Rize

Rize'den Trabzon Erzincan demiryolu projesine itiraz

Rize Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu Samsun–Sarp demiryolunun biran önce gündeme alınması gerektiğini dile getirdi.

20 Ekim 2019 10:10
(Güncellendi: 25 Mart 2026 00:00)

Samsun – Sarp demiryolu projesini sürekli gündeme getiren Rize Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu “Amaç insanlığa hizmet ve geleceğe yatırım ise aklın yolu birdir. Samsun – Sarp arası nüfus 4 Milyon 100 Bin, Erzincan – Trabzon arası nüfus 1 Milyon 140 Bin. Demiryolu yapılacaksa Samsun – Sarp arasında yapılsın. Erzincan – Gümüşhane – Trabzon demiryolu projesinin ihalesi yapıldı. Ben şimdi bakıyorum, Rize’de herkes uyuyor. Bölgeye kazandıracağı hiçbir şey yok. Biz demiyoruz bu demiryolu bugün bu bölgeye kazandırılsın. Ülkenin imkânları ve bütçemizin şartları önemli. Ama yapılacaksa bu demiryolu Samsun – Sarp arasında yapılsın” ifadelerini kullandı.

Nüfus oranına göre Samsun’dan Sarp’a kadar uzanacak olan bir demir yolunun bölgeye ekonomik anlamda can kazandıracağını savunan Karamehmetoğlu “Samsun’dan Sarp’a 4 Milyon 100 Bin nüfus var. Erzincan’dan Trabzon’a 1 Milyon 140 Bin nüfus var. Amaç insanlığa hizmet ve geleceğe yatırım ise aklın yolu birdir. Erzincan’dan başlayacak olan demiryolu Trabzon’dan vazgeçtim, Rize’ye insin. Ordu’nun, Giresun’un, Artvin’in ne günahı var. Bayburt’u bu projeden çıkardılar, bak 31 Mart’ta oy oranları ne kadar düştü ve belediye başkanlığını MHP kazandı. Ben iyi bir Rizeli’yim, iyi bir Rize milliyetçisiyim. Cumhurbaşkanımızın zarar görmesini asla istemem. Siyaset ile işim olmaz ama bazı doğru şeyleri konuşmamız lazım. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanımız Rifat Hisarcıklıoğlu ile bu konuyu konuştum. Sağolsun, kendileri Samsun – Sarp demiryolu projesinin bir önce hayata geçirilmesi için gerekli adımların atılmasını istediğini belirtti” dedi.

Yorumlar

(37)

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.

S
SAĞLAM 20.10.2019, 10:26

Rizeli doğrusunu söylüyor

Yanıt vermek için
T
Trabzon la 20.10.2019, 10:47

Trabzon gelsin oraya gelir demiryolu dert edineceğine adam gibi bir hastane yaptır Rize. Kadın düzgün doktor yok diye Trabzon a geliyor... Havaliamun yapılıyor daha ne olsun. Trabzon da 50 yıldır Havalimanı var daha yeni tren gelecek tren Konusunda Rize dursun Rize de asıl sorun şehir merkezinin yanlış yerde olması. Önce rizede şehirleşme hallet.... Anlamadan konuşuyor...

Yanıt vermek için
K
Köse 20.10.2019, 11:00

Aynen cok mantıklı oyle olmasi gerekir katılıyorum baskanima

Yanıt vermek için
T
Trabzon: 20.10.2019, 11:01

Ben bir trabzonlu olarak sana katiliyorum . Bencede dogrusu butun dogukaradeniz illerini kapsayan bir demir yolu olmasidir. Rizeli kardeşimiz doğru söyluyor

Yanıt vermek için
R
Riv riv 20.10.2019, 11:02

Rize milliyetcisiymis, kıskanmış sanki biraz. Allah askina birde ticaret odasi baskanisiniz nerede bu isim ticari yonu? Demiryollarinin ilk amaci vatandasa hizmet degil ticari yuk tasimaktir. Samsun limani ile anadolu illeri arasi baglanti var zaten. Amac dogubkaradeniz bolgesini anadoluya diret baglamak. Trabzon dogu karadenizin en buyuk limanina sahip, tabii olarak en mantikli yatirim erzincan hatti. Kaldiki samsun ile trabzon arasi kac km ki demiryolu gibi masrafli bir hat yapilsin. Biraz daha zekice dusunelim bazi seyleri lutfen. Tabikide sahilden gelecek olan bir hat lazimdir ancak oncelik ticari olarak limanlari kalkindirmak ve bunu yaparkende yolu uzatmak yerine yeni güzergâhlar yaratmaktir. Yazik valahi, biraz makama yakisir sekilde dusunelim

