Fenerbahçe Başkanı Ali Koç, bugün oynanacak Süper Kupa maçı öncesi açıklamalarda bulundu.
Koç açıklamasında Trabzon Valisi ve Emniyet Müdürü 'nü hedef aldı.
Trabzonspor- Fenerbahçe maçını kast ederek, Trabzon Valisi ve Emniyet Müdürü 'nü hedef alan Koç şu ifadelere yer verdi;
"GEREKLİ ÖNLEMLER ALINMADI"
"Bu güvenliği sağlayamayanlara ne ceza verilecek? Hakem yüksek puan aldı, TFF görevinde duruyor, valilik hakkında bir işlem yok. Bizim burada ne düşünmemiz gerekiyor? Acaba bütün bunların bahisle bir alakası var mıdır? Bunu inceleyen bir kişi var mıdır? Bahis konusunda incelenen sosyal medya fenomenleri var mıdır? Bunların baronları da var. Hakemler üzerinden Türk futbolunu yıllardır dizayn eden bir şebeke var."
Ali Koç açıklamasının tamamında şu ifadelere yer verdi;
Bütün bu anormalliklerin tek bir kulübün başına gelmesi, olayların sıradanlaştırılması, Fenerbahçe'yi isyan ettirecek noktaya getirmiştir. Kötülüğün tarifi, hiçbir alanda somut, delilli ve gerçek olmamıştır. Bu gidişata son verilmediği için, kötülük yapanlar arsızlaşmış, beden bulmuş ve artarak devam etmiştir."
Bugün burada bu kararı almamızın sebebi sadece son dönemde yaşadıklarımız değil. Olağanüstü Genel Kurul'da gösterdiğimiz videoda yaşadıklarımızı gösterdik, anlattık. Son deplasmanda yaşadıklarımızın ardından FIFA Başkanı futbolcuların emniyetinden bahsetti. Kim zorunlu bunu sağlamakta? Ev sahibi, TFF, devlet, yani valilik ve emniyet güçleri. Trabzonspor maçında bu ortam sağlanabildi mi?"
Sonrasında ise hiçbir geçmiş olsun mesajı gelmedi. Devlet görevlilerinden, siyasi partilerden, TFF'den, hiç kimseden gelmedi. Bazıları açık açık futbolcularımızın ceza alması için çalıştı. Bizim futbolcularımız için hapis cezası almaları gerekiyor diyen de oldu."
"Bu güvenliği sağlayamayanlara ne ceza verilecek? Hakem yüksek puan aldı, TFF görevinde duruyor, valilik hakkında bir işlem yok. Bizim burada ne düşünmemiz gerekiyor? Acaba bütün bunların bahisle bir alakası var mıdır? Bunu inceleyen bir kişi var mıdır? Bahis konusunda incelenen sosyal medya fenomenleri var mıdır? Bunların baronları da var. Hakemler üzerinden Türk futbolunu yıllardır dizayn eden bir şebeke var."
"Biz çok sabırlı davrandık, sakin olmaya çalıştık. Haksızlıkları haykırdık, tüm kumpaslara, suikast girişimlerine ve haksızlıklara rağmen spora ve sporcuya odaklandık. Olimpiyatlara en çok sporcu gönderenlerden birisi Fenerbahçe'dir. Emeğimizin çalınmasına isyan etmemiz gereken bir döneme girdik. Bugün attığımız adım, bundan sonra atacağımız adımların ilk ve somut adımlarıdır."
"Türk futbolunun artık reset zamanı gelmiştir. Bataklığı kurutup, Türk futbolunun artık kendini tekrar inşa etmesi gereken bir dönemdeyiz. Türkiye'de bunu yapacak liyakatlı kadrolar mevcuttur. Bu doğrultuda inşallah kulübümüzün haklı isyanı ve eylemler süreci, yapılması gereken temizliğin fitilini ateşler. Temiz bir Türk futbolu, Türkiye Cumhuriyeti Devleti için artık olmazsa olmaz bir konuma gelmiştir. Zaman tarafsızlık, adil rekabet, sportif ahlakın öne çıkması gereken zamandır."
Tüm Yorumlar (26)
Temiz futbol
2 yıl önceAli Koç elinden oyuncağı alınmış çocuk gibi devamlı ağlıyor ,mızmızlanıyor.Fakan emniyet müdürü ve vali konusunda çok haklı.risk seviyesi bu kadar yüksek maçta alınan daha doğrusu alınmayan önlemler nedeni ile bu olaylar çıkmıştır.
Hasan
2 yıl önceBu adam kim. Spora el atar kaos çıkarır. Gezicileri kışkırtır onlara otelini açar. Sanayinin kontrolünü yapar Türk sanayisini 80 yıl geri bıraktırır....
