EMADDER Trabzon Temsilciliğinden EYT mağdurlarına destek çağrısı geldi.
Trabzon EMADDER temsilcisi Elvan Bostanoğlu, emeklilikte yaşa takılanlar için adalet peşinde olduğunu ifade ederek değerlendirmelerde bulundu.
EMADDER Trabzon İl Temsilcisi Elvan Bostanoğlu, EYT'de kademeli geçişe ilişkin açıklamalar yaptı.
Bostanoğlu açıklamalarında," EMADDER Trabzon’un il temsilciliğini yapmaktayım. EMADDER, emeklilikte adalet derneği anlamına gelmektir. EYT sonrası oluşan mağduriyetin giderilmesi için açılan bir dernektir. Bizler bu ülkenin vatandaşıyız. 9 Eylül 1999 sonrasında işe girdik diye, akranlarımıza nazaran; erkeklerde 17 yıl, kadınlarda 20 yıl sonra emekli olmaya mecbur bırakıldık. Bu uçurum dünyanın hiçbir ülkesinde yok. Bu kadar farkı kabul etmiyoruz.
Kademeli geçişi talep ediyoruz. Anayasanın 10. Maddesi gereği eşitlik ilkesi bozulmuştur. Biz şu anda emekli olmak istemiyoruz. Ama kademeli bir geçişin olmasını istiyoruz. Türkiye’de özel sektörde kadının 58 yaşına kadar çalışması, erkeğin 60 yaşına kadar çalışması zor bir durum." ifadelerini kullandı.
Dernek hakkında bilgiler veren Bostanoğlu, "Dernek olarak 81 ilde temsilcimiz var. Yaklaşık 16 milyona tekabül ediyoruz. Derneğimizin kurucu başkanı Mihriban Uğurlu. Güçlü bir kitleyiz. İyi bir ekibimiz. İstanbul’da 2 kez miting yaptık. 2 kez meclise gitti. 18 Şubatta Ankara’da mitingimiz var. Millet vekillerden destek alıyoruz. İl başkanlarına ve ilçe başkanlarına dosyamızı iletiyoruz." dedi.
"KADEMELİ GEÇİŞ TALEP EDİYORUZ"
Siyasilerden olumlu dönüş aldıklarını belirten Bostanoğlu, "Herkes mağdur olduğumuzu kabul ediyor. Bu çok büyük bir haksızlık diyor. Yasanın en kısa sürede çıkmasını istiyoruz. Yeniden refah partisi, cumhuriyet halk partisi, demokrat partisi yasa teklifi sundu bizlerle ilgili. Komisyona inmesini bekliyoruz. Seçime kadar da bir kademeli geçişin gelmesini istiyoruz. Siyasilerden olumlu dönüş alıyoruz. Meral Akşener geldiğinde dosyamızı ilettik. Olumlu bir yaklaşım var. Ankara Anıt Park’ta 18 Şubat saat 14:00’da bir miting daha var. Ankara’da sesimizi bir kez daha duyuracağız. Kademeli bir geçiş talep ediyoruz." şeklinde konuştu.
Tüm Yorumlar (60)
CAPT,M,D,
2 yıl önceYOLUNUZ AÇIK OLSUN,ÇOK İŞİNİZ VAR,KOLAYLIKLAR DİLİYORUM,,
Elvan Bostanoglu
2 yıl önceDesteğiniz için çok teşekkür ederiz Haber 61
Bülent Atmaca
2 yıl önceBu derneğin bir üyesi olarak bu şartlarda olan herkesi üye olup destek olmaya davet ediyorum, dernek yönetimi olağanüstü bir gayret sarf ediyor, siyasilerden güzel bir destek var, desteğini esirgemeyen hepsine teşekkür ediyorum.Kalıcı adil bir emeklilik düzenlemesinin bir paydamız olsun diye mücadelemize devam edeceğiz
Zühal Akgün Arpacı
2 yıl önceToplumun huzuru için iş barışı için bizden sonra gelen nesiller için kademeli emeklilik elzemdir huzurdur mutluluktur emeğinize yüreğinize sağlık Trabzon İl temsilcilerimiz (Elvan hanım ve Trabzon İli Ekibimiz) biz birlikte güçlüyüz 81 ildeyiz gittikçe güçleniyoruz
Elvan Bostanoğlu
2 yıl önceKademeli Emeklilik istiyoruz.
