| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 04 Ağustos 2023 12:04 Güncellenme tarihi: 04 Ağustos 2023 12:16

Trabzon turizmi için çarpıcı sözler! "Bunun adına turizm demem, hamallık derim..."

Trabzon Oteller Birliği Başkanı Mustafa Dündar, Haber61'in konuğu oldu.

Trabzon Oteller Birliği Başkanı Mustafa Dündar, Haber61 TV'de "Editör Masası" programında Osman Şişko'nun sorularını yanıtladı.

Mustafa Dündar, Trabzon turizmi ve istihdam konusuna dair değerlendirmelerde bulundu. Dündar'ın açıklamaları şu şekilde;

"İKİ TÜR TURİZMCİ TÜREDİ"

Otellerin boş olması turistlerin az gelmesi ile alakalı değil. Denetlenmiş veriler yüzde 30-40 oranında daha fazla turist geldiğini gösteriyor.

Trabzon'da iki tür turizmci türedi. Bir tanesi turisti getiren, Orta Doğu'ya gidip fuarlara katılan ve tanıtım yapan, sayısı 20'yi geçmeyen turizm acentisi. 300'e yakın turizm acentisi var, bunların 20 tanesi Trabzon turizmi için gerçek anlamda tanıtım adına çaba harcıyor. Bir de bunların yanında başka bir yapı türedi. Ülkemize göçmen olarak gelen; bu pazarda boşluğu gören, o dili ve kültürü bilenler, onlar da kimi bulduysalar getirdiler.

trabzon-turizmi-icin-carpici-sozler-2.jpg

"BUNUN ADINA TURİZM DEMEM, HAMALLIK DERİM"

Yurtlar, apartlar, apartmanlar, köylerdeki evler... Bir evin içine 15 kişi soktunuz. Kaç paraya? 60 Dolar'a. Kişi başı 4 Dolar'a gelir. Sonuçta bu turizm yapmak değil. Turizmin amacı var. Siz 15 kişiyi bir eve sokuyorsunuz. Kendi ülkesinde yaşayacağının yarı parasına Türkiye'de ve Trabzon'da 1 ay geçiriyor. Üstelik doğal güzellikleri geziyor. Bunun adına turizm demem, hamallık derim.

"REKORLAR KIRILIYOR DENİYOR AMA..."

Bir evde 15 kişi konaklatmanın istihdama katkısı da yok. Bir ilçe belediyemizin 120 çalışanı var. Trabzon'da bir otelde 200 kişinin çalıştığını biliyorum.

Belli kalitede bir hizmet verecekseniz insana yatırım yapıp eğitmeniz gerekiyor. Yazın 3 ay turizm yapacağınızı düşünüyorsunuz, bir başkası geliyor darmadağın edip alıp gidiyor. Rekorlar kırılıyor deniyor ama adet olarak kırılıyor. Ekonomik olarak Trabzon'a ve Türkiye'ye katkı yok.

Kaynak: Haber61 Haber Servisi

Yorumlar (32)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

V
Vatan61
2 yıl önce

Başkan ya senin hiçbir şeyden haberin yok seni kandırıyorlar çok safsın ya da piyasadan gerçekten haberin yok eğer öyleyse buda ayrı bir facia 60 $’a kim veriyor 300 500 dolarlardan millet evini veriyor veriyor bunun sonucunda alternatif ülkelere yönelmeye başladılar

E
ERCAN BEKİRCAN
2 yıl önce

AYNEN KATILIYORUM . FAKAT BUNUN ÖNÜNE GEÇMEK İÇİN KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER YAPILMASI GEREKİYOR.

H
hilmi
2 yıl önce

Bu tasnif eksik... hatta yanıltıcı.. Gerçeği şu; 2 tür turizmci var; 1- turisti yolunacak, soyulacak, kazıklanacak kaz görenler..2- Gündelik hayatın akışını fazla değiştirmeden gelen misafirleri normal tarifeleri üzerinden ağırlayanlar... otelcilerin derdi sanırım 1. si. Diyorlar ki; neden hepsini bizim yolmamız gereken kazlar başkasının bahçesine gidiyor? cevap basit: soyulduğunu anlayan alternatif konaklama imkanlarına yöneliyor.. Bu kadar.. Önce kendi içinizi temizleyin, şow yapmayın.

