Uluslararası Futbol Birliği Kurulu (IFAB), 1970 yılında sarı ve kırmızı kartların uygulamaya konmasından bu yana en büyük disiplin değişikliği olan yeni kartın uygulamaya konulmasını kabul etti.
Hakemi aldatmaya yönelik harekette bulunan veya hakeme şiddetli itiraz eden futbolcular, mavi kart görecek ve 10 dakika saha kenarında bekleyecek.
IFAB, devrim niteliğindeki kural değişikliğini yarın açıklayacak, ancak bu değişiklik üst seviye liglerde hemen uygulanmayacak.
Daha önce de gündeme gelen 10 dakika cezası hakkında açıklama yapan IFAB CEO'su Lukas Brud, şu ifadeleri kullanmıştı;
"Oyuncular hakeme itiraz ettiklerinde veya uygunsuz sözler söylediklerinde sarı kart görmekten korkmuyorlar. Ancak maçın 10 dakikasında kenara gelmek gibi bir ceza alırlarsa bunu ciddiye alırlar. Basketbolda ve ragbide olduğu gibi futbolda da sadece takım kaptanları hakem ile iletişim kurabilmeli. Bu yolun işe yaradığı çok açık."
Tüm Yorumlar (6)
Mantıksız
2 yıl önceÇok doğru bir karar !! Bence daha önce uygulanmalıydı !! 10 dakika da Şampiyonluklar ilan ediliyor !! Her açıdan avantaj teşkil edecek, lehine olduğu sürece !!
Hüseyin
2 yıl önceÇok yanlış bir kural olur askette yerine başka oyuncu giriyor bu futbolcunun yerine gşrebilecek mi malesef bekala hakem yanlış kararında 10 dakika ceza alıp yerine 4.hakem devam etsin
CAPT,M,D,
2 yıl önceFUTBOLUNDA CIVIĞINI ÇIKARTMAYIN,GİDİN BAŞKA OYUN BULUN,,
Galanimadan Osman
2 yıl önceSaçma işlerle uğraşacağınıza, futbola masa hakemi sistemini getirin, orta ve yan hakemleri kaldirin, tum kararlari tekrar izleyerek masa hakemi versin ve butun bu degerlendirme stadyum ekranlarindan ve tv den ayni anda yayinlansin, voleybolda, basketbolda hic itiraz var mi ?
kutup yıldızı
2 yıl önceBu uygulamaya başlasın bizim maclarda performansı en iyi hangi oyuncumuz olursa kesin 10 dk. kural ihlal etmesede cezayı alır demedi demeyin gelince görecez ve ayrıca fener gs bjk maclarında da rakiplerin en iyi oyuncusu 10 dk dinlendirilecek buda onlara yeni bir koz bu devran onlara güzel
kutup yıldızı
2 yıl önceİstanbul takımları şimdiden ellerini ovuşturmaya başladılar maçta geri düşünce rakiplerimiz 10 dk. en iyi oyuncusundan mahrum bırakılacak bizde bu arada işi çözeriz diye bayram ediyorlar herşey onlara güzel hakem diye geçinenlerde sadece tuttukları takımın formasını giymiyorlar o kadar bir koz daha ellerine geçti