Trabzon büyükşehir belediyesi mart ayı meclis toplantıları bugün sona erdi. Başkan Vekili Atilla Ataman'ın başkanlık ettiği toplantıların 5. gününde Eğitim Kültür gençlik ve spor komisyonundan gelen 1 madde, Plan ve bütçe komisyonundan gelen 2 madde ve imar ve bayındırlık komisyonundan gelen 6 madde görüşülerek karara bağlandı.
Ortahisar Belediyesi projesi olan ve 60 hektar alan üzerine kurulacak olan Mağmat projesi meclis gündemine geldi. Kendi seçim vaatleri arasında yer alan proje için etap etap yapılacağını ve yatırımcı beklendiğini belirten Başkan Ahmet Metin Genç "Her yaş grubuna ait etkinlik alanlarının olacağı, hobi bahçeleri gibi serbest etkinlik alanları gibi detaylarla projelendirilen, o yöre insanımızın teklifleri - ki bu projeyi hazırlarken şehirde ki STK örgütleri ile teknik olarak istişare bulunduk- O yöre halkımızın ürünlerinin pazarlanması ve öğretisinin yapılacağı alanı 1. Etap olarak planladık.
2. Etap 70 metre karelik alanda küçük kasaba şeklinde yerli ve yabancı turistlerin konaklaması için düşünüldü.
İlk 2 yılımız yatırımın uygulamaya geçiş tahsis süresini dolması nedeniyle 2. Tahsis talebimizi bakanlığa sunduk ve onaylandı. Büyük proje olması hasebiyle yatırımcı bekliyoruz.
il Koordinasyon Kurulunda, hepsine bilgisine sunduğum gibi şehrimizin İçişleri Bakanına bir dosya olarak sundum. Turizm Bakanına da şehrimizi ziyaretinde dosya olarak sundum, yatırımını bekliyoruz. " ifadelerini kullandı.
Projeye daha önce körfez ülkelerinden iki yatırımcının talip olduğunu belirten Genç, bu girişimlerin pandemi nedeniyle ötelendiğini belirtti.
Genç ayrıca projenin maliyetinin kabaca 200 milyon TL'nin üzerinde, 30 Milyon Dolar civarında olduğunu ancak bunun kesinleşmiş maliyet olmadığını, etap etap yapılması bakımından ve ayrıca bir birinden farklı içerikleri olması dolayısıyla yapım süresinin de ona göre şekilleneceğini söyledi.
Tüm Yorumlar (38)
Esma cevik
5 yıl önceNeden halla diğer projeler gündemde değil otogar tren yolu nerde acaba
TÜRK
5 yıl önceFABRİKA ? İSTİHDAM ? İŞ ? YOK, İKTİDARİ İLE MUHALEFETİ İLE HEP BOŞ LAFLARLA HALKI UYUTMA VAR. YANDAŞ YALAKA MÜTEAHHİTLERİ ZNEGİN ETMEK VAR, PARAYI BETONA GÖMMEK VAR. DİNLERİ İMANLARI PARA !!!
mustafa çelik
5 yıl önceTünel akvaryum gibi olmasın
Mağmat
5 yıl önceGençlere sahip çıkın Ahlak verin yakında fuhuş sevgili vesaire orta okula ilkokula inecek indi diyen Çıkarsa şaşmam
Ömer terzi
5 yıl önceTrabzon akyaziya yakisir hastanede olcak daha hizli tramvay gelcek plaj yapiliyor cemal projesi var daha hersey olcak az sabirli olun bunlari torunlarinizin torunlari icin yapiyoruz onlara iyi bir gelecek icin siz ne sandiniz
Oğuzhan
5 yıl önceBu ekonomik zorlukta 30 milyonu tam anlamı ile israf.Her yer taş bina oldu.Trabzonlunun 100.yıl tesislerinden başka yeri kalmadı tamam ama çok az maliyetle yapılmalı piknik alanı.Barınma tesisi bu otel bolluğunda gereksiz.Düzleyip bırakın yeter..