MURAT MURAT
2 yıl önceErken emeklilik değil adaletli emeklilik istiyor insanlar. Kademe gelmedikçe bu haksızlık hep devam edecektir.
Adil Sahin
2 yıl önceKademeli Emeklilik Anaysal haktir.
Elvan Bostanoğlu
2 yıl önceAdil, makul ve ölçülü, kapsayıcı, zamana yayılan, iş barışı ve kamu huzurunu sağlayan, nesiller arasındaki uçurumu kaldıran bir KADEMELİ EMEKLİLİK SİSTEMİ tesis edilene kadar. @EmadDernegi mücadelesine devam edecektir. t.me/emadder #BorçluDeğilAlacaklıyız
Elvan Bostanoğlu
2 yıl önceHAKKINI ARAMAYANLAR, SESSİZLİĞİ SEÇEREK ADALETSİZLİĞİN SESSİZ BİR ORTAMDA GÜÇLENMESİNE İZİN VERENLERDİR” Zamanın acımasızlığına 17-20 yılını kaybetmemek için bu haklı mücadeleye sen de katıl. UNUTMA❗️❗️❗️
Ugur Fatih Bostanoglu
2 yıl önce9 eylul 1999 dan önce liseden mezun olup ise başlayan bir kişi emeklilik hakkı kazanırken üniversite okuyup anılan tarihten sonra sigortalı olanlar en az 17 yıl daha emekli olmak için beklemekte ve 17yil daha geç emekli maaşı almaya mahkum edildiler. Haklar, siyasi ranta feda edilmistir. Isyeri barışı sekteye ugratilmistir
Seval Aydın Küçük
2 yıl önceYolunuz açık olsun .İnşallah tez zamanda halledilir.Biz emeklilerde adaletsiz bir durumdayız..Adalet bir gün herkese lazım ..
Hamza keskin
2 yıl önceAnayasal eşitlik hakkımızı istiyoruz.
Behçet
2 yıl önce2000 sonrası kademeli emeklilik istiyoruz 1gune 17 adaletsizliktir.
Emre Kulça
2 yıl önceHaberiniz İçin Teşekkürler Çok büyük haksızlıkla karşı karşıyayız Adalet bekliyoruz 1 Güne 1 Aya 1 Yıla 17 Yıl Hakikaten kul hakkıdır
Eylem Dağdeviren
2 yıl önce9 eylul 99 sonrası sgk girişliler olarak Emeklilikte kademeli bir düzenleme bekliyoruz
Hakan Degirmenci
2 yıl önceEmadder KADEMELİ emeklilik sistemi gelmeli ve mağduriyetler son bulmalı.
Cahit Aykaç
2 yıl önceEyt yasası sonrası bizleri kardeşlerimizden ayıran yasaya ve 60 yaşında emekliliği kabul etmediğimiz için kademeli emeklilik hakkımızı almaya 18 şubat 2024 günü Ankara anıt parkta buluşuyoruz.
Ergül Serdar
2 yıl önceKademeli emeklilik tüm haksızlığa uğrayan halka çözüm olacaktır diye düşünüyorum.yetkililler bu durumu yeniden ele alıp kalıcı çözüm bulmaları ve herekse adaletli bir sistem getirmelidirler
Selami
2 yıl önceKADEMELİ EMEKLİLİK istiyoruz 2000 lere adalet EMADDER
HASAN DEMİR
2 yıl önceKADEMELİ EMEKLİLİK SİSTEMİ ELZEMDİR KADEMELİ EMEKLİLİK SİSTEMİ ANAYASAL HAKTIR.
AYŞEGÜL YILMAZ
2 yıl önce01.03.2023 tarihinde Meclis'te kabul edilen 7438 nolu yasa ile yürürlüğe giren EYT yasasından sonra akranlarımızdan 17 - 20 yıl gibi bir fark ile geç emekli edilecek olmamız adil değildir,bu farkın makul ve kabul edilebilir kademeli bir sistem ile erken sürelere indirilmesini talep ediyoruz. Sosyal Devlet ilkesinin yerine getirilmesini ,akranlar arası oluşan bu uçurumun kademe ile ivedilikle revize edilmesini bekliyoruz..