Yanıt vermek için
B
Burali 20.10.2019, 11:05

Adam dogrusunu demis neden erzincan ? Binali yildirimin faktöründen dolayi ticaret sarp kapisindan yapiliyor kesinlikle oncelik samsundan sarpa kadar olmali

Yanıt vermek için
C
Cihangir YAZICI 20.10.2019, 11:24

Rize Ticaret ve Sanayi Odası başkanı ya coğrafya dersi okumamış ya da memleketini vatanından çok seviyor. Bu demir yolu insan taşımaktan çok yük taşımak için yapılıyor. Sivas Divriği'de çıkan demir madeni Trabzon limanına ulaştırılacak. Oradan da işleneceği yerlere gemiyle gidecek. Rize de böyle bir liman var mı? Varsa bile ülkenin batısına gidecek madeni neden Trabzon varken doğudaki Rizeye götürmelidir? Rizeye de elbet yatirimlar yapılmalıdır fakat vatana milletin paralarına ihanet ederek değil.

Yanıt vermek için
A
Ahmet 20.10.2019, 11:27

Ticaret sarptan yapılmıyor arkadasim. Sarptan gelen tir turk tiri degil, parasini turk degil yabanci kazaniyor. Bu yuzden amac dogu karadeniz limanlarini canlandirmak ve hammaddeye ihtiyac duyan anadoluya direkt baglamak.

Yanıt vermek için
V
Vatandaş 20.10.2019, 11:33

Samsun sarp arası 4 milyon nüfus olabilir. Demiryolunu sadece insan taşımak için mı kullanacaksiniz. Erzincan gumushane Kayseri Sivas vs burada üretilen ürünlerin ihracatı da onemli. İç Anadolu ve Doğu anadoluda üretilen ürünler Samsun limanından veya Mersin limanından dağıtılıyor. Bu yüzden Gaziantep bir sanayi şehri devi. Çünkü doğunun ve gunydogunun lokomotifi. Akdeniz otoyolu tamamlandıktan sonra Mersin ordu 6 saate dusuyor. Ordu bolgenin merkezi olacak bu yol tamamlandığında. Ufak tefek alinganliklar yapana kadar büyük resmi gorup ona göre yatırım yapmak gerekir. Rizeye havalimanı yapmaya gerek yok mesela.

Yanıt vermek için
P
POtinci 20.10.2019, 11:37

Rizelinin derdi derdi hizmeti baltalamak, Rivriv, Trabzon düşmanlığı hazmedemiyor, yırtınmayın Trabzon la bir olamazsınız, aldığınız hizmetlerin sonu geliyor devir yavaş yavaş bitiyor. Hizmete hükümet onay vermiş, kendi işine bak, odanı yönet Trabzon&Trabzonspor senin herzaman büyüğün hazmetmeye çalış.

Yanıt vermek için
B
Bence doğru demis 20.10.2019, 11:39

Adam.hakli , yüksek hızlı tren hattı tabiki Samsun sarpa kadar olmalıdır, samsun Sivas Ankara hattı bitmek uzere,grekrse sivastan erzicana hat döşenir komşu iller zaten. İstanbul Ankara Samsun Rize sarpa kadar kesintisiz demir yolu agi bağlanmış olur. Sanki ttabzonlularin zararına mi olur ??!!

Yanıt vermek için
A
Ağırlık Merkezi 20.10.2019, 11:50

Karadeniz'in bütün ilçelerinin etrafına 100 km'lik bir daire çizilsin ve nüfusu en kalabalık olan ilçeye tren yolu en ekonomik şekilde derhal yapılsın.

