Magazin

Volkan Konak fena patladı…

Trabzonspor yeni yönetimi için ne dedi? Afrin’e giden sanatçılar için ne yorum yaptı? Faul yapıyorlar kimlere dedi? Trabzon’a küstü mü?

30 Nisan 2018 17:08
(Güncellendi: 25 Mart 2026 00:00)

Haber61/Haber Servisi - Levent Ustabaşı - Volkan Konak Maçka’da basın mensuplarıyla buluştu sorularını yanıtladı.


Ünlü sanatçı şunları söyledi; 

- (Eren Bülbül şehit edildiğinde gelen eleştirilere ) Benim 2013’te söylediğim bir sözü alıp montajla bugüne taşıdılar. Bu doğru değil. Ben o gün - çözüm süreci olduğunda - analar ağlamasın yeterki diye sözler söyledim. Bunun için Trabzon Valisi ve diğer yöneticilerden bir çok teşekkür aldım. 

- Trabzon benim karımın yanağından sonra en kıymetli varlığımdır, künyem ve kimliğimdir. Biz burdan koptuğumuzda vazodaki bir çiçek gibi solar gideriz.

- Yaşadığım sürece memleketimi kültürümü yanımda taşıyacağım. Kimsenin yüzünü kızartmadan başını eğdirmeden.. Magazinsel değil sadece müzikle gündeme gelerek.. Sadece müzikle. İyi gidiyor herşey. 

- Arabamın plakası da 61’dir. Yurt dışındaki arabamın plakası da ya 61’dir. 

- Sanatçı zaten siyasetin tam göbeğindedir. Bazı insanlar bunu anlayamıyorlar. Diyorki; “Siyaset yapma!” Ya arkadaşım aksine sanatçı siyasetin göbeğinde çünkü muhaliftir zaten. Dolayısıyla düşüncesini söyleyebilendir, söyleyemeyeni söyleyendir. Cesurdur, yaratıcıdır, devrimcidir, yaratıcıdır, ilericidir. 

- Düşün Türkiye’de 80 milyon insan var. TIR şoförümüzden, çobanımızdan, öğretmenimizden herkesin siyasi düşüncesi olmayacak, siyasetçinin olacak. Böyle birşey olabilir mi? Tabiki olacak. Bütün mesele faul yapmadan, yalpalamadan, kimsenin düşüncesine basmadan söylemek. 

- (Afrin’e giden siyasetçiler için) Onlar şu an siyasetçinin ayağına gitmiş, siyasetçinin malzeme yaptığı bir durumdalar yazık. Çünkü sanatçı siyasetçinin ayağına gitmez siyasetçi sanatçının ayağına gider. Bunu ben inandığım ideoloji de söylese ben gitmemki. Ne olmuş olur karşı tarafı karşına almış oluyor ve böylece siyasi taraf tutuyorsun. Düşünceni söylemek farklı birşey ama gemisine binmek başka birşey. Herhangi bir partinin siyasi mitingine gitmek gibi.. Ben gitmem! Ben Türk bayrağının olduğu konserleri yapıyorum. Olmaz o zaman taraf olursunuz inandırıcılığınızı kaybedersiniz. Sanatçının siyasi düşüncesi olmalıdır bunu özgürce söylemlidir ben bunu söyleyenlerdenim. 

- Ben sol görüşe mensup Atatürk milliyetçisiyim. Türkiye sevdalısıyım. Ama ben bütün düşüncelere saygı duyuyorum. Hepsi kıymetlidir. Herkesin parmak izi farklıysa herkesin fikri farklıdır. 

- Ama ben bir siyasetçinin gemisine binmem.

