Bingöl-Elazığ karayolunda 24 Mayıs 1993’te teröristlerce 33 askerin şehit edildiği saldırıdan yaralı kurtulan askerlerden Osman Partal, yaşadığı dehşet anlarını unutamıyor.
O günden itibaren gülmediğini ve psikolojisinin düzelmediğini belirten Partal, Trabzon Numune Hastanesi psikiyatri servisinde tedavi görüyor. Partal yaşadığı geceyi ve sonrasını şu sözlerle anlattı:
O Geceyi Anlattı
“Usta birliğime gitmek için Malatya’daki birliğime teslim olmuştum. Buradan Bingöl’e doğru yola çıktık. Bingöl’e gireceğimiz sırada yolun PKK tarafından kesildiğini gördük. Şoföre bağırarak geri dönmesini söyledik. Ancak şoför aldırmadan aracı pusuya doğru sürdü. Ön koltukta oturuyordum. Grubun başındaki kişi araca yaklaşıp, ‘Geldiniz mi?’ diye sordu. Şoför de ‘Geldik abi’ dedi. Bu kişi Şemdin Sakık’tı. Demek ki yol boyunca temas halindeydiler ve bizi bekliyorlardı.”
‘Trabzon’u Başkent Yapacağız’
Midibüslerde bulunan toplam 54 silahsız askerdik. Bizi bir köye doğru götürdüler. Sakık, bir köprüden geçerken ‘Sigarası olan var mı?’ diye sordu. Benim gömleğimin cebindeki sigara paketini gördü ve paketi cebimden alıp bir sigara çıkard...