| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Gündem Yayın tarihi: 06 Aralık 2023 14:38 Güncellenme tarihi: 14 Nisan 2026 12:50

Cumhurbaşkanı Erdoğan enflasyon için tarih verdi! “Hızlı bir şekilde düşecek”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Katar ziyareti dönüşünde yaptığı açıklamada fahiş fiyat ve enflasyon ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Katar dönüşü uçakta gazetecilere açıklamalarda bulundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, fahiş fiyat ve enflasyona yönelik olarak “Haziran sonrası çok hızlı bir şekilde düşecek” şeklinde konuştu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’a “Vatandaşın en az enflasyon kadar merak ettiği bir başka husus da pazardaki fiyat istikrarsızlığı. Özellikle internet pazarında karşı karşıya kaldığımız bu durumla aynı mahallede, aynı semtte, yan yana iki markette bile karşılaşabiliyorsunuz.

Enflasyonun yanı sıra piyasadaki bu fırsatçılıkla mücadele konusunda neler var mücadele planınızda” sorusu soruldu.

Erdoğan’ın yanıtı şu şekilde oldu;

“6 AYDAN BU YANA PİYASADA HİÇBİR MAL SIKINTISI YAŞANMADI”

“Fırsatçılıkla mücadele, fahiş fiyat artışlarıyla mücadele noktasında denetim ve cezai uygulama görevlerimizi yapıyoruz. Bunu yaparken de ilgili kurumlarımız enflasyonla mücadele programına uygun biçimde koordineli çalışıyor. Bir yandan da arz, talep, stok, ihracat, ithalat verileri hemen hemen her gün kontrol ediliyor. Piyasada yokluk oluşmaması buna bağlı olarak da fahiş fiyat artışları oluşmaması noktasında ciddi tedbirler aldık ve 6 aydan bu yana piyasada hiçbir mal sıkıntısı yaşanmadı.

“KALICI BİR DEZENFLASYON SÜRECİNİ BAŞLATMIŞ DURUMDAYIZ”

Fahiş fiyat artışı yaptıkları tespit edilen sektörlerin üzerine bakanlıklarımız hızlı ve organize bir şekilde gidiyor. Gayrimenkulde otomotivde ciddi fiyat düşüşleri oldu. Cumhuriyetimizin 100. yılı vesilesiyle fiyat indirim kampanyası çağrımız da etkili oldu. 100 bine yakın işletme bu noktada katılım gösterdi. Esasında biz enflasyonu dizginleyerek, beklentileri yöneterek, kalıcı bir şekilde dezenflasyon sürecini başlatmış durumdayız.

“HAZİRAN SONRASI HIZLI BİR ŞEKİLDE DÜŞECEK”

Bazı ürünler bazında farklı mecralarda farklı fiyatlar olabiliyor. Bunu tamamen kontrol etmek, yönetmek, idari kararlarda pek olası değil. Onun yerine bizim için önemli olan genel anlamda ekonominin tamamına hakim fiyat seviyesindeki artışların yavaşlamasıdır. Şu anda yavaşlama başladı. Bu bir trende dönüştü. Önümüzdeki aylarda bu çok net bir şekilde ortaya çıkacak. Baz etkisiyle Haziran ayına kadar yıllık enflasyon yüksek kalacak. Bir de para politikası gecikmeli çalışıyor. Haziran sonrası çok hızlı bir şekilde yıllık enflasyon düşecek.”

Yorumlar (10)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

F
fuat
2 yıl önce

sayın başkan sen hangi dünya da yaşıyorsun bilmiyorum ama ayda 150 bin tl biz almıyoruz senin tuzun kuru

B
Borabay
2 yıl önce

Dolar’da 10 lirayı gemiceydi, hee. Enflasyon çift hane olmiycadi hee.. 2023 te kişi başı 25 $ gelir olacadi. Hee. Geçen sene emekli maaşım 433 litre mazot alıydi, şimdi 160 litre alıyrım. He hee..

