| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 11 Ağustos 2023 09:35 Güncellenme tarihi: 11 Ağustos 2023 09:39

Trabzon turizminde dev artış! Başkan Genç açıkladı

Trabzon'a gelen turist sayısında geçen seneye oranla yüzde 81 artış yaşandı.

Doğu Karadeniz Bölgesi son yıllarda özellikle Körfez ülkelerinden gelen turistlerin ilgi odağı olurken, Trabzon'da bu yılın Temmuz ayında konaklama sayısı bir önceki yıla oranla yüzde 81 arttı. Trabzon'da bu yılın Temmuz ayında konaklama sayısı 268 bin 500'ü bulurken, özellikle yabancı turist sayısında yüzde 112'lik artış olması dikkat çekti.

Trabzon turizminde dev artış! Başkan Genç açıkladı

Trabzon'da geçen yılın Temmuz ayında 57 bin 825'i yerli 90 bin 543'ü yabancı olmak üzere 148 bin 368, bu yılın aynı döneminde ise 76 bin 535'i yerli, 191 bin 892'si yabancı olmak üzere 268 bin 427 konaklama rakamı gerçekleşti. Geçen yılın Temmuz ayına göre ise yerli konaklama rakamlarında yüzde 32 artış olurken, aynı dönemde yabancı konaklama oranı ise yüzde 112 olarak gerçekleşti. Yine geçen yılın Temmuz ayına göre bu yılın aynı döneminde genel artış oranı yüzde 81 olarak gerçekleşirken, yabancı turistlerin yaklaşık yüzde 90'lık kısmını Körfez ülkelerinden gelenler oluşturuyor.

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan merkez ilçe konumundaki Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, özellikle Körfez ülkelerinden gelenlerin Trabzon ekonomisine ciddi katkı sağladığına dikkat çekerek bunun artan oranda devam etmesi gerektiğini söyledi.

Trabzon turizminde dev artış! Başkan Genç açıkladı

Geçen yıl Trabzon'a giren turizm gelirinin 1 milyar 76 milyon dolar olduğuna dikkat çeken Genç, “Körfez ülkelerinden gelenlerin Trabzon'u tercih sebeplerine bakıldığında birinci sırada güvenilir şehir olması geliyor. Bu güveni kaybetmememiz lazım. Çünkü güven kaybı olunca diğer bütün özellikleriniz değer kaybeder. Trabzon tarih, kültür, sanat şehri, doğal güzellikleri zengin bir şehir. Birçok alanda merkezi hüviyeti olan bir şehir. Tercih sebebi güven önde ise o güveni kaybetmemek lazım. Turistimiz, ziyaretçimiz gittiği yerden ben burada acaba bir fiyat suistimaline uğruyorum kaygısı ile çıkmaması lazım. Bu konuda sıkı denetimler yaptık, yapıyoruz tedbirler aldık alıyoruz. Çünkü bu trendi yakaladık bu artan oranda yürümesi lazım. Geçen yıl 200 bin ilave ziyaretçi ile beraber şehre giren para 1 milyar 76 milyon dolardır. Bu fındığın tamamından Trabzon'un ölçeğinde yüzde 7-8 rekolteye sahip ilimizdeki 126 milyon doların 6-7 katıdır. Dolayısıyla burasını iyi görmemiz lazım. Valimiz, Büyükşehir Belediye Başkanımız bizler hepimiz bu konuda seferberlik ilan etmemiz lazım. Küçük bir hataya sebebiyet vermememiz lazım" dedi.

Trabzon turizminde dev artış! Başkan Genç açıkladı

Şehre panoramik bir bakış açısı sağlayan il merkezi Boztepe'deki seyir terasını sadece 100 günde 642 bin kişinin ziyaret ettiğini kaydeden Genç "Bu çok önemli, çok sevindirici bir rakam. Akvaryumda şu anda yabancı ziyaretçi sayımız yerli ziyaretçi sayımızın önüne geçiyor. Bunlar güzel şeyler, güzel işler. Bu konuda adımlar atmaya devam edeceğiz. Ancak bu sadece belediye başkanının işi değil toplumun farkındalığın oluşması gereken bir iştir. O nedenle hem sektör bileşenlerine hem yöneticiler hepimiz, halkımız küçük bir eksiği de olsa mutlaka paylaşsınlar gerekli tedbiri alalım uyarıyı yapalım, yaptırımı uygulayalım” diye konuştu.

Kaynak: İHA

Yorumlar (15)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Z
ZAM ZAM
2 yıl önce

gururlan baskan ,yerel halp perişan mazot oldu 39 tl dolmuşlara zam geliyor 13,5 tl oluyor .marketler fiyatlar uçmuş ,kaşüstünde arapların olduğu bölge bi erik sorayım dedim 74 tl kilosu,ev kiraları olmuş 10 binden assgaıya yok ,bide gururlanıyorsun yerel halk perşisan ,zamları yaparsa akparti yaparr,ohh ne güzel erdoğan erdoğan ,sahlanış ylı trabzon devam et %69 destek yeymez %90 destek verin AKPARTİ YAPARSA AKPARTİ YAPART..

A
ali
2 yıl önce

yaptırım uygulayalım demişken, turistleri kazıklayanlara zabıta ne yapıyor? hiçbirşey..

