Trabzon'da 2 önemli proje hayata geçirilecek.

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, enerji üreten katı atık tesisi kurulumu için Araklı ilçesi sınırları içerisinde 340 dönüm arazinin Trabzon Büyükşehir Belediyesi tarafından devralındığını söyledi. 

Katı atık yönetiminin şehirler için büyük önem arz ettiğini belirten Başkan Gümrükçüoğlu, “Araklı bölgesinde 340 dönüm araziyi Trabzon Büyükşehir Belediyesi olarak devralmış bulunmaktayız. Enerji üreten katı atık tesisleri bu yıl içinde planlanmış ve önümüzdeki yıl yatırımı gerçekleştirilmiş olacaktır” dedi.

METAN GAZINDAN ELEKTRİK ÜRETİYORUZ

Sürmene ilçesinin Kutlular bölgesinde düzenli katı atık depolamasının sürdürülmekte olduğunu da hatırlatan Gümrükçüoğlu, burada metan gazından elektrik üretildiğini ve elde edilen karın yüzde 51’inin Trabzon Rize Katı Atık Birliğine (TRABRİKAB) kaldığını söyledi.

Gümrükçüoğlu konuyla ilgili olarak, “Bir muhalefet partisi milletvekili diyor ki ‘orada toplu ölümleri bekliyoruz, metan gazı sızıntılarıyla birlikte ölümler meydana gelecektir.’ Bilmiyor ama hiçte sormuyor....