Trabzon'da ihalesi yapılan ve Akyazı'ya yapılması planan şehir hastanesi ile ilgili Trabzon Tabipler Odası'ndan açıklama geldi.
Yapılan açıklamada Trabzon'un şehir hastanesine ihtiyacı olmadığı ve diğer var olan hastanelerin güçlendirilmesi gerektiğinin altı çizildi.
İşte Trabzon Tabipler Odası Başkanı Yaşar Kibar Güven'in yaptığı o açıklama;
Son günlerde gündeme gelen şehir hastanesi konusunda birkaç noktaya değinmek gerekir.
Öncelikle gerekli mi?
Bizce Trabzon'daki hastaneler güçlendirilirse Şehir Hastanesi'ne ihtiyaç yoktur.
Örneğin KTÜ Tıp Fakültesi yanındaki Çocuk Hastanesi'ne bütçe yetmezken ve bir türlü bitirilememişken yeni bir hastaneye nereden para bulunacağı tartışılmalıdır. Madem para var, o zaman hastanelere yatırım yapılarak bu sorun çözülebilir.
Vatandaşımız açısından ve sağlık personeli açısından da açılmak istenen hastane büyük sorunları da beraberinde getirecektir.
Var olan hastanelere şehrin bir alışkanlığı vardır. Bu kadar insanı şehrin dışında bir yere götürebilmek doğru gözükmüyor. Hem insanların ulaşımı hem sağlık personelinin ulaşımı toplu taşımanın yapılamadığı Trabzon'da mümkün görünmüyor.
Ayrıca stadın yanında maç günlerinde yaşanan trafik kaosu insanların ölümüne kadar giden bir dizi ihmali de beraberinde getirecektir. Bu kadar insanı sabah trafiğinde aynı yere yönlendirebilmek mümkün gözükmüyor. Kaşüstü hastanesinin tek gidiş geliş yolu, Fakültenin yolu, Haçkalı kavşağını çözememişken yeni açılan hastanenin yolunu ve düzenini hallederim demek komiktir.
Acile yetişmeye çalışan vatandaşlarımız ve 112'miz dakikalar ile yarışırken şehir dışına hastane yapmak insanların sağlığı ile oynamaktır. Yolda yetişemeden ölen vatandaşlarımızın sorumlusu kim olacaktır?
Trabzon'da yapılaması planlanan hastane kaç yataklı ise şehirde o kadar yatak kapatılacaktır. Bu şu demek; KANUNİ, NÜMUNE, FATİH, AHİ EVREN,KEMİK HASTANESİ'nin kapatılması gündemdedir. Zira diğer açılan tüm şehirlerde hastaneler kapatılmıştır. Şehir hastanesi yapmak isteyenler çıkıp milletin önünde hangi hastanelerin kapatıldığını açıklamak zorundadır. Yani yeni yapılması düşünülen hastane Trabzon'daki hastanelerde yatak açısından bir artma sağlamayacaktır.
Yapılacak hastaneler Amerika'ya özenilip çok büyük yapıldığından hastaneyi kullanan vatandaşlarımız büyük zorluklar yaşayacaklardır. Hastaneye giden 65 yaş üstü vatandaşlarımız hem yeni olduğu için hem de büyük olduğundan poliklinik-laboratuvar-röntgen arasında gidip gelirken hayli sıkıntı çekeceklerdir.
Yeri açısından daha önce Trabzon'da yaptığımız bir çalışmada anket sonuçlarına göre halkımız şehir merkezinde kolay ulaşılabilir hastane istemektedir. Büyük çoğunluğun yürüme mesafesinde gidebildiği Numune ve Fatih Devlet Hastanesi'nin olduğu bir yerde yeni yapılacak (muhakkak yapılacaksa) Devlet Hastanesi hem halkımız açısından hem de ekonomik sıkıntılarımız olduğu bir dönemde devletimiz açısından daha iyi olacaktır. Ayrıca Trabzon'un siyaseten bu kadar güçlü olduğu bir dönemde Trabzon 600-800 yataklı bir devlet hastanesi yaptıracak güçtedir.
Var olan hastanelerin etrafındaki esnafın hali ne olacak? Buradaki kasabın, manavın, bakkalın, kıraathanenin, pastanenin, eczanenin kaç tanesi yeni yere gidebilecek? Hiç biri tabii ki. Bu esnafın %90'ı ne yazık ki dükkanlarını kapatmak zorunda kalacak.
Yeni yerler yapmak her zaman iyi değildir. Etraflıca düşünüp, halkı göz önüne getirip ona göre planlama yapmak lazım.
Elbette yeniliğe karşı değiliz.
Halkımız her şeyin en iyisine layık.
Ama kritik sorular şunlar;
Neden devlet hastanesi değil?
Neden şehrin merkezinde değil?
