| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Trabzon Haber Yayın tarihi: 20 Temmuz 2023 12:02 Güncellenme tarihi: 20 Temmuz 2023 12:03

Trabzon için turizmde büyük tehlike! Başkan Haber61’e açıkladı

Turizmde Trabzon’u bekleyen büyük tehlikeyi TTSO Başkanı Erkut Çelebi Haber61’e açıkladı.

Turizm sezonunun başlaması ile Trabzon’da büyük bir turist yoğunluğu yaşanıyor.

Özellikle körfez ülkelerinden gelen turistler yoğunluğun büyük kısmını oluştururken, otellerin istenilen doluluk oranına ulaşamaması ise dikkat çekti.

Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Erkut Çelebi, konu ile ilgili Haber61’e yaptığı açıklamada bu durumun kayıt dışının çok fazla olmasından kaynaklandığını belirtti.

2023/07/20/ttso-baskan-erkut-celebi.jpg

Trabzon’a günde ortalama 33 uçak ile 3-5 bin arası yolcu geldiğini vurgulayan Çelebi, “bu yolcuların bin tanesi otellere, kalan 4 bini ise evlere, kayıt dışı olan yerlere yerleşiyorlar ve bazıları da komşu illere gidiyorlar” dedi.

Geçen seneden daha fazla turist olduğunu sözlerine ekleyen TTSO Başkanı Çelebi, “doluluk olmamasının sebebi yatak sayısının bir anda artmış olması. Herkes apartlarını, binalarını evlerini otel odasına döndürdü. Böyle olunca oteller boş görünüyor. Yatak sayısı çok artı, bu da büyük tehlike tabi ki. Alternatif olarak sağlık turizmi ve kongre turizmi yapmaya çalışıyoruz” ifadelerine yer verdi.

Yorumlar (13)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

B
başkan
2 yıl önce

kayıt dışı derken başkan. kışın oturup yazın sorunları görmeye çalışmak koltuğun verdiği rahatlıktan olsa gerek. kayıt dışı dediğin olaya adam benim misafirim diyor :))

K
Kemal
2 yıl önce

İnş hiç gelmezler bir gecelik oda 8 binlira olmuş heryerde şait oluyoruz Arapları fiyatlarda mağdur ediyorlar itrabzonda gecelik 6 ile 8 bin lira oda olurmu hangi dine göre bu paralar alınır

S
salih
2 yıl önce

ERKUT BEY GÖREVE GELELİ BEN BİR DEĞİŞİM GÖRMEDİM. O DA BİZİM GİBİ İZLİYOR. OTEL FİYATLARI BODRUM DAKİLERİ GEÇTİ. KEZA TRANSFERLER DE AYNI. BU KONULARA EL ATSINLAR. YEMEK FİYATLARI AYRI FELAKET.

K
Kenan
2 yıl önce

Kaçak evler apartlarda olmasa otellerin şu halde bile fiyatları uçukken apart olmaması halinde otel fiyatlarını düşünemiyorum bile.işiniz gücünüz çakallık.inşallah hiç turist gelmez bu ne yav heeşey ateş pahası sokağa çıkmaya korkuyoruz

R
ramazan
2 yıl önce

fahiş fiyata turistlere kiralanan daireler denetlenmeli ev sahipleri gecelik 300 ila 350 dolara ev veriyor turistlere bunun devlet'e katkısı olmadığı gibi vatandaşda kiralık ev bulamıyor

Tüm Yorumlar (13)

B
başkan
2 yıl önce

kayıt dışı derken başkan. kışın oturup yazın sorunları görmeye çalışmak koltuğun verdiği rahatlıktan olsa gerek. kayıt dışı dediğin olaya adam benim misafirim diyor :))

K
Kemal
2 yıl önce

İnş hiç gelmezler bir gecelik oda 8 binlira olmuş heryerde şait oluyoruz Arapları fiyatlarda mağdur ediyorlar itrabzonda gecelik 6 ile 8 bin lira oda olurmu hangi dine göre bu paralar alınır

S
salih
2 yıl önce

ERKUT BEY GÖREVE GELELİ BEN BİR DEĞİŞİM GÖRMEDİM. O DA BİZİM GİBİ İZLİYOR. OTEL FİYATLARI BODRUM DAKİLERİ GEÇTİ. KEZA TRANSFERLER DE AYNI. BU KONULARA EL ATSINLAR. YEMEK FİYATLARI AYRI FELAKET.