E
erdoğdulu
2 yıl önce

la hiç güleceğim yoktu :D

M
Mantıksız
2 yıl önce

“Haziran sonrası ço hızlı bir şekilde düşecek” Biz, çok hızlı bir şekilde düşsün derdin de değiliz !! İsterse çok ağır çekim de düşsün, zerre kadar umurumuz da değil !! Yeter ki düşsün !! Bu kaçıncı defa düşüyordu ? Hadi, şimdiye kadar söylediklerine biz inandık ! Peki, sen kendi söylediklerine inanıyormusum ? Hiç sanmıyorum !! :-) “6 Aydan bu yana, piyasada hiçbir sıkıntısı yaşanmadı” Kusu bakma ama, güçlü Ülkelerin hiç birinde Mal sıkıntısı yaşanmadı !! Ahhh Reis ahhh !!

D
Davut
2 yıl önce

Bu halk açlıktan ölse de yine sana oy verecek. Ben bunu anladım o yüzden devam et Tayyip Bey, ben açlıktan ölmem nasılsa

Tüm Yorumlar (10)

F
fuat
2 yıl önce

sayın başkan sen hangi dünya da yaşıyorsun bilmiyorum ama ayda 150 bin tl biz almıyoruz senin tuzun kuru

B
Borabay
2 yıl önce

Dolar’da 10 lirayı gemiceydi, hee. Enflasyon çift hane olmiycadi hee.. 2023 te kişi başı 25 $ gelir olacadi. Hee. Geçen sene emekli maaşım 433 litre mazot alıydi, şimdi 160 litre alıyrım. He hee..

E
erdoğdulu
2 yıl önce

la hiç güleceğim yoktu :D

M
Mantıksız
2 yıl önce

“Haziran sonrası ço hızlı bir şekilde düşecek” Biz, çok hızlı bir şekilde düşsün derdin de değiliz !! İsterse çok ağır çekim de düşsün, zerre kadar umurumuz da değil !! Yeter ki düşsün !! Bu kaçıncı defa düşüyordu ? Hadi, şimdiye kadar söylediklerine biz inandık ! Peki, sen kendi söylediklerine inanıyormusum ? Hiç sanmıyorum !! :-) “6 Aydan bu yana, piyasada hiçbir sıkıntısı yaşanmadı” Kusu bakma ama, güçlü Ülkelerin hiç birinde Mal sıkıntısı yaşanmadı !! Ahhh Reis ahhh !!

D
Davut
2 yıl önce

Bu halk açlıktan ölse de yine sana oy verecek. Ben bunu anladım o yüzden devam et Tayyip Bey, ben açlıktan ölmem nasılsa

D
doğrucu davut.
2 yıl önce

Ülkeye yabancı sermaye girişi olmadıkça o enflasyon düşmez. Tek adam rejimi olduğu olduğu sürece de yabancı sermaye gelmeyecek.Çünkü bu gece bir kararname ile bütün ekonomi yönetimini görevden alınmayacağının garantisi var mı? O yüzden enflasyonda düşmez, ekonomi de düzelmez.Ayrıca bu günler de iyi günlerimiz.

A
Akcaabat
2 yıl önce

Duydunuzmu düşeçekmiş.22 yıldır düşürüyor.

S
ST pauli
2 yıl önce

İnanıp oy verenler burdamısnız.bizi kıskanan Almanya'da eflesyon yüzde 3 sadece.

H
Hiper
2 yıl önce

Kendi hesabıma göre 2025 veya 26 da iki sıfır atma kıvamına gelip , iki sıfır atarız. Bunuda başarı gibi yıllarca kullanırız.

A
Ali
2 yıl önce

22 yıldır iktidarda olan cehape ekonomiyi bu hale getirti, ihale akape kaldı, enflasyonu düşürecekmiş, inansam mı acaba ? Diye düşünüyorum İnişallah düşer.