| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Gündem Yayın tarihi: 17 Ekim 2018 19:29 Güncellenme tarihi: 10 Ekim 2025 15:48

Hüseyin Örs: “Fındıkta gelinen durum içler acısı”

Hüseyin Örs’ten TBMM Genel Kurulu’nda fındık konuşması.

Fiyatların üreticiyi hayal kırıklığına uğrattığı fındık bugün TBMM’de tartışıldı.

MHP Grup Başkanvekili Erhan Usta, fındık üreticilerinin sorununun araştırılarak sorunların çözümüne yönelik alınabilecek tedbirlerin belirlenmesi amacıyla Meclis araştırma önergesi verdi.

Önerge konusunda oylama yapılmadan önce İYİ Parti Trabzon milletvekili Hüseyin Örs, TBMM Genel Kurulu’nda konuşma yaptı. 

Örs, konuşmasında fındığın çok stratejik bir ürün olduğuna vurgu yaparak bugün gelinen noktada durumun içler acısı olduğunu söyledi.

Hüseyin Örs konuşmasında şu ifadelere yer verdi;

“Burada üzerinde konuştuğumuz ürünümüz yani fındığımız başta Trabzon, Giresun, Samsun, Ordu, Düzce, Sakarya, Zonguldak, Kocaeli gibi illerimizi de çok yakından ilgilendiren, burada yaşayan vatandaşlarımızın, insanlarımızın büyük bir bölümünün tek geçim kaynağı olan bir ürünümüzdür.

Şimdi, baktığımızda biraz evvel hatip, fındığımızın Türkiye üzerindeki etkisi konusunda çok önemli rakamlar verdi. Fındık, yaklaşık 3 milyar dolar ihracat geliri getiren bir ürünümüzdür. Dünya fındık üretimine baktığımız zaman yüzde 70'i Türkiye'nindir. Bu yüzde 70'lik ürünün de yüzde 77'si ihraç edilmektedir. Türkiye'de yaklaşık 500 bin aile doğrudan fındık üretimi yapmaktadır. Böylesine stratejik olan bir ürünümüzün bugünkü hâline baktığımızda ise durum içler acısıdır. Fındık üreticisi perişandır, mağdurdur. Sadece Trabzon'da 16 tane fındık bahçesi resmî olarak icradan satışa çıkmıştır. Yani "stratejik ürün" dediğimiz fındığımız bugün icra edilen hâle dönmüştür. Peki, bu nasıl olmuştur?

Şimdi, baktığımızda, fındık konusunda çok şeyler konuşabiliriz ama burada bir süreç yaşanıyor. Hükûmet yetkilileri üreticimize sürekli TMO'nun yani Toprak Mahsulleri Ofisinin devreye gireceğini ve fındık üreticimizi mağdur etmeyeceklerini söyleyerek ümit vermişlerdir. Bu noktada hem Cumhuriyet Halk Partisi hem Milliyetçi Hareket Partisi hem biz, hatta ve hatta AK Parti'ye mensup arkadaşlarımız da aynı şeyi söylemişlerdir, üreticiyi umutlandırmışlardır. Üretici, bu siyasilerin, gücü elinde bulunduranların sözüne güvenerek beklemiştir. Beklemiştir de ne olmuştur? En sonunda fındık bahçeleri icraya düşmüştür. O yüzden burada şunu söylememiz lazım: Beyler, saygıdeğer milletvekillerim; TMO, Toprak Mahsulleri Ofisi kimindir, kime bağlıdır? Toprak Mahsulleri Ofisi talimatı nereden almaktadır? Bunu söylerken güzel söylüyoruz, diyoruz ki: "Ey üretici, sabırlı ol. Toprak Mahsulleri Ofisi devreye girecek, senin ürününün bedelini verecek, seni mağdur etmeyecek." diyoruz, diyoruz da en sonunda ne oluyor? Yine bir Sayın Bakanımız ki benim de hemşehrimdir, takdir ettiğim de bir hemşehrimdir. En sonunda ayaküstü "TMO bu piyasada yok." diyor.

Çok değerli milletvekilleri, o yüzden, bu fındık olayına, fındık hadisesine çok büyük bir çoğunluğu ilgilendiren, mağdur olan üreticimizin mağduriyetinin giderilmesi konusunda biz verilen araştırma önergesini destekliyoruz. İktidarıyla muhalefetiyle, özellikle AK Parti’deki bölge milletvekili arkadaşlarıma sesleniyorum. Bizim oradaki üreticinin çekmiş olduğu sıkıntıyı siz yakından takip ediyorsunuz. Lütfen bu araştırma önergesine destek verelim diyorum.

