Trabzon'da yapımı devam eden Kaşüstü Dalçık projesinde açılan tünel ilk kez Haber61 ekibi tarafından görüntülendi.
Trabzon'un Yomra İlçesi Kaşüstü mahallesinde yapımı devam eden ve bir türlü tamamlanamayan Kaşüstü Dalçık projesinde deniz tarafındaki ilk tünel olan Kuzey tünelinde kazı çalışmaları sürüyor.
Haber61'e açıklamalarda bulunan Saha Mühendisi Turgut Sezer, yaklaşık 800 metre olacak olan tünelde 70 metrelik kısmın kazıldığını ve ilk tünelin 15 Ocak 2019 tarihinde trafiğe açılmasının planlandığını belirtti.
Özer, İlk tünelin trafiğe açılması sonrasında ise güney kısımdaki diğer tünelin tamamlanarak trafiğe açılacağını ve projenin 2019 Mart ayının başında tamamlanacağını söyledi.
Turgut Sezer "Şuanda durmak sızın 7/24 çalışmaya devam ediyoruz. Hedefimiz Ocak 15'te bu tüpü trafiğe açmak. Trafiğe açıldıktan sonra ümütediyorum buradaki halkımız rahatlama yaşayacaktır. Akabinde Ocak 15'ten sonra yukarıdaki güney tüpümüzü açacağız. 800 metre tünelimiz var. Bunun 70 metresini açtık. Günlük ortalama 30-40 metre açmaya devam ediyoruz" dedi.
Projede açılan tünelin suyla dolduğu iddiaları ile ilgili konuşan Sezer, "Çalıştığımız kot deniz seviyenin altında. Ama diyafram temel dediğimiz kenar duvarlarını bir havuz gibi düşünürsek şuanda onun içinde çalışıyoruz. Buradaki su yüzeysel. Bunu da drenaj sistemimizle dalgıç pompalarımızla dıaşrıya tahliye ediyoruz" ifadelerini kullandı.
Elektrik şirketi ile yaşanan sıkıntılara değinen Turgut Sezer, "O kısımda Kuhla Otelin önünde deplase edilmesi gereken bir kaç elektrik direğimiz var. Bununla 5-6 aydır uğraşıyoruz ama bir gelişme olmadı. Son 15 günde bir gelişme var. O da halledilir diye düşünüyorum. Herhangi bir aksaklık yok. Ocak 15'te inşallah burayı açıyoruz. Akabinde de diğer tüpümüzü trafiğe açıyoruz" şeklinde konuştu.
Sezer 300 personelle çalışmalarına devam eddiğini belirterek, "Burası Yomra tarafından gireceğimiz yer. Buranın üst imalatı bitti. Freze makinam var. Bir kaç diyaframım kaldı. Onları da hafta içi çektikten sonra bu kısımdan da giriş yapıyoruz. Hedef ortada buluşmak. Şuanda yan personeller dahil olmak üzere 300 personel var. 30 kamyon ve 10-12 tane eskavatör ile çalışmalar devam ediyor" dedi.
Projenin tamamiyle 2019 Mart Ayı Başında tamamlanacağını sözlerine ekleyen Sezer, "Martın başı olarak hedefliyoruz. Daha erken olma ihtimali var ama başka olumsuzluklarla birlikte Martın başı itibari ile iki tüpü de açmayı hedefliyoruz. Benim şahsi görüşüm trafik sıkışıklığının tamamen ortadan kaldırılacağı yönünde. Burası özellikle yaz aylarında yabancı turistlerimizle birlikte çok aktif oluyor. Şuanda halkımız baya sıkıntı çekiyor. Bittikten sonra inşallah bu sıkıntıların hiç biri yaşanmayacak. Burada güzel bir yeşil alan oluşacak. Park yerleri olacak ve daha rahat ulaşım olacak" şeklinde konuştu.
Trabzon halkından biraz daha sabır beklediklerini söyleyen Turgut Sezer, "Halkımız biraz agresif biliyorsunuz. Biraz daha sabırlı, hoşgörülü olmalarını bekliyrouz. Emin olun 7/24, bazen uyumak sızın çalışmaya devam ediyoruz. Tek amacımız halkımızın daha iyi hizmet alması." ifadelerini kullandı.
Tüm Yorumlar (18)
Gediz
7 yıl önceAllah sizi islah etsin.Seçimler geliyor.Çok beşediye başkanı o tünellere gömülecek.Bunun hesabını sormazsa bu halk yazıklar olsun.Beş sene oldu.En az iki sene daha birmez.Hep aynı palavralar
vatandaş
7 yıl önceburası bittikten sonra burdan transit gecenler yomra ışıklarda takılmayacak mı? tünel içinde trafik oluşmayacak mı?
İstanbul
7 yıl öncekomik ????
Baba
7 yıl önceYomra girişine de acele üst geçit , viyadük v.s. yapılmalı.Ama dal çık değil.10 sene se onu bekleyemeyiz.Yomra girişi hallolmazsa daha büyük trafik rezilliği orda sürer.O trafik yoğunluğunun bi tarafı Ardine öbür tarafı havaalanına dayanır
Arsinli
7 yıl önceYa kardeşim kendi ağzınızla söylüyorsunuz deniz seviyesi altında ulan yağmurlar da artık eskisi gibi yağmıyor o tünel için de ani bir yağmur baskını olduğunda hangi pompayla suyu tahliye edeceksiniz ya arkadaş ne garip bir iştir
Miraç
7 yıl önceYomra belediye başkanı 2018 Eylül’de bitmezse yüzüme tükürün diyordu,Adama sormazlar mı ne oldu..Seçim yaklaşıyor kafanıza göre takılın.
