| Keşfet
Sosyal Gündem Resmi İlanlar
Gündem Yayın tarihi: 12 Haziran 2015 15:17

Atatürk Mal Varlığını Trabzon'da bağışlamıştı

Atatürk,  Trabzon’da yaptığı açıklamada çiftliklerini, içindeki bütün gayri menkulleriyle birlikte milletine bağışladığını açıkladı. Trabzon’da otomobille şehri gezen Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk , Vilâyet Konağı’nı, Halkevi’ni, Parti Merkezi’ni, Beled

Atatürk,  Trabzon’da yaptığı açıklamada çiftliklerini, içindeki bütün gayri menkulleriyle birlikte milletine bağışladığını açıkladı.

 Trabzon’da otomobille şehri gezen Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk , Vilâyet Konağı’nı, Halkevi’ni, Parti Merkezi’ni, Belediye’yi, Komutanlığı ziyaretlerinde Trabzonluların ona  gösterdiği büyük sevgi nedeniyle " Bu kadar saygı ve bağlılık ifade eden millî heyecan karşısında bir naçiz kalbin durmaması, yine o millî heyecanın verdiği kuvvet sayesinde ancak mümkün olabilmiştir!”der

Atatürk 11 Haziran 1937’de ziyaret ettiği Trabzon’da tüm mal varlığını Türk Milletine bağışladığını açıklamıştı

Bütün çiftliklerini ve mallarını hazineye bağışladığın“…Kullanma yetkim altındaki bu çiftlikleri, bütün tesisleri, hayvanları ve demirbaşları ile beraber, hazineye hediye ediyorum. Gereken kanunî işlemin yapılmasını dilerim.”şeklindeki ifadelerle Trabzon'dan Başbakanlığa çektiği telgrafla bildirir.

Ulu Önder’in başbakınlığa telgrafının ardından  Resmî işlemler 11 Mayıs 1938 günü tamamlanarak Atatürk tarafından imzalanmıştır.

Yorumlar (0)

Yorum Yaz

Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!