Bizim orada bir söz vardır, bir türkü vardır: "Yine yeşillendi fındık dalları/Acep ne olacak yârin hâlleri." derler. Şimdi de bu türkü şöyle değişiyor: "Yine yeşillendi fındık dalları/Acep ne olacak bu milletin hâli?" diyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum. Sağ olun, var olun.”
 

Yorumlar (15)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

A
Ali
7 yıl önce

Hocam kendini yorma, nasılsa saman ithal ediyoruz %60 'ın yiyeceği hazır,Fındık para etse de etmese 'de Karadenizli için no problem Padişahım çok yaşa!

A
Amele
7 yıl önce

Fiskobirlik neden ıslah edilip devreye sokulmuyor. Hani kurumlar suçlu olmazdı.

A
Amele
7 yıl önce

Ferrore'ye fiyat garantisi verilmiş midir. Bilen var mı.

D
Dokuzkoy
7 yıl önce

AKP yi desteğe devam Karadeniz,

F
Finduk
7 yıl önce

Akp sıralarında oturan, geçmişte Fiskobirlik de Genel müdürlük yapan Cemal Öztürk neredeydi? Utqncından Sıraların altına mı Saklandı.

Tüm Yorumlar (15)

A
Ali
7 yıl önce

Hocam kendini yorma, nasılsa saman ithal ediyoruz %60 'ın yiyeceği hazır,Fındık para etse de etmese 'de Karadenizli için no problem Padişahım çok yaşa!

A
Amele
7 yıl önce

Fiskobirlik neden ıslah edilip devreye sokulmuyor. Hani kurumlar suçlu olmazdı.

A
Amele
7 yıl önce

Ferrore'ye fiyat garantisi verilmiş midir. Bilen var mı.

D
Dokuzkoy
7 yıl önce

AKP yi desteğe devam Karadeniz,

F
Finduk
7 yıl önce

Akp sıralarında oturan, geçmişte Fiskobirlik de Genel müdürlük yapan Cemal Öztürk neredeydi? Utqncından Sıraların altına mı Saklandı.

O
oguz
7 yıl önce

ulkemiz dis guclerle amansiz mucadele icinde bunlarin derdide findik fiyatlari 1 lirada olsa oyum akp ye

V
Vatandaş
7 yıl önce

Trabzondan 6 vekil var meclisde hemde 4 ü iktidar partisinden bunların niye hiç sesi cıkmıyorda hep muhalefet partili vekillerin sesi cıkıyor bu iktidar partisinin vekillerini trabzon halkı secmedimi nerde bunlar bide milletin vekili olacaklar bu milletin alın terini hakkını kimler yiyorsa haram zıkkım olsun hepsini Allah a havele ediyorum

A
Ali
7 yıl önce

Siz secime para yatirin bana ne baskandan belediyeden yiyin oturun zavalli halk enayi gibi besliyoruz zaten sizi

B
bordo mavı
7 yıl önce

ak partili vekilller neden hiç konusmuyor reis mi kızar ? aldığınız maaş helal mi size milletin VEKİLLERİ??

S
sedat
7 yıl önce

bu ulkenin dogru yonetildigini ben 55 yasindayim hic gormedim . eskiden demirel ecevit vardi , sonra netekim , ozal , cilleri gordum sonrada sayin erdogan i . ben bu ulkenin hic bir zaman milli bir politika izledigini gormedim , 50 den bu yana ikdidarlari hep okyanus otesi secer ve bu boyle olacak .

U
Uğur s
7 yıl önce

Nerede a k p vekilleri?

U
Uğur s
7 yıl önce

Biz adam olmayız, yorumlara bakıyorum halen daha ısrarla ben koyun kalmayı tercih ederim diyen var

L
laz 61
7 yıl önce

akp findigi ne hale soktu .yerel secimde akp li vekillere gerekli dersi verin.artik aklinizi kullanin.cok simartilar

A
ahmet
7 yıl önce

hocam bu türküyü eskiden annem söylerdi bizler çocuktuk.Şimdi biz söylüyoruz reis dinlesin

R
reis
7 yıl önce

yorum yaban oguz diye arkadaş fındık 1.TL olsada oyum AKP vereceğim diye yazmış. Bu arkadaş herhalde şaka yapıyor senin eline düşeni sen sağ bırakmasın

Bu Haber İlginizi Çekebilir

Yiyip içip kaçıp gittiler
Gündem

Yiyip içip kaçıp gittiler