- (Trabzonspor konusunda sorulan soruya ) Şu anda duygularımızı okşayan bir yönetim oluştu. Bir sıcaklık oluştu. Trabzonspor bütün partilerin üstü olmalıdır. O kapıdan içeri hiçbir siyasi parti girmemeli. Herhangi bir parti girdiğinde ayrışma başlıyor. En büyük kırılması orda oldu. Kulübün suçu yok yönetenler için söylüyorum çok sevsenizde kulübü yönetenler için söylüyorum kırıklık oluşturuyor ayrışma oluyor. Doğal bir muhalefet başlıyor. Halbuki Trabzonspor her partinin yer aldığı ama kulübün içinde yer almadığı bir yönetim olmalıdır. Her düşüncenin.. Devletle tabiki diyaloğun olacak, tabiki siyasetçiyle kan bağın olacak zaman zaman, ama bu kucağa oturmak olmamalıdır. Dolayısıyla dünkü yeni yetmeler kalkıyorlar siyasetçiler yönetim belirliyorlar. Kimsin sen ya bi’ dur! Dolayısıyla Trabzonspor şike olayında sınıfta kalmıştır.  Vatandaş olarak söylemiyorum; camia olarak söylüyorum kalkıpta bunu sandıkta tepkisini gösteremedi. Oy kullanmayacaklardı. Siyasetçinin en büyük korkusu oy kaybetmektir. Siyasetçinin en büyük korkusu o dur. Trabzon siyasete bir ceza kesseydi - hangi parti yada partiler olduğu önemli değil - şu an Trabzon’da Demir yolu da bitmiş olurdu Trabzon’un kupası da verilecekti. Çünkü Trabzon’u kaybetmeyi kimse göze alamaz. Ama bunu göster kardeşim. Gitme sandığa.. 

- Veya Trabzonspor eski futbolcularımızdan biri Serdar Bali olur, Necmi Perekli olur yada başkası herkes gider ona bağımsız oy verir tepki olur. Yapmadı bunu Trabzon. 

- ( şu andaki yönetim siyasete bağımlı olduğunu düşünüyor musunuz? sorusuna) bir önceli yönetime göre daha bağımsız olduğunu düşünüyorum. Ama biraz kan bağı devam ediyor. 

- Beni en çok Zeytinburnu Kazlı Çeşme’de bir Trabzonspor’un başkanı seçim otobüsünün üstüne çıkamaz. Bırak Trabzonspor’u bana dünyada bunun örneğini gösterebilir misiniz? Böyle bir şey olabilir mi? Denizlispor, Gaziantep’in çıkar mı? 

- Siyaseti kullanırım mantısı tehlikelidir. Siyaset bencildir. Döner dolaşır o seni kullanır ve çöpe atar. Siyaset böyle birşeydir. Devletten iste. Kardeşim bana şurayı ver şu projemi destekle,  ama bu senin teslim olmanı gerektirmez. Otobüsün üstüne çıkmanı gerektirmez. Ben yandım yani.. Trabzonspor partiler üstüdür hiçbir partiye ezdirilmesini istemem.

- (Trabzonlu sanatçılar ünlüler kente sahip çıkmıyor? Küstüler mi? eleştirilerine) Benim çocuklarım bile doğunca kimliğine Trabzon yazdırıyorum. İstanbul’da boğmalarına rağmen.. Ben buraya küsebilir miyim? Mümkün değil. Ama size çok acı birşey söyleyeyim. Avusturalya’dan Amerika’ya kadar konser yapıyorum. Kıbrıs’ta konser yapıyorum. Ama Trabzon’dan konsere beni çağırmadılar. Volkan Canalioğlu kimdir eniştem. 5 yıl Trabzon’da belediye başkanlığı yaptı. Volkan abi döneminde Koser yaptım mı? Suç benim mi? Vazgeçtim. Ahmet Metin Genç (Ortahisar Belediye Başkanı) “Biz onu seviyoruz ama bizden uzak duruyor” diyor. Peki Ahmet beye soruyorum çağırdın da gelmedik mi? Şu anda desin ki “Volkan festivalim var” ben gelirim diye gelmeyeyim. 

- Üstelik biz buralara ücretsiz de geliyoruz zaten. 15 senedir hiçbir belediye başkanı beni çağırmadı. Buna inanır mısın? İlk defa duydunuz değil mi bunu? 