M
metin
2 yıl önce

peki oteller ne yapıyor? 1 tek odanın geceliğini 1000 $ a kasan otelci var bu şehirde.. eğer utanmaz ve aç gözlü olursan sonu böyle olur.. bir defa otellerin turiste arz edecekleri tarifeleri yok.. mesele neden hepsini biz yolmuyoruz da, başka yere gidiyorlar? dert bu..

Y
Yahya
2 yıl önce

akilsiz insanlardan dolayi zengin körfez araplari da sonunda kacacaklar bodrum ve benzeri yerlerde para harciyacaklar. baskan fiyatlardan bihaber orasi kesin ama kayit disi da cok var. Her villasi olan evini yüksek fiyatlar karsiliginda turistlere veriyor.

Tüm Yorumlar (32)

V
Vatan61
2 yıl önce

Başkan ya senin hiçbir şeyden haberin yok seni kandırıyorlar çok safsın ya da piyasadan gerçekten haberin yok eğer öyleyse buda ayrı bir facia 60 $’a kim veriyor 300 500 dolarlardan millet evini veriyor veriyor bunun sonucunda alternatif ülkelere yönelmeye başladılar

E
ERCAN BEKİRCAN
2 yıl önce

AYNEN KATILIYORUM . FAKAT BUNUN ÖNÜNE GEÇMEK İÇİN KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER YAPILMASI GEREKİYOR.

H
hilmi
2 yıl önce

Bu tasnif eksik... hatta yanıltıcı.. Gerçeği şu; 2 tür turizmci var; 1- turisti yolunacak, soyulacak, kazıklanacak kaz görenler..2- Gündelik hayatın akışını fazla değiştirmeden gelen misafirleri normal tarifeleri üzerinden ağırlayanlar... otelcilerin derdi sanırım 1. si. Diyorlar ki; neden hepsini bizim yolmamız gereken kazlar başkasının bahçesine gidiyor? cevap basit: soyulduğunu anlayan alternatif konaklama imkanlarına yöneliyor.. Bu kadar.. Önce kendi içinizi temizleyin, şow yapmayın.

M
metin
2 yıl önce

peki oteller ne yapıyor? 1 tek odanın geceliğini 1000 $ a kasan otelci var bu şehirde.. eğer utanmaz ve aç gözlü olursan sonu böyle olur.. bir defa otellerin turiste arz edecekleri tarifeleri yok.. mesele neden hepsini biz yolmuyoruz da, başka yere gidiyorlar? dert bu..

Y
Yahya
2 yıl önce

akilsiz insanlardan dolayi zengin körfez araplari da sonunda kacacaklar bodrum ve benzeri yerlerde para harciyacaklar. baskan fiyatlardan bihaber orasi kesin ama kayit disi da cok var. Her villasi olan evini yüksek fiyatlar karsiliginda turistlere veriyor.

M
Murat
2 yıl önce

Peki ya apartı da olan yıldızlı oteller ? Otelinin yanındakı apartam dairelerini kiraya veren yıldızlı oteller ? Otelciler demiyor bunu anladık, peki onlara kim ne diyecek !

M
Meydanlı
2 yıl önce

Sayın başkan orası ağlama yeri değil Suriyelilerin açmış olduğu firma sayısı Trabzonlular in firma sayısından fazla kaçak çalışanlar çabası bir şeyler yapın basın açıklaması vs anlattıklarını bizlerde biliyoruz..

M
Mehmet Ali Sarı
2 yıl önce

Türk vatandaşı turist gezdirerek olsa tursab kokart arıyor ancak Suriye li olunca sesleri çıkmıyor trabzon'da neredeyse turizm onların elinde yöneticilerin sesi çıkmıyor haaa birde vatandaşlık almışlar sömürülüyoruz

ırkçı
2 yıl önce

helal be kardeşim

K
Kanunî
2 yıl önce

Ben kiziyorum da haksız kızmıyorum. Tutturdunuz turizim turizim gidiyorsunuz. Eleştiri yaptıkmi ulke ekonomisine zararli olur diyorsunuz. Yahu akli başında bir insan ülkesinin ekonomik çıkarlarına niye zarar versin. Biz her işin insan aklina uygun doğru ve dürüst olmasını istiyoruz. Trabzon'na bir Arap turist akını başladı sanirsiniz ki hacdan evliya geldi. Işi abarttık da abarttik Hiç bir şeyi kuralına göre yapmayı bilmiyoruz. Sonuç ne bu onemli.