Neden kapanacak hastanelerden bahsedilmiyor?
Tüm Yorumlar (39)
Murat
5 yıl önceÇok mantıklı bir açıklama olmuş. Tebrik ederim. Ama devleti yönetenler dediğim dedik devam ediyor. Onların fikrini asla değişemezsin.
KÖKSAL DUMAN
5 yıl önceTRABZON DÜŞMANLARI TRABZONUN YATIRIM ALMASINI İSTEMEYEN MÜNAFIKLAR SİZAKYAZININ ŞEHİR DISINDA OLDUĞUNU SANAN KAFASIZLAR İSTANBULDA YASASANIZ ANLARDINIZ BU KAFAYLA SİZE HİC BİRŞEY LAZIM DEĞİL DEFOLUN GİDİN TRABZONDAN
Trabzonlu
5 yıl önceBazılarını kapatıp yapmanın bir anlamıyok hepsini donanımlı yürütmeliyiz sıdatın purojesi ne oldu kafeler parklar olacaktı hepsi havaymış
Nedim
5 yıl önceSeher hastanesine gerek oldugu icin degil Yandas firmaya is verilmesi icin yapiyorlar
Rıfat
5 yıl önceSen ne diyosun arkadaş, o şehir hastanesi bu memleketi batırsa da yapilacak. Milletin ümüğünü sıkma sistemine kim ne diyebilir, emir büyük yerden.
Suat
5 yıl önceEvet açıklama bekliyoruz sayın devlet büyüklerimizden.
Koksal
5 yıl önceKoksal Senin gibiler yuzunden bu ulke bu Hale geldi. Dolar 8 TL ye geldi. Ekonomik krizi aciklayin once
Bunuo
5 yıl önceŞehir dişinami güldürmeyin siz büyük şehirde yaşamamişsiniz
1234
5 yıl önceSıtadın PUROJESİ:)
Ben
5 yıl önceBu işler tabip işi değil onlar ilaçlarını yazsın hastayı tedavi etsin ŞEHİR HASTANESİ Elbette gerekli
Omar
5 yıl önceAkyazı'ya "şehir dışı" diyebilecek kadar küçük, dar, sığ ufuklu kişilerin "doktor" olmaları gerçekten çok ilginç. "şehrin göbeğindeki trafiğe hastane yapalım" teklifi de ayrı bir komiklik. bir kere de destek olun be. sıktınız artık!
Çaykaralı
5 yıl önceŞehir dışımı:)))siz şehir dışı görnenişsiniz İstanbula gelin de görün nasıl oluyormuş görün
asumantrabzon
5 yıl öncekoksal bunlar chp zihniyeti...bunlar ulke için bir sey yapmaz.... eskii ssk neydi.çöplük...Allahım ne gunlerdi...
Remzi_1461
5 yıl önceBu iddianı doğrulayacak belge göster!Öyle kurusıkı sallamayla değil!
Vatandaş
5 yıl önceŞehirden uzak olması düşüncesi haricinde Tabipler odasının düşüncesine katılıyorum.sorun şehirden uzak olması değil bunun devlete yükü ne kdr olacak .çocuk Hastanesi için ödenek ayırmayan şehir hastanesi yapacak.sehir hastanesi bir devlet hastanesi değildir .kira ve kullanım bedelleri ağırdır bu parayla devlet kendi hastabesini zaten yapar. Birileri para kazansin e birazdan faydası var hastanenin düşüncesi yanlış . öncelik devletin menfaatine olması.bayburt Gümüşhane arası yapilacak olan havaalanı gibi.ulke üretmekle kalkinir bir tane fabrika açıldığı yok Trabzon'da ve yakın çevresinde
takım taraftarı
5 yıl önceAllah aşkına bu trabzonda hiç mi bir akıllı insan yok. Her kes yatırım bekliyor bizde karşı geliyoruz.
Remzi_1461
5 yıl önceTabipler odalarının ne işle meşgul olduklarını çok iyi biliyoruz.Bu açıklamalarına çok şaşırmadık.Kendileri söyler kendileri duyar.Ülkemize sağlık alanında bir milim yararı dokunduklarını gören var mı?Gölge yapmayın bari..
Remzi_1461
5 yıl önce"PUROJESİ"projenin yazılışı mı değişti acaba??:)))))))
Mehmet Keskin
5 yıl önceDolgu alanında yapılan stadyumda çatlamaların olduğu tespit edilmişken bu konu üzerinde kafa yormayıp alelacele şehir hastahanesi için ihaleye koşulması neyin telaşı acaba???