Bilenbiri
5 yıl önceHanfendi tren Karadeniz'e zor arazi yapısından dolayı çok pahalı,ayrıca sel ve heyelan da cabası
Seyfi 6
5 yıl önceDünyanın en çeşit bitki örtüsüne sahip yere botanik bahçe yapmak, ülkenin balık merkezine akvaryum yapmak gibi birşey yani.. Bu arada akvaryumun camı kırıldı, botanik bahçede de üç tane Giresun yabanisi Fındık dikilmiş..
Metin
5 yıl önceYav Allah askina nedir bu Kendini dev aynasinda görmek.Önce kendi vatandasini memnun et.Denizi temizleyin onu bile beceremediniz.Az konus col is yap..
Misafir
5 yıl önceBirtek Kerhane eksik.Onada cesaret edemiyorlar
Vatandaş
5 yıl önceYav ne beyinsiz adamlarsınız trabzon’da fabrika kurulacak yer mi var hammadde nereden trabzon’a gelecek ürettiğini ürünü ne şekilde başka pazarlara hangi maliyete ulaştırıp satacaksın maliyeti ne olacak boş boş konuşuyorsunuz Trabzon’un fabrikası turizim bu iktidar zamanında üç kuruş para gören yaylaya beton evi dikti ancak boş laf edersiniz başka bir şey yok Aklınız varsa doğayı koruyun başka bir şeye gerek yok
TRABZON MURO
5 yıl önceYAHU SİZ NE AYAKSINIZ O PARAYI 3 FABRİKA FINDIK HAMSİ LAHANA SATIŞI PATLAT BAK TRABZON GENİŞİRSİNİZ HALA PARK MİLLET BAHÇE YAPIYORSUN MİLLET CEBİNDE ÇIKACAK İŞ PARA LAZIM PARK OTURMA OLMAZ !
aa
5 yıl önceçalışıp alın teriyle kazanılacak üretim yapılmalı diğeri boş işler temelleri sağlam atmak lazım kimseye muhtaç olmadan barış huzur içinse yaşanabilir düzen kurulmalı
xxx
5 yıl önceyorumları okudumda.trabzonlular aydınlanıyormu ne?
Ali çelik
5 yıl önceAhmet metin genç ve fantazi dünyası
hakan
5 yıl önceölü yatırım
Kaptan
5 yıl önceinşAllah 20 seneyi geçmez.tren yolu gibi.
Trabzonlu Hayati dayı
5 yıl önceVatandaş rumuzlu: bu kadar yorumun arasında seninki en boş olanı
Alahittin
5 yıl önceTrabzon'u TURİZM kurtarır. Bütün mesele bunu ana gündem maddesi haline getirmek. Dış güçler, iç mihraklar... gibi saçma sapan konuşmalardan vazgeçerek, şehirle ilgili konulara konsantre olunmalı.
Birol
5 yıl önceNereye yapılacak bu proje yaylaya mı köyemi
Vatandaş
5 yıl önceHayati dayı senin kafan sulandığı için anlamazsın sen git bırak boş işleri siyaset işlerini böyle işleri kıl namazını camiye eve eve camiye boş ver bu yaşta sana göre değil bu işler
Minesi
5 yıl önceTrabzon da yeteri kadar yeni fabrika var zaten hatta bazısı kapandı bile Ama devletin yapmış olduğumu fabrikalar göze batmayan yerlere kurulduğu icin millet trabzon da fabrika yok sanıyor oysa bizim burdan bakılınca bile sayısı yeterli ve yükseklere çıkıldıkça da sayısı artıyor tabii görüş açısı arttığı için bilip bilmeden fabrika yorumu yapmayın .Trabzona turistler zaten çok geliyor bence çok mantıklı bir yatırım olabilir
İbrahim
5 yıl önceIstihdam projeleri kurulsun once ınsanlar refah seviyesi yukseltilsin
Thonyali
5 yıl önceİcraatın kötüsü olmaz, İş bitiminde Bir ampul heykeli yapın, öbür tarafida düşünmek lazım...