EsEs
7 yıl önceBıktık artık bu haberlerden. Dünyanın en büyük hava limanı bitti. Bu hala bitmedi. Biteceği de yok. Sabah akşam zulüm devam ediyor.
Mustafa koç
7 yıl önceBen şahsen o tarihte biteceğine inanmıyorum. Çünkü şu ana kadar verilen tarihlerin hepsi yalan olarak karşımızda duruyor. Köyüm Arsin,de bu trafik yüzünden köyüme gitmek istemiyorum.
Yalan konuşmayın!
7 yıl önceHerkes sallamış kafasına göre yok 5 yıl yok 10 yıl.. Tamam bir dalçık için çok yavaş ilerleyen bir projeydi ama nihayet sona gelindi. Daha 2. Yılını doldurmadan açılacak diyorlar işte. Ne bu sabırsızlık. Adam deniz seviyesinin altında diyor, arazisi zor diyor neden anlayamıyoruz bir türlü? Bu öyle 50 metrelik tünel değil neredeyde 1km'lik tünel kazılacak. Az sıkın dişinizi. Bitti bitecek...
ahmet
7 yıl önceoraya harcanan parayla neler yapilabilirdi kactane koprulu kavsak cikardi bir dusunmek yomra giris ayri bir sorun conlekci ayri hackali baba ayri bu kavsaklar neolacak bu memlekette hersey oldu bitti bitane hesap veren yok
Tsruh
7 yıl öncedıyelım orayı bıttırdıler bıtmezde bitti dıyelım çömlekcı kavşagı ne olacak. Ayrıca mıllet agrasıf dıyır Yavuz sultan Selım Köprüsünü adamlar 1 yılda bıttırdı 3 yıl oldu hala bıtmedı secımler yaklaşıyor Marta bıtter dımı he bide yomra giriş ışıkları var orda nasıl bır plan var orda duran arabalar dalcıka kadar konvoy olur
Ömer pektaş
7 yıl önceDalçik ve kavsak yapma isi ankarada belediye baskani olan melih gokcek e ait. En fazla 6 ayda isi bitiriyor. Santiyeler 24 saat esasina gore calisiyor. Trabzon belediye baskanlari melih gokcekten kurs almasini tavsiye ederim.
Hayati
7 yıl önce3.havalimanı burdan önce başladı bitti çevre yolu olmadan akçaabat'tan arsine kadar trafik zulüm olmaya devam edecek işin ilginç tarafı altarnatif yollar da yok mecbur sahil yolunu kullanmak zorunda kalıyoruz.Trabzonda belediyeciliğin ne kadar kötü olduğunu başka şehirlere gidince anlarsınız.
evren
7 yıl öncemühendis değilim ama resimlere bakınca tünelin genişlik ve yüksekliği bana küçük geldi. bu yoldan transit araçlar otobüs, tır vs... geçecek. bu yolu günü kurtarmaya yönelik değil de 50 sene sonraki araç sayısını göz önüne alarak yapsanız ne olur ? günü kurtarmaya yönelik yapılıyor bu işler malesef. biraz japonları örnek alsanız !!! ayrıza bu yol istanbul da olsa 50 kere biterdi kaç aydır perişan ettiniz milleti bir de 4 bakanı var bu şehrin ayıptır.
Ercan
7 yıl önceMalesef Trabzonumuz dalı belediye hizmetleri yetersiz.yöneticiler liyakat siz.iki yılda bir dalçık yapamadılar.bu bir rekor
Ahmet Tosunoğlu
7 yıl önceihale ederken liyakat aransa uydurma is bitirme dosyalarina aldanilmazsa adam gibi firmalara iş verilse şimdi coktan bitmisti ama ne yazikki önce ihale aliniyor sonra ihale ekibi olusturuluyor bu firmalar böylelikle ayatlarinda ilk kez bir dalcik projesi sonlandirmaya basliyorlar bu yuzden bu kadar gec is bitiriliyor
Mustafa
7 yıl önceProjeyi değiştirip altı üstü bir dalçık olacak yolu 800 mt tünele hangi amaçla dönüştürdüler ben hala anlamadım Beyanatı veren halkımız sabırsız falan demiş. Marmaray bundan kısa sürdü. Hangi sabırdan bahsediyorsun. Yok yere eziyet çekiyoruz
murat başkan
7 yıl önceyoklamalar gösteriyorki beşikdüzü hariç tüm trabzon akp belediyelerini alaşağı yapmak için bekliyor. (bende dahil) sayın cumhurbaşkanı en son fındık fiyatını açıkladığında bunun farkına vardı ancak iş işten geçti. Diğer taraftan muhalefette maalesef koltukları rahat büyütmeve ısıtma derdinde, arkadaş kimdir sizin adayınız, nerdesiniz bu fırsat size 15 yılda bir gelir :)))