber esnaf var ya! İşte o esnaf.haram kazançlarıyla ev araba arsa alabilir ayrıca haram paralarını evlatlarına da yedirebilirler. Şimdi Allah hesap görendir der o esnafların hallerini izlerim.

Şimşek
2 yıl önce

Trabzon esnafından özellikle arap yalayıcılarından alışveriş yapmayın arkadaşlar,meydan bölgesinde hiç bir dükkana 5 kuruş bırakmayın araplar burdayken Türklerin yüzüne bakmıyorlar inş batıp giderler

G
gurbet
2 yıl önce

evet trabzon insanı yerlileri ylamaya başlar umarım işleriniz kötü gider

T
Turkish Man
2 yıl önce

Birçok ülke gezdim ve birçok ülkenin gündemini takip ediyordum. Türkiye'de Arap düşmanlığına bir türlü anlam veremiyorum. Sığınmacı, mülteci, turist ayırt etmeksizin histerik bir grup bunları istemiyor. Ama nedense Arap turizminden belki 50 yıl daha eski avrupalı turistler hiçbir zaman rahatsız etmedi, tam aksine onlara karşı bir aşağılık kompleksi ile beraber hep iyi davranılmıştır. Esnafın İngilizce levhasından kimse rahatsız olmadı. Islamafobluğuyla ün yapmış Fransa'da bile bu durum yok.

L
lkıu
2 yıl önce

artık gitsinler yani yasadıgımız sehirde sokaga cıkamaz olduk sehir cok kalabalık esnaf para kazanacak diye vatandaş zulum cekemez...

Tüm Yorumlar (11)

A
Akif
2 yıl önce

Esnaf çok üzgündür şimdi. Hani fütüvvetname yahut ahilikten bihaber esnaf var ya! İşte o esnaf.haram kazançlarıyla ev araba arsa alabilir ayrıca haram paralarını evlatlarına da yedirebilirler. Şimdi Allah hesap görendir der o esnafların hallerini izlerim.

Şimşek
2 yıl önce

Trabzon esnafından özellikle arap yalayıcılarından alışveriş yapmayın arkadaşlar,meydan bölgesinde hiç bir dükkana 5 kuruş bırakmayın araplar burdayken Türklerin yüzüne bakmıyorlar inş batıp giderler

G
gurbet
2 yıl önce

evet trabzon insanı yerlileri ylamaya başlar umarım işleriniz kötü gider

T
Turkish Man
2 yıl önce

Birçok ülke gezdim ve birçok ülkenin gündemini takip ediyordum. Türkiye'de Arap düşmanlığına bir türlü anlam veremiyorum. Sığınmacı, mülteci, turist ayırt etmeksizin histerik bir grup bunları istemiyor. Ama nedense Arap turizminden belki 50 yıl daha eski avrupalı turistler hiçbir zaman rahatsız etmedi, tam aksine onlara karşı bir aşağılık kompleksi ile beraber hep iyi davranılmıştır. Esnafın İngilizce levhasından kimse rahatsız olmadı. Islamafobluğuyla ün yapmış Fransa'da bile bu durum yok.

L
lkıu
2 yıl önce

artık gitsinler yani yasadıgımız sehirde sokaga cıkamaz olduk sehir cok kalabalık esnaf para kazanacak diye vatandaş zulum cekemez...

A
Atacan.
2 yıl önce

Güle güle gidin. Sağlıcakla kalın. Bizim yaşayamadığımız coğrafyada gönlünüzce eğlenip güzel anılar biriktirmişsinizdir inşallah. Bizleri ülkelerinde güzel anlatın. Yediğiniz kazıkları slze yukardan bakıp Allah'ın Arapları diyenleri de hiç dert etmeyin. Bizim ülkemizde 20 yıldır var olan iş bilmez AKP zihniyeti oldukça bizler sizin gibilere muhtacız. Bizim için bir İngiliz, Fransız,Alman turist ne ise sizler de onlar gibisiniz. Paranız değerli iken Gezin tozun zevki sefa yapın. Güzel biriktirin.

M
mahmuTs
2 yıl önce

Meydanda bazi esnaf lokantalar fahiş fiyatdan dolayi kapatma cezasi aldi.inşallahbu araplar yedikleri bu kaziklardan dolayi bu ülkeye bir daha adım atmazlar.camiiler mescitler dezenfekte edilmeli.çiplal.ayaklarla dışarıda gezip camiinin icine giriyorlar.bizde o bastiklari yere alnimizi koyup secde ediyoruz.ondan sonra hastaliklar artmaya başliyor ey diyanet duy bu sesimi.

Şimşek
2 yıl önce

Duymak istediğimiz yorum bu,bunlardan turist diye bahsediyolar 3 kuruş menfaat için,dünyanın en pis milleti,camilerden soğudum bunların yüzünden elimden gelse cuma namazını evde kılacağım.

Şimşek
2 yıl önce

Al evinde besle ozaman,anlaşılan iyi para kazandın,avrupa dahil bir çok ülke gezdim bende başka bir ırkı sizin gibi yalayanı görmedim arap seviciler,3 kuruş menfaatiniz için karakterinizi sattınız bide düşmanlık yapıyorsunuz diyorsunuz hadi ordan

S
Serkan MERT
2 yıl önce

Maalesef ki insanımızın gözünü para hırsı öyle bir kör etmiş ki doymak bilmiyorlar. Yazları Trabzon'a ailemin yanına geliyorum ve şehre gerek duymadıkça inmiyorum. Şehir resmen paranın ve rantın esiri olmuş. Not ; çok samimi olduğum ilkokul , ortaokul ve lise arkadaşlarımın bu aç gözlülüğünü gördükçe de yüzlerine bu hallerini söylüyorum. :)

A
Ali
2 yıl önce

ARaplar kaşımıza gözümüze heves değıl onların bir lirası bizim altı liramız adamlar parası pul olmuş peleş bir ülkeyi geliyorlar istedikleri gibi eğlenip gidiyorlar trafik temizlık nezaket hak getire yiğit olmuş kuru soğana misaliAli