AkıllıDeli
5 yıl önceTabipler birliğine bıraksan bu ülkeyi, Sağlık ocağına bile gerek yok der bu güruhlar...! Ya bi susunda huzur verin bu ülkeye
Hüseyin Silahtar
5 yıl önce20 sene sonrasını düşünüp konuşan yok, vizyonsuz bir açıklama...
mehmet
5 yıl önceRANT varsa kesinlikle gerekli . IHTIYAC vardir.
rıza
5 yıl önceölü yatırım. akıllarınca bu hastaneyi yapıp diğerlerini kapatıp herkesi bu hastaneye gitmeye mevbur edecekler.
onur
5 yıl önceakıllı ol akıllı sen kimsin beni doğup büyüdüğüm şehirden kovacaksın haddini ağzından çıkanı bil de konuş adamın asabını bozma !
murat
5 yıl önceasumantrabzon başınıza taş düşse chp den bileceksiniz ! 20 yıldır ülkeyi yönetiyorsunuz dolar niye 8 tl ekonomi niye kötü ondan bahset alışmışsın kafandan aşağıya çay atılmasına ona buna çamur atarak hayat geçmez asuman abla ! iyi bir şey olunca siz yaptınız kötü olunca cehape yaptı :) zihniyetiniz batsın !
onur
5 yıl önceasumantrabzon bak 30 mahalleye su verilemiyor ! onu da mı chp yaptı ? ne zavallı bir yorum. yazıklar olsun. https://www.haber61.net/trabzon/trabzona-su-yetmiyor-30-mahalle-susuz-kaldi-h408262.html
Borabay
5 yıl önceDolar 8 TL, işsizlik %26, hazine tamtakır,bu kafaları hala savunanlar, kalkmış Dr. lara laf atıyor. Basur olduğunuzda kimin karşısında rükü pozisyonu alacağınızı bir düşünün..
koksal
5 yıl öncene varmis ben ve benim gibi dusunenlere sehrime hastane yapılmasını istemek insanlarin bundan faydalanmasını istemek suçmu diger sehirlere yapiliyo hepside gayet guzel calisiyor
RIZA
5 yıl önceAYNEN ÇOK DOĞRU NE GEREĞİ VAR
Musa
5 yıl önceKaşüstu hastanesi dagbaşında o kapanır trabzonda yeterli fiziki şartları olan hastane yok hepsi kodes gibi
OFLU TÜRK
5 yıl önceBOŞ KONUŞMAYIN NUMUNE VE FATİH HASTANELERİ ÖMRÜNÜ DOLDURMUŞ ETRAFLARI BİNALARLA KAPANMIŞ OTOPARK YOK BUNLARIN NESİNİ GÜÇLENDİRECEKSİN
Vatandaş
5 yıl önceBurada yorum yazanları hasta olunca o hastanelere almamak lazım. Siz alıştınız ona gerek yok, buna gerek yok.
antikus
5 yıl önceremzi 1461 sen cok akillisin ya bana türkiyeden baska bir yerde hasta garantili bir tane hastane göstersene?? bu hástane seni degil yandasi ihya etmek icin o yandasa verilecek parayla en az 5 hastane yapilir acin gözünüzü biraz.
Lambacı61
5 yıl önceSENİ GİDİ FETÖCÜ REİS TRABZONA DEV HASTANE YAPACAK MAÇLAR PAZAR GÜNÜ GENELDE MAÇ GNÜ DE GİTMEYİN HASTANEYEDENİZ KENARI MANZARALI YAPIYOR REİS DAHA NE İSTİYON
ALP EREN
5 yıl önceTrabzon Doğu Karadeniz’in lideri, başkentidir.Trabzon sadece Trabzon değildir! Gümüşhane, Giresun, Bayburt, Rize, Artvin’dir.Trabzonlu Akyazı’ya Şehir merkezinden yürüme gidip geliyor, siz nerelisiniz?Trabzon’un sağlıkta marka şehir olması işinize gelmiyor mu?İnsanların bazı tedaviler için Ankara, İstanbul’a gitmeleri buranın esnafına mı kazandırıyor...Evet, doğru imkanı olup büyük şehirlere gidemeyenler kefenlerini bu şehirden alıyor... Ye gidin işinize ...
Olan var olmayan var
5 yıl önceŞehir hastanesi yapılsın trafik sıkıntısına metro projesi trabzonspor macı oldugu zamanda çok rahat geleceksiniz
Fatih
5 yıl önceYatırıma birşey demiyoruz. Şuan ülkenin kriz durumunda bu yatırımlar hangi borçlarla yapılıyor, kimler bu işlerden para kazanacak onu merak ediyoruz.Yatırım yapılsın vatandaş iş bulsun isteriz evet.Ama bir taraftan yaparken öbür taraftan gemi batıyor
Adalet
5 yıl önceHasta garantili hastane yok. Yanlış bilgilenmişsiniz.Köprü ve otoyolla karıştırmayın...
Ahmet
5 yıl önceSenin gibi trabzon dostu olmaz olsun Köksal. Bu ülkenin tek seveni sensin sanki. Boş konuşuyosun