Trabzon'da Kamu-Sen İl Başkanı basın açıklamasında bulundu. Atatürk alanında memur ve emekli zamları hakkında konuşan Başkan Dilber, “Şunu ifade etmeliyiz ki işçilerin aldığı rakam ile bir derdimiz yoktur. Hak eden hak ettiğini almalıdır. Mesele kriter olarak bu rakamın alınması nedeniyle burada konumuz olmuştur.” ifadelerini kullandı.
Dilber açıklamalarında şu şekilde devam etti;
Bilindiği gibi kamu görevlilerine 2023 yılının ikinci yarısı için yapılacak artış rakamlarına ilişkin kanun teklifi TBMM'ye sunulmuştur. Buna göre 2023'ün ilk 6 ayında ortaya çıkan %11,77 oranındaki enflasyon farkı ve 2021 yılı toplu sözleşmesinde yer alan %6'lık artışın (kümülatif %17,55) üzerine, 8 bin 77 TL'lik seyyanen zam yapılmasını içeren bir kanun teklifi hazırlanmıştır. Bu teklif ile en düşük dereceli memur maaşının 22 bin TL'ye yükseltildiği ifade edilmektedir. Hâlbuki gerçek açıklanandan farklıdır. En düşük dereceli memur maaşını 22 bin TL seviyesine yükseltmek için belirlenen kriter en düşük işçi maaşına mayıs ayında yapılan artışlar olmuştur. (Burada şunu ifade etmeliyiz ki işçilerin aldığı rakam ile bir derdimiz yoktur. Hak eden hak ettiğini almalıdır. Mesele kriter olarak...