Yanıt vermek için
Y
Yunus 20.10.2019, 12:17

Ya şu Trabzon'u kıskanmayın artık Ben Rize de okudum ne nüfusu ne işi ne sanayisi hiç bişey yok Trabzon'da kışın bile trafik var kalabalık var bir tutmak akıl işi bile değil

Yanıt vermek için
A
Aliosman 20.10.2019, 13:02

İkisi de yapılsın

Yanıt vermek için
Z
Zafer 20.10.2019, 13:03

Gerekli

Yanıt vermek için
Z
Zafer 20.10.2019, 13:04

Karadenizde yapilan her sey samsun uzerinden olmali en mantiklisi bu katiliyorum

Yanıt vermek için
T
Tuncayreis 20.10.2019, 13:26

Bence daha mantıklı daha akıllıca bir yatırım olur

Yanıt vermek için
H
Hüseyin Silahtar. 20.10.2019, 13:29

En mantıklı hat Trabzon- Erzincan arasıdır .Saçma sapan mikro milliyetçi bir şovenizm hem bölgeye hem Türkiye' ye zarar veriyor.

Yanıt vermek için
T
Trabzonlu 20.10.2019, 13:46

Rizeli haklı. Giresun tireboluya inecekti trabzon kaptı tren yolunu. Bizimki biraz göz açıklığı. Hep bize olsun yatırım karadenizde sadece trabzon kalkınılsın diğer iller bize muhtaç kalsın isteniyor bir trabzonlu olarak bundan utanıyorum bizimkisi tam bencillik

Yanıt vermek için
H
Halk 20.10.2019, 14:12

Herkez tamam güzel diyorda maliyet falan dediniz ne kadar mantıklı konuştunuz samsundan sarp yol yapıldığında ticaretmi baltalanıyor Hayır tabikide iller arası turizm gelişir 1 daha hızlı yolculuk olur 2 4 milyon potansiyel yolcu var geliri hiçde az sayilmaz hane neyden bahsediyorsunuz Rizenij sehrini duzelt sen once ona bak oncesi sonrasi ne alaka burda başka bir mesela var dimi havala alanıyla alakalı tek bir laf etmemiş adam hava alanı duydum Var olan konunun dışına çıkmadan tarafsız bir yorumlayın bakalım

Yanıt vermek için
M
Mehmet 20.10.2019, 14:14

Bence adam hakli

Yanıt vermek için
H
Halktan Yorum 20.10.2019, 14:41

İyi güzel diyorsun ama birçok şeyi atlıyorsun. Yukardakiler demiyorki yapılmasın. Evet ticaret baltalanmaz ama ileride oluşabilecek bütün potansiyeli yok ediyorsun. Tren yolu dediğin şey nedir biliyormusun? Şudur, farklı destinasyonları, coğrafyaları birleştiren bir hattır. Tren hatları kurulurken öncelikle hammadde sevkiyatı düşünürek ağır hat denen hatlar kurulur daha sonrası turizmdir yani hızlı tren. Şimdi bir düşün bakalım, Sen Doğu Anadoluda üreticisin ve malını gürcistan veya daha kuzeyine göndereceksin. Senin demene göre önce ankara sonra samsun sonra trabzon ordan devam.. Ama bide diğer türlü önce erzincan sonra trabzon. Buradan elde edeceğin kar ihracatının artmasıdır işte. Hani diyorsunuz ya bu ülke üretmiyor, işte bu tip saçma fikirleri ortaya attığınız için üretemiyor, satamıyor. Birde şu yanılgıya kapılma, hızlı tren şehir içinde hızlı gitmez. Örnek istersen, Ankara-Eskişehir YHT si Ankara Polatlı arası yaklaşık 40 kmyi 45-50 dkda alabiliyor. Nedenlerini araştır, şuanki amaç ticaret sonra rehavet.

Yanıt vermek için
D
davut 20.10.2019, 15:19

Ya kardeşim adam Trabzon'a demiryolu yapılmasın mı demiş? Bilakis tüm Karadeniz için güzel bir öneride bulunmuş. Ben de kendisini destekliyorum. Benim ne Gümüşhane ne Bayburt ile bir işim yok ama Rize olsun Giresun olsun mutlaka işim düşüyor. Beni Erzincan-Gümüşhane-Bayburt ile bağlamaya gerek yok

Yanıt vermek için
T
trbzn 20.10.2019, 15:25

aynen doğru söylüyor yük taşımacığı sınırlardan olur samsun sarp en doğrusu diğeri günü kurtarmak

Yanıt vermek için
A
ali 20.10.2019, 15:54

rizeli arkadaş çok doğru söylemiş parayı en çok nüfüs olan güzergaha harcamak yapılan yatırımın da geri dönüşünü hızlandırır.