Berna Uzun
2 yıl önce1994-1999 arasında Üniversite Yüksek Lisans okuyan yaşları 43-48 arasında değşen milyonların suçu nedir?Kendlerinden yaşça küçk insanlar takma adı EYT olan yasa ile emkli edilrken bu insnların günahı ve kul hakkı kimin üzerindedir ...
Berna Uzun
2 yıl önceÇalışma barışını ve anayasal eşitliği sağlayacak, 99 sonrasını kapsayan ADİL bir geçişi olan emeklilik sistemi istiyoruz!
Berna Uzun
2 yıl önceAdalet kavramını alt üst eden EYT yasası, 2000 sonrası SGK'lıları 1 gün için 17 yıl fazla çalışmak zorunda bırakmıştır? İvedilikle SGK'da Kademeli bir düzenleme yapılarak vicdanların rahatlatılması gerekir.
Berna Uzun
2 yıl önce43 Yaşında emekli ettiğiniz "Erkeklerin" maaşını ödemek için onlardan sadece 1 gün sonra işe giren çocuklu "Kadınlara" 17 yıl ceza kesip, 58 yaşında emekliliğe mahkum ettiniz.
Murat Hakan
2 yıl önceAnayasanın Eşit Yurttaşlık ilkesi alenen çiğnendi.38 yaşındaki kadın emekli oldu ben 58 yaşında emeli olacağım.Sadece 24 saat sonra işe geç başladım diye.Soruyorum Bu hangi akla .hangi vicdana sığar?
Murat Hakan
2 yıl önceDemokratik Sosyal Hukuk Devletinde , 8 Eylül 99 tarihinde işe giren 38/43, 9 Eylül 99 tarihinde işe giren 58/60 yaşında emekli olamaz. EYT yasası ile yaşları 42-48 arasında değişen yüzbinlerce kişi Emekli oldu yada primi veya yaşı dolunca Emekli olacak ‼️‼️
Satarili
2 yıl önceAdalet ve kalkınma partisinden , ADALET bekleniyor . Gereğini arzederiz.
Murat Hakan
2 yıl önce#2000LerdeOyKullanacak Adalet istiyoruz.
AYŞEGÜL YILMAZ
2 yıl önceBizler olmayacak birşey talep etmiyoruz. Eşitlik ilkesine uygun bir sistem istiyoruz. Kademeli emeklilik talep ediyoruz.
AYŞEGÜL YILMAZ
2 yıl önceİş yerinde İş ve İşçi barışı düzeni bozulmuştur. Eyt li iş arkadaşlarımız çift dikiş maaş ile mutlu. Eyt sonrası bizler 20 yıl daha çalışacak umutsuz boynu bükük köle gibiyiz. Devlet Yönetimi Sorumludur Çalışma bakanlığı iş başına Emadder
AYŞEGÜL YILMAZ
2 yıl önceDevlete Benden az prim ödeyen adam eyt adı altında 43 yaşında kıyak emekli olup çift yerden maaş alırken ben 50 yaşında hala emekli olamıyorum Bu adaletsizlik dünyanın hiçbir yerinde yok Seçimlerde tek oy verme kriterim bu adaletsizliğin düzeltilmesidir.
AYŞEGÜL YILMAZ
2 yıl önce08.09.1999 yaşa takılanlar dediniz 41 42 43 yaşında emekli ettiniz 09.09.1999 sonrasını görmezden geldiniz insanlar emeklilik te eşitlik adalet istiyoruz 1 günün cezası 17 20 yıl fark uçurum adaletsizlik kabul edilemez
AYŞEGÜL YILMAZ
2 yıl önceYüzyılın Adaletsizliği 08.09.1999 öncesi SGK girişliler 43 Yaşında, 08.09.1999 sonrası SGK girişliler 60 yaşında emekli ediliyor. 1 gün farka 17 yıl geç emekliliğe mahkum edilen mağdurlar hakkını istiyor.