- Lütfen ya! Gümrükçüoğlu (Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı) Trabzon’da müthiş bir halk konseri yapıyor da ben niye gelmeyeyim ya.. Biz başka ilçelerde, ilçelerde çalıyoruz. AKP’nin, MHP’nin de gidiyoruz. Bizde parti ayrımı olur mu? Biz oraya çıkacağız anne şefkatiyle insanlarımızı kucaklayacağız konser yapacağız. Çağır yıyorlar? Faul yapıyorlar. Ha benim böyle bir ihtiyacım yok. 15 yıldır beni Trabzon’da konsere kimse çağırmadı. Nedenini de onlara soracaksın 

- (terör örgütü konusunda kendisine gelen eleştirilere) Cahile cevap verirsen cahil olursun. O insanlar İsmet Paşa’ya asker kaçağı diyor Yaşar Nuri Öztürk’e de dinsiz diyor. Cevap bu! O insanlar Öztürk’e dinsiz, 40 yıl savaşmış adama da asker kaçağı diyor. O yüzden cahillere cevap vermem. Onlar aynaya bakacaklar görecekler cevabını.. Onlar meydanlarda bebek katilleriyle sevişirken onlar anayasa hazırlarken bebek katilleriyle biz ölüm listelerinde çarpışıyorduk. Ben Diyarbakır Urfa’da askerlik yaptım. Çürük raporu da almadım. Torpille ben ordu evinde askerlik yapabilirdim. İşte bunları rahat rahat haykırayım diye Güneydoğu’da askerlik yaptım. Dolayısıyla sinek konacağı atı bilir.

- (Karadeniz müziği konusunda ve yeni albüm konusunda) Bütün sanatçılarımız hepsi bir renk. Eylül’de kontratımız gereği stüdyoya giriyoruz. Çok da güzel heyecan verici eserler bulduk. Her albümde 2 Karadeniz koyuyorum. Özgün müzik yapıyorum. Volkanca yapıyorum.

- (Taklit ediliyorsunuz hoşunuza gidiyor mu? Gitmiyor mu?) Gidiyor. Çünkü sevilen insanın taklidi olur. Orhan Gencebay, Ferdi Tayfur da.. Bende destek veriyorum o insanlara. Bizi yukarıya kaldıran birşey. Karadeniz’de Artvin, Rize bölgesinde yetişen yetenekli arkadaşlarımız var. Trabzon’dan var çok güzel.. Adını sayamayacağım onlarca kişiye ‘isimsizlere’ bile destek verdim. Böyle düet yaptık, bestesini verdim klip yaptım. O kadar kişiye destek verdim ki.. Elimden geldiğince Volkan abileri olarak.. Bize zamanında kimse destek olmadı. Bir söz vardır mum ışığıyla  başka bir mumu tutuşturduğunda ışığından bir şey kaybetmez. Ben buna inanırım. Başarılı buluyorum. Zeynep Başkan mesela çok güzel okuyor.

Yorumlar

(23)

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.

H
HH horn 30.04.2018, 17:36

Daha ne desin güzel adam.

Yanıt vermek için
E
ercanaslan 30.04.2018, 19:10

Volkan Konak yöremizin müzik bilgisi bakımından en önemli değerlerindendir. Bilgisi ve yeteneği oranında ulusal ve uluslararası boyutta yeterince ünlenememiş olsa da çok sevdiğim bir sanatçıdır. Yani Bilgi olarak Tarkan ya da Mustafa Sandal Volkan Konağın yanına yaklaşamaz ama onlar çok daha populerdir. Sanatçı siyasetten uzak durmalı derken genelde sol tandanslı sanatçılarda olduğu şekliyle yanlı konuştuğunu söylemeliyim. Siyasetten değil de sağ cenahlı siyasetten uzak dururlar ama Sol siyaset ya da ideolojiyi sonuna kadar da savunurlar.Milli meseleler olunca ideoloji bir kenara atılmalıdır. Talebin sağ ya da soldan gelmiş olmasının önemi yoktur, olmamalıdır. Belediyenin ya da Trabzondaki kurumların konserlerine çağrılmadığından bahsetmiş. Yüzde 1 milyon haklıdır. Bunu yıllar önce Mustafa Topaloğlu da ismail Türüt te söylemişti ve onlar da haklılar. Trabzonsporun bir açılışına ya da bir etkinliğe bu sanatçılar neden davet edilmez anlamış değilim. Parasız olacak diye şart koşar masraflarını karşılarsın ‘’koşa koşa gelirler’’ eminim.