Yanıt vermek için
G
Gerek yok 20.10.2019, 16:03

Zaten amaç istihdam sağlamak amacıyla ulaşımı geliştirmek..böylece nüfusta artar bölge de gelişir...

Yanıt vermek için
N
nm 20.10.2019, 16:31

sarp samsun daha mantıklı adam haklı.

Yanıt vermek için
L
Lazoglu 20.10.2019, 17:46

Diğer illere bencil davrandığımız için trabzonlu olarak utanıyorum biz boylemiydik

Yanıt vermek için
O
Osman Küçük 20.10.2019, 17:53

Demiryolu önceliği yük taşımacılığıdır. Samsundan Sarpa yük denizyolu ile taşınır. Önemli olan güneydoğu ve doğu anadolunun üretimini Trabzona taşıyıp lojistik olarak konumdan faydalanmak.

Yanıt vermek için
Şenol Rizeli 20.10.2019, 19:06

Sayın Başkanın bu talebinde, Trabzon'u dışlayan Rize'yi önceleyen bir durum mu var? Hem Rize hem de Trabzon hem de tüm Karadeniz illerimizin faydalanacağı bir öneri.

Yanıt vermek için
O
Oguz 20.10.2019, 19:59

Dogru diyor

Yanıt vermek için
W
Wolf 20.10.2019, 20:30

Samsun'dan Artvin'e kadar olan sahip şehridir bitmiş de Erzincan üzerinden Karadeniz'e tren yolu bağlamanın anlamı yok bence sahil Karamehmet doğumuna ben de katılıyorum bir milyonluk omuza yapılacak hizmet ayrı 4 milyonluk nüfusa yapılacak yüzmede ayrı

Yanıt vermek için
O
Oflu 20.10.2019, 22:55

Trabzon lu olarak çok benciliz hepbena rabbena diyoruz diğer illerde faydalansın.

Yanıt vermek için
R
Rizeli 20.10.2019, 23:00

Rize’de bakanlık tarafından onaylanıp ilk kazma Mart gibi vurulacak olan lojistik merkezi ile Doğu Karadeniz’in en büyük limanı ünvanını elinde bulunduracak oluşu bu denli demiryolunun gerek ovitle gerek demiryoluyla pazar ağına ulaşılması için devletçe politikalar gerçekleşmek üzere

Yanıt vermek için
T
turan 21.10.2019, 08:35

Doğru söylüyor ama eksik söylüyor .Elbette Samsun-Sarp arasında demiryolu olmalı.Çok da gerekli. Lakin Erzincan-Trabzon demiryolu çok daha gerekli. Peki ikisi birden olmaz mı? Niye olmasın.? Mesela Rize havaalanı için harcanacak para demiryolu için harcansa bu işin büyük bir kısmı halledilmez mı?Rize Trabzon arası hızlı raylı sistemle kaç dakikaya iner.? Bu durumda havaalanına gerek kalır mı?

Yanıt vermek için
X
Xxx61 21.10.2019, 12:40

Hizmet her yerde olsun havalimani demir yolu modern şehirler neden itirazlar ediyorsunuz anlaşiir değil

Yanıt vermek için
N
Nüfusa değil T.C. haritasına bakın. 24.10.2019, 10:30

Artvin, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, bu illerden hangisinin Karadenize kıyısı olmayan iller ile doğru düzgün bir bağlantısı var. Sahildeki iller boyunca bölgeye ticari katma değer sağlayan fındık ve çaydan başka ne yetişiyor domates, biber, salatalık, üzüm,kavun,karpuz,et,buğday,fasulye ve daha bir çok ürünün çarşıda pazarda fiyatlarına baktınız mı ? Karayolu taşımacılığının maliyeti çok yüksek 200 tır'ın alacağı malı bir tren tek başına alabilir Karadenizin doğuya kapısının açılması ihtiyaç değil zaruriyettir tarihi ipek yolu Karadenize nereden iniyor (Maçka-Trabzon) bu kapı samsundan açılmaz denizi de kanal ile doğuya akıtamıcağımıza göre yapılması gereken bellidir.

Yanıt vermek için