F
fuat
2 yıl önce

normal artik alistik

N
Nazim agaoglu
2 yıl önce

Irakli turistleri neden trabzona gelmiyorlar

F
freud
2 yıl önce

inasnlar degisimi sevmiyor, aynen devam.

Tüm Yorumlar (15)

Z
ZAM ZAM
2 yıl önce

gururlan baskan ,yerel halp perişan mazot oldu 39 tl dolmuşlara zam geliyor 13,5 tl oluyor .marketler fiyatlar uçmuş ,kaşüstünde arapların olduğu bölge bi erik sorayım dedim 74 tl kilosu,ev kiraları olmuş 10 binden assgaıya yok ,bide gururlanıyorsun yerel halk perşisan ,zamları yaparsa akparti yaparr,ohh ne güzel erdoğan erdoğan ,sahlanış ylı trabzon devam et %69 destek yeymez %90 destek verin AKPARTİ YAPARSA AKPARTİ YAPART..

A
ali
2 yıl önce

yaptırım uygulayalım demişken, turistleri kazıklayanlara zabıta ne yapıyor? hiçbirşey..

F
fuat
2 yıl önce

normal artik alistik

N
Nazim agaoglu
2 yıl önce

Irakli turistleri neden trabzona gelmiyorlar

F
freud
2 yıl önce

inasnlar degisimi sevmiyor, aynen devam.

M
Murat baştop
2 yıl önce

Bitli turistler halkin sagligini tehdit efiyor

1
101 caykarali
2 yıl önce

Turizm bakani caykarali olsun

M
Metin
2 yıl önce

Yeni havaaalnı ne oldu sen ondan haber ver vız vız değil

K
K
2 yıl önce

Bu ülkeyi araplara teslim ettiniz bununla mı gurur duyuyorsunuz emperyalistlerin silahla yapmadığını diz sesiz sedasız yaptınız

T
taraftar
2 yıl önce

sen nasıl düşünüyorsun ya tedavi şart eğitim gibi

E
ekonomi
2 yıl önce

Öğrencilerimize ev bulamıyoruz ,turizim alt yapıyla olur konut fiatları f16 gibi ucuyor yerli ve milli halk ikinçi sınıf vatantaş oldu Allah aşkına birazda vatantaşdan yana bir kara alın .

T
TURİZİMCİ
2 yıl önce

HALA YALAN KONUŞUYORSUNUZ YA MİLLETİ BAYA APTAL YERİNE KOYMAYA BAŞLADINIZ HİÇ UTANMA SIKILMA DA YOK VALLA BROVO SİZE MİLLET DE HAK EDİYORU GERÇİ KİMSE DE ÇIKIP DEMİYOR Kİ GEÇEN SENE DE REKOR KIRMIŞTIK BU RAKAMLARIN İKİ KATINI AÇIKLAMIŞTINIZ BU SENE RAKAMLAR YARI YARIYA DÜŞKÜ GENE REKORLAR BİZE BU NASIL İŞ !!!!! YALAN YANLIŞ BEYANLARINIZ YÜZÜNDEN BİLEN BİLMEYEN HERKES BU İŞE YATIRIM YAPIYOR SONUÇ TURİZM ÇÖPLÜĞÜ...

S
Savaş Saral
2 yıl önce

Geçen hafta otellerdeki boşluklardan yakınanlar bu hafta kırılan rekorlara uyanıyor. Hanginiz doğru söglüyorsunuz kime inanalım. Turizm diye diye şehir yaşanılamaz hale geldi.

A
ALİ YANIK
2 yıl önce

BAŞKANIM ÇOK İYİ HOŞ SÖYLUYORSUNDA BEN NEDEN TRABZON DIŞINA CIKAMIYORUM HİÇ DÜŞÜNÜYORMUSUNUZ BİZİM ÇOÇUKLARIMIZ BUNLARA LAYIK DEYILMI BİZİM COCUKLARIMIZI BUNLARA KÖLEMİ YAPACAĞIZ BUNA CEVAP VER ADAM BENİM ÜLKEME GELİYOR GELSİN BENDE MUTLU OLURUM AMA BENDE ADAMIN ULKESİNE GİDE BILEYİM PARASIYLA ADAM BENİM GENÇLERİMİ HAKLARINI SATIN ALIYOR MEYDANDA BENİM GENCİM OTURUP YEMEK YIYE BİLIYORMU DIKKAT ET YIYEMEZ CÜNKÜ ÖDEYECEK PARASI YOKYOK

A
Aslan mehmet
2 yıl önce

Bu sene 5 hafta kaldım Trabzon'da benim memleketim olmasına rağmen çok memnun kalmadım. otoparkci beni almiyor Arapları alıyor çünkü onlara pahalı tarife yapacak bunlara oteller esnaf hepsi dahil belediyenin yatırımlarında yapımda ufak tefek hataler olsada beğendim. ama şehir zabıta ve polis kontrolünden iyi değil mesela trafik oluşuyor ana yolda bir polis dik oraya trafik oluşmaz ama yok. Şehir başı boş gibi duruyor hiç kimse ne polisden ne zabıtadan çekinmiyor