K
Kenan
2 yıl önce

Kaçak evler apartlarda olmasa otellerin şu halde bile fiyatları uçukken apart olmaması halinde otel fiyatlarını düşünemiyorum bile.işiniz gücünüz çakallık.inşallah hiç turist gelmez bu ne yav heeşey ateş pahası sokağa çıkmaya korkuyoruz

R
ramazan
2 yıl önce

fahiş fiyata turistlere kiralanan daireler denetlenmeli ev sahipleri gecelik 300 ila 350 dolara ev veriyor turistlere bunun devlet'e katkısı olmadığı gibi vatandaşda kiralık ev bulamıyor

B
Bays
2 yıl önce

Fiyat denetimi de yapiyormusunuz bari. 2 seneye turist kalmaz bu kafa ile gidilirse. Vali, belediye , turizmi yönetenler ne yapiyor acaba bu durum için. Siz kayıt dışı diye yırtınacağınıza önce kaliteli ve tutarli turizm politikası uygulamasını sağlayın. Kaziklanan adam elbet başka şehirlere gider

B
Bays
2 yıl önce

Oteller kazığı biraz inceltseler gelen turistler evlere yönelmezler . Onlarda kendilerine göre uygun olana yöneliyorlar . Siz önce turistik tesislere bir çeki düzen verin . Gerisi düzelir .

A
Arsinli
2 yıl önce

Sayın başkan siz önce otelleri dizayn edin serbest piyasa ekonomisi öylemi.. Doyumsuzlugu bıraksınlar..

S
sıradan vatandaş
2 yıl önce

İyi olmuyor yani çok süper kazanamıyorlar tabi

M
Muhammet
2 yıl önce

Okadar çok arab var evet ama fiyatlar yıyecek içecek sektörü baya yüksek arablar akıllandı Giresun ve Ordu turızmıni baya genişledi neden nedene şu baya kazıklandılar ontan rıze de arab hıc yoktu şimdı bakın dolu herzaman söylüyorum gelecek yılda bukadar arab bıle goremeyecekler

A
Akın Kaya
2 yıl önce

Fahiş otel fiyatlarından dolayıdır. Kişi başı 2K dan 5 kişi otelde 10K ya konaklarken. Ev taş patlasın 5K ya mal oluyor.

M
Merve Aydoğdu
2 yıl önce

Kayıt dışı yerler denetlenmiyor ve göz yumuluyor.öğretmen maaşımdan bi sürü vergi kesilirken komşum 3 ayda vergisiz köşeyi dönüyor. Apartmana grup grup arapların girmesi çıkması bana güvende vermiyor.Kullandıkları ağır parfüm kokular sayesinde hangi asansörü kullanmış olduklarını anlıyoruz. Ekonomiye hayat verdiklerini sanmıyorum herşeyin pahalanmasına katkı sağladıklarını eminim. Trabzon halkı oturup yemek yemesede olur nasıl olsa yabancı turistler ekonomiyi canlandırıyor.

N
Nesrin.k
2 yıl önce

Otel fiyatlari ve ev fiyatlari konusunda fikrim yok ,fakat araç kiralari istanbul un 2 kati. Buraya gelen bi kişinin araci yoksa kiralamak zorunda. Yani demem oki..ülkenin her yerinde denetimsizlik var ve herkes neye tutturabilirse.. yazikk...