| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 12 Ekim 2020 11:11 Güncellenme tarihi: 18 Eylül 2025 16:30

Trabzon şehir hastanesi için flaş açıklama

Trabzon Tabipler Odası'ndan şehir hastanesi için açıklama geldi

Trabzon'da ihalesi yapılan ve Akyazı'ya yapılması planan şehir hastanesi ile ilgili Trabzon Tabipler Odası'ndan açıklama geldi.

Yapılan açıklamada Trabzon'un şehir hastanesine ihtiyacı olmadığı ve diğer var olan hastanelerin güçlendirilmesi gerektiğinin altı çizildi.

İşte Trabzon Tabipler Odası Başkanı Yaşar Kibar Güven'in yaptığı o açıklama;

Son günlerde gündeme gelen şehir hastanesi konusunda birkaç noktaya değinmek gerekir.

Öncelikle gerekli mi?

Bizce Trabzon'daki hastaneler güçlendirilirse Şehir Hastanesi'ne ihtiyaç yoktur.

Örneğin KTÜ Tıp Fakültesi yanındaki Çocuk Hastanesi'ne bütçe yetmezken ve bir türlü bitirilememişken yeni bir hastaneye nereden para bulunacağı tartışılmalıdır. Madem para var, o zaman hastanelere yatırım yapılarak bu sorun çözülebilir.

Vatandaşımız açısından ve sağlık personeli açısından da açılmak istenen hastane büyük sorunları da beraberinde getirecektir.

Var olan hastanelere şehrin bir alışkanlığı vardır. Bu kadar insanı şehrin dışında bir yere götürebilmek doğru gözükmüyor. Hem insanların ulaşımı hem sağlık personelinin ulaşımı toplu taşımanın yapılamadığı Trabzon'da mümkün görünmüyor.

Ayrıca stadın yanında maç günlerinde yaşanan trafik kaosu insanların ölümüne kadar giden bir dizi ihmali de beraberinde getirecektir. Bu kadar insanı sabah trafiğinde aynı yere yönlendirebilmek mümkün gözükmüyor. Kaşüstü hastanesinin tek gidiş geliş yolu, Fakültenin yolu, Haçkalı kavşağını çözememişken yeni açılan hastanenin yolunu ve düzenini hallederim demek komiktir.

Acile yetişmeye çalışan vatandaşlarımız ve 112'miz dakikalar ile yarışırken şehir dışına hastane yapmak insanların sağlığı ile oynamaktır. Yolda yetişemeden ölen vatandaşlarımızın sorumlusu kim olacaktır?

Trabzon'da yapılaması planlanan hastane kaç yataklı ise şehirde o kadar yatak kapatılacaktır. Bu şu demek; KANUNİ, NÜMUNE, FATİH, AHİ EVREN,KEMİK HASTANESİ'nin kapatılması gündemdedir. Zira diğer açılan tüm şehirlerde hastaneler kapatılmıştır. Şehir hastanesi yapmak isteyenler çıkıp milletin önünde hangi hastanelerin kapatıldığını açıklamak zorundadır. Yani yeni yapılması düşünülen hastane Trabzon'daki hastanelerde yatak açısından bir artma sağlamayacaktır.

Yapılacak hastaneler Amerika'ya özenilip çok büyük yapıldığından hastaneyi kullanan vatandaşlarımız büyük zorluklar yaşayacaklardır. Hastaneye giden 65 yaş üstü vatandaşlarımız hem yeni olduğu için hem de büyük olduğundan poliklinik-laboratuvar-röntgen arasında gidip gelirken hayli sıkıntı çekeceklerdir.

Yeri açısından daha önce Trabzon'da yaptığımız bir çalışmada anket sonuçlarına göre halkımız şehir merkezinde kolay ulaşılabilir hastane istemektedir. Büyük çoğunluğun yürüme mesafesinde gidebildiği Numune ve Fatih Devlet Hastanesi'nin olduğu bir yerde yeni yapılacak (muhakkak yapılacaksa) Devlet Hastanesi hem halkımız açısından hem de ekonomik sıkıntılarımız olduğu bir dönemde devletimiz açısından daha iyi olacaktır. Ayrıca Trabzon'un siyaseten bu kadar güçlü olduğu bir dönemde Trabzon 600-800 yataklı bir devlet hastanesi yaptıracak güçtedir.