Dilek Genc
5 yıl önceÇok üzüldüm yazıyı okuyunca magmat boğazı gibi güzel bir yeri şimdi mahvedecekler bizim parklara gezi alanlarına ihtiyacımız yok olanlar yetiyor da artıyor bile keşke gidelim bizim iş alanlarına fabrikalara ihtiyacımız var
Cemal 061 tr.
5 yıl önceTrabzonun önceliği Akçaabat Arsin arası raylı taşımacılık.Ve güney çevre yolu.Bütün sahili katlettiler fantazileri uğruna
Cabbar
5 yıl önceSiz şakamızınız hiç güleceğim yoktu dalga geçmeyin artık
Nurat
5 yıl önceBu proje bence Akçaabat Mersin köyünün yükseğine kurulursa 30 yıl sonra zaten o tarafa doğru şehir guneye genisliyecegi icin sikintivermez .Tabi herkes kendi aklını beğenir.Bir seyiyapmadan önce 50 yıl sonrayı düşünüp yaparsan şimdiki gibi 2 senede birTrabzon sokaklari gibi delik deşik olmaz.Yazik toplumun parasina bir düşünün bence.
Salpazarli
5 yıl önceHerkes hakedildigi gibi yönetilir,teknoloji ve eğitime yatırım yapın,o millet bahçeleri gibi saçma yerlere harcanan parayla ıssız çocukların sigortasını yatırıp ise entegre edin.
Hasan
5 yıl önceTrabzon git gide diğer çevre illere göre bitiyor tükeniyor ne Trabzon un vekillerinden nede zenginlerinden fayda yok arsin organize sanayi bölgesi başta olmak üzere her yer bitmiş üretim yok demiryolu yıllardır masal gibi anlatıyor ve 40 sene geçse gelmez böylece maliyeti düşürmeyen organize sanayi bölgesindeki fabrikalar kapalı kalmaya devam edecek doğal olarak da yok botanik bahçe yok etkinlik alanı boş iş üç beş turist gelir ümidiyle harcanacak olan milyon dolarlar yazık Trabzon daki yetkililer daha basit bir trafik sorununu bile çözemezken gidin samsuna bakın orasıda akp nin elinde adamlar tuvalet atıklarını bile denizin kaç metre ötesine götürmüş yazık
Mehmet günaydın.
5 yıl önceDedesi babasi yaylalarda doğmuş büyümüş savaşmis adamlar yaylada ev yapmak isdese izin yok.ikdidar yanlıları yaylaların anasını bellediler turizim bahanesine onlara ses yok.ben köyümde yaylamda sicdiği yerde yiyen tıristleri isdemiyorum kardeşim.o parayla dahamakul işler yapılabilir.trabzon elden gitti.böyle yönedimin böyle projenin boyle adeledin altına kiprit cakıyorum..
Mehmet
5 yıl önceCok güzel
Ahmet Salih
5 yıl önceIssız gençler dolu etraf üniversite mezunu ..
Hulisi
5 yıl önceBeşirli sahilini çok güzel yaptınızya burayıda yaparsınız
Vip minik
5 yıl önceO parayla para kazanılacak işler yapın para harcanacak değil kimde para varki harcasın
Trb
5 yıl önceBotanik bahce nın botanik parka dönusu gıbı olmasın bu proje bari..
Deliyusuf
5 yıl önceAhmet metin genç sen önce fos bir proje çıkan tünel akvaryuma harcanan milyonların hesabını ver.
Xyz
5 yıl önceBöyle bir aptallık yapmazsınız umarım , beton beton beton yeter , önce ulaşımı çözün , büyükşehirmiş nerde büyük şehir yollara bak ulaşıma bak toplu taşıma yapın trafiği çözün milletin parasını boş yere harciyorsunuz insanlar aç