S
Salih Kaya
2 yıl önce

Haberi okudum haberin muhatabına baktım " Trabzon Oteller Birliği Başkanı Mustafa Dündar ".Şaka gibi ya. Mustafa bey sanırım başka bir ilde ikamet ediyor. Trabzon da yaşasaydı 60 dolara ev verilip verilmediğini bilirdi. Bu madolyonun bir yüzü diğer yüzüne bakarsak otellerin uyguladığı fahiş fiyat politikası. Neye göre bu fiyatlar. Eskiler derdi köluğun bağimi burası. Araplar Bosnaya kayıyor haberiniz olsun..Eyy otelciler, eyy Trabzon esnafı Eyy Uzungöl esnafı haberiniz olsun. Çok ararsınız çok.

V
Vatandaş
2 yıl önce

Turizm adı altında resmen soygun var. Anlattıklarınız hikaye kısmı. Farkında değilsiniz galiba Trabzon yaz döneminde yaşanmaz bir il durumuna düşstü. Turisti yedirene yatırana ve gezdirene cennet geriye kalan herkese cehennem. Ne yaparsın menfaat dünyası.

V
Vatandaş
2 yıl önce

İstihdam kıyaslaması yapmışsınız. Belediyede çalışan bir işçinin maaşına 3 kişi çalıştırdığınızı atlamışsınız. Bunun türkçe karşılığı istihdam değil emek sömürüsüdür. Patron 1e 1000 kazansın köle karnını doyurmayı düşünsün. Tamda turistinizin kültürüne uygun bir ortam.

V
Vatandaş
2 yıl önce

Evet bunun adı turizm değil soygun. Üstelik sadece turisti değil bölge halkınıda. Ama unuttuğunuz bir şey var halk bul turizm anlayışından rahtsız. Turistte öyle. Bu ortamda başarılı olmanız şapkayı önünüze koyup düşünüp öz eleştiri yapmanıza bağlı. Tabi sadece siz değil taksicisinden büfecisine kadar sektörle bağı olan herkes. Biz vatandaşlar eylül ayını iple çeker olduk.

A
A. Yanık
2 yıl önce

Turizm 3 aylık olarak dusunulmemeli. Yalnız otel birlg. kendi fikrini soyler. Toplumun her kesimi oturup dahaiyi hizmetle turist sayısını arttırmanın carelerini aramalı. Karsılıklı suclamalar cozum getirmez. Ancak tesis ve isletmeleri bos bırakır. Lutfen tum kesimler bir araya gelin sehrimiz daha fazla misafir getirmenin yollarını arayalım. Side Manavgat ve Cesme de 3 adet 5 yıldızlı otel yapan hemseriniz. Muh. Abdullah Yanık (Cukurcayır)

A
Akdeniz li
2 yıl önce

Başkan ın sözleri aslında doğru ama bunları denetleme görevi ve gerçekten emek veren belgeli seyahat acentelerini korumak ve kaçak acenta hizmeti veren emek hırsızlarını yakalamak için bütçesi milyon dolarlar olan TÜRSAB denilen bir kuruluş var onlar nerede ve ne iş yaparlar Turizm bakanlığı TÜRSAB ve rehberler odası bu kaçak acentalara nefes aldirmaması lazım ama nerde herkes kendi rantı ve zevki sefası içerisinde.Akdeniz turizmini özellikle Antalya yı bu denetimsizlik ve başı boşluk bitirdi

Y
yasar inan
2 yıl önce

Siz Turizm deyince para kazanmak zannediyorsunuz biz bundan 40 yıl önce onların ülkesine hamal olarak gittik işçi olarak gittik Şimdi onlar aynı şartlarda bize geliyorlarsa da bu bir kaderdir Gün Ola Harman Ola

A
Ahmet güven
2 yıl önce

konaklamaların kayıt dışı olduğunu biliyorda neden önlem alınmıyor asıl sorun bu sezon bitti konuşmaya başlarlar şimdi mesaj alınmıştır umarım

H
Hüseyin Akyüz, almanya
2 yıl önce

Niye kiziyon başkan, vatandaşın ekonomik durumu ortada, ne yapsın, evini kiraya veriyor para kazanıyor,sen vatandaşa laf atana kadar git iktidara bir iki laf söylesene,potcikin yiyorsa, onlar ekonomiği düzeltsin, vatandaş gecinebilsin, evini kiraya vermek “ZORUNDA" kalmasın ,oteller dolsun sahipleri daha Zengin olsun,sende rahat edersin !!!!