Yanıt vermek için
S
Serkan 30.04.2018, 19:52

Abi kendi memleketini seven adam taşlanır burası Trabzon.Şehri kötüleseydin el üzerinde tutulurdun bu şehirden bu kafayla bir yol olmadı olmaz da

Yanıt vermek için
E
Erol 30.04.2018, 21:31

Gezi eylemlerinde ne işin vardı onu anlat Volkan

Yanıt vermek için
2
29 torul 30.04.2018, 21:49

Şimdiki siyasi zihniyet babayı oğula düşman eder

Yanıt vermek için
Y
Yaşaroğun Ahmet 30.04.2018, 22:17

Siyetsetçinin malzemesi olmam diyorsun ama tüm CHP Belediyelerinin konserlerinde baş gösteriyorsun. Arkadaş sen CHP ci solcuysan tabiki oraya gidebilirsin. Sana kimse bişey demez. Seni dinleyen CHP çi diye dinlemiyor. Ama o sanatçılarda Afrine gittiyse onlarada laf etmeyeceksin. İlk kendine bakacaksın. Gel gelelim Trabzonspora yıllardır Kartaldaki sosyla tesislerinde aylık kaç lira kiraya kaldığının belgelerini göster. Senin söylediklerinin her birine inanayım.

Yanıt vermek için
E
erdinc 30.04.2018, 22:26

Ideoloji demis sayin santcimiz peki Hem Atatürk cu olup hemde nazim hikmet hayrani olmak nasil bir ikilemdir...( nazim hikmet Atatürk ilke ve inklaplarina aykiri ve karsit oldugu icin hapsedilmistir ve 1942 yilinda afla serbest kalmistir )

Yanıt vermek için
A
abdi abi 30.04.2018, 22:50

sende özel bir günde askerimizin yanına git o zaman..veya oturacaksan evde çaya iki üç pkk lı çağır... çok konuşma...

Yanıt vermek için
Y
Yunus 30.04.2018, 23:25

Trabzonlular olarak artık bu şahsı ne dinliyoruz ne de kaale alıyoruz. Trabzon için yok hükmündedir.

Yanıt vermek için
M
mehmet beşikdüzü 30.04.2018, 23:34

Senin durumunu anladık kimlik ve milliyetçilik kavramları, toplumsal ve siyasal değişimler sonucunda entelektüeller tarafından yeniden ele alınmadır diyorsun bence sana tavsiyem bu işleri fazla dürtme.. bu bomba elinde patlar..

Yanıt vermek için
M
maksut yilmaz 30.04.2018, 23:57

Siyasetle sporu ayiralim diyorsun, şikeden dolayi siyasete tepki vermemiz gerektigini soyluyorsun, vatan meselesi futbol ile olculmez, varsin olsun bir kupa gitsin vatan sag olsun

Yanıt vermek için
E
ey gidi 01.05.2018, 01:00

Kimi kandırıyorsun?

Yanıt vermek için
G
Gorgozoğlu 01.05.2018, 05:15

Bakşu konuşana , terör yanlılarına evini açmak isteyen , gezide rol alan sen değilmiydin.Ts ye gelince , cehape il örgütü gibi

Yanıt vermek için
K
Kenan Türkan 01.05.2018, 08:55

Eski "köy isimleri" ni (Mulaga, Livera, Hordokop,..) görünce, içimi, tarifsiz, derinlerden gelen, bir büyük mutluluk kapladı. Her ikinize de bu farkındalıktan dolayı teşekkür ederim. Sadece "gasp edilen şampiyonluğumuzu" değil, hoyratça, "o köylerde" yaşayan bizlere sormadan "tarih öncesinden kalma köy isimlerimizi" de geri almalıyız. Bu sıcacık "kadim isimleri" geri almalıyız ki, "kültürkırım" ın önüne geçebilirim, selamlar!..