Fuat k
2 yıl önceSiz insan olsaydınız bunların hiç biri olmayacaktı
Mustafa
2 yıl önceBu kendını ne zannediyor
Paçanlı
2 yıl önceAli Bey ne olur sus artık.Futbol,spor için sus.Sanki bu ülkede şampiyonlukların kupaların elinden alınmış,maçların elinden alınmış,şike ile ligde haksızlığa uğramışsın,Basın gücün yok da ezilmişsin … Ne olmuş söyler misin ne olmuş.Sana haksızlık yazılmışsa bilki Trabzon’a bin katın yapılmış bunu sen de ve senden önceki başkanlarında çok iyi biliyor. Hep birlik olup ülke sporunu bilhassa futbolunu kurtarmak yerine hala başarısızlıklarını örtmek için hep hedef şaşırtıyorsun. Yapma!
Şak şak ali
2 yıl önceBu söylemlerin başında sen varsın şakşak ali
Ersan G
2 yıl önceSorsa ya bir gazeteci bu yalı çocuğuna ; 20 yıldan öncesini de açıklasana sn Koç ? O yakılan tapelerde olan bir kayıttaki ‘ kaç kaç oldu ? Cevap 4-3 !, ‘ ‘O zaman tamam der sn Yazize ‘ !! Federasyon kurullarının birinin belirlenmesinde Şikecilerin adamı 4 Cinconun 3 adamı kurula girdiği anlaşılır.mevcut Düzeni kuran bu 2 BÜYÜTÜLEN kulüplerden birinin daha uyanık davranması sonrası diğerinin durumu kabul edilmez bulması ve rekabetin neredeyse tümden saha dışına taşınması bu işin özetidir.
Malatyalı
2 yıl önceBu adam futbol üzerinden kaos yaratmaya çalışıyo iyi niyetli değil çok tehlikeli
Muhammet aydin
2 yıl önceBu sahis türkiyeyi karistirmak istiyor
Envr yldrm
2 yıl önceAli koç sen aslında aranıyorsun senin sonunu iyi görmüyorum Trabzon şehri seni hiç unutmayacak.
Aydinuzunkaya
2 yıl önceBir trabzonlu olarak Ali koçu destekliyorum
don bas
2 yıl öncezaten emniyet önlem alip görevini yapmis olsaydin bu olaylar olmazdin,birde mactan önce acilanan sayi efendim 2200 güvenlik görevlisi görev yapacakti,anlasilan onlarda türbündeki taraftar gibi mac izlemeye gelmisler.
Aydinuzunkaya
2 yıl önceBir trabzonlu olarak Ali koçu destekliyorum
Kamil Söner
2 yıl önceBu adam Türkiyeyi Koç holdingmi zannediyor. Artık haddinin bildirilmesi lazım. Savcılar göreve.
Farozlu
2 yıl önceAli koç işine baksa iyi olur sahada futbolcularının yaptığı inanılmaz tahrik ve tacizleri neticesi taraftarı çileden çıkardı gezi ruhunu terketmemiş halen seçim öncesi kaos planladı onurlu 40.000 taraftar inmedi sahaya polis gaz kop kullanmadı taraftarına .Bunu hesaplamamış anlaşılan
Serko61
2 yıl önceBu pravakatöre dur diyecek birtane cumhuriyet savcısı yok şu ülkede,spor bakanı ne iş yapar bu pravakotör bu gücü kimden alıyor yazıklar olsun..
Recep 5
2 yıl önceBu adama dur diyecek yokmu
Galanimadan Osman
2 yıl önceSen önce ūzerindeki şike lekesini temizle. Gerekirse bir alt lige düşeriz, gerekirse bedelini öderiz, gerekirse şöyle yaparız.... bunların altında yatan suçluluk psikolojisidir. Sen de biliyordun ki FB şike yapmıştır ve bunun bedeli ödenmeden adalet gelmeyecektir, bu sefer sizi kimse kurtaramaz ne M.A. Aydınlar, ne Aziz Yıldırım, ne Şekip Mosturoğlu, ne de Mecnun Odyakmaz ....
mahmuTS
2 yıl öncebu açıklamadan sonra kısa zaman içersinde emniyet müdürü ve vali başka şehirlere atanırsa kimse şaşırmasın
Satarili
2 yıl önceAli Koc hakli da bir lafo alip gidiyor.Bunun herkes farkinda.Takimi Kupamacina çikarmadigida iyi oldu.Tam bir Ali Koç olayi.Futbola Damga vurdun ama ne Damga.Senin yüzünden Rezil olduk.Ic Meselekeri disa vuran ilk Vadkan Ali Koçtut.Megafon Ali.Amacin ne Nenin pesindesin...
Ergün ÖZŞAHİN
2 yıl önceVali ve Emniyet Müdürü bu zat hakkında suç duyurusunda bulunmalı
Hasan
2 yıl önceBen söyleyeyim çok geçmiş olsun. Osayı yatan adamın kafasına tekme atarken ayağı kırılabilirdi. Batsuai koşan adama tekme döner tekme atarken sakatlanabilirdi. Allah korudu. Kaleci balık avlarken ağına yılan takılıp onu ısırabilirdi. Geçmiş olsun. Şide ceza vermeyenler şimdi peklasın pisliği
Fatih
2 yıl önceTrabzonlu olmakla olmuyor işte.
Hasan
2 yıl önceAjan provokatör....
Bokardii
2 yıl önceŞerefsiz galatasatay
Bokardi
2 yıl önceÇok haklısın