S
Sallama
2 yıl önce

Bilmeden ne sallıyorsun. Şu an turizmle ilgili sahada denetim yapan tek kurum TÜRSAB. Trabzon'da Antalya'dan fazla denetim yapılıyor. Eksik.olan ise ilgili ve birinci derecede sorumlu resmi kurumların denetim yapmaması.

V
Vatandaş
2 yıl önce

ALLAH siz turizmcilerin gözünü doyursun.

A
Ali
2 yıl önce

TÜRSAB kokart aramıyor, bakanlık ve TÜRSAB'a kayıtlı acentamısın değil misin buna bakıyor. Kaçaksan da gerekeni yapıyor. Ne yani kaçağa göz mu yumsunlar ?

L
Lazkopat
2 yıl önce

Trabzonda bulunduğum süre içinde lokanta ve kafeler Türk müşterileri yer yok diye geri çeviriyor lar sadece konaklamayla kazıklama işi bitmiyor. İnsaf izan saygı hiçbiri kalmadı.

H
Hasan
2 yıl önce

Elin suriyelisini bu ülkeye kim aldıysa ona söyle biladerim o acenteye kim Ruhsat verdiyse onada soyle aklınıza gelirse halkida düşünürsunuz bir ara bu halk bu şehirde 12 ay var turist 3 ay :)) halk 12 ay turist gibi yaşıyor zaten sogusleyen sogusleyene.... ayrıca 40 doları kucumsuyorsun ama 900 TL'ye yakın para yapıyor :)) 2000 dolar mi versin gecelik?? Turist zaten surda en fazla 2 sene daha gelir sonra görürüm sizi ben aynen..

H
Hasan
2 yıl önce

Suriyelileri ülkeye soktunuz yetmedi Trabzon'a soktunuz suriyeliler acente actirdiniz vergisiz bir şekilde geçen sene bu kadar Suriyeli yoktu Trabzon'da haberi duyan koştu geldi İstanbul'dan araptan çok Suriyeli geldi Trabzon'a sonuc turizim 60 dolara 50 dolara daire verildi hamallık evet ama bunun suçu devlet bunun suçu 1 2 dairesi olan turizimden anlamayan 60 dolar cebine girdiğinde sevinen bir toplum Suriyelinin cebine giren elini dokunmadan 100 dolar umrunda olmadı kimsenin

B
Balta
2 yıl önce

Siz yakında o arap turistide ruyanızda görürsünüz. Ekmek ayağına gelmiş tekmeliyor bunlarda.

O
Okuyucu
2 yıl önce

Pastanın hepsini ben yiyecektim, ortaklar çıktı...

A
Ali yıldız
2 yıl önce

Moderatör un sorduğu soru tam yerinde. Çıkarı için varını yoğunu veren hatta dediğiniz gibi yaylalara gidip evini Araplara verenlere şahit oldum günlüğü 160 dolara bunun önüne geçilmeli yarın bu Araplar köyleri satın alabilirler çünkü para için ata topraklarını satan çok

R
Rüya
2 yıl önce

Rüyamda da görmek istemem

V
Vatandas
2 yıl önce

Akp turkiyeyi turizm alanındaysa gerisi götürdü ülkeye parasız pulsuz insanlaribturist diye gelebilecek yollarinnonunuvacti vizeyi az gelişmiş ülkelerden kaldırdı bilet parası bulan turkiyeye geldi kacakbyasamaya başladı arkadaşını aradı oda geldi her taraf sefalet içinde kaldı kendileri farkında omayan siyasiler yüzünden ülke yakında gettolara ayrılacak ey akp baştan sona ilk secimde gideceksiniz ama ulkeyibenkaza cevirdiniz en az 10 yıl bu nesil sizin yaptıklarınızı temizleyemez.

T
Tecrübe -Gözlem
2 yıl önce

Devlet Daha kaliteli hizmet verilebilmesi için azami gayret sarfetmeli, meydanı boş bırakmamalı. Turizm, bölgemize çok büyük getiri olan bir sektör. Kısaca kalitenin arması için derhal müdahale edilmeli

T
Tornacı
2 yıl önce

Hazımsızlığınız hiç bitmedi,bitmeyecek.gelen müslüman olunca sadece hor görme aşağılama devam ediyor.Alman İngiliz veya diğerleri paket proğramla üç kuruşa lüks otellerde tatil yapar,beş kuruş harcamaz.o iyi turist. kişi başı batılı turistlerin iki katı harcama yapan Arap yarımadasından gelenler beleşçi ve kötü.soyup soğana çeveremediniz mi.