AYŞEGÜL YILMAZ
2 yıl önceYıllarca çalışıp prim ödemiş, emekli edilen emsallerine kıyasla emeklilik şartlarını fazlasıyla taşıyan insanlara 17-20 yıl sonra emekliliği reva görmek anlaşılır gibi değil!
Elif Budak
2 yıl önceTek isteğimiz herkese eşit sartların sağlandığı adil, kademeli bir emeklilik.
Bahattin Durmaz
2 yıl önce2000 sonrası sgk'lılar olarak emeklilikte adalet istiyoruz. 08.09.99 tarihinden 1 gün, 1 ay, 1 yıl geç girdiğimiz için yaşıtlarımızdan 17-20 yıl sonra mezarda emekli olmak istemiyoruz. Adil,kademeli emeklilik istiyoruz.
Oğuz Tekin
2 yıl önceDevlet vatandaşına ayrım yapmaz. Birisini 5975 günle 43 yaşında emekli edecek. Ötekisi 10.000 günle 60 yaşına kadar çalıştıracak. Adaletmi bu? #MezardaEmeklilikİstemiyoruz #KademeMeclise
Vural Şen
2 yıl önceBu ulkenin emekcilerinin emekleri bosa gitmemeli haksizlik karsisinda dik duran toplumlar kazanan olmaya devam ederken susmak Türk ulusuna yakisan bir davranis olmaz SGK kurumunun guvene ihtiyaci icin Kademeli emeklilik sistemi gelmelidir #Mezardaemeklilikİstemiyoruz EMAD-DER????
Osman Türkmen
2 yıl önceAnayasal olarak emeklilik için sigortalılık süresi ve öngörülen yaş dilimleri arasındaki geçiş makûl, adil ve ölçülü olmalıdır Kademe emeklik sistemi milyonlarca insan bekliyor #MezardaEmeklilikİstemiyoruz #KademeMeclise
Erhan Gün
2 yıl önceEmeklilik ile ilgili yasaların acilen kademeli Emeklilik olacak şekilde revize edilmesi gerekir. Büyük hak kaybına uğradık. Türkiye Yüzyılında akranlar arası 20 yıl farkın oluşması neyle açıklanabilir.!
Erhan Gün
2 yıl önce3/3/2023 tarihinde yeniden düzenlemen EYT yasası, tüm çalışanlar için adil bir emeklilik düzenlemesi yerine, sadece 8/9/99 tarihi öncesi ile başlayan çalışanları kapsayan bir düzenleme olarak hayata geçmiştir. Bu nedenle 1 gün, 1ay, 1 veya bir kaç yıl işe geç başlanmış olması nedeniyle, akranların benzer ve hatta daha fazla prim günüyle emekliliğe ulaşmalarında 17/20 yıl fark oluştu.Bu haksızlık seçime kadar giderilmelidir.
Elif Erdem
2 yıl önceBize akranlarınızdan 20 yılı sonra emekli ol diyorsunuz ben akranımdan 5 ay sonra işe başladım neden 20 yıl sonra emekli olayım ?
Nilgün Sicim
2 yıl önceAkranlarımızdan hatta yaşça küçüklerimizden çok daha fazla prim ödeyerek çok daha fazla çalışarak onlardan 17-20 sene sonra emekli edilmek istenmemiz hangi yasa ile açıklanabilir? Emeklilik çalışarak kazanılır sihirli bir tarihle değil.
Sertap Usta
2 yıl önce1 gün için 17 yıl fazla çalışılır mı? Bu hangi adil yasada mümkün? Kademe ile yasa revize edilsin.
BÜLENT TUNA
2 yıl önceAylardır sabırla anlatıyoruz Sosyal güvenlik uzmanları anlatıyor Televizyonlar anlatıyor Milletvekilleri anlatıyor Kademe Anayasal Hakkımızdır! Bu ülkede mağduriyetin ortadan kaldırılması için mağdurların ne yaşaması gerekli? Bir kesime hakkını verip; kalanların omzuna tam 17 yıl fazla çalışma yükünü taşıtma hakkını kim kime verdi?