Yanıt vermek için
Z
Zafer altın 01.05.2018, 08:56

Her bir şeyi de bilme be kardeşim sanatçıyım diye herkese sallama,ne sanatçısı, solistim iyi solistim de sanatçıyı sanatı küçültme sanatçı yım herşey e muhalif ım de iyi yi görme kötüyü görme ,biraz gündemden düşünce sivri laflar et ,halk seni hatılasın , sanatçı değil çığırtkansın kardeşim ne işin vardı gezi parkında ,ömründe daha önce hiç gitmiş miydin hadi oradan sende

Yanıt vermek için
T
Temel cemal Fadime dursun 01.05.2018, 09:10

Adami ilk defa okudum. Bence yazdiklarinin isiginda bir VATANSEVER olarak algiladim. Adam diyorki ben türkiye sevdalisiyim. Kim gelirse basbakanim.. Ayrim yapmam diyor. Belli görüsüm var ama partili degilim. Bazilarida hala bu partinin etkinligine gidiyorsun öbürüne gitmiyorsun. Adami anlayin yada anlamaya calisin. Beni kim cagirirsa giderim cünkü türkiye sevdalisiyim diyor. Biz hep kategori severiz.illada gruplasma. Türkiye hercek gerisi bos diyor. Anlatabildimmi Dogu bati kuzey güney bir zenginliktir bence. Parcalayarak degil yapustirarak büyürüz

Yanıt vermek için
A
Ali 01.05.2018, 09:17

Gezide vardın afrine gidenleri eleştiriyorsun sanatçı müsvettesi...

Yanıt vermek için
K
Kenan Türkan 01.05.2018, 09:27

"Eski köy isimlerimizi"(Mulaga, Livera, Hordokop,..) görünce, çok mutlu oldum. Her ikinize de, bu farkındalıktan dolayı, teşekkür ederim. Sırf "gasp edilen şampiyonluğumuzu" değil, hoyratça gasp edilen "kadim köy isimlerimizi" de geri almalıyız!..

Yanıt vermek için
F
Fikret 01.05.2018, 09:32

Adamsın Volkan Kardeş

Yanıt vermek için
M
Mehmet izzet canol 01.05.2018, 09:53

Volkana sonuna kadar katılıyorum ve kendisini caım kardeşim basarının devamı ve yanında sesine,sana saglıķ dilerim. Sevgiler.

Yanıt vermek için
G
Ggggg 01.05.2018, 09:57

Trabzon sehri guzel insani degil... milliyetci gibi kendi insanini tutuyor gibi gozukup arkasindan 40 tane konusan bir halki var. Cok giybet yapiyorlar. Ben kotu insanlarin varoldugunu bu sehirde gördüm.

Yanıt vermek için
İlyas 01.05.2018, 10:08

Sevgili Volkan , söylediklerinin bazılarına katılıyorum. Senin gezi parkında ne işin vardı , eğer toprağını seviyorsan , o teröristlere çıkıp bir laf etsene . sonra parti tutmuyorum diyorsun ama Solu savunuyorsun İsmet paşayı savunuyorsun yapma kardeşim otur oturduğun yerde . Şenliklere davet edilmiyoruz diyorsun istediğiniz para astronomik. Ben Almanyadan yazıyorum 10 bin Euro dan aşağı istemiyorsunuz lütfen iğneyi birazda kendinize batırın . Spor için sana katılıyorum Trabzonspor olarak şehir hiç bir şey yapmadı , FB gibi sokaklara çıkmadı , R T E olmasaydı Kupamızı alırdık . Bu günkü halimize düşmezdik.

Yanıt vermek için
G
Güven 01.05.2018, 10:15

Cok dogru söylüyor Trabzon halki sandiga gitmemeli 2011 sike sürecinden beri ayni düsüncedeyim ve herkese ayni cagriyi yapiyorum anamizi babamizi ikna edecegiz sandiga gitmeyecegiz gec degil AKP CHP MHP sike sürecinde feneri aklamanin hesabini vermeli bu da ancak sandigi protosto etmekle olur saygilar

Yanıt vermek için