Var olan hastanelerin etrafındaki esnafın hali ne olacak? Buradaki kasabın, manavın, bakkalın, kıraathanenin, pastanenin, eczanenin kaç tanesi yeni yere gidebilecek? Hiç biri tabii ki. Bu esnafın %90'ı ne yazık ki dükkanlarını kapatmak zorunda kalacak.

Yeni yerler yapmak her zaman iyi değildir. Etraflıca düşünüp, halkı göz önüne getirip ona göre planlama yapmak lazım.

Elbette yeniliğe karşı değiliz.

Halkımız her şeyin en iyisine layık.

Ama kritik sorular şunlar;

Neden devlet hastanesi değil?

Neden şehrin merkezinde değil?

Neden kapanacak hastanelerden bahsedilmiyor?

Yorumlar (39)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

M
Murat
5 yıl önce

Çok mantıklı bir açıklama olmuş. Tebrik ederim. Ama devleti yönetenler dediğim dedik devam ediyor. Onların fikrini asla değişemezsin.

K
KÖKSAL DUMAN
5 yıl önce

TRABZON DÜŞMANLARI TRABZONUN YATIRIM ALMASINI İSTEMEYEN MÜNAFIKLAR SİZAKYAZININ ŞEHİR DISINDA OLDUĞUNU SANAN KAFASIZLAR İSTANBULDA YASASANIZ ANLARDINIZ BU KAFAYLA SİZE HİC BİRŞEY LAZIM DEĞİL DEFOLUN GİDİN TRABZONDAN

T
Trabzonlu
5 yıl önce

Bazılarını kapatıp yapmanın bir anlamıyok hepsini donanımlı yürütmeliyiz sıdatın purojesi ne oldu kafeler parklar olacaktı hepsi havaymış

N
Nedim
5 yıl önce

Seher hastanesine gerek oldugu icin degil Yandas firmaya is verilmesi icin yapiyorlar

R
Rıfat
5 yıl önce

Sen ne diyosun arkadaş, o şehir hastanesi bu memleketi batırsa da yapilacak. Milletin ümüğünü sıkma sistemine kim ne diyebilir, emir büyük yerden.

Tüm Yorumlar (39)

M
Murat
5 yıl önce

Çok mantıklı bir açıklama olmuş. Tebrik ederim. Ama devleti yönetenler dediğim dedik devam ediyor. Onların fikrini asla değişemezsin.

K
KÖKSAL DUMAN
5 yıl önce

TRABZON DÜŞMANLARI TRABZONUN YATIRIM ALMASINI İSTEMEYEN MÜNAFIKLAR SİZAKYAZININ ŞEHİR DISINDA OLDUĞUNU SANAN KAFASIZLAR İSTANBULDA YASASANIZ ANLARDINIZ BU KAFAYLA SİZE HİC BİRŞEY LAZIM DEĞİL DEFOLUN GİDİN TRABZONDAN

T
Trabzonlu
5 yıl önce

Bazılarını kapatıp yapmanın bir anlamıyok hepsini donanımlı yürütmeliyiz sıdatın purojesi ne oldu kafeler parklar olacaktı hepsi havaymış

N
Nedim
5 yıl önce

Seher hastanesine gerek oldugu icin degil Yandas firmaya is verilmesi icin yapiyorlar

R
Rıfat
5 yıl önce

Sen ne diyosun arkadaş, o şehir hastanesi bu memleketi batırsa da yapilacak. Milletin ümüğünü sıkma sistemine kim ne diyebilir, emir büyük yerden.

S
Suat
5 yıl önce

Evet açıklama bekliyoruz sayın devlet büyüklerimizden.

K
Koksal
5 yıl önce

Koksal Senin gibiler yuzunden bu ulke bu Hale geldi. Dolar 8 TL ye geldi. Ekonomik krizi aciklayin once

B
Bunuo
5 yıl önce

Şehir dişinami güldürmeyin siz büyük şehirde yaşamamişsiniz

1
1234
5 yıl önce

Sıtadın PUROJESİ:)

B
Ben
5 yıl önce

Bu işler tabip işi değil onlar ilaçlarını yazsın hastayı tedavi etsin ŞEHİR HASTANESİ Elbette gerekli

O
Omar
5 yıl önce

Akyazı'ya "şehir dışı" diyebilecek kadar küçük, dar, sığ ufuklu kişilerin "doktor" olmaları gerçekten çok ilginç. "şehrin göbeğindeki trafiğe hastane yapalım" teklifi de ayrı bir komiklik. bir kere de destek olun be. sıktınız artık!

Çaykaralı
5 yıl önce

Şehir dışımı:)))siz şehir dışı görnenişsiniz İstanbula gelin de görün nasıl oluyormuş görün

A
asumantrabzon
5 yıl önce

koksal bunlar chp zihniyeti...bunlar ulke için bir sey yapmaz.... eskii ssk neydi.çöplük...Allahım ne gunlerdi...

R
Remzi_1461
5 yıl önce

Bu iddianı doğrulayacak belge göster!Öyle kurusıkı sallamayla değil!

V
Vatandaş
5 yıl önce

Şehirden uzak olması düşüncesi haricinde Tabipler odasının düşüncesine katılıyorum.sorun şehirden uzak olması değil bunun devlete yükü ne kdr olacak .çocuk Hastanesi için ödenek ayırmayan şehir hastanesi yapacak.sehir hastanesi bir devlet hastanesi değildir .kira ve kullanım bedelleri ağırdır bu parayla devlet kendi hastabesini zaten yapar. Birileri para kazansin e birazdan faydası var hastanenin düşüncesi yanlış . öncelik devletin menfaatine olması.bayburt Gümüşhane arası yapilacak olan havaalanı gibi.ulke üretmekle kalkinir bir tane fabrika açıldığı yok Trabzon'da ve yakın çevresinde

T
takım taraftarı
5 yıl önce

Allah aşkına bu trabzonda hiç mi bir akıllı insan yok. Her kes yatırım bekliyor bizde karşı geliyoruz.

R
Remzi_1461
5 yıl önce

Tabipler odalarının ne işle meşgul olduklarını çok iyi biliyoruz.Bu açıklamalarına çok şaşırmadık.Kendileri söyler kendileri duyar.Ülkemize sağlık alanında bir milim yararı dokunduklarını gören var mı?Gölge yapmayın bari..

R
Remzi_1461
5 yıl önce

"PUROJESİ"projenin yazılışı mı değişti acaba??:)))))))

M
Mehmet Keskin
5 yıl önce

Dolgu alanında yapılan stadyumda çatlamaların olduğu tespit edilmişken bu konu üzerinde kafa yormayıp alelacele şehir hastahanesi için ihaleye koşulması neyin telaşı acaba???

A
AkıllıDeli
5 yıl önce

Tabipler birliğine bıraksan bu ülkeyi, Sağlık ocağına bile gerek yok der bu güruhlar...! Ya bi susunda huzur verin bu ülkeye

H
Hüseyin Silahtar
5 yıl önce

20 sene sonrasını düşünüp konuşan yok, vizyonsuz bir açıklama...

M
mehmet
5 yıl önce

RANT varsa kesinlikle gerekli . IHTIYAC vardir.

R
rıza
5 yıl önce

ölü yatırım. akıllarınca bu hastaneyi yapıp diğerlerini kapatıp herkesi bu hastaneye gitmeye mevbur edecekler.

O
onur
5 yıl önce

akıllı ol akıllı sen kimsin beni doğup büyüdüğüm şehirden kovacaksın haddini ağzından çıkanı bil de konuş adamın asabını bozma !

M
murat
5 yıl önce

asumantrabzon başınıza taş düşse chp den bileceksiniz ! 20 yıldır ülkeyi yönetiyorsunuz dolar niye 8 tl ekonomi niye kötü ondan bahset alışmışsın kafandan aşağıya çay atılmasına ona buna çamur atarak hayat geçmez asuman abla ! iyi bir şey olunca siz yaptınız kötü olunca cehape yaptı :) zihniyetiniz batsın !

O
onur
5 yıl önce

asumantrabzon bak 30 mahalleye su verilemiyor ! onu da mı chp yaptı ? ne zavallı bir yorum. yazıklar olsun. https://www.haber61.net/trabzon/trabzona-su-yetmiyor-30-mahalle-susuz-kaldi-h408262.html

B
Borabay
5 yıl önce

Dolar 8 TL, işsizlik %26, hazine tamtakır,bu kafaları hala savunanlar, kalkmış Dr. lara laf atıyor. Basur olduğunuzda kimin karşısında rükü pozisyonu alacağınızı bir düşünün..

K
koksal
5 yıl önce

ne varmis ben ve benim gibi dusunenlere sehrime hastane yapılmasını istemek insanlarin bundan faydalanmasını istemek suçmu diger sehirlere yapiliyo hepside gayet guzel calisiyor

R
RIZA
5 yıl önce

AYNEN ÇOK DOĞRU NE GEREĞİ VAR

M
Musa
5 yıl önce

Kaşüstu hastanesi dagbaşında o kapanır trabzonda yeterli fiziki şartları olan hastane yok hepsi kodes gibi

O
OFLU TÜRK
5 yıl önce

BOŞ KONUŞMAYIN NUMUNE VE FATİH HASTANELERİ ÖMRÜNÜ DOLDURMUŞ ETRAFLARI BİNALARLA KAPANMIŞ OTOPARK YOK BUNLARIN NESİNİ GÜÇLENDİRECEKSİN

V
Vatandaş
5 yıl önce

Burada yorum yazanları hasta olunca o hastanelere almamak lazım. Siz alıştınız ona gerek yok, buna gerek yok.

A
antikus
5 yıl önce

remzi 1461 sen cok akillisin ya bana türkiyeden baska bir yerde hasta garantili bir tane hastane göstersene?? bu hástane seni degil yandasi ihya etmek icin o yandasa verilecek parayla en az 5 hastane yapilir acin gözünüzü biraz.

L
Lambacı61
5 yıl önce

SENİ GİDİ FETÖCÜ REİS TRABZONA DEV HASTANE YAPACAK MAÇLAR PAZAR GÜNÜ GENELDE MAÇ GNÜ DE GİTMEYİN HASTANEYEDENİZ KENARI MANZARALI YAPIYOR REİS DAHA NE İSTİYON

A
ALP EREN
5 yıl önce

Trabzon Doğu Karadeniz’in lideri, başkentidir.Trabzon sadece Trabzon değildir! Gümüşhane, Giresun, Bayburt, Rize, Artvin’dir.Trabzonlu Akyazı’ya Şehir merkezinden yürüme gidip geliyor, siz nerelisiniz?Trabzon’un sağlıkta marka şehir olması işinize gelmiyor mu?İnsanların bazı tedaviler için Ankara, İstanbul’a gitmeleri buranın esnafına mı kazandırıyor...Evet, doğru imkanı olup büyük şehirlere gidemeyenler kefenlerini bu şehirden alıyor... Ye gidin işinize ...

O
Olan var olmayan var
5 yıl önce

Şehir hastanesi yapılsın trafik sıkıntısına metro projesi trabzonspor macı oldugu zamanda çok rahat geleceksiniz

F
Fatih
5 yıl önce

Yatırıma birşey demiyoruz. Şuan ülkenin kriz durumunda bu yatırımlar hangi borçlarla yapılıyor, kimler bu işlerden para kazanacak onu merak ediyoruz.Yatırım yapılsın vatandaş iş bulsun isteriz evet.Ama bir taraftan yaparken öbür taraftan gemi batıyor

A
Adalet
5 yıl önce

Hasta garantili hastane yok. Yanlış bilgilenmişsiniz.Köprü ve otoyolla karıştırmayın...

A
Ahmet
5 yıl önce

Senin gibi trabzon dostu olmaz olsun Köksal. Bu ülkenin tek seveni sensin sanki. Boş konuşuyosun