Adem Yıldırım
2 yıl önceKademe Anayasal Hakkımızdır lütuf değil hakkımız olanı bekliyoruz 1 gün 1 ay 1 yıl için 17 yıl ne demek hak mı bu sosyal devlet yurtdaslik ilkesiyle düzenlenecek kademeli geçiş istiyoruz adalet istiyoruz lütuf değil hakkımız olanı istiyoruz kademe kademe kademe haykırıyoruz
Adem Yıldırım
2 yıl önceHaber 61 çok teşekkür ederiz.Bir Trabzonlu olarak yapmış olduğunuz bu haber ile mağduriyetimizin sesi oldunuz.Ne çok mağdur var Akp bunları görmeli.Yıllarca oy verdik şimdi bizi mağdur etti.Oyum Kademeye.Seçime kadar kadar kademelik emklililik gelirsse oyum Akp'nin değilse asla vermem.
Emadder Trabzon
2 yıl önceEyt yasası ile 5000 prim günleri ile gençlere emeklilik verildi. Neredeyse iki kata yakın fazla prim ödemiş yaşı onlardan fazla olan bi 8.9.99 sonrası Sgk lılara 60 yaş cezası verildi, hemde çalışarak, prim ödeyerek. Bu adaletsizliğe yürek dayanmaz. Kademe Anayasal Hakkımızdır
ceyda uzun
2 yıl önce25.5.2000 de sgk girişim oldu diye, ailem beni malum tarihten önce bir gün çalıştı göstermedi diye, mezun olduktan sonra 1,5 yıl iş bulamadım diye cezam 8.9.99 sgk girişlilerden 20 yıl fazla çalışmak olamaz.
Gökçen Serdar
2 yıl önce8.9.1999 işe giriş tarihimizde bize sunulan şartları kabul ettik. O şartlarda emeklilik için aramızda 2 yıl fark vardı. Yasa değişti 17 yıl oldu. Eski yaş geçişi nasılsa yine aynısını talep ediyoruz. Sosyal güvenlik sisteminde yapılan değişiklikler hukuk devletinde olması gereken hukuk güvenliğini zedelemeyecek biçimde adil, makul ve ölçülü olmalıdır.
Aydın Şahin
2 yıl önceKADEMELİ EMEKLİLİK İSTİYORUZ! Devlet, yurttaşları arasında ayrım yapmaz, yapamaz, yapmamalı; herkese hakkını teslim etmelidir.
Zülküf Bostan
2 yıl önceUğradığımız adaletsizlik çok büyük... Daha fazla çalışmanın, daha fazla prim ödemenin cezasını çekiyoruz. Aynı yaşta 2 çalışandan biri 43, diğeri 60 yaşında emekli oluyor. Herkese adalet istiyoruz
Zarife Güvener
2 yıl önceEmeklilikte adil, kademeli bir sistemin bir an önce hayata geçirilmesi, yaşanan mağduriyetin ve haksızlığın giderilmesi gerekmektedir. 1 gün 1 ay 1 yil geç girişe 17-20 yıl geç emeklilik adil değildir.
Murat Yıldırım
2 yıl önceEmeklilikte Adalet Derneği Hak arayışına Devam ediyor.
Zeynep Çamur
2 yıl önceİktidar mağdur etti iktidar çözmeli.Akp Adı üstünde adalet dağtmalı.1 güne 17-20 yıl kul hakkıdır.
Bülent baba
2 yıl önceMemura işçiye zam yaparken eliniz bol tutan hükümet ,emekli ve emekliliği haledenlere sıra gelince neden bu kadar cimri.emekliyi çantada keklik mi görüyor acaba.emekliliği hakedenleri neden görmezden geliyor acaba
Funda
2 yıl önceBizler hakkımız olmayan birşey istemiyoruz. En kısa zamanda biz mağdurların sesine, isteklerine karşılık verilmesini istiyoruz.
Kerem
2 yıl önceBiz 2000 sonrası SGK'lılar (@EmadDernegi); makul, adaletli, kademeli bir emeklilik istiyoruz. EYT yasası sonrası 1 gün, 1 ay, 1 yıl için yaşıtlarımızla aramızda oluşan 17-20 yıl emeklilik farkına çözüm istiyoruz.
ünal
2 yıl öncebunun sonu yok her konuda avrupayı örnek göterenler iş kendilerine gelince avrupadaki sistemi görmezden geliyor dünyanın hiç bir yerinde bu